Ostoaikeissa, tämä W210 E320CDI voisi kiinnostaa, ajatuksia?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Andy79
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: Ostoaikeissa, tämä W210 E320CDI voisi kiinnostaa, ajatuk

Viesti Kirjoittaja Andy79 »

RH kirjoitti: Juu. sorry.Puhuin omastani. Tarkoitus oli vaan osoittaa, että ihan suht hyvin säilyneitä paavojakin on olemassa, varsinkin kun peilaa asiaa tosiaan sitä tosiasiaa vasten, että tuoreimmatkin yksilöt on jo toisella kympillä.
tuollahan oli myyntipalstalla samassa hintaluokassa toinenkin myynnissä.Taisi olla vähän paremmat varusteetkin.
Noniin, hiukan ihmettelinkin että missä mättää jos tuon tiedät topikin yksilöstä ja myyjä kuitenkin sanoo ettei katsojia ole :think:
Mutta näin ne asiat selviää :)
Niin tuo olisi aina hyvä pitää mielessä että yli kymmenen vuotta vanhaa autoa ostaessa ei saa uutta autoa, eikä sellaista voi odottaa/vaatia, hintakin on tietysti kovin toisenlainen kuin uusissa.

En ole ihan varma mitä yksilöä tarkoitat, ilmeisesti kuitenkin tämän foorumin myyntipalstaa?
Olen kyllä sitäkin katsellut, taisi olla viimeksi eilen mutta ei siellä oikein ole tullut vastaan sellaista mitä olen hakemassa, eivätkä varusteet sinänsä ole niin tärkeitä kun jo aivan
hinnat alkaen classicissakin, taitaa olla ne mitkä haluan, eli automaatti, vakionopeudensäädin ja ilmastointi, tai kai tuohon xenonit voisi lisätä, kun kerran sellaista autoa olen
hankkimassa johon ne on mahdollista saada, toki ne myös mieluusti otan, ja niitähän ei hinnat alkaen luokassa ole.
Muita varusteita en varsinaisesti kaipaa, vaikkei niistä tietysti sinänsä haittaa ole, tosin itse mieluummin otan kangassisustan kuin nahkasisustan, aikoinaan nahkasisustaisella ajaneena
oma mielipiteeni on että jos voin valita, olen ehkä ennemmin ilman sellaista, kun siis nyt puhutaan väyrysistä ja sen aikalaisista, nykyautoista en osaa sanoa josko materiaalin suhteen
olisi tuossa ajassa tapahtunut jotain muutosta mutta ainakaan silloisista en oikein pitänyt.

Ja nyt sitten mahdollisten hinnat alkaen ja classic omistajien ei tarvitse alkaa vaahtoamaan :shh: niissäkään ei mielestäni ole mitään vikaa, jokaisen oma asia :)
Myös vannoutuneet nahkasisustan puolestapuhujat voivat lukea edellisen virkkeen ja vetää johtopäätöksiä :wink:
W210 320CDI -00
W126 500SE -87

Entiset: Volvo 144 -74, W123 300D -84, W124 280E -92
kmar
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja kmar »

Mulla osu käsiin -99 Väykky Avantgarde 300tdt.Saksan tuonti,mittarissa 245 tkm. Myyjällä VEHON todistus jossa kilsat oli katottu Laatikosta? ja jostain muusta mestasta(en nyt muista mistä) ja pitivät kutinsa moot.kilsojen kanssa. No, sitten etsittiin sitä kuuluisaa Väykkyjen ruostetta.Purettiin ja nosteltiin EI ruostetta missään muualla kun vararengaskotelon tunkin tyynyn alapuolella n.3x5 cm läikkä.Koneen palkki,jouset,kupit,ovet, luukku,kaaret,ym Väykyn vakipaikat ruosteettomia.Eli YLEISKUNTO kertoo paljon.Tietty kun nyt on ollut kovassa käytössä on jotakin sähköjen seilaamista esiintynyt mutta nehän on Väykkyjen ominaisuuksia.Joidenkin maalaamat "kauhukuvat"ruosteesta ei välttämättä pidä paikkaansa.Kyseessähän on 14 v auto! Suhteellisuudentajua vähän.Pitää myös katsoa missä on ruostetta,muutamalla tonnilla kun ostaa auton ei saa uutta mutta ajokilsoja voi saada paljon ja lopuksi voi vaihtaa romiksen pitäjän kanssa sen vaikka KOSSUUN. Summa summaarum. Tällä kyseisellä yksilöllä(siis tällä mun) ajaa vielä
vuosia vaikkei tekis muuta kun ÖV.t ainakin korinsa puolesta.
Andy79
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Andy79 »

