eli voisko se vika sitten olla siinä kickdownin säädös?touhottaja kirjoitti:se kiknovin säätö on varmaanki, että on kiristänyt ohjauspaineen vaijeriaSampuusi kirjoitti:juu, eiköhän siitäkin selviä kun täs on tähänki asti jo päästyosaisko kukaan heittää että mikä olis vaihteistos vikana kun ei tahdo oikein ottaa kolmosta, nelosen sitte kyllä ottaa jo vähän paremmin, öljyt ja suod vaihdettu alle 1000km sitten, ja öljyäkin on oikea määrä. mutta sitten kun vaihtelee itse vaihteita niin toimii paljon paremmin. voisko vaan johtua siitä kun auto on seissyt kauan ennen kun tuli mulle? ja yks kaveri sano että se oli säätäny kickdownia niin oli ruvennu pelaamaan paremmin, en tiedä sitten voiko vaikuttaa? kiitos jo näin etukäteen
sun tarttis varmaanki vaihtaa laatikon venttiilipöytään korjaus sarja joka maksaa sellasen kympin verran VEHOLLA
![]()
korjaus sarjan varaosanumero on: 126 270 44 77 ne on sitten laitettava kaikki mitä pussin mukana tulee, homma on sitten hyvin heleppo
W126 Projekti
Re: W126 Projekti
W123 230E -76 EX
W124 230E -85
W126 280SE -83 EX ;(
W124 230E -86 EX
Dodge coronet -76
Dodge ram van 150custom -83
Chevrolet fleetside -78 EX
Perheen kalusto:
W210 200E -97
W116 280S -78
W124 230E -87 EX
W123 240D farmari -82 EX
W123 200D -79 EX
W124 230E -85
W126 280SE -83 EX ;(
W124 230E -86 EX
Dodge coronet -76
Dodge ram van 150custom -83
Chevrolet fleetside -78 EX
Perheen kalusto:
W210 200E -97
W116 280S -78
W124 230E -87 EX
W123 240D farmari -82 EX
W123 200D -79 EX
-
touhottaja
- Mersumaanikko

- Viestit: 5746
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W126 Projekti
mulla nyt on aika vajavaiset tiijot tuosta lootasta mutta käsitys sellanen, että kiknoviahan ei juuri sääjellä kun sen kytkentä namista on kaasupolkimen alla ja siitä eteenpäin on magneettiventiili lootan takapäässäSampuusi kirjoitti:eli voisko se vika sitten olla siinä kickdownin säädös?touhottaja kirjoitti:se kiknovin säätö on varmaanki, että on kiristänyt ohjauspaineen vaijeriaSampuusi kirjoitti:juu, eiköhän siitäkin selviä kun täs on tähänki asti jo päästyosaisko kukaan heittää että mikä olis vaihteistos vikana kun ei tahdo oikein ottaa kolmosta, nelosen sitte kyllä ottaa jo vähän paremmin, öljyt ja suod vaihdettu alle 1000km sitten, ja öljyäkin on oikea määrä. mutta sitten kun vaihtelee itse vaihteita niin toimii paljon paremmin. voisko vaan johtua siitä kun auto on seissyt kauan ennen kun tuli mulle? ja yks kaveri sano että se oli säätäny kickdownia niin oli ruvennu pelaamaan paremmin, en tiedä sitten voiko vaikuttaa? kiitos jo näin etukäteen
sun tarttis varmaanki vaihtaa laatikon venttiilipöytään korjaus sarja joka maksaa sellasen kympin verran VEHOLLA
![]()
korjaus sarjan varaosanumero on: 126 270 44 77 ne on sitten laitettava kaikki mitä pussin mukana tulee, homma on sitten hyvin helepposen verran testasin tänään että otin kickdownin vaijeri irti siitä pallosta eikä parantunut yhtään, miltei meni huonommaksi... pitääskö sitä vaijeria sitten koittaa kiristää? no ei oo kyllä korjaussarja hinnalla pilattu, mutta mä en ymmärrä oikeen nuosta automaattiloodista mitään, enkä kyllä oikeen manuaaliistakaa
niin ja sitten vielä se että se loota toimii vähäparemmin kun lämpee
mutta sillä ohjauspaineen vaijerilla voi hiukan säätää vaihteen kytkeytymistä matalammilla ja korkeemmilla kierroksilla ja jos kiristää liikaa vaijeria niin lopputuloshan on että vaijeri katkee
sieltä se korjaus sarjan paikka löytyy heleposti, pohja vaan pois, neljä pientä ruuvia auki, sisäkalut pois (katso järjestys) ja uudet tilalle sittten vaan luukku kiinni pohja paikalleen, öölit sisään ja kokeilee paraniko vaihtaminen
yhtään
lootan kupeessa kuskin puolella on ohjauspaineen hienosäätö modulaattori mistä voi hiukan passata vaihteitten "ottavuutta" kuinka pehmeesti taikka miten se potkasee vaihteen päälle
