Apua mersukuumeeseen (W202 Esprit ostettu)

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Makkeus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Su 25.11.2012 17:44

Re: Apua mersukuumeeseen

Viesti Kirjoittaja Makkeus »

Itsellä w210 e240 aut ja tyytyväinen olen ollut. Ei mikään raketti kiihtyjä, mutta ei jalkoihinkaan jää, hiljainen kuin mikä ja menee vakaasti.
Bensaa on talvella vienyt sekalaisessa ajossa aika tarkkaan 10L/100km. Edellinen oli w202 c180aut ja se oli aika rimpula ajettava, en sellaista suosittele. Bensaa vei toki vähemmän noin 7L/100km sekalaisessa ajossa talvella.
Kärryä en kummallakaan ole vetänyt, mutta luulisin sen perässä tulevan.
Kulutuksen erossa maksan mieluummin enemmän ja nautin ajosta, kuin ajan vähäkulutuksisella pikku kinderillä.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Apua mersukuumeeseen

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Tuo epk on oikeilla jäljillä sikäli, että 124:n aika käyttöautona alkaa olla ohi.

Jos jossain, vaikka Saksassakin, on oikeasti hyvä ja vähän ajettu 124, niin ei
sitä enää ihan tonnilla saa ostettua. Ainakaan miltään autojobbarilta ja internetin
kautta ei yleensä alihinnoiteltuja autoja löydä. Jos joku tämmöistä sitten kauppaa,
niin kannattaa suhtautua varauksin. Jos 124 on vuosimallia 1992, niin siinä
on yhä liuotinmaali ollut käytössä ja tuurilla se voi olla kovapeltinenkin, mutta
pessimisti ei pety.

Tällä hetkellä 210:n hinta on pohjassa ja niitä saattaa yhä saada halvalla,
varsinkin kun se on ruostuvan maineessa. Jos ruoste ei ole ihan ylipääsemätön
juttu eikä ulkonäkö töki, niin onhan sillä hieno ajella.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18034
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Apua mersukuumeeseen

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mitä kalliimman 124:n tai 210:n ostaa niin sitä huonompi kauppa se on.
"Helmestä" kymppitonni ja käyttöautoksi = silkkaa hulluutta.
wiimax.fi
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Apua mersukuumeeseen

Viesti Kirjoittaja RH »

210 on tosiaan halpa auto nykyisellään. Jonkun ihan hyvän 2000-luvun alkupuolen 320CDI:n voi jo tuurilla saada melkein samalla rahalla kuin saman ikäisen anjoviksen...
Avatar
antti--91
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Ma 18.02.2013 13:57
Paikkakunta: Turku

Re: Apua mersukuumeeseen

Viesti Kirjoittaja antti--91 »

JarkkoN kirjoitti:Tuo epk on oikeilla jäljillä sikäli, että 124:n aika käyttöautona alkaa olla ohi.

Jos jossain, vaikka Saksassakin, on oikeasti hyvä ja vähän ajettu 124, niin ei
sitä enää ihan tonnilla saa ostettua. Ainakaan miltään autojobbarilta ja internetin
kautta ei yleensä alihinnoiteltuja autoja löydä. Jos joku tämmöistä sitten kauppaa,
niin kannattaa suhtautua varauksin. Jos 124 on vuosimallia 1992, niin siinä
on yhä liuotinmaali ollut käytössä ja tuurilla se voi olla kovapeltinenkin, mutta
pessimisti ei pety.

Tällä hetkellä 210:n hinta on pohjassa ja niitä saattaa yhä saada halvalla,
varsinkin kun se on ruostuvan maineessa. Jos ruoste ei ole ihan ylipääsemätön
juttu eikä ulkonäkö töki, niin onhan sillä hieno ajella.
Olen tuota miettinyt itsekin, että 124:t alkavat olemaan järjestäen todella paljon ajettuja ja muutenkin vanhoja autoja. Tuoreimmat yksilöt ovat jo 18 vuotta vanhoja ja vanhimmat jopa 28 vuotiaita. Koeajamani yksilö oli vuodelta 1990 eli 23-vuotias. Tuntui kieltämättä hieman hölmöltä vaihtaa 8 vuotta uudempi auto, vaikkakin pikkuauto, siihen. Tunteen vahvisti autossa olevat lukuisat viat, joita tietysti tulee jokaiseen autoon kovassa käytössä.

