Kävin kolmen vuoden seisonnan jälkeen katsastamassa autoa ja sain ylläriksi kivat päästö arvot
Tyhjäkäynnillä
Hc 446
CO% 0.18
O2 % 7,5
CO2% 9,9
Kierroksilla
HC 156
CO% 0,38
O2% 3,3
CO2% 1,2
No eikun kotiin ja uudet tulpat kun ei käynyt hyvin ja suuttimien puhdistus ainetta tankkiin ja pari iltaa polkemista enemmän ja vähemmin...
Sitten uusi päästö mittaus
Tyhjäkäynnillä
HC 268
CO% 0,146
O2% 3,64
CO2% 12,37
Lambda 1.175
Kierroksilla
HC 198
CO% 0,465
O2% 2,10
CO2% 13,30
Lambda 1.080
No eikun lisää kilometrejä koneeseen 120km lenkki ja uusi mittaus
Tyhjäkäynnillä
HC 256
CO% 0,11
O2% 7,29
CO2% 9,9
Lambda 1.484
Kierroksilla
HC 47
CO% 0,30
O2% 1,06
CO2% 14,6
Lambda 1.039
Tämän mittauksen jälkeen pakkosarjaan ilmaa pumppaava pumppu pois pelistä, kun sain vinkin asiasta kun oli tyhjäkäynnillä happi noin korkealla. Niitä on kuuleman tuon takia poistettu että menee likaa happea...
No tänään sitten uusi mittaus kaikki muut arvot melkein kohdillaan paitsi CO% 0.65 kierroksilla.
Toki oli nuo HC arvot vielä tyhjäkäynnillä noin 146, mutta jäi vähän sellainen ajatus että kävisi vähän rikkaalla tuo kone.
Aikoinaan Saksan tuonnin jälkeen vaihdettu:
2004-2006 niin lambda, pyörijä, jakajan kansi ja tulpanjohdot
2006-2008 vaihdettu katalysaattori ja tehty kansi remontti kun 12:ta pakoventtiilistä 2:si oli jopa kiinni...


Nyt olisi kiinnostusta että voiko tuota ruiskua säätää jotenkin ja jos voi niin miten...

Tai jos on muita hyviä vinkkejä millä nuo päästöt sais kohdilleen, on meinaan vanha katsastuslappu tallella missä on HC 60

Kun ei joka kesä jaksais alkaa sinoli jumppaan että saa katsastettua... Tai sitten lähtee bensa tankista ja alan rakentaa E85 käyttöistä kesälelua
