joo elikkä minkälaisia ideoita ois öljynpaluulle. tuossa mallissa on siis tasanen kohta moottorin korvakon alapuolella
mutta paikallaan ollesssaan helvetin hankala olisporata reikä ja väännellä 3/4 nipalle kierre :/
vähä ollu keskustelua loppujen lopuks aiheesta
Turbona toimii rintterin pikku turbo joka varmaan toimii hyvin tuossa konneessa.
Teet sen reijän minne tahansa niin sen pitää mennä öljytilaan ja sinne ei saa päästää metallilastuja, joten kyllä se on paras paikka porata siihen tasaiseen kohtaan ja putsata lastut pois eli varmasti helpoin paikka. Mitään valmista reikää ei lohkosta löydy. Sprintterin turbo on oikein hyvä tähän.
Myö tehtiin tuohon om602 kylkee vinkulla reikä,sillä sai aika vaivatta tehtyä eikä metalli lastuakaan tainut paljoa mennä koneseen.Siihen hitsattiin pieni pätkä putkea sisäreikä oli 20mm.
Klemmarilla kumiletku kiinni ja pari kertaa vielä valutettiin puhtaat öljyt sen kautta pihalla,eikä niittenkään mukana näyttänyt tulevan yhtään metalli hilua.Öljyn tulo otettiin kannen päästä.
Itse porasin samalla kun koko kone oli paloina. Tuota kyllä epäilen jos on lohkoa vinguttanu ja koneen sisällä ei yhtää metallilastua.
Eikö helpommalla pääse kun irrottaisi vaikka ö-pohjan ja tekee siihen yläreunaan reijän ja laittaa siihen paluun?!
Onhan noita varmaan helpompiakin konsteja,mutta kun kyseessä on peltoauto ja loppuun ajettu 602 vapari kone niin ei hirveästi viittinyt ruveta panostaa.
On tuossa jo 603 odottamassa kiinni laittoa kuhan kerkiäis ruveta laittamaan,et jos siitä sit ottas ö-pohjan irti ja vinkuttas sitten ja tekis vielä kierteen nipalle siihen.
Itse porasin samalla kun koko kone oli paloina. Tuota kyllä epäilen jos on lohkoa vinguttanu ja koneen sisällä ei yhtää metallilastua.
Eikö helpommalla pääse kun irrottaisi vaikka ö-pohjan ja tekee siihen yläreunaan reijän ja laittaa siihen paluun?!
Onhan noita varmaan helpompiakin konsteja,mutta kun kyseessä on peltoauto ja loppuun ajettu 602 vapari kone niin ei hirveästi viittinyt ruveta panostaa.
On tuossa jo 603 odottamassa kiinni laittoa kuhan kerkiäis ruveta laittamaan,et jos siitä sit ottas ö-pohjan irti ja vinkuttas sitten ja tekis vielä kierteen nipalle siihen.
E:Ainii öljyn paluuhan tässä olikin niin ei se mittään kierre reikää tarvitse/nippaa.Just iltavuorosta tullut niin meinaa ajatus ruveta katkeilee pikku hiljaa
Mielestäni jos nyt on kuitenkin rakentamassa käyttöautoa, jolle tavoitellaan edes jonkinlaista luotettavuutta ja pitkiä kilometreja niin kyllä se on paras nostaa kone pois. Avata kansi, plaanata tasopinnat, samalla porata ne reiät ja lopuksi kasaan uusilla laakereilla, männänrenkailla ja kannentiiviste liimaten. Sitten voi maltillisesti ahtaa sitä coolerin läpi (<0.8 Bar).
Noissa om601 koneissa on yleensä jo valmiiksi kiertokangen laakerit melko loppu ja kannentiiviste ei kestä yhtään lisäponnisteluja.
joo käyttö auto on kyseinen. ajettu sillä on vajaa 500t ja huoltä kirja on siihen asti! joten se varmaan vielä turpon kestäis
kai se on öljypohja irrotettava ja kulmalla porattava reikä!
mersiides kirjoitti:joo käyttö auto on kyseinen. ajettu sillä on vajaa 500t ja huoltä kirja on siihen asti! joten se varmaan vielä turpon kestäis
kai se on öljypohja irrotettava ja kulmalla porattava reikä!
Vaihda ihmeessä samalla veivinlaakerit, jos otat pohjan pois. Ihan vakiot vaan tilalle.