Väyrysiä olen myös katsellut silloin tällöin ja niiden ulkonäkö miellyttää omaa silmää jopa enemmän kuin 124:n, mutta ylläpitokulujen miettiminen jarruttaa hankintaa. Sen tiedän, että 220D:n syöttöpumppu voi tulla kalliiksi, samoin CDI-koneitten suuttimet. Onko väyrysmallin sähkölaitteet tai muu tekniikka oleellisesti kalliimpaa kuin 124:n? Entä onko bensakoneiden toimivuudesta kokemusta? Yleensähän bensamalleilla on vähemmän ajettuja kilometrejä takana.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Apua mersukuumeeseen

Viesti Kirjoittaja atlas »

220d lucas mäkeen ja bosch tilalle ja näitä lucas vikaisihan on paljon ja hyvä kuntoisia.
Lankku...itsekin ostin 24 vuotiaan kun toinen mese joka lähti oli 11vuotta uudempi mutta olen tyytyväinen ja tiedän sen olevan halpa pitää ja ei ruoste vaivaa.
Bensa koneet pelaa mersuissa läpi mallien hyvin..kuitenkin jokaisessa malleissa jotain yleis vikoja mutta ei ylitsepääsemättömiä...esim. kaasuläppäkotelot...
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18034
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Apua mersukuumeeseen

Viesti Kirjoittaja dealer »

Näillä keleillä ei pysty edes koeajamaan autoa jossa ei ole ilmastointia :|
wiimax.fi
Avatar
antti--91
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Ma 18.02.2013 13:57
Paikkakunta: Turku

Re: Apua mersukuumeeseen (W202 Esprit ostettu)

Viesti Kirjoittaja antti--91 »

Tulipa tänään ostettua tällainen :wave:

Kuva

Hieman lisäinfoa:
-Vm 1995
-Esprit varustelu
-C180 bensakone
-Ajettu noin 326.000km
-Katsastettu ensi huhtikuuhun asti
-Molemmat rengassarjat tosi hyvät
-Sähköikkunat
-Köyhdyin tästä hankinnasta 1600e

Ja yksi kysymyskin. Mikä voi aiheuttaa tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla ajaessa vaimeahkoa suhinaa vasemmalta edestä, suunnilleen sen käsijarrukahvan takaa? Kiihdytettäessä/vedätettäessä suhina katoaa. Voiko se liittyä jarrutehostimeen tai sen alipaineputkiin? Jarrut sinänsä toimivat hyvin.
Avatar
antti--91
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Ma 18.02.2013 13:57
Paikkakunta: Turku

Re: Apua mersukuumeeseen (W202 Esprit ostettu)

Viesti Kirjoittaja antti--91 »

Heti toinen kysymys vaikka ensimmäiseenkään ei olla ehditty vastaamaan. Mitä öljyä tuollaiseen koneeseen kannattaa laittaa? Tuohon oli viime syksynä vaihdettu kuitin mukaan 5W40, mutta mitään muuta siinä ei lukenut. Olettaisin että täyssynteettistä se on, mutta mikä merkki olisi suositeltava? Käykö esimerkiksi Teboilin Diamond tai Gold S?

Ja onnistuuko tästä autosta öljyjen valuttaminen normaalisti? Kun eikös jossain Mersuissa pidä imeä öljyt pois yläkautta.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18034
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Apua mersukuumeeseen (W202 Esprit ostettu)

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onnistuu, öljymerkillä ei niin väliä, 5w40 on OK.
wiimax.fi
Avatar
antti--91
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Ma 18.02.2013 13:57
Paikkakunta: Turku

Re: Apua mersukuumeeseen (W202 Esprit ostettu)

Viesti Kirjoittaja antti--91 »

Okei, jossain vaiheessa voisi vaihtaa uudet öljyt koneeseen tosiaan. Ja sitten vielä yksi kysymys, kuuluuko Mersun kaasupolkimessa olla klappia noin 1-2cm? Liikkeellelähdöt ovat hieman töksähteleviä kun kaasu ei ota heti kiinni. Onko se jotenkin säädettävissä?
JP83
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Ma 30.04.2007 13:31

