w124 Coupea metsästämässä...
w124 Coupea metsästämässä...
Tuollaista jo voisiko sanoa klassikkomallin coupea etsiskelen. Alle kolmenlitran koneeseen ei mennä, mutta pientä apua kaipaisin. Mikä noista koneista on paras, luotettavin, kestävin, taloudellisin jne... Eli 3.0 12v, vai 3.0 24v ja onkos noita vielä 3.2 24v myös... Ikää noilla vehkeillä alkaa olla jo sen verran, että hyvän yksilön metsästäminen on vaikeaa. Mitä pitäisi huomioida tuollaista autoa hankkiessa. Tahtoo el clasico mesen...
Re: w124 Coupea metsästämässä...
...varmaan mikään noista ei ole taloudellinen
...mutta -92 tai vanhempi niin ruosteongelmat ovat vähäisemmät
...samalla tippuu tuo viimeinen moottori vaihtoehto pois 



Re: w124 Coupea metsästämässä...
Itsellä on 230 mutta mielestäni 220e automaatilla olisi jees...pieniruokainen mutta 150hp.
Käy kokeilemassa eri malleja.
Toisekseen toi 220 mallit eli -93 ja uudemmat on ruosteherkempiä ja johtosarja hapertuu kuumissa paikoissa.
Vanhemmat kuin -93 on taas eri koneilla ja ei sähkösarja ongelmaa mutta tämäkin on vähän sitä että millaisen löydät ja miten pidät auton.
itsellä toi 230e riittää hyvin ja on vanhempi ja kuitenkin katsoin enemmän varusteisiin eli ilmastointi ,automaatti ja vielä halusin kangas penkeillä eli just sellainen jota etsin....värikin oli ihan hyvä eli hopea...
Mutta nämäkin on sitten tuonti autoina siistejä ja varmasti ruuvattuja eli katso että toimii kaikki laitteet ja on hyväkuntoinen ja maksa vaikka enmmän että saat hyvän..älä edes katse halvempia ellei siinä sitten ole pikku vikaa ...muuten priima ja kuitenkin kun mietit että autolla on ikää ainakin 30vuotta mutta ei ne näissä näy silleen.
Käy kokeilemassa eri malleja.
Toisekseen toi 220 mallit eli -93 ja uudemmat on ruosteherkempiä ja johtosarja hapertuu kuumissa paikoissa.
Vanhemmat kuin -93 on taas eri koneilla ja ei sähkösarja ongelmaa mutta tämäkin on vähän sitä että millaisen löydät ja miten pidät auton.
itsellä toi 230e riittää hyvin ja on vanhempi ja kuitenkin katsoin enemmän varusteisiin eli ilmastointi ,automaatti ja vielä halusin kangas penkeillä eli just sellainen jota etsin....värikin oli ihan hyvä eli hopea...

Mutta nämäkin on sitten tuonti autoina siistejä ja varmasti ruuvattuja eli katso että toimii kaikki laitteet ja on hyväkuntoinen ja maksa vaikka enmmän että saat hyvän..älä edes katse halvempia ellei siinä sitten ole pikku vikaa ...muuten priima ja kuitenkin kun mietit että autolla on ikää ainakin 30vuotta mutta ei ne näissä näy silleen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 Coupea metsästämässä...
Riippuu mitä haluaa kuupalta
Jos haluaa rakentaa/virittää niin kannatta hommata ei vähäpäästöinen m103 3.0 koneella oleva. Voi varmaa löytää alkupään m104 3.0 kuuppiakin ei vähäpäästösenä. molemmat hyviä aihioita ahtamiseen. Monivenassa on suihkut männille valmiina.
m104 3.2 tai 2.8 on pieni ruokasempia kun vanhemmat 3.0. Mutta uudemmissa on ongelmana lahoavat johtosarjat. Eli käyntivikasta ei kannata hommata jos et halua johtosarja/ecu jumppaa harrastaa.
Oma valinta oli m104 3.0 ke-jet prefacelift ja olen ollut tyytyväinen. Tosin ei toi ke-jettikään mikään huoleton ole.