kmar kirjoitti:Mulla osu käsiin -99 Väykky Avantgarde 300tdt.Saksan tuonti,mittarissa 245 tkm. Myyjällä VEHON todistus jossa kilsat oli katottu Laatikosta? ja jostain muusta mestasta(en nyt muista mistä) ja pitivät kutinsa moot.kilsojen kanssa. No, sitten etsittiin sitä kuuluisaa Väykkyjen ruostetta.Purettiin ja nosteltiin EI ruostetta missään muualla kun vararengaskotelon tunkin tyynyn alapuolella n.3x5 cm läikkä.Koneen palkki,jouset,kupit,ovet, luukku,kaaret,ym Väykyn vakipaikat ruosteettomia.Eli YLEISKUNTO kertoo paljon.Tietty kun nyt on ollut kovassa käytössä on jotakin sähköjen seilaamista esiintynyt mutta nehän on Väykkyjen ominaisuuksia.Joidenkin maalaamat "kauhukuvat"ruosteesta ei välttämättä pidä paikkaansa.Kyseessähän on 14 v auto! Suhteellisuudentajua vähän.Pitää myös katsoa missä on ruostetta,muutamalla tonnilla kun ostaa auton ei saa uutta mutta ajokilsoja voi saada paljon ja lopuksi voi vaihtaa romiksen pitäjän kanssa sen vaikka KOSSUUN. Summa summaarum. Tällä kyseisellä yksilöllä(siis tällä mun) ajaa vielä
vuosia vaikkei tekis muuta kun ÖV.t ainakin korinsa puolesta.
Mukava kuulla että olet löytänyt hyvän yksilön :)
Yksilöitähän nämä kuitenkin ovat, joku vanhempi voi olla oikeasti "löytö" kun taas tuoreempi yksilö sitten vähemmän hyvä jne, sitä vaan en itse oikein aina jaksa ymmärtää että joillakin vaikuttaisi
olevan melko kova tarve julistaa lähes kaikki automaattisesti jo näkemättä kategorisesti p*skaksi, vähintäänkin kunnes toisin todistetaan.
On kai siinä se puoli ettei ainakaan pety, voi jopa positiivisesti yllättyä :wink:
Noista kilometreistä vielä sen verran että jonkin verranhan niitä pystyy kai tutkailemaan (itse en tiedä tarkemmin) mutta yleiskuntohan se kuitenkin on ehkä se tärkeämpi, noin ainakin
pääsääntöisesti, toki jos esim 10v vanhaa autoa mainostetaan vaikkapa 50tkm ajettuna ja hinta on sen mukainen, silloin se tietysti olisi ehkä syytä pystyä jollakin tavalla todistamaan.
Eikähän se ruoste sinänsä, ainakaan tiettyyn rajaan asti, varsinaisesti ajoa haittaa, itse vain tykkään että autoni on "siisti", jossain määrin siis jälleen mielipideasiakin.
Jokainenhan etsii/ostaa sellaisen auton kuin itse haluaa, omaa etsintääni varmaan helpottaisi jos laajentaisin sen farmareihin, niitä vaikuttaisi olevan ehkä enemmän kuin sedaneja, tai
ainakin valikoima lisääntyisi huomattavasti mutta itse nyt kuitenkin yritän löytää sedanin, vaihtoehtona tälle 320CDI moottorille on bensa V8, niitäkin farmarina tuntuisi olevan, en nyt
kuitenkaan vielä luovu toivosta löytää etsimäni sedanina.
Toivottavasti lähitulevaisuudessa selviää onko topikin yksilö sellainen kuin etsin.
Ja paljon tyytyväisiä kilometrejä sinulle paavosi kanssa kmar :)
W210 320CDI -00
W126 500SE -87