Re: Apua mersukuumeeseen (W202 Esprit ostettu)

Viesti Kirjoittaja JP83 »

Itellä ollut järestään näissä kaasupolkimissa välystä, se on helppo homma kiriä pois kun pyörität konehuoneen puolelta sitä muovista vaijerin kiristys pulttia, suhina jos kuuluu valokatkaisimen oikealta puolelta ja valojen korkeus säätö ei sattumalta pelaa myöskään niin alipaineletku vaan irronnut siitä napin takaa :)
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Avatar
antti--91
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Ma 18.02.2013 13:57
Paikkakunta: Turku

Re: Apua mersukuumeeseen (W202 Esprit ostettu)

Viesti Kirjoittaja antti--91 »

dealer kirjoitti:Onnistuu, öljymerkillä ei niin väliä, 5w40 on OK.
Ostin eilen Motox Fullsyn 5W40 -öljyä ja joku päivä pitäisi tehdä vaihtotyö. Kyseisen tuotesarjan öljyistä minulla on ihan hyviä kokemuksia, vaikka hinta onkin varsin edullinen.

Pitääkö suodattimen vaihdossa huomioida jotain erityistä? Eikös Mersun öljynsuodatin tavallaan nosteta pois yläkautta?
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Apua mersukuumeeseen (W202 Esprit ostettu)

Viesti Kirjoittaja RH »

antti--91 kirjoitti: Pitääkö suodattimen vaihdossa huomioida jotain erityistä? Eikös Mersun öljynsuodatin tavallaan nosteta pois yläkautta?
Kannattaa suosiolla hankkia heti sopiva työkalu, jolla se suodattimen korkki aukeaa. Eipä siinä muuta.
Pahuksen nätti pihapiiri muuten:-)
Avatar
antti--91
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Ma 18.02.2013 13:57
Paikkakunta: Turku

Re: Apua mersukuumeeseen (W202 Esprit ostettu)

Viesti Kirjoittaja antti--91 »

RH kirjoitti:
antti--91 kirjoitti: Pitääkö suodattimen vaihdossa huomioida jotain erityistä? Eikös Mersun öljynsuodatin tavallaan nosteta pois yläkautta?
Kannattaa suosiolla hankkia heti sopiva työkalu, jolla se suodattimen korkki aukeaa. Eipä siinä muuta.
Pahuksen nätti pihapiiri muuten:-)
Ok, hyvä tietää.

Ja kiitos :) Kuvassa näkyvä asuinrakennus on vuodelta 1821 ja pihapiirissä on paljon muitakin vanhoja maalaisrakennuksia.
Avatar
antti--91
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Ma 18.02.2013 13:57
Paikkakunta: Turku

Re: Apua mersukuumeeseen (W202 Esprit ostettu)

Viesti Kirjoittaja antti--91 »

Teetätin öljynvaihdon puolitutussa pienehkössä korjaamossa, jossa huoltomies tutki autoa muutenkin ihan mielenkiinnosta. Autosta löytyi muutamia ikäviä yllätyksiä, mutta loppupeleissä kuitenkin aika harmittomia ja halpoja vikoja.

-Termostaatti pitäisi vaihtaa. Luulin alunperin että lämpöjen kuuluu jäädä 80 asteen tienoille, mutta ilmeisesti 87-90 astetta olisi tavoitelämpötila.

-Sytytysjohdot pitäisi kuulemma vaihtaa kerran vuodessa, sillä ne kuulemma haurastuvat ja siitä syntyvä mahdollinen oikosulku voi rikkoa ECU-boksin. Tällaista en ole ennen kuullutkaan W202:n tyyppiviaksi, mutta voihan tuossa olla perääkin.

-Oikean puolen ylätukivarren pallonivel on hieman väljä. Auto oli kuitenkin katsastettu maaliskuussa, joten välys ei ole hirvittävän suuri vielä.

-Kardaanin tukikumi ja laakeri ovat vaihtokunnossa. Kuulemma muutaman kympin homma.