Jos haluaa rakentaa/virittää niin kannatta hommata ei vähäpäästöinen m103 3.0 koneella oleva. Voi varmaa löytää alkupään m104 3.0 kuuppiakin ei vähäpäästösenä. molemmat hyviä aihioita ahtamiseen. Monivenassa on suihkut männille valmiina.
m104 3.2 tai 2.8 on pieni ruokasempia kun vanhemmat 3.0. Mutta uudemmissa on ongelmana lahoavat johtosarjat. Eli käyntivikasta ei kannata hommata jos et halua johtosarja/ecu jumppaa harrastaa.
Oma valinta oli m104 3.0 ke-jet prefacelift ja olen ollut tyytyväinen. Tosin ei toi ke-jettikään mikään huoleton ole.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: La 20.04.2013 19:49
Re: w124 Coupea metsästämässä...
Kaksi 124-koppaista coupea olen omistanut. Ensimmäinen 300CE-89 (ei24v) ja jälkimmäinen E320-94, joka on edelleenkin ajossa. Näistä kahdesta uudempi on parempi, tehoa piisaa ja kuluttaa silti vähemmän kuin tuo kolmelitranen. Alapallonivel on pitänyt vaihtaa kummallekin puolelle - eikä ole halpa eikä helppo homma koska se on hitsattu kiinni alatukivarteen. Ilmastointilaitteen sisäkenno oli toinen iso remppa. Pirusti purkamista. Koneelle ei ole tarvinnut tehdä muuta kuin vaihtaa öljyt säännöllisesti. Mitään sähköongelmia ei ole ollut, eikä käyntivikoja. Ruostuu - jos annat ruostua - lähinnä pyörän kaarista ja takaluukun kannesta.
Näissä on se hyvä puoli, että pitää hintansa, esim Saksassa näistä saa jo kohta enemmän kuin Suomessa. Osta originaali, ei mitään virityksiä. Osia saa halvalla koska pääosa 124:n osista käy. Oma kärryni on USA-malli, jotakin mallisarjaa johon ympättiin kaikki mahdolliset varusteet: -automaatti-ilmastointi, kattoluukku, lukkoperä, luistonesto, tempomat, automaattiloota, airbagit, becker grand prix radio ja cd-soitin. Penkit, ratti, ikkunat ja peilit toimii sähköllä - niin ja penkinlämmittimet löytyy myös. Olen itse etsimässä CL500:sta Mersua - joten tämä tulee jossakin vaiheessa myyntiin. Tosin useampikin tyyppi sanoo, ettei tuota kannata myydä, (eikä CL:llää kannata ostaa) - viimeksi esim kun käytin kärryäni Veholla huollossa. Eukkoni on valitettavasti asiasta toista mieltä - pihassa saa olla vain yksi mersu - eikä mallilla ole väliä.
Hyvin tehty auto, suosittelen - ja tällä isolla koneella. 220 heppaa eikä tarvitse enää harkita liittymistä Ruben Stillerin perustamaan pienimunaisten yhdistykseen...
Näissä on se hyvä puoli, että pitää hintansa, esim Saksassa näistä saa jo kohta enemmän kuin Suomessa. Osta originaali, ei mitään virityksiä. Osia saa halvalla koska pääosa 124:n osista käy. Oma kärryni on USA-malli, jotakin mallisarjaa johon ympättiin kaikki mahdolliset varusteet: -automaatti-ilmastointi, kattoluukku, lukkoperä, luistonesto, tempomat, automaattiloota, airbagit, becker grand prix radio ja cd-soitin. Penkit, ratti, ikkunat ja peilit toimii sähköllä - niin ja penkinlämmittimet löytyy myös. Olen itse etsimässä CL500:sta Mersua - joten tämä tulee jossakin vaiheessa myyntiin. Tosin useampikin tyyppi sanoo, ettei tuota kannata myydä, (eikä CL:llää kannata ostaa) - viimeksi esim kun käytin kärryäni Veholla huollossa. Eukkoni on valitettavasti asiasta toista mieltä - pihassa saa olla vain yksi mersu - eikä mallilla ole väliä.
