Mistä johtuu, että W211 -05 takaluukun kannen sisälle pääse vettä pikapesussa ? (pika)pesun jälkeen kantta nostaessa/laskiessa tuntuu veden hölskymistä kannen sisällä. Kannen alareunassa on reikä, mistä se sitten valuu ajallaan pois. Onko tämä ominaisuus vai vika ?
Itsellä samanlaista ongelmaa. Vettä tulee myös silloin kun ajaa vetisellä kelillä, jolloin tiestä ruiskuu vettä juuri siitä "valuma reiästä" sisään. En kanssa tiedä mitä sen kanssa pitäisi tehdä.
Sama homma omassa.. Kun auto seisoo päivän vesisateessa, takaluukun kannen sisälle pääsee vettä niin, ettei luukku jaksa edes nousta itsestään kun sen kaukosäädöllä avaa.
Olen ihmetellyt, että mistä tuota vettä luukun sisälle niin paljon pääsee? Ei ainakaan rekisterikilven reijistä. Epäilen, että jotenkin tuosta vaakasaumasta luukun keskivälin paikkeilla.
Sitä osaa johon rekisterikilpi kiinnitetään on jossain vaiheessa paranneltu ettei sitä kautta pääsisi vettä takaluukun sisään. Vanhaan malliinkin on jonkinlainen korjausohje.
En muista oliko tästäkin juttua jossain aiemmassa threadissa, muista takaluukun vesivuodoista ainakin on ollut juttua (saattoi olla kyse niistä vetokoukullisista autoista jolloin vesi tulee ihan eri paikkaan).
Siitä on ollut aiemmen juttua kun varapyörän kotelossa on vettä. En ole löytänyt tästä aiheesta juttua ennen. Tuo vaakasauma ja kilven kohta pitää nyt sitten tarkistaa johtuuko jommasta kummasta.
Kyllä tuo "nestevaimennettu" takaluukku on ominaisuus, eli kuuluu vielä faceliftin varustukseen.
Kyllä vesi vaakasaumasta sisään täytyy mennä, koska pesun jälkeen tuntuu olevan enemmän vettä, kuin sadesäällä ajaessa.
Tiputtaa vedet ikävästi kontin sisään luukun kulmista, kun avaa luukun.
Rikkooko tuo vesi jäätyessään jotain ?
MB EQE 350 4Matic
exät:
MB E 300 de EQ Power 4Matic
MB E 300 de EQ Power
MB E 220 d 4Matic
MB E 250 CDI BlueTec 4Matic
MB E 250 CDI BE 4Matic
MB E 250 CDI BE A
MB E 280 CDI A 4Matic
Takakopan kansi ollut kuiva kun auto ollut tallissa. Tänään pesin auton ja heti vettä kannessa. En alkanut vielä irroittamaan suodatinta vaan tikulla sitä revin. Heti alkoi vesi valumaan kunnolla. Se suodatinkangas oli todella kurainen, luulen sen myös hieman estävän hiekan menoa kannen sisään.
Ehdotan, että mikäli kannessa vettä niin ainakin hieman ronkkii sitä suodatinkangasta niin helpottaa. Näin pakkasten tullessa vesi saattaa kyllä aiheuttaa vahinkoa.
Pesun jälkeen ja sateella ajon jälkeen tosiaan on W211 takaluukun muovikannen sisällä vettä niin että lotisee!
Alkaa tulla pikkuhiljaa ikävä entistä S124:sta.
Onko sen muovipanelin irrotus hankala homma?
Ruuvasin pimeässä rekisterikilven irti ja sen alla oli jonkinlainen niitti jolla muovi on kiinni.
Kesällä huomasin myös nuo mainitut suodattimelliset lävet. Taisin tuolloin rapsia niistä pölypinnoitteen pois, kun ajattelin sen haittaavan ilman kulkua. Hyvä tietää, että vettä saattaa kulkeutua kannen koteloon. Siitäköhän johtuisi aiemmissa 211:ssä luukun ruosteongelmat? Fliftatuissa luukun alaosan pintakappale lienee muovia, katsoinkohan väärin?
Auttaisikohan, jos käsittelisi sauman veden pintajännitystä poistavalla "aineella", jolloin painovoima hoitaisi asian paremmin? Vai voiko sauman tiivistää samalla, kun tsekkaa kotelonsuoja-aineistuksen?
Mä pesin just äsken auton ja huomasin myös että kun takaluukun avaa niin järkyttävä hölskyminen kuuluu sieltä sisältä.
Irrottelin rekisterikilven valotkin jo kun tutkin että pääseekö sitä kautta vesi sisään. No ei siinä sitten mitään jos kerran ominaisuus on mutta mistä kohtaa löytyy se reikä mistä veden pitäisi päästä valumaan ulos? Ja jos siellä joku suodatin tosiaan on niin otan sen pois kokonaan tai sitten vaan puhdistan.
___________________________________________________
"Ompa hyvä ku saa kerranki nojata kunnolla!"