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: W126 Projekti
juuu. mutta onko kellään todistusaineistoa siitä attä laatikko olis parantunut tuolla korjaussarjalla? varmaan parempi ku ei mee sääteleen yhtään mitää kickdownia menee viä meikälääsen tuurilla jotaki hajalletouhottaja kirjoitti:mulla nyt on aika vajavaiset tiijot tuosta lootasta mutta käsitys sellanen, että kiknoviahan ei juuri sääjellä kun sen kytkentä namista on kaasupolkimen alla ja siitä eteenpäin on magneettiventiili lootan takapäässäSampuusi kirjoitti:eli voisko se vika sitten olla siinä kickdownin säädös?touhottaja kirjoitti:se kiknovin säätö on varmaanki, että on kiristänyt ohjauspaineen vaijeriaSampuusi kirjoitti:juu, eiköhän siitäkin selviä kun täs on tähänki asti jo päästyosaisko kukaan heittää että mikä olis vaihteistos vikana kun ei tahdo oikein ottaa kolmosta, nelosen sitte kyllä ottaa jo vähän paremmin, öljyt ja suod vaihdettu alle 1000km sitten, ja öljyäkin on oikea määrä. mutta sitten kun vaihtelee itse vaihteita niin toimii paljon paremmin. voisko vaan johtua siitä kun auto on seissyt kauan ennen kun tuli mulle? ja yks kaveri sano että se oli säätäny kickdownia niin oli ruvennu pelaamaan paremmin, en tiedä sitten voiko vaikuttaa? kiitos jo näin etukäteen
sun tarttis varmaanki vaihtaa laatikon venttiilipöytään korjaus sarja joka maksaa sellasen kympin verran VEHOLLA
![]()
korjaus sarjan varaosanumero on: 126 270 44 77 ne on sitten laitettava kaikki mitä pussin mukana tulee, homma on sitten hyvin helepposen verran testasin tänään että otin kickdownin vaijeri irti siitä pallosta eikä parantunut yhtään, miltei meni huonommaksi... pitääskö sitä vaijeria sitten koittaa kiristää? no ei oo kyllä korjaussarja hinnalla pilattu, mutta mä en ymmärrä oikeen nuosta automaattiloodista mitään, enkä kyllä oikeen manuaaliistakaa
niin ja sitten vielä se että se loota toimii vähäparemmin kun lämpee
![]()
mutta sillä ohjauspaineen vaijerilla voi hiukan säätää vaihteen kytkeytymistä matalammilla ja korkeemmilla kierroksilla ja jos kiristää liikaa vaijeria niin lopputuloshan on että vaijeri katkeeelikkä aika pienet säätömahollisuudet siinä askissa on
![]()
sieltä se korjaus sarjan paikka löytyy heleposti, pohja vaan pois, neljä pientä ruuvia auki, sisäkalut pois (katso järjestys) ja uudet tilalle sittten vaan luukku kiinni pohja paikalleen, öölit sisään ja kokeilee paraniko vaihtaminen
yhtään![]()
lootan kupeessa kuskin puolella on ohjauspaineen hienosäätö modulaattori mistä voi hiukan passata vaihteitten "ottavuutta" kuinka pehmeesti taikka miten se potkasee vaihteen päälle
W123 230E -76 EX
W124 230E -85
W126 280SE -83 EX ;(
W124 230E -86 EX
Dodge coronet -76
Dodge ram van 150custom -83
Chevrolet fleetside -78 EX
Perheen kalusto:
W210 200E -97
W116 280S -78
W124 230E -87 EX
W123 240D farmari -82 EX
W123 200D -79 EX
W124 230E -85
W126 280SE -83 EX ;(
W124 230E -86 EX
Dodge coronet -76
Dodge ram van 150custom -83
Chevrolet fleetside -78 EX
Perheen kalusto:
W210 200E -97
W116 280S -78
W124 230E -87 EX
W123 240D farmari -82 EX
W123 200D -79 EX
-
touhottaja
- Mersumaanikko

- Viestit: 5746
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W126 Projekti
no eihän siinä ole mitään kiknauven säätöö, paitsi jos nyppää magneettiventtiilin perästä johon irti
sää nyt kyselet todisteita että paraneeko loota korjaus sarjalla, miksi sitten kysyt neuvoo jos kerta tarttee vielä todistaa korjauksen toimivuus
ja siitä W116:sen askista ei kannata sanoo mitään, kun et usko kuitenkaan
anteeks.
sää nyt kyselet todisteita että paraneeko loota korjaus sarjalla, miksi sitten kysyt neuvoo jos kerta tarttee vielä todistaa korjauksen toimivuus
anteeks.