Hyvin tehty auto, suosittelen - ja tällä isolla koneella. 220 heppaa eikä tarvitse enää harkita liittymistä Ruben Stillerin perustamaan pienimunaisten yhdistykseen...
Re: w124 Coupea metsästämässä...
Harvoimpa löytyy oikeasti sitä "kaikilla varusteilla" olevaa lankkua. Ajotietokoneet, ratinsähkösäädöt, webastot jne on melko harvinaisia varusteita ja ne löytyy joka tuhannesta autosta. Ja kun joka toinen myyjä kertoo sen olevan täysin varusteltu huippuyksilö niin moneen kertaan kyllä saa pettyä.
Itsekkin epäilen että 230E tai E220 olisi sulle passeli kupeeksi, kumminkin maantiellä suht vähäruokainen ja tehoa riittää tarpeeksi normaaliin ajoon.
Tietenkin jos asennevammaa pukkaa liikenteessä että Picassolla ajavalle perheenisälle ja Mazdalla ajavalle leskirouvalle pitää näyttää että kyllä se mersukin menee kovaa ohitse niin isompaa konetta alle siinä tapauksessa
Mielestäni ainoat pakolliset varusteethan tietenkin tuohon on automaatti, ilmastointi ja sähköikkunat jos kyseessä on nahkapenkeillä varustettu coupé, kaikki muu noiden lisäksi on sitten pelkkää plussaa
Itsekkin epäilen että 230E tai E220 olisi sulle passeli kupeeksi, kumminkin maantiellä suht vähäruokainen ja tehoa riittää tarpeeksi normaaliin ajoon.
Tietenkin jos asennevammaa pukkaa liikenteessä että Picassolla ajavalle perheenisälle ja Mazdalla ajavalle leskirouvalle pitää näyttää että kyllä se mersukin menee kovaa ohitse niin isompaa konetta alle siinä tapauksessa

Mielestäni ainoat pakolliset varusteethan tietenkin tuohon on automaatti, ilmastointi ja sähköikkunat jos kyseessä on nahkapenkeillä varustettu coupé, kaikki muu noiden lisäksi on sitten pelkkää plussaa

"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: w124 Coupea metsästämässä...
Kiitoksia kovasti neuvoista... Sen verran asennevamma pukkaa, että kyllähän tuollaisessa urheilullisessa kupeessa pitää olla iso kone. Jotenkin suo sergion kehuma 220 heppainen E320 uudempi mylly olis joka autossa pitäisi olla... Mutta onko se miten vakava ongelma tuo johtosarjojen rapistuminen? Sit nahkajakkarat, automaatti, ilmastointi ja sähköikkunat niin eipä sitä muuta tarvitseisi. Mahdollisimman alkuperäinen, en tykkää mistään viritelmistä tällaisissa klassikoissa.
Re: w124 Coupea metsästämässä...
Tuo 300E-24 on myös 220hvTzei kirjoitti:Kiitoksia kovasti neuvoista... Sen verran asennevamma pukkaa, että kyllähän tuollaisessa urheilullisessa kupeessa pitää olla iso kone. Jotenkin suo sergion kehuma 220 heppainen E320 uudempi mylly olis joka autossa pitäisi olla... Mutta onko se miten vakava ongelma tuo johtosarjojen rapistuminen? Sit nahkajakkarat, automaatti, ilmastointi ja sähköikkunat niin eipä sitä muuta tarvitseisi. Mahdollisimman alkuperäinen, en tykkää mistään viritelmistä tällaisissa klassikoissa.

Johtosarjojen hajoaminen on suht kallista hommaa, muistaakseni joku kirjoitteli täällä että kaikki johtosarjojen uusiminen maksaa 2-3000€. En tosin tiedä onko se 3.2l koneissa niin yleinen ongelma kuin m119 (V8) koneissa
Tässä vanhemmassa mallissa ei ole johtosarjaongelmia mutta sitten taas näissä menee virranjakajan kansi vaihtoon kun tykkävät hapettua. Tosin omani vaihdatin Veholla ja nyt toiminut yli 2v moiteetta. Myös ruiskutusjärjestelmässä on kuulema ongelmia mutta minä en ole huomannut mitään

"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: w124 Coupea metsästämässä...
kyllä se johtosarja On oikeasti aika vakava ongelma, mutta sen voi itse korjata myös jos haluaa nähdä vaivaa.