-Vaihdelaatikon stefasta vuotaa öljyä ulospäin. Ilmeisesti noin parinkympin vika.

-Kannentiivisteestä vuotaa öljyä ulospäin, moottorin etupuolelta. Tämähän on C180:n tyyppivika, mutta ilmeisesti kuitenkin harmiton niin kauan kuin vedet ja öljyt pysyvät omissa tiloissaan.

-Pohjassa oli jonkinlaisen vedenpoisto tms. reiän ympärisö hieman pehmeä. Ilmeisesti noin 5cm x 5cm paikan voisi hitsata, mutta ei se ollut vielä varsinaisesti puhkiruostunut.
Avatar
hc3
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 337
Liittynyt: La 18.07.2009 00:13
Paikkakunta: Åbo

Re: Apua mersukuumeeseen (W202 Esprit ostettu)

Viesti Kirjoittaja hc3 »

Mistäs turusta tollanen pienehkö korjaamo löytyy missä muutamalla kympillä korjaillaan vai oliko noi osien hintoja?
Avatar
antti--91
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Ma 18.02.2013 13:57
Paikkakunta: Turku

Re: Apua mersukuumeeseen (W202 Esprit ostettu)

Viesti Kirjoittaja antti--91 »

hc3 kirjoitti:Mistäs turusta tollanen pienehkö korjaamo löytyy missä muutamalla kympillä korjaillaan vai oliko noi osien hintoja?
Osien hinnoista oli kyse. Toki osaan ja aion myös itse korjata suurimman osan noista vioista. Oikeastaan tuo kardaani ja vaihdelaatikon stefa ovat ainoita joita en viitsi ruveta laittamaan, nosturia kun en omista. Luultavasti huomenna voisin vaihtaa tulpat+johdot sekä termostaatin.
Avatar
antti--91
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Ma 18.02.2013 13:57
Paikkakunta: Turku

Re: Apua mersukuumeeseen (W202 Esprit ostettu)

Viesti Kirjoittaja antti--91 »

Mersuni sai tänään/eilen uuden kardaanin tukikumin ja -laakerin, vaihteiston stefan, vaihteistoöljyt, peräöljyt sekä pari paikkaa peltiä pohjaan. Vaihteistoöljyn propussa oli kuulemma paljon metallista hilettä, joka viittaa siihen että öljynvaihto tuli tarpeeseen. Vaihteistoon asentaja laittoi kuulemma jotain Nesteen vaihteistoöljyä (ei atf) joka on ilmeisesti parempi vaihtoehto tuollaiseen hieman kuluneeseen laatikkoon.

Tuttu korjaaja teki hommat 200 eurolla + osien hinta reilu 50e. En uskalla edes ajatella mitähän koko lysti olisi maksanut Veholla :) Hän otti myös kuvia noista remontoiduista kohdista ja saan ne sähköpostilla jossain vaiheessa. Voin sitten näyttää kuvia esim. ruostekohdista yms.

Nyt uskaltaa taas ajella hyvillä mielin, kun tietää että autossa on tuoreet nesteet sisällä.
repsikka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 717
Liittynyt: Ke 08.05.2013 19:26

Re: Apua mersukuumeeseen (W202 Esprit ostettu)

Viesti Kirjoittaja repsikka »

antti--91 kirjoitti:Teetätin öljynvaihdon puolitutussa pienehkössä korjaamossa, jossa huoltomies tutki autoa muutenkin ihan mielenkiinnosta. Autosta löytyi muutamia ikäviä yllätyksiä, mutta loppupeleissä kuitenkin aika harmittomia ja halpoja vikoja.

-Termostaatti pitäisi vaihtaa. Luulin alunperin että lämpöjen kuuluu jäädä 80 asteen tienoille, mutta ilmeisesti 87-90 astetta olisi tavoitelämpötila.

-Sytytysjohdot pitäisi kuulemma vaihtaa kerran vuodessa, sillä ne kuulemma haurastuvat ja siitä syntyvä mahdollinen oikosulku voi rikkoa ECU-boksin. Tällaista en ole ennen kuullutkaan W202:n tyyppiviaksi, mutta voihan tuossa olla perääkin.

