300ce 24v -90 päästö ongelmat.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Juusomt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 14.11.2004 19:28
Paikkakunta: Lohja

300ce 24v -90 päästö ongelmat.

Viesti Kirjoittaja Juusomt »

Moi.

Kävin kolmen vuoden seisonnan jälkeen katsastamassa autoa ja sain ylläriksi kivat päästö arvot
Tyhjäkäynnillä
Hc 446
CO% 0.18
O2 % 7,5
CO2% 9,9

Kierroksilla
HC 156
CO% 0,38
O2% 3,3
CO2% 1,2

No eikun kotiin ja uudet tulpat kun ei käynyt hyvin ja suuttimien puhdistus ainetta tankkiin ja pari iltaa polkemista enemmän ja vähemmin...

Sitten uusi päästö mittaus
Tyhjäkäynnillä
HC 268
CO% 0,146
O2% 3,64
CO2% 12,37
Lambda 1.175

Kierroksilla
HC 198
CO% 0,465
O2% 2,10
CO2% 13,30
Lambda 1.080


No eikun lisää kilometrejä koneeseen 120km lenkki ja uusi mittaus
Tyhjäkäynnillä
HC 256
CO% 0,11
O2% 7,29
CO2% 9,9
Lambda 1.484

Kierroksilla
HC 47
CO% 0,30
O2% 1,06
CO2% 14,6
Lambda 1.039

Tämän mittauksen jälkeen pakkosarjaan ilmaa pumppaava pumppu pois pelistä, kun sain vinkin asiasta kun oli tyhjäkäynnillä happi noin korkealla. Niitä on kuuleman tuon takia poistettu että menee likaa happea...

No tänään sitten uusi mittaus kaikki muut arvot melkein kohdillaan paitsi CO% 0.65 kierroksilla.
Toki oli nuo HC arvot vielä tyhjäkäynnillä noin 146, mutta jäi vähän sellainen ajatus että kävisi vähän rikkaalla tuo kone.

Aikoinaan Saksan tuonnin jälkeen vaihdettu:
2004-2006 niin lambda, pyörijä, jakajan kansi ja tulpanjohdot
2006-2008 vaihdettu katalysaattori ja tehty kansi remontti kun 12:ta pakoventtiilistä 2:si oli jopa kiinni... :P saattoi ehkä vähän raakana tavaraa läpi... :lol:

Nyt olisi kiinnostusta että voiko tuota ruiskua säätää jotenkin ja jos voi niin miten... :?:
Tai jos on muita hyviä vinkkejä millä nuo päästöt sais kohdilleen, on meinaan vanha katsastuslappu tallella missä on HC 60 ;)

Kun ei joka kesä jaksais alkaa sinoli jumppaan että saa katsastettua... Tai sitten lähtee bensa tankista ja alan rakentaa E85 käyttöistä kesälelua ;)
MB 300CE -24v -90 (Lähti projekti edistyy pitkästä kun hallitus kertoi mielipiteitä.)

Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 300ce 24v -90 päästö ongelmat.

Viesti Kirjoittaja atlas »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=107265" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Juusomt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 14.11.2004 19:28
Paikkakunta: Lohja

Re: 300ce 24v -90 päästö ongelmat.

Viesti Kirjoittaja Juusomt »

Thanx, joku muu osaa käyttää hakua, kun mä en löytänyt vaikka yritin... :)
MB 300CE -24v -90 (Lähti projekti edistyy pitkästä kun hallitus kertoi mielipiteitä.)

Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
Avatar
Juusomt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 14.11.2004 19:28
Paikkakunta: Lohja

Re: 300ce 24v -90 päästö ongelmat.

Viesti Kirjoittaja Juusomt »

Nyt olisi ohjeet, vielä kun tietäisi mistä löytää nuo osat ja paikat mistä voi säätää.... :(
MB 300CE -24v -90 (Lähti projekti edistyy pitkästä kun hallitus kertoi mielipiteitä.)

Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 300ce 24v -90 päästö ongelmat.

Viesti Kirjoittaja atlas »

Eha ja kuva hakulla voisi jöytyä ihan kuvaa mutta jos plaraa topikeja niin löytyy varmasti mutta määränjakajan takapuolalla on musta möykky johon kaksi johtoa yhessä pistokkeessa ja kahdella tasapää ruuvilla kiinni ja se kun on pois niin takan on ruuvin alla kuusiokoloruuvi..pieni..siitä säätämällä saat sen pulssisuhteen kondikseen...eli irti,säätö,takaisin,mittaus...
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Juusomt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 14.11.2004 19:28
Paikkakunta: Lohja

Re: 300ce 24v -90 päästö ongelmat.

Viesti Kirjoittaja Juusomt »

atlas kirjoitti:Eha ja kuva hakulla voisi jöytyä ihan kuvaa mutta jos plaraa topikeja niin löytyy varmasti mutta määränjakajan takapuolalla on musta möykky johon kaksi johtoa yhessä pistokkeessa ja kahdella tasapää ruuvilla kiinni ja se kun on pois niin takan on ruuvin alla kuusiokoloruuvi..pieni..siitä säätämällä saat sen pulssisuhteen kondikseen...eli irti,säätö,takaisin,mittaus...
Kiitos :)

Mites tuo tyhjäkäynti sitten, onko siitä pistokkeesta kuvaa mihin pitäis mittaria tökkiä :) tuon tyhjä käynti ruuvi on muuten kyllä tiedossa :)
MB 300CE -24v -90 (Lähti projekti edistyy pitkästä kun hallitus kertoi mielipiteitä.)

Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
wehis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Pe 13.08.2010 16:00
Paikkakunta: Lappeenranta/Joutseno

Re: 300ce 24v -90 päästö ongelmat.

Viesti Kirjoittaja wehis »

Onhan tämän ongelman kanssa tapeltu itekin: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=105053" onclick="window.open(this.href);return false;
1992 300CE-24 Aut. 124.051, M104.980KE
Vastaa Viestiin