300/24 ja 320 on ainoat oikeat muut on ... no, 4 sylinterisiä pöristimiä. 6v nyt ollut 300ce24 ja en ikinä luovu siitä.
300/24 ja 320 on ainoat oikeat muut on ... no, 4 sylinterisiä pöristimiä. 6v nyt ollut 300ce24 ja en ikinä luovu siitä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: w124 Coupea metsästämässä...
Missä malleissa nämä johtosarjat nyt oikein happanee. Happaneeko myös 300-24v mallissa? Ja missä malleissa on ne viittävaille v****ti maksavat alapallot? Eli onko olemassa 220hp versioo, jossa ei johdot happane ja alapallot maksaa kakskymppiä kappale?
Ainiin... ja sit olikos se 24v kansi joka on herkkä vuotamaan...

Re: w124 Coupea metsästämässä...
Täällä elämää meidän coupen kanssa. vajaan 6,5 v. ajalta.
Oletko etsimässä hetken hurmiota vai loppuelämän turmiota? Pysyykö työkalut käsissä? Eli kannattaako ostaa kerralla hyväkuntoinen ja kalliimpi (kyllä, ne yleensä korreloivat näissä tapauksissa) vai parin tonnin projekti. Tsekkaa tosiaan Ruotsinkin tarjonta, siellä nämä autot ovat edullisia. Arvonnousua C124:llä saa odottaa vielä jonkun aikaa. Suosittelen mallia n. 9/1989-n. 12/92. Tällöin maali on vielä vanha ja vahva ja koko kuutosskaala on valittavissa.
Muista valita auto, jossa on sähkölasit edessä JA takana - hardtop-efektin takia
.
Itse olen ollut erittäin tyytyväinen 300 CE:hen. Erittäin mukava matka-auto.
Oletko etsimässä hetken hurmiota vai loppuelämän turmiota? Pysyykö työkalut käsissä? Eli kannattaako ostaa kerralla hyväkuntoinen ja kalliimpi (kyllä, ne yleensä korreloivat näissä tapauksissa) vai parin tonnin projekti. Tsekkaa tosiaan Ruotsinkin tarjonta, siellä nämä autot ovat edullisia. Arvonnousua C124:llä saa odottaa vielä jonkun aikaa. Suosittelen mallia n. 9/1989-n. 12/92. Tällöin maali on vielä vanha ja vahva ja koko kuutosskaala on valittavissa.
Muista valita auto, jossa on sähkölasit edessä JA takana - hardtop-efektin takia

Itse olen ollut erittäin tyytyväinen 300 CE:hen. Erittäin mukava matka-auto.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: w124 Coupea metsästämässä...
Itsellä 320 coupe vuosimallia -92 eikä mitään suurempia vikoja ole. Johtosarja vaihdettu joskus aikoinaan eikä kannessakaan ollut mitään häikkää minun aikanani. Kilometrejä lasissa vajaa 290000 eikä ole ruostetta paria pintakuprua lukuunottamatta yhtään. Ja vetojakin piisaa aivan hyvin. 

w124 320ce -92
Re: w124 Coupea metsästämässä...
En ole ikinä kuullut että 24-venttiilisessä happanis johtosarjat, 3.2l M104:ssä taas hapertuvat.Tzei kirjoitti:Missä malleissa nämä johtosarjat nyt oikein happanee. Happaneeko myös 300-24v mallissa? Ja missä malleissa on ne viittävaille v****ti maksavat alapallot? Eli onko olemassa 220hp versioo, jossa ei johdot happane ja alapallot maksaa kakskymppiä kappale?Ainiin... ja sit olikos se 24v kansi joka on herkkä vuotamaan...
Alapallot on ainakin tässä 300E-24:ssä kiinteää mallia ja käsittääkseni 320 mallissa olisi myös sellaiset.
Alla on pari topikkia noista W124:n alapalloista:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 8&t=122937" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=128472" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=128349" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=117104" onclick="window.open(this.href);return false;
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: w124 Coupea metsästämässä...