Entiset: Volvo 144 -74, W123 300D -84, W124 280E -92
kmar
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Kiitoksia vaan Andy79
Tämä mun Paavo on oleskellut aikoinaan Eteläsaksassa Freiburgin liepeillä lähellä Ranskan rajaa.
Eli ei suolaa ei ruostetta.Saksassa muutenkin suolataan noin 6 vk vuodessa meidän 8 kk sijasta,ja suolaus painottuu pohjois-saksaan.
Kaikkihan ymmärtää että tiettyjen alueiden tuontiauto on ruosteettomampi kun Suomessa 10-15 vuotta suolakylvyssä lillunut vastaava.

Kilometreistä:
Itse vietän työni puolesta puolet päivästä(ylikin) autossa ja ajan paljon.
Ajot ovat kuitenkin Suurhelsingin talousalueella,kehäteitä yms.Eikä kilsoja kerry kun n20 000 per vuosi .ja huom.Suurin osa ihmisistä ajelee työmatkat ei työkseen.
Jos ajaisin samalla autolla uudesta,niin 10 vuodessa kertyisi n. 200,000 km
Saksa on( toisin kun Suomi ) Lyhyiden etäisyyksien maa,pituus/leveys halkaisija ei ole montaa sataa kilsaa.
Mittareita ei ole läheskään aina ruuvattu.(ruuvailu on rikos myös Saksassa)
Toki niitä myös ruuvataan.
Viimeksi muokannut kmar, Ma 24.06.2013 14:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

kmar kirjoitti: Saksa on( toisin kun Suomi ) Lyhyiden etäisyyksien maa,pituus/leveys halkaisija ei ole montaa sataa kilsaa.
Saksan pinta-ala on 357 022 km², Suomen 338 432 km². Toki Suomi on päästä päähän pidempi kuin Saksa, mutta Suomi on Saksaan verrattuna huomattavan epätasaisesti asuttu maa, ja lähes kaikki liikenne tapahtuu maan eteläosissa.

Jos nyt oikein muistan niin ajelin kerran Sveitsin rajalta Puttgardeniin, ja kilometrejä kertyi jokseenkin 950.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
kmar
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Joo,näimpä.
Mutta Saksan aluepolitiikka on vähän erilaista kun meillä,ts työpaikat on jakautunut tasaisemmin.
Täällä meillä kaikki tulevat pk-seudulle töihin ja ajavat Euroopan pisimpiä työmatkoja.(tästä joku tutkimuskin.Suomalainen käyttää työmatkoihin reilusti enemmän autoa kun keskieuroopassa yleesä,juuri pieleen menneen aluepolitiikan takia)
Ne jotka ei tule pk-seudulle,ajavat maaseudulta lähikaupunkeihin ja matkaa kertyy reippasti heillekin,siihen vielä kauppareissut tms.
Saksassa paljon ajaneena ja Keskieuroopassa yleensä ei ole autiota-maata missään,kaikki palvelut yms ovat lähellä ja auton tarve ei ole niin välttämätöntä kun meillä jossa kaikki toiminta sijoittuu muutamaan kaupunkiin,joihin ihmiset ympäröivältä maaseudulta päivittäin ajavat.

Tanskan rajalta Myncheniin on tippa alle 600 km ja silloin mennään jo koko Saksan halki.
///Mika
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja ///Mika »

Käytän tylysti topiccia hyväkseni.

Mitä kannattaa ottaa huomioon kun menee katsomaan W210 280 bensakoneista manuaalia? Vm96. Ruostettahan näissä taitaa olla melko paljon.
Googletan toki itsekkin mahdollisemman paljon mutta työkiireiden takia ei oikein ole aikaa perehtyä kunnolla ja huomenna olen menossa autoa katsomaan :(
Vastaa Viestiin