Samaa ongelmaa, mulla ei tuo puhdistuslevy kyllä täysin asiaa ratkaissut, satunnaista parannusta kyllä. Laita palautetta, jos tuon originaali Tele-Atlaksen hommaat, että miten kävi.Lape kirjoitti:Pellaako teillä navit? Mulla alko ihme ja kumma pelaamaan kun käytin puhdistuslevyä sisällä. Ei vaan suostu poltettuja levyjä toistamaan. Orggis 2002 saksanmaan levyä ja aitoja musiikkilevyjä kyllä lukee ilosesti. Tuohonhan vois tilata uuen orggislevyn jos tuolla vähääkään jotain tekee. http://www.caraudio24.de/Navigationssof ... 25657.html" onclick="window.open(this.href);return false;
c32 amg
Re: c32 amg
W124, W202, C32 AMG ja mitä niitä nyt onkaan 

Re: c32 amg
Sain lainaan orggislevyä ja sillä pelasi hienosti, niin tilasin oman levyn ebäystä.wc124 kirjoitti:Samaa ongelmaa, mulla ei tuo puhdistuslevy kyllä täysin asiaa ratkaissut, satunnaista parannusta kyllä. Laita palautetta, jos tuon originaali Tele-Atlaksen hommaat, että miten kävi.Lape kirjoitti:Pellaako teillä navit? Mulla alko ihme ja kumma pelaamaan kun käytin puhdistuslevyä sisällä. Ei vaan suostu poltettuja levyjä toistamaan. Orggis 2002 saksanmaan levyä ja aitoja musiikkilevyjä kyllä lukee ilosesti. Tuohonhan vois tilata uuen orggislevyn jos tuolla vähääkään jotain tekee. http://www.caraudio24.de/Navigationssof ... 25657.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: c32 amg
Amgenter: millä softalla otit noi logit? Joku OBD palikka +? Kattelin, että tolla torquella pystys vissiin jotain logia ajaa. Täytyy testailla. Tosin mulla ei vesi coolerilla kierrä eilisen matka-ajon perusteella joten tän hetken logit on aika turhia ennen ku saan uuden pumpun.
Re: c32 amg
ELM 327 bluetooth ja pcmscan. Ohjelma on ihan ok vaikka pieniä jippoja näkyy olevan. Mutta hyvin pystyy noita lokeja tallentamaan ja selaaman jälkeenpäin.Zamppa kirjoitti:Amgenter: millä softalla otit noi logit? Joku OBD palikka +?
Re: c32 amg
Onkos kukaan töissä paikassa/tietää paikkaa mistä saisi alumiini pyrötankoa(50mm halkaisija), tarviis sellaisen 30-50cm pätkän. Prkl täällä oli politiikka muuttunut yhdessä puljussa, että pelkkää materiaalia ei enää myydä ulos, matsku on ainoastaan tilattuihin töihin 

Re: c32 amg
Koetas tätä http://www.tuulissuonrautavarasto.fi/.
Re: c32 amg
Googlaamalla löytyi ainakin seuraava http://www.vpv-motorracing.fi/VPV-Hinnasto.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: c32 amg
Joo tuolla ainakin olis 0,5m pätkissä. On vain vähän suolaisen hintaista + rahti päälle. Täytynee soitella sit noita firmoja läpi, jos ei muu auta.tomant kirjoitti:Googlaamalla löytyi ainakin seuraava http://www.vpv-motorracing.fi/VPV-Hinnasto.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
tomant
Re: c32 amg
Kävin tekemässä toiset vedot eriytetyllä järjestelmällä. Olosuhteet ja vedot aika lailla samat. 20 astetta lämmintä, eka vedon alussa IAT 31 astetta. 0 - 212 km/h 24 sekuntia, eli vähän nopeammin kuin aikaisemmassa. IAT vedon lopussa 64 astetta. Siitä jarrulla pysähdyksiin 16 sekuntia. IAT stopissa 47 astetta.
Uusi veto heti perään 0 - 224 km/h. 25,5 sekuntia, IAT lopussa 71 astetta. Sitten annettu nopeuden laskea 75 km/h ilman jarrua. 54,5 sekuntia IAT silloin 37 astetta. Vastassa ylämäki, joten sen takia vauhti laskee nopeammin kuin aikaisemmassa.
Max. ahtopaine 1,28 bar, max. kierrokset 5936.
Lopputulos:
Käppyrät melko lailla saman näköiset, ei merkittävää eroa. Ainoastaan normaaliajossa huomasin, että sekä moottorilämpö että IAT ovat pari astetta matalampia.