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: W126 Projekti
no mä vaan epäälen että tuskin auttaa tuohon lootaan enää mikään, on se sen verran p***a. tarkoitin todistusainestolla lähinnä sitä että onko kellään huono loota sillä parantunut.touhottaja kirjoitti:no eihän siinä ole mitään kiknauven säätöö, paitsi jos nyppää magneettiventtiilin perästä johon irti![]()
sää nyt kyselet todisteita että paraneeko loota korjaus sarjalla, miksi sitten kysyt neuvoo jos kerta tarttee vielä todistaa korjauksen toimivuusja siitä W116:sen askista ei kannata sanoo mitään, kun et usko kuitenkaan
![]()
anteeks.
W123 230E -76 EX
W124 230E -85
W126 280SE -83 EX ;(
W124 230E -86 EX
Dodge coronet -76
Dodge ram van 150custom -83
Chevrolet fleetside -78 EX
Perheen kalusto:
W210 200E -97
W116 280S -78
W124 230E -87 EX
W123 240D farmari -82 EX
W123 200D -79 EX
W124 230E -85
W126 280SE -83 EX ;(
W124 230E -86 EX
Dodge coronet -76
Dodge ram van 150custom -83
Chevrolet fleetside -78 EX
Perheen kalusto:
W210 200E -97
W116 280S -78
W124 230E -87 EX
W123 240D farmari -82 EX
W123 200D -79 EX
Re: W126 Projekti
Moro! nyt on sen verran surullisia uutisia että ässä vaihtoi viimeviikolla omistajaa
nyt ei ole muita mersuja enää kun tuo w116. mutta ehkä tästä talviautoksi pitää joku tenava hommata!
foorumilla aion silti pysyä!
W123 230E -76 EX
W124 230E -85
W126 280SE -83 EX ;(
W124 230E -86 EX
Dodge coronet -76
Dodge ram van 150custom -83
Chevrolet fleetside -78 EX
Perheen kalusto:
W210 200E -97
W116 280S -78
W124 230E -87 EX
W123 240D farmari -82 EX
W123 200D -79 EX
W124 230E -85
W126 280SE -83 EX ;(
W124 230E -86 EX
Dodge coronet -76
Dodge ram van 150custom -83
Chevrolet fleetside -78 EX
Perheen kalusto:
W210 200E -97
W116 280S -78
W124 230E -87 EX
W123 240D farmari -82 EX
W123 200D -79 EX
Re: W126 Projekti
Harmi että meni myyntiin, mutta ei nuo W126:t pitäisi ainakaan vielä loppua maailmastaSampuusi kirjoitti:Moro! nyt on sen verran surullisia uutisia että ässä vaihtoi viimeviikolla omistajaanyt ei ole muita mersuja enää kun tuo w116. mutta ehkä tästä talviautoksi pitää joku tenava hommata!
foorumilla aion silti pysyä!
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: W126 Projekti
juu no kyllähän se vähän harmittaa että piti luopua mutta joskus on vain pakkoHage kirjoitti:Harmi että meni myyntiin, mutta ei nuo W126:t pitäisi ainakaan vielä loppua maailmastaSampuusi kirjoitti:Moro! nyt on sen verran surullisia uutisia että ässä vaihtoi viimeviikolla omistajaanyt ei ole muita mersuja enää kun tuo w116. mutta ehkä tästä talviautoksi pitää joku tenava hommata!
foorumilla aion silti pysyä!
Et sattuis haluamaan hieman tuoreempaa ässää tai ehkä jopa tuon meikäläisen lankun?
W123 230E -76 EX
W124 230E -85
W126 280SE -83 EX ;(
W124 230E -86 EX
Dodge coronet -76
Dodge ram van 150custom -83
Chevrolet fleetside -78 EX
Perheen kalusto:
W210 200E -97
W116 280S -78
W124 230E -87 EX
W123 240D farmari -82 EX
W123 200D -79 EX
W124 230E -85
W126 280SE -83 EX ;(
W124 230E -86 EX
Dodge coronet -76
Dodge ram van 150custom -83
Chevrolet fleetside -78 EX
Perheen kalusto:
W210 200E -97
W116 280S -78
W124 230E -87 EX
W123 240D farmari -82 EX
W123 200D -79 EX
Re: W126 Projekti
W123 230E -76 EX
W124 230E -85
W126 280SE -83 EX ;(
W124 230E -86 EX
Dodge coronet -76
Dodge ram van 150custom -83
Chevrolet fleetside -78 EX
Perheen kalusto:
W210 200E -97
W116 280S -78
W124 230E -87 EX
W123 240D farmari -82 EX
W123 200D -79 EX
W124 230E -85
W126 280SE -83 EX ;(
W124 230E -86 EX
Dodge coronet -76
Dodge ram van 150custom -83
Chevrolet fleetside -78 EX
Perheen kalusto:
W210 200E -97
W116 280S -78
W124 230E -87 EX
W123 240D farmari -82 EX
W123 200D -79 EX