-Oikean puolen ylätukivarren pallonivel on hieman väljä. Auto oli kuitenkin katsastettu maaliskuussa, joten välys ei ole hirvittävän suuri vielä.

-Kardaanin tukikumi ja laakeri ovat vaihtokunnossa. Kuulemma muutaman kympin homma.

-Vaihdelaatikon stefasta vuotaa öljyä ulospäin. Ilmeisesti noin parinkympin vika.

-Kannentiivisteestä vuotaa öljyä ulospäin, moottorin etupuolelta. Tämähän on C180:n tyyppivika, mutta ilmeisesti kuitenkin harmiton niin kauan kuin vedet ja öljyt pysyvät omissa tiloissaan.

-Pohjassa oli jonkinlaisen vedenpoisto tms. reiän ympärisö hieman pehmeä. Ilmeisesti noin 5cm x 5cm paikan voisi hitsata, mutta ei se ollut vielä varsinaisesti puhkiruostunut.
Tuli vaan mieleen et onko tietoa siitä et kuinka tarkkoja moottorinlämpöjä näyttävät mittarit ovat, en ole itse ainakaan koskaan varmistanut muulla mittarilla?
Avatar
antti--91
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Ma 18.02.2013 13:57
Paikkakunta: Turku

Re: Apua mersukuumeeseen (W202 Esprit ostettu)

Viesti Kirjoittaja antti--91 »

Niin, eihän siitä tiedä näyttääkö tuo kuinka tarkasti. Tuossa autossahan temppuilee toisinaan myös bensamittari sekä nopeus- ja kierroslukumittari, joten en olisi kovinkaan yllättynyt jos lämpömittarikin näyttää vähän sinne päin. Tosin keskiviikkona kun oli tosi kuuma päivä ja olin kaupungilla ruuhkassa, lämmöt nousivat noin 90 asteeseen.

Tuo mittariston temppuilu ei sinällään ole hirveän ongelmallinen asia, sillä yleensä nopeus- ja kierroslukumittari heräävät henkiin pienen ajomatkan jälkeen ja yleensä ne toimivat jo heti lähdettäessä. Myös bensamittari toimii ilmeisesti oikein, mutta saattaa joskus näyttää tyhjää tankkia. Seuraavan startin jälkeen se näyttääkin taas oikein. Kuulemma W202:n tyyppivikoja.

Noh eipä ollut Skodassa näitäkään vikoja, mutta voi sitä fiilistä kun aurinko on laskemassa ja saa ajaa suorahkoa maantietä rennossa asennossa ja katsella kuinka keulatähti kiiltää 8)
repsikka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 717
Liittynyt: Ke 08.05.2013 19:26

Re: Apua mersukuumeeseen (W202 Esprit ostettu)

Viesti Kirjoittaja repsikka »

Mun autossa on kylmänä pientä , hyvin pientä, sanomista mut heti kun lämpenee käy tosi tasaisesti. Saispa joskus ajaa jonkun veekasia josta sanottais et tää on nyt optimaaline käynti niin vois verrata et onko omassa kaikki ok. Luulen et on . Älä enää muistele Antti Skodaa meet vaan isompiin Mersuihin, itte vieläkin ihmettelen joka päivä et voiko jollain autolla ajaminen olla näin hienoo kuin 500 sec:llä. Tietysti joku vastaa et 600 tai jollain muulla vastaavalla ja ovat oikeassa!
Avatar
antti--91
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Ma 18.02.2013 13:57
Paikkakunta: Turku

Re: Apua mersukuumeeseen (W202 Esprit ostettu)