Niintuota,
eikös se ollut niin, että hapertuvat (eli pitkäaikaista korkeaa lämpötilaa kestämättömät) johdot tulivat E-faceliftin yhteydessä niin, ettei sillä moottorityypin kanssa niin ole tekemistä?
Itse luulin aiemmin, että tämä oli nimenomaan 320-moottorin ongelma, mutta olen sitten tältä foorumilta lukenut, että yhtä lailla koskee dieseleitä ja muitakin moottoriversioita. Coupesta nyt ei toki dieseliä vissiin ole tehtykään, mutta sama ongelma on muissakin malleissa kuin coupessa.
eikös se ollut niin, että hapertuvat (eli pitkäaikaista korkeaa lämpötilaa kestämättömät) johdot tulivat E-faceliftin yhteydessä niin, ettei sillä moottorityypin kanssa niin ole tekemistä?
Itse luulin aiemmin, että tämä oli nimenomaan 320-moottorin ongelma, mutta olen sitten tältä foorumilta lukenut, että yhtä lailla koskee dieseleitä ja muitakin moottoriversioita. Coupesta nyt ei toki dieseliä vissiin ole tehtykään, mutta sama ongelma on muissakin malleissa kuin coupessa.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: w124 Coupea metsästämässä...
joo se koskee kaikkia mersuja. mitä isompi (ja kuumempi) pata pellin alla on, sen suurempi riski ko johtojen mätänemisellä on. en ole kuullut ttä neloskoneiset (M111) olisi vielä johtosarjoja rikkoneet, mutta kutoset ja kasit, se on väistämätön juttu.
300-24 moottorissa on se paska kannentiiviste josta se etupään öljykanava alkaa vuotamaan ulos. tietääkseni tuossa 320 mallissa on jo vahvistettu ko. kanava eikä pitäs olla ko. vikaa.
Molemmissa moottoreissa on omat tyyppivikansa, 300 on ruisku ja öljynvuoto, 320 on johdot etunenässä.
Mutta minusta noilla asioilla ei ole mitään virkaa. ei ne kaikissa autoissa tule. vanhaa autoa kun ostaa niin kannattaa myös osata korjata se itse. Suurinosa ammattilaisista ei osaa/tiedä niistä enää mitää.
300-24 moottorissa on se paska kannentiiviste josta se etupään öljykanava alkaa vuotamaan ulos. tietääkseni tuossa 320 mallissa on jo vahvistettu ko. kanava eikä pitäs olla ko. vikaa.
Molemmissa moottoreissa on omat tyyppivikansa, 300 on ruisku ja öljynvuoto, 320 on johdot etunenässä.
Mutta minusta noilla asioilla ei ole mitään virkaa. ei ne kaikissa autoissa tule. vanhaa autoa kun ostaa niin kannattaa myös osata korjata se itse. Suurinosa ammattilaisista ei osaa/tiedä niistä enää mitää.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: w124 Coupea metsästämässä...
Hage kirjoitti:Tuo 300E-24 on myös 220hvTzei kirjoitti:Kiitoksia kovasti neuvoista... Sen verran asennevamma pukkaa, että kyllähän tuollaisessa urheilullisessa kupeessa pitää olla iso kone. Jotenkin suo sergion kehuma 220 heppainen E320 uudempi mylly olis joka autossa pitäisi olla... Mutta onko se miten vakava ongelma tuo johtosarjojen rapistuminen? Sit nahkajakkarat, automaatti, ilmastointi ja sähköikkunat niin eipä sitä muuta tarvitseisi. Mahdollisimman alkuperäinen, en tykkää mistään viritelmistä tällaisissa klassikoissa.![]()
Niin ja 300CE-24V manuaalissa 231hp

MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: w124 Coupea metsästämässä...
220 hyvä none, mutta pittää muistaa, ettei suora kuutonen ole lankkuun yleensä mikaan iso kone... kas kun kuuppaa vaan ei tehtaalla tehty isommalla...

Re: w124 Coupea metsästämässä...