Jos tuossa ahtimella on pari - kolme litraa ainetta käytettävissä niin ei se paljon auta. Nestemäärä pitäisi saada ainakin tuplattua, jotta olisi ainetta, johon lämpöä sitoa.
Hirvittää oikein mitä tapahtuu tuo 62 millisen rulla kanssa.

Uusi veto heti perään 0 - 224 km/h. 25,5 sekuntia, IAT lopussa 71 astetta. Sitten annettu nopeuden laskea 75 km/h ilman jarrua. 54,5 sekuntia IAT silloin 37 astetta. Vastassa ylämäki, joten sen takia vauhti laskee nopeammin kuin aikaisemmassa.
Max. ahtopaine 1,28 bar, max. kierrokset 5936.
Lopputulos:
Käppyrät melko lailla saman näköiset, ei merkittävää eroa. Ainoastaan normaaliajossa huomasin, että sekä moottorilämpö että IAT ovat pari astetta matalampia.
Jos tuossa ahtimella on pari - kolme litraa ainetta käytettävissä niin ei se paljon auta. Nestemäärä pitäisi saada ainakin tuplattua, jotta olisi ainetta, johon lämpöä sitoa.
Hirvittää oikein mitä tapahtuu tuo 62 millisen rulla kanssa.
Re: c32 amg
Pitäs tsekkailla itseltäkin noita lämpöjä tarkemmin, kunhan imuilman anturit/mittarit saapuu. Samalla asentaa pakokaasulämpömittarit.
Re: c32 amg
Meinaatko noita loppunopeuden saavuttamiseen kestäneitä aikoja? Niissä on aika kovia eroja, joten täytyy vielä kerran tarkistaa nuo ajat. Lähtö oli toisissa vedoissa huomattavasti parempi, joten siitä tulee jonkin verran eroa mutta ei kai sitä noin paljon pitäisi tulla.S202 kirjoitti:Niin ne ekat vedotko oli ei aivan kaasu pohjassa?
Re: c32 amg
Tota coolerin vesikiertoa kun katsoo, niin siinähän ei juuri nestettä ole muualla kuin itse jäähdyttimissä. Paisari ei ole "aktiivikerrossa" mukana, joten lämmön johtuminen syylärin puolelta nesteen kautta on lienee kohtuu vähäistä. Ehkä juuri pisemmässä ajossa missä ahdin ei työskentele äärirajoilla ja ei näin ollen tuota lämpöä jäähdytysveteen niin paljoa, tuo erotettu kierto laskee lämpötilaa. Siis ahtimelta palaava vesi on kylmempää mitä syylärissä kiertävä vesi. Täytys virittaä lämpömittarit kylmälle ja kuumalle puolelle cooleria, niin näkisi hyvin vaikutukset.
Jos vesimäärää haluaa kasvattaa kannattaa varmaan muuttaa myös vesi kiertämään oikeasti säiliön kautta jolloin siitä vesimäärästä voisi saada hyödyn. Itse olen kyllä vielä siinä luulossa, että sillä vesimäärän lisäämiselle ei juuri hyötyä saavuteta vaan sen jäähdytys pitäisi saada paremmaksi, jotta merkittävää hyötyä alkaisi näkymään.
Itellä ois kyllä kanssa vesiruisku "jouten", mutta asensin sen just tohon Evoon mikä seisoo motivaation puutteen vuoksi pihassa. Olis varmaan hyötyä tässä, kun nämä tuppaa näköjään kärsivän lämpöongelmista aika pahasti.
Mikä cooleri amgenterillä on kiinni?
Edit: Näytti Pansu tuota kierron muuttamista tuolla jo pohtineenkin, kun uudemman kerran ketjua selailin.
Jos vesimäärää haluaa kasvattaa kannattaa varmaan muuttaa myös vesi kiertämään oikeasti säiliön kautta jolloin siitä vesimäärästä voisi saada hyödyn. Itse olen kyllä vielä siinä luulossa, että sillä vesimäärän lisäämiselle ei juuri hyötyä saavuteta vaan sen jäähdytys pitäisi saada paremmaksi, jotta merkittävää hyötyä alkaisi näkymään.
Itellä ois kyllä kanssa vesiruisku "jouten", mutta asensin sen just tohon Evoon mikä seisoo motivaation puutteen vuoksi pihassa. Olis varmaan hyötyä tässä, kun nämä tuppaa näköjään kärsivän lämpöongelmista aika pahasti.