Viesti Kirjoittaja antti--91 »

repsikka kirjoitti:Mun autossa on kylmänä pientä , hyvin pientä, sanomista mut heti kun lämpenee käy tosi tasaisesti. Saispa joskus ajaa jonkun veekasia josta sanottais et tää on nyt optimaaline käynti niin vois verrata et onko omassa kaikki ok. Luulen et on . Älä enää muistele Antti Skodaa meet vaan isompiin Mersuihin, itte vieläkin ihmettelen joka päivä et voiko jollain autolla ajaminen olla näin hienoo kuin 500 sec:llä. Tietysti joku vastaa et 600 tai jollain muulla vastaavalla ja ovat oikeassa!
Olen havainnut omassani täsmälleen saman ilmiön. Kylmänä kun kiihdyttää, niin on havaittavissa tosi pientä nykimistä, mutta lämpimänä ei. Onneksi auto lämpenee nopeasti siihen 80 asteeseen, joten tuota vikaa/ominaisuutta ei kauaa esiinny. Voi olla että tulppien ja johtojen vaihtaminen auttaa. Ne oli tarkoitus vaihtaa tuossa jokin aika sitten, mutta se asia jotenkin vain unohtui.

Ja tuo on tosiaan ihan hyvä pointti, että kyse on kuitenkin vain C:stä. Olisi tosiaan kiva päästä joskus kokeilemaan jotain isokoneista Ässää, että kuinka taivaalliset kyydit se antaa. :)
repsikka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 717
Liittynyt: Ke 08.05.2013 19:26

Re: Apua mersukuumeeseen (W202 Esprit ostettu)

Viesti Kirjoittaja repsikka »

antti--91 kirjoitti:
repsikka kirjoitti:Mun autossa on kylmänä pientä , hyvin pientä, sanomista mut heti kun lämpenee käy tosi tasaisesti. Saispa joskus ajaa jonkun veekasia josta sanottais et tää on nyt optimaaline käynti niin vois verrata et onko omassa kaikki ok. Luulen et on . Älä enää muistele Antti Skodaa meet vaan isompiin Mersuihin, itte vieläkin ihmettelen joka päivä et voiko jollain autolla ajaminen olla näin hienoo kuin 500 sec:llä. Tietysti joku vastaa et 600 tai jollain muulla vastaavalla ja ovat oikeassa!
Olen havainnut omassani täsmälleen saman ilmiön. Kylmänä kun kiihdyttää, niin on havaittavissa tosi pientä nykimistä, mutta lämpimänä ei. Onneksi auto lämpenee nopeasti siihen 80 asteeseen, joten tuota vikaa/ominaisuutta ei kauaa esiinny. Voi olla että tulppien ja johtojen vaihtaminen auttaa. Ne oli tarkoitus vaihtaa tuossa jokin aika sitten, mutta se asia jotenkin vain unohtui.

Ja tuo on tosiaan ihan hyvä pointti, että kyse on kuitenkin vain C:stä. Olisi tosiaan kiva päästä joskus kokeilemaan jotain isokoneista Ässää, että kuinka taivaalliset kyydit se antaa. :)
Tule Harjavaltaan tapaamiseen 3.8. ajat mun autolla tyypit niin tiedät mistä puhutaan. Yli kakstonninen auto kun lähtee kaasua painaessa meneen niin ,,, on se ! Kyllä.
Avatar
antti--91
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Ma 18.02.2013 13:57
Paikkakunta: Turku

Re: Apua mersukuumeeseen (W202 Esprit ostettu)

Viesti Kirjoittaja antti--91 »

Voi olla että tulenkin, täytyy pitää ehdottomasti mielessä :)
Starglazer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Ma 12.12.2011 21:38

Re: Apua mersukuumeeseen (W202 Esprit ostettu)

Viesti Kirjoittaja Starglazer »

antti--91 kirjoitti:-Kannentiivisteestä vuotaa öljyä ulospäin, moottorin etupuolelta. Tämähän on C180:n tyyppivika, mutta ilmeisesti kuitenkin harmiton niin kauan kuin vedet ja öljyt pysyvät omissa tiloissaan.
Periaatteessa näin, mutta minä vaihdoin kesällä kahden litran koneeseen kansipahvin saman vian takia. Remontille olikin jo tarvetta ainakin koneistamon mukaan, sanoi että venttiilit ovat vuotaneet aika runsaasti. Sai kuitenkin vielä läppäämällä pitämään. Autolla oli ajettu mittarin mukaan noin 250 tkm, jonka voisi epäillä pitävän aika hyvin paikkaansa auton kunnon huomioon ottaen. Hyvältä ostokselta muuten vaikuttaa, ja isommat viathan on jo korjattu :thumbup:
Tuolla lisää tarinaa mun autosta :wink:
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto :)
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Apua mersukuumeeseen (W202 Esprit ostettu)

Viesti Kirjoittaja sportsman »

antti--91 kirjoitti:Teetätin öljynvaihdon puolitutussa pienehkössä korjaamossa, jossa huoltomies tutki autoa muutenkin ihan mielenkiinnosta....

