Getrakin asennusta om603 perään.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Kuisma_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 484
Liittynyt: Ti 21.06.2011 01:52
Paikkakunta: Joensuu

Getrakin asennusta om603 perään.

Viesti Kirjoittaja Kuisma_ »

Elikkä olen asentamassa sportti getrakkia 603tbon perään automaatin tilalle, kori on w124. Löytyykö kyseiseen kombinaatioon pulttaa kiinni kardaani vaihtoehtoa, vai joutuuko teettämään sopivan? Normaali 5v aski on hieman getrakkia lyhyempi joten siitä ei mahda sopia :thumbdown:

Seuraava kysymys olisi kytkimestä. Kytkimeksi tulee 200d vp. sorvattuna -765 SRE asetelman kanssa ja mersun massalevyllä, Mitä painelaakeria porukka käyttänyt tuon kanssa? Selviää tietysti mittailemalla mutta helpompi olisi ennakkoon varautua sopivan kanssa. :)
W201 250D
W202 250D
Avatar
antti_k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Su 04.11.2007 23:16

Re: Getrakin asennusta om603 perään.

Viesti Kirjoittaja antti_k »

Itte en löytänyt sopevaa kardinaalia mistään eli meni sorvailuksi. Muistaakseni jostain zf lootasesta moniventtiili bensa mersusta vois löytyä sopivan mittainen :roll:

Laakeriksi ittellä tuli 410D pakumersun painelaakeri. mersun oma osanumero 3151 133 301 ja sen perusteella pitäs löytyä varaosapuljusta sopeva... V-pyäräksi kannattee sitte harkita jotain muutako sitä hammaskehän paksuseksi sorvattua 200d limppua :roll:
Kuisma_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 484
Liittynyt: Ti 21.06.2011 01:52
Paikkakunta: Joensuu

Re: Getrakin asennusta om603 perään.

Viesti Kirjoittaja Kuisma_ »

antti_k kirjoitti:Itte en löytänyt sopevaa kardinaalia mistään eli meni sorvailuksi. Muistaakseni jostain zf lootasesta moniventtiili bensa mersusta vois löytyä sopivan mittainen :roll:

Laakeriksi ittellä tuli 410D pakumersun painelaakeri. mersun oma osanumero 3151 133 301 ja sen perusteella pitäs löytyä varaosapuljusta sopeva... V-pyäräksi kannattee sitte harkita jotain muutako sitä hammaskehän paksuseksi sorvattua 200d limppua :roll:
Kiitoksia vastauksesta. Mitä kardaania käytit aihiona? ite aattelin jos pätkäsis 5v lootan kardaanin ja sorvauttas tiukan holkin sisäpuolelle ja hitsais sen avulla läjään ni vois tulla suora.

Vauhtipyöränkin kerkesin jo hommata, ja onhan tuo vähän rimpulan näköinen. Mutta täytyy kokeilla miten käyttäytyy, on noilla kuullema jotkut ajanukki. Minkälaisen vauhtipyörän kanssa sulla oli tuo pakumersun painelaakeri?
W201 250D
W202 250D
Avatar
antti_k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Su 04.11.2007 23:16

Re: Getrakin asennusta om603 perään.

Viesti Kirjoittaja antti_k »

Ei mitään hajua minkä mallin 124 mersusta tuli kardaani putki. Ostin pisimmän aihion mis oli oikea etupää ja koneistaja vaihto sorvissa boori pään.

Oli mullaki sellanen vauhtipyörä vaan aattelin että mielummin sitä tulevaisuudessa painaa niil jaloilla petaaleita ku käsikaasulla ja jarrulla ajelee...
Alko pelottaa että räjähtää kintuille :roll:

Tuota painelaakeria en oo käyttäny ku eaglen v-pyörällä vaan passaa samanlain siihen sorvattuun 200d pyöräänki
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Getrakin asennusta om603 perään.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

olen noita kartaaneita pätkinyt ja hitsaillu takas nippuun. itse tehny juurikin niin, että katkasukohtaan kardaanin sisälle paksuhko holkki vähän ohjaan liitosta. katkasu vaiheessa kannattaa piirtää pitkä viiva kardaanin katkasukohtaan, että sitten takasinpäin liimatessa tietää mihin asentoon kardaani kuuluu laittaa. tarkotan, ettei kardaani pääse kiertyyn. siellähän on niitä tasapainotus lätkiä edessä ja takana. ettei käy niin, että kaikki lätkät on samalla puolella kardaania.. en tiedä onko sillä mitään merkitystä, mutta varuiks olen noin tehnyt. ja sitten vielä lopuks, että vaikka kardaanissa onkin nyt se holkki sisällä ohjaamassa, niin isohkoa kulmarautaa hyväks käyttäen saa ne kardaanin palaset pysyyn aika hyvin linjassa. ja tietenkin sitten varovasti eka pienillä napeilla eri puolelta kiinni, ennenku vetäsee kunnolla saumaa.

niin ja se kardaanin pituus kannattaa mitata tarkasti. pitää ottaa huomioon se venymä, tai liukuma, tai mikä se nyt sitten onkaan. siis, että kardaanilla on varaa "pidentyä" siinä poorissan

tällä konstilla tullu ihan toimivia kardaaneja. ei tärrää missään vauhdissa ja on tuntunu kestävän voimaakin sen verran, mitä noista tulee.
W201 250DT 20V
w201 190E
Vastaa Viestiin