Mikä cooleri amgenterillä on kiinni?
Edit: Näytti Pansu tuota kierron muuttamista tuolla jo pohtineenkin, kun uudemman kerran ketjua selailin.
Re: c32 amg
Oma cooleri on tullut tuolta Eurochargedilta samalla kun ahtimen rullakin tuli. Siihen menee 1,8 litraa nestettä. Ite aattelin niin, että jos laittaisi toisen coolerin ahtimen kiertoon ja sitten vielä erillinen säiliö.
Pansullahan oli ainakin toinen cooleri siinä törmäyspalkin päällä. Minkä kokoinen siihen mahtuu?
Pelkästään tuo eriytetty jäähdytys ei kyllä tuo mielestäni mitään apua varsinkaan jos haluaa kovempia vetoja tehdä. Mutta jos vain köröttelee norminopeuksia niin silloin se vähän laskee sekä moottorin että imuilman lämpöä.
Pansullahan oli ainakin toinen cooleri siinä törmäyspalkin päällä. Minkä kokoinen siihen mahtuu?
Pelkästään tuo eriytetty jäähdytys ei kyllä tuo mielestäni mitään apua varsinkaan jos haluaa kovempia vetoja tehdä. Mutta jos vain köröttelee norminopeuksia niin silloin se vähän laskee sekä moottorin että imuilman lämpöä.
Re: c32 amg
Edelleen sen ilmausletkun kautta kulkee myös nestettä jatkuvasti säiliöön(8mm letku) ja sieltä säiliöstä saman verran kierron mukaan. Paremmalla keulacoolerilla tuo ei varmasti haittaa niin paljoa, kuten amgenterilla on. Suurimman hyödyn eriytetystä kierrosta saa varmaan kesähelteillä(vakio jäähdytyksellä).Zamppa kirjoitti:Tota coolerin vesikiertoa kun katsoo, niin siinähän ei juuri nestettä ole muualla kuin itse jäähdyttimissä. Paisari ei ole "aktiivikerrossa" mukana, joten lämmön johtuminen syylärin puolelta nesteen kautta on lienee kohtuu vähäistä. Ehkä juuri pisemmässä ajossa missä ahdin ei työskentele äärirajoilla ja ei näin ollen tuota lämpöä jäähdytysveteen niin paljoa, tuo erotettu kierto laskee lämpötilaa. Siis ahtimelta palaava vesi on kylmempää mitä syylärissä kiertävä vesi. Täytys virittaä lämpömittarit kylmälle ja kuumalle puolelle cooleria, niin näkisi hyvin vaikutukset.
Jos vesimäärää haluaa kasvattaa kannattaa varmaan muuttaa myös vesi kiertämään oikeasti säiliön kautta jolloin siitä vesimäärästä voisi saada hyödyn. Itse olen kyllä vielä siinä luulossa, että sillä vesimäärän lisäämiselle ei juuri hyötyä saavuteta vaan sen jäähdytys pitäisi saada paremmaksi, jotta merkittävää hyötyä alkaisi näkymään.
Itellä ois kyllä kanssa vesiruisku "jouten", mutta asensin sen just tohon Evoon mikä seisoo motivaation puutteen vuoksi pihassa. Olis varmaan hyötyä tässä, kun nämä tuppaa näköjään kärsivän lämpöongelmista aika pahasti.
Mikä cooleri amgenterillä on kiinni?
Edit: Näytti Pansu tuota kierron muuttamista tuolla jo pohtineenkin, kun uudemman kerran ketjua selailin.
Ja minullahan kaikki neste kulkee säiliön kautta, eli sillä saa sen tilavuuden hyödyn.
Säiliöt olis tilanneille valmiit, laitoin vähän asennustarpeita mukaan helpottamaan asennusta. 8mm musta holkki tulee sen ilmausletkun T-haaran tilalle. Ilmausletku vedetään suoraan säiliön nippaan. Mukaan tulee myös tulppa, millä tulpataan alkuperäisen paisarin lähtö + klemmari. Tuo alkuperäiseltä paisarilta lähtevä letku katkaistaan sopivasta kohtaa ja liitetään säiliön pohjaan(klemmari mukana). Tuossa konepellin lukkopellissä on sellainen pellin lärpäke, mihin kiinnitys oli tarkoitus tehdä(säiliön kiinnikkeessä 6mm pultti muttereineen), toivottavasti sattuu suurinpiirtein kohdalle, kun omaan en päässyt oikein sovittamaan(itsellä punainen b-painesäädin tuossa kohtaa)

Sijoituspaikka siis vasemmalla alakulmassa tuon b-painesäätimen paikalla.
