W 202 (2,0 bensa) nykiminen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
sieppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: To 11.12.2003 21:19
Paikkakunta: Roi
Viesti:

W 202 (2,0 bensa) nykiminen

Viesti Kirjoittaja sieppi »

Eli nykii niin kauan että moottori saavuttaa normaali lämpötilan tasakaasulla ajettaessa.Empimistä on havaittavissa myös täys kaasu kiihdytyksissä. Mistähän voisi vikaa etsiä imuvuotoja en ole löytänyt ja ilmanputsari on uusi.
ttiikeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 395
Liittynyt: Ti 22.07.2003 17:48

Viesti Kirjoittaja ttiikeri »

Muutama kyssäri:

Onko nykiminen voimakasta ? Paljonko ajettu ? Onko ilman lämpötila anturi kunnolla paikoillaan, jos olet vasta vaihtanut putsarin... ?

1. Kuinka vanhat tulpat ?

2. Entäpä sytytysjohdot ?
MB C180 vm -95
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Mitenkäs olisi lambdan testaus?

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=10905
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Vaihdoin jokunen aika sitten uudet tulpat, tulpanjohdot ja lisäksi oktaaniluvun säätimen 98-bensalle.
Tuloksena oli kuin uusi kone. Kuvaillut nykimiset ja kiihtymättömyydet hävisivät ja mikä parasta, bensan kulutus väheni huomattavasti. Lisäksi tehoja tuntuu olevan aivan eri tavalla kuin ennen.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
sieppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: To 11.12.2003 21:19
Paikkakunta: Roi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sieppi »

Tulpista eikä johdoista ei ole kyllä tietoo kun olen vasta auton ostanu.Autolla on ajettu 98tkm.Jos Lambda vika nii oisihan se näkyny päästöissä katsastuksessa?Nykiminen ei ole voimakasta vaan tuntuu ikäänkuin hyytymisenä.Ja tämä siis niin kauan että moottorinlämmöt ovat normaalissa.

Oletteko muuten itse asennellee lokia C-malliin on vissiin ,melkoinen operaatio?
Avatar
sa_mmy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 26.05.2004 22:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja sa_mmy »

Mulla oli ongelma tulpanjohdoissa, maksaa ne alkuperäiset ihan sairaasti vaan. Laitoin siis tavalliset ilman niitä pitkiä jalkoja. Ne menee kyllä paikalleen ihan kivasti pitkänokkailissa pihdeillä ja säästyi varmaan 150 €...
W204 320 Cdi A AMG sport
ex: W203 220 Cdi A
ex: W202 180c
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja BrFC »

Moro!

Mulla on myöskin saman tyyppistä ongelmaa ollu. Eli nimenomaan kylmänä auto matalilla kierroksilla pikkasen nykii, ja sitäkin se tekee oikeastaan vain 3 vaihteella ajaessa...laitoin muutama viikko sitten fortet sisään ja se tuntui auttavan ainakin muuhun menoon (kiihtyvyys ja kulku parani) mutta tuo kylmänä nykiminen jäi...
Joten jos Siekki saat selville mikä omassasi oli vikana niin laita tälle palstalle tietoa! Samoin teen minä jos ehdin käyttää autoa huollon pojilla...
Omaani on kans tulpat vaihdettu n. 10000km sitten, mutta silti ajatettelin niitä kokeilla ens hätään jos ei täältä palstalaisilta tule parempia ideoita!
sieppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: To 11.12.2003 21:19
Paikkakunta: Roi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sieppi »

Lohkista asennettaessa huomasin että 2 tulpanjohdosta oli eristeen hangannut rikki ylimenevä ruiskun putki.Noi jos vaihtais ensi hätään.Saako noita muuten ostettua yksitellen?Pystyykö itse tekemään?
ttiikeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 395
Liittynyt: Ti 22.07.2003 17:48

Viesti Kirjoittaja ttiikeri »

Ostahan kunnon johdot. Noissa ei kannata säästää. Laittelet itse johdot ja johtojen vastusarvot menee sopivasti päin prinkkalaa ja seuraavana vaihdat sitten puolan/puolat, se vasta maksaa.
MB C180 vm -95
HandiCap
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Pe 16.07.2004 16:15
Paikkakunta: Kainuunmeren ympäristö

Viesti Kirjoittaja HandiCap »

Just niin... ostat ensin halvat piuhat neljänneshintaan ja 3 kk:n jälkeen kunnon piuhat.

Nimim. "Jos haluat halvat ja hyvät, ostat kahdesti... ensin ne halvat ja sitten ne hyvät"
W124 230E -91
Vastaa Viestiin