Katittomassa versiossa vai?Mr300 kirjoitti: Niin ja 300CE-24V manuaalissa 231hp
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: w124 Coupea metsästämässä...
en nyt saa päähäni mistä olen lukennu tuon. rek otteessa lukee mulla 170kw. En nyt sitten mene varmaksi sanomaan kun epäilläänHage kirjoitti:Katittomassa versiossa vai?Mr300 kirjoitti: Niin ja 300CE-24V manuaalissa 231hp
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: w124 Coupea metsästämässä...
minusta se on katiton jos on 231. oli sitte manu tai autoloota.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: w124 Coupea metsästämässä...

Hage kirjoitti:En ole ikinä kuullut että 24-venttiilisessä happanis johtosarjat, 3.2l M104:ssä taas hapertuvat.Tzei kirjoitti:Missä malleissa nämä johtosarjat nyt oikein happanee. Happaneeko myös 300-24v mallissa? Ja missä malleissa on ne viittävaille v****ti maksavat alapallot? Eli onko olemassa 220hp versioo, jossa ei johdot happane ja alapallot maksaa kakskymppiä kappale?Ainiin... ja sit olikos se 24v kansi joka on herkkä vuotamaan...
Alapallot on ainakin tässä 300E-24:ssä kiinteää mallia ja käsittääkseni 320 mallissa olisi myös sellaiset.
Alla on pari topikkia noista W124:n alapalloista:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 8&t=122937" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=128472" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=128349" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=117104" onclick="window.open(this.href);return false;
Niin olihan sulla tiedossa että se 300 24v on myös m104 ja se 320 m104 on myös 24v.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: w124 Coupea metsästämässä...
Vanhemmassa M104 eli mekaanisessa ruiskussa (300-24) ei tietääkseen ole biologisesti hajoovia johtosarjoja. (ei ainakaan ensimmäinen ole mulla 9vuoden aikana lahonnu cuope on -90).
Tässä uudemmassa M104 painoksessa missä on sähköruutta (320-24) niin siinä ne vissiin murenee ajan saatossa.
Ja tämä alapallo ongelma oman tiedon mukaan koskee sportlinen alustaa? (vai olenko väärässä)?
Eikä nekään taida enää niin kalliita olla?
Muutama vuosi sitten sain 450E molemmat alatukivarret saksasta uudet. Täällä ne sillon makso saman kpl.
Tehokkaampi versio on vissiin ilman kattia oli se tomaatti tai hämmennettävä. Kun ei tolla n.10hevosella taida kuitenkaan olla käytännönmerkitystä?
Kansipahvista sen verran että on kehittyneet nekin jo aikalailla.
Victorreinzin heitin omaan keväällä uuden niin öljykanavan kohdalla on kuparivahvikkeet etupäässä ja myöskin kuparivahvikkeet kuskin takapäässä nestepuolella.
Eli pitäis normikäytön kestää ja taispa olla jonkun sortin liimakin ympäri pahvia? Kupariliimalla kyllä uus liimattii paikalleen.
Tässä uudemmassa M104 painoksessa missä on sähköruutta (320-24) niin siinä ne vissiin murenee ajan saatossa.
Ja tämä alapallo ongelma oman tiedon mukaan koskee sportlinen alustaa? (vai olenko väärässä)?
Eikä nekään taida enää niin kalliita olla?
Muutama vuosi sitten sain 450E molemmat alatukivarret saksasta uudet. Täällä ne sillon makso saman kpl.
Tehokkaampi versio on vissiin ilman kattia oli se tomaatti tai hämmennettävä. Kun ei tolla n.10hevosella taida kuitenkaan olla käytännönmerkitystä?
Kansipahvista sen verran että on kehittyneet nekin jo aikalailla.
Victorreinzin heitin omaan keväällä uuden niin öljykanavan kohdalla on kuparivahvikkeet etupäässä ja myöskin kuparivahvikkeet kuskin takapäässä nestepuolella.
Eli pitäis normikäytön kestää ja taispa olla jonkun sortin liimakin ympäri pahvia? Kupariliimalla kyllä uus liimattii paikalleen.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Re: w124 Coupea metsästämässä...
jooo alatukivarret on halventuneet jopa suomessa, oliko 270e/kpl suomessa. vielä 2v sitten oli sen 450e/kpl. Saksasta halvimmat täl hetkel kai 120e/kpl.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: w124 Coupea metsästämässä...