http://www.mersuforum.net/forum/downloa ... hp?id=3852
Re: c32 amg
Ajattelin, että virtaus säiliön kautta on vähäistä, koska se on rinnan tuo normaali kierron kanssa ja ohuemmalla letkulla liitetty. Mutta jos kerta sekoittaa nesteet tuolta kautta, niin luulisi siitä erotuksesta sitten hyötyä olevan.Pansu kirjoitti: Edelleen sen ilmausletkun kautta kulkee myös nestettä jatkuvasti säiliöön(8mm letku) ja sieltä säiliöstä saman verran kierron mukaan.
Säiliöt näyttää hyvältä

Tuon coolerin veden lämpötilaa olisi mielenkiintoista verrata imuilman lämpötilaan. Näkisi onko isompi ongelma vettä vai ilmaa jäähdyttävässä coolerissa. Tarviis mittari viritellä sille.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: c32 amg
Lämpö kamera on hyvä kennojen tutkaillunZamppa kirjoitti:Ajattelin, että virtaus säiliön kautta on vähäistä, koska se on rinnan tuo normaali kierron kanssa ja ohuemmalla letkulla liitetty. Mutta jos kerta sekoittaa nesteet tuolta kautta, niin luulisi siitä erotuksesta sitten hyötyä olevan.Pansu kirjoitti: Edelleen sen ilmausletkun kautta kulkee myös nestettä jatkuvasti säiliöön(8mm letku) ja sieltä säiliöstä saman verran kierron mukaan.
Säiliöt näyttää hyvältä![]()
Tuon coolerin veden lämpötilaa olisi mielenkiintoista verrata imuilman lämpötilaan. Näkisi onko isompi ongelma vettä vai ilmaa jäähdyttävässä coolerissa. Tarviis mittari viritellä sille.
Samalla näkee onko kenno kokoalaltaa tasaisesti käytössä
(Vai virtaileeko jäähdytettävä/jäähdyttäkö jotenkin epätasaisesti)
Oma täysin moottori kierrosta erilinen vesi kierto
Kannatta järjestää jos systeemiä uudellen rakentaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: c32 amg
Tuosta tuli mieleen kun lokitin noita aikaisempi lämmittelyvetoja.Lape kirjoitti:Mulla pomppaa aikalailla heti 60c lämmöt ko lähtee kaasupohjassa puotattaan.
Eka 0 - 193 km/h, 25,3 sekuntia, IAT alussa 25, lopussa 52 astetta
Toinen lämmittely heti perään 97 - 199 km/h, 18 sekuntia, IAT alussa 33, lopussa 50 astetta.
Jäähdytysaika (vapaa rullaus) vetojen välillä 32 sekuntia.
Näissä kierto oli moottorin kanssa samassa. Eli kyllä tuo isompi jäähdytin pitää IAT:en tällaisissa kevyissä vedoissa hyvin alle 60 asteen. Sitten kun aletaan painamaan yli 200 km/h niin imuilman lämpö karkaa korkeaksi.
Re: c32 amg
Minulla on eriytetty järjestelmä mutta ongelmaksi näyttää muodostuvan tuo keulalla oleva cooleri. Vakio on aivan olemattoman pieni, joka ei varmaankaan kestä 25 asteen kesäkelillä muutamaa kunnollista vetoa ilman, että ahdin tippuu pois pelistä. Omaan autooni on vaihdettu suurempi ahtimen jäähdytin mutta sekään ei tahdo riittää jos vauhtia aletaan keräämään kunnolla. Pitäisi saada lisää jäähdytyselementtiä mahtumaan keulaan. + lisää ainetta kiertämään, + lisäaine kiertämään nopeammin -> suurempi tuottoinen pumppu.CDI203 kirjoitti:Oma täysin moottori kierrosta erilinen vesi kierto
Kannatta järjestää jos systeemiä uudellen rakentaa
Re: c32 amg
Löysin virheen tekstiä. Oli 10 sekuntia liikaa tullut aikaa. 0 - 223 km/h olin laittanut 37,8 sekuntia vaikka oikea oli 27,8 sekuntia. Korjasin alkuperäiseen viestiin.amgenter kirjoitti:Meinaatko noita loppunopeuden saavuttamiseen kestäneitä aikoja? Niissä on aika kovia eroja, joten täytyy vielä kerran tarkistaa nuo ajat. Lähtö oli toisissa vedoissa huomattavasti parempi, joten siitä tulee jonkin verran eroa mutta ei kai sitä noin paljon pitäisi tulla.S202 kirjoitti:Niin ne ekat vedotko oli ei aivan kaasu pohjassa?