-Sytytysjohdot pitäisi kuulemma vaihtaa kerran vuodessa, sillä ne kuulemma haurastuvat ja siitä syntyvä mahdollinen oikosulku voi rikkoa ECU-boksin. Tällaista en ole ennen kuullutkaan W202:n tyyppiviaksi, mutta voihan tuossa olla perääkin....

.ut.
Vai kerran vuodessa pitää vaihtaa sytytysjohdot ? Aika ammattimies on tuo huoltomies kyllä ollut ..:)
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Apua mersukuumeeseen (W202 Esprit ostettu)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kiinnitin huomioni samaan... 8) Tuossahan niiden kuntoa on kuitenkin suht helppo tarkkailla :D Minusta kyllä iha huuhaa puheita.

Mutta se kannen öljyn mehiminen ulos. Kiristää ne muutamat ruuvit kannesta siinä etupäässä niin useimmiten loppuu.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
antti--91
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Ma 18.02.2013 13:57
Paikkakunta: Turku

Re: Apua mersukuumeeseen (W202 Esprit ostettu)

Viesti Kirjoittaja antti--91 »

sportsman kirjoitti:
antti--91 kirjoitti:Teetätin öljynvaihdon puolitutussa pienehkössä korjaamossa, jossa huoltomies tutki autoa muutenkin ihan mielenkiinnosta....

-Sytytysjohdot pitäisi kuulemma vaihtaa kerran vuodessa, sillä ne kuulemma haurastuvat ja siitä syntyvä mahdollinen oikosulku voi rikkoa ECU-boksin. Tällaista en ole ennen kuullutkaan W202:n tyyppiviaksi, mutta voihan tuossa olla perääkin....

.ut.
Vai kerran vuodessa pitää vaihtaa sytytysjohdot ? Aika ammattimies on tuo huoltomies kyllä ollut ..:)
Kieltämättä tuo kuulostaa oudolta. Tulpat vaihdan lähiaikoina, niin siinähän voi samalla tarkastaa johtojen kunnon.
Mutta se kannen öljyn mehiminen ulos. Kiristää ne muutamat ruuvit kannesta siinä etupäässä niin useimmiten loppuu.
Täytyy kokeilla tuota jossain vaiheessa. Käsittääkseni vuoto ei ole kuitenkaan hirveän paha, sillä esimerkiksi katsastuksessa ei huomautettu öljyvuodoista.
Starglazer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Ma 12.12.2011 21:38

Re: Apua mersukuumeeseen (W202 Esprit ostettu)

Viesti Kirjoittaja Starglazer »

antti--91 kirjoitti:Täytyy kokeilla tuota jossain vaiheessa. Käsittääkseni vuoto ei ole kuitenkaan hirveän paha, sillä esimerkiksi katsastuksessa ei huomautettu öljyvuodoista.
Näin minäkin ensin meinasin tehdä mutta tosiaan noilla kilometreillä ei varmasti ole haittaa kun vaihtaa koko kannentiivisteen. Jos meinaat kiriä pikkupultit niin mekasta löytyy ohjeen tynkää siihen. Kaksi pikkupulteista on niin hankalassa paikassa että kunnon kiriminen vaatisi nokkapyörien irrotuksen. Joka taas vaatisi nokkapyörien etulevyn irrotuksen. Joka taas vaatisi termostaatin irrotuksen. Ja sitä rataa ;) Vai onko ne paremmin esillä 1.8 moottorissa?
Sytytysjohtoja tuskin tarvitsee joka vuosi vaihtaa mutta moottorin johtosarjan kuntoa kannattaa seurata. Sen eristeet ovat biohajoavaa mallia ja pahimmillaan poksauttaa ecun kun menee väärästä paikasta oikosulkuun.
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto :)
Vastaa Viestiin