Miksiköhän kirjallisuus ilmoittaa 300 CE-24:lle aina tehoksi 220 hv kun taas 300 SL-24:lle 231 hv?Sergey kirjoitti:minusta se on katiton jos on 231. oli sitte manu tai autoloota.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: w124 Coupea metsästämässä...
Tuosa kysymyksestä muistuikin mieleen että täällä oli jossain keskustelua siitä että miksi sama M104:n moottori on tehokkaampi SL-mallissa. Syynähän muistaakseni oli että SL-24;ssä oli vapaammin virtaava katalysaattori. Katittomana tehoja taisikin olla 'huimat' 240.Timo L. kirjoitti:Miksiköhän kirjallisuus ilmoittaa 300 CE-24:lle aina tehoksi 220 hv kun taas 300 SL-24:lle 231 hv?Sergey kirjoitti:minusta se on katiton jos on 231. oli sitte manu tai autoloota.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: w124 Coupea metsästämässä...
menee jo ooteeksi, mutta saisikohan putkivirillä tästä M104 300-24 koneesta kutitettua tehoa pikkasen. Olen just vaihtamassa putkistoa omaan kuuppaan. putki on pakosarjoilta 2x 2.25 ja sitten Y pala ja loppuputki 2.5. Kattina Magnaflow 2.5 jalometalli katti 200cel. Välipönttönä 2.5 magnaflow läpivirtaava ja perälle magnaflow 2.5 / 2x 2.25 läpivirtaava. Eli varmaa virtaa paremmin ku vanha putki.Hage kirjoitti:Tuosa kysymyksestä muistuikin mieleen että täällä oli jossain keskustelua siitä että miksi sama M104:n moottori on tehokkaampi SL-mallissa. Syynähän muistaakseni oli että SL-24;ssä oli vapaammin virtaava katalysaattori. Katittomana tehoja taisikin olla 'huimat' 240.Timo L. kirjoitti:Miksiköhän kirjallisuus ilmoittaa 300 CE-24:lle aina tehoksi 220 hv kun taas 300 SL-24:lle 231 hv?Sergey kirjoitti:minusta se on katiton jos on 231. oli sitte manu tai autoloota.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: w124 Coupea metsästämässä...
Meniköhän näitä malleja (esitelty 1989) vientiin ilman kattia? Saksassa katit olivat vakiona tuohon aikaan. Oliko Mr300:lla siis originaalisti katiton malli?Hage kirjoitti:Tuosa kysymyksestä muistuikin mieleen että täällä oli jossain keskustelua siitä että miksi sama M104:n moottori on tehokkaampi SL-mallissa. Syynähän muistaakseni oli että SL-24;ssä oli vapaammin virtaava katalysaattori. Katittomana tehoja taisikin olla 'huimat' 240.Timo L. kirjoitti:Miksiköhän kirjallisuus ilmoittaa 300 CE-24:lle aina tehoksi 220 hv kun taas 300 SL-24:lle 231 hv?Sergey kirjoitti:minusta se on katiton jos on 231. oli sitte manu tai autoloota.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: w124 Coupea metsästämässä...
katti löytyy 92 malli saksata tuotu vissiin 05Timo L. kirjoitti:Meniköhän näitä malleja (esitelty 1989) vientiin ilman kattia? Saksassa katit olivat vakiona tuohon aikaan. Oliko Mr300:lla siis originaalisti katiton malli?Hage kirjoitti:Tuosa kysymyksestä muistuikin mieleen että täällä oli jossain keskustelua siitä että miksi sama M104:n moottori on tehokkaampi SL-mallissa. Syynähän muistaakseni oli että SL-24;ssä oli vapaammin virtaava katalysaattori. Katittomana tehoja taisikin olla 'huimat' 240.Timo L. kirjoitti:Miksiköhän kirjallisuus ilmoittaa 300 CE-24:lle aina tehoksi 220 hv kun taas 300 SL-24:lle 231 hv?Sergey kirjoitti:minusta se on katiton jos on 231. oli sitte manu tai autoloota.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79