Re: c32 amg
Joskus tuota eurochargedin cooleria katselinkin ja totesin sen vähän turhan ohueksi ja helvetin kalliiksi.amgenter kirjoitti:Minulla on eriytetty järjestelmä mutta ongelmaksi näyttää muodostuvan tuo keulalla oleva cooleri. Vakio on aivan olemattoman pieni, joka ei varmaankaan kestä 25 asteen kesäkelillä muutamaa kunnollista vetoa ilman, että ahdin tippuu pois pelistä. Omaan autooni on vaihdettu suurempi ahtimen jäähdytin mutta sekään ei tahdo riittää jos vauhtia aletaan keräämään kunnolla. Pitäisi saada lisää jäähdytyselementtiä mahtumaan keulaan. + lisää ainetta kiertämään, + lisäaine kiertämään nopeammin -> suurempi tuottoinen pumppu.CDI203 kirjoitti:Oma täysin moottori kierrosta erilinen vesi kierto
Kannatta järjestää jos systeemiä uudellen rakentaa
Itsellä vähän mielessä vaihtaa tuo omakin jäähdytin vielä vähän isompaan, mikä on nyt tuossa alkuperäisen tilalla. Cooleri siis ehkä kaupan jos ketä kiinnostaa, voittaa vakion mennen tullen(koko alumiinia ja paljon massaa) CM90 pumppu jo matkalla Suomeen.
Viimeksi muokannut Pansu, To 30.05.2013 15:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: c32 amg
Täällä oli tarjolla kaikenlaista http://www.frozenboost.com/
Re: c32 amg

Tuossa jäähdyttimestä kuvaa, jos jotain kiinnostaa. Kaupan ainakin hetken aikaa, ennen kuin ruuvaan puskurin taas paikoilleen.
Re: c32 amg
Tässä listassa olisi mielenkiintoista nähdä Pansun auto:
http://www.dragtimes.com/results.php?ca ... +DragTimes
http://www.dragtimes.com/results.php?ca ... +DragTimes
Re: c32 amg
Olishan tuo kiva käydä vartilla kokeilemassa. Harmi vaan motoparkissa ei taida paljon olla ajoja, radalle.com tapahtumakin on juhannuksena ja tuolloin en kyllä aio olla siellä.
Re: c32 amg
Ootko Pansu tuosta tietoinen? http://www.tori.fi/varsinais-suomi/MB_S ... m?ca=1&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Liekkö tuosta mitään järkevää sitten saa sepättyä.
Liekkö tuosta mitään järkevää sitten saa sepättyä.
Re: c32 amg
Ei oo sattunut silmään kuin nyt, mikähän tuon litratuotto mahtaa olla, kai se on isompi kuin meidän?Lape kirjoitti:Ootko Pansu tuosta tietoinen? http://www.tori.fi/varsinais-suomi/MB_S ... m?ca=1&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Liekkö tuosta mitään järkevää sitten saa sepättyä.
Re: c32 amg
Lape kirjoitti:Ootko Pansu tuosta tietoinen? http://www.tori.fi/varsinais-suomi/MB_S ... m?ca=1&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Liekkö tuosta mitään järkevää sitten saa sepättyä.
Ei oo kyllä hinnalla pilattu jos on muuten kunnossa ja kiinnitys vielä onnistuu.
Re: c32 amg
Onhan tuossa varmaan sovittamista kun pitäisi pari reikää tulpata kun tuo on 8-zyl kamppeesta.Zamppa kirjoitti:Lape kirjoitti:Ootko Pansu tuosta tietoinen? http://www.tori.fi/varsinais-suomi/MB_S ... m?ca=1&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Liekkö tuosta mitään järkevää sitten saa sepättyä.
Ei oo kyllä hinnalla pilattu jos on muuten kunnossa ja kiinnitys vielä onnistuu.
Re: c32 amg
Kiinnitys laitetaan onnistumaanZamppa kirjoitti:Lape kirjoitti:Ootko Pansu tuosta tietoinen? http://www.tori.fi/varsinais-suomi/MB_S ... m?ca=1&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Liekkö tuosta mitään järkevää sitten saa sepättyä.
Ei oo kyllä hinnalla pilattu jos on muuten kunnossa ja kiinnitys vielä onnistuu.

