w140 lämppäri?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mika69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: To 16.09.2004 23:05

w140 lämppäri?

Viesti Kirjoittaja mika69 »

hoi.
onkos miula menny ässästä lämmityslaite rikki kun ei puhalla enää täysillä?
eli,automaatti-ilmastointi ja lämmitys toimii muuten mutta kun laitan hanan täydelle puhallukselle,niin ei puhalla enää kun samalla voimalla kun hanikka olis keski asennossa?
onkohan vikaa siinä ns "piikkisiassa"?
jos se on menny paskaks,niin oliskohan kellään myynnissä moista?halpaa tietysti :D

onkos jollain muuten osina w140 ässää???
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3265
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jysi »

Tyyppivika, "siili" eli puhaltimen regulaattori rikki.

Avaa koppa, pistä puhallus täysille ja mittaa moottorilta siilille tulevassa sinisessä johdossa oleva jännite - saisi olla n. 1 voltti. Jos on 12 V niin regulaattori ei säädä jännitettä alas.
mika69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: To 16.09.2004 23:05

Viesti Kirjoittaja mika69 »

kiitos,kokeillaan
Avatar
jonez_82
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 06.03.2012 21:31

Re: w140 lämppäri?

Viesti Kirjoittaja jonez_82 »

voisko täälläkin olla regulaattori vikana??
w140 ja automaatti ilmastointi (tosin ilmastoinnin kenno revitty pois)
oireet seuraavat kun kääntää virrat päälle niin puhaltaa kyllä täysillä pari minuuttia sitten menee minimille.
kun käyttää virtoja pois päältä niin puhaltaa taas täysillä sen pari minuuttia.
voisko olla sisä anturi rikki? missä tässä on anturi sisällä??
autona siis w140 -95
W140 -95 OM606 + hx35 + 7mm...
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3265
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: w140 lämppäri?

Viesti Kirjoittaja jysi »

Ei kyllä kuulosta siltä, mutta mittaaminen auttaa edelleenkin vianmäärittelyyn. Säätimelle tulee 2 paksua ja 2 ohutta johtoa.
Toisella ohuella kytketään virrat päälle ja siinä on koko ajan tasainen 8 tai 12 V (en muista enää) kun puhallin on päällä.
Toisen jännite vaihtelee säädön mukaan jossakin 0-12 V välillä. Etsi se johto johon tulee säätöjännite, anna käydä sen pari minuuttia ja katso putoaako säätöjännite kun moottori hidastuu -> jos ei, vika on säätimessä tai moottorissa.
Vastaa Viestiin