W140 tuulilasin pyyhin?!
W140 tuulilasin pyyhin?!
No niin mites tuo W140:n pyyhin mekanismi lähtee irti/avautuu?
Onko jo joku valmiiks räplänny ko. kohdetta, ettei tartte päätään raapia?
Vasemman puolen sulka kun ei käy siellä nurkassa kuten kuuluis.
Ei pelannut muuten toisessakaan koe ajetussa yksilössä..
Onko jo joku valmiiks räplänny ko. kohdetta, ettei tartte päätään raapia?
Vasemman puolen sulka kun ei käy siellä nurkassa kuten kuuluis.
Ei pelannut muuten toisessakaan koe ajetussa yksilössä..
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
En ole availlut, mutta kysyn täsmennystä tuohon toiminnan vajaavuuteen. Eli muuten toimii normaalisti, mutta jättää pyyhkimisen vajaaksi "kulkuradallaan", eli tökkää kesken kaiken sulan paikalleen tavallaan odottamaan hetkeksi, kunnes moottori vääntää ne takaisin alas? Ymmärsinkö oikein? Outo vika... 

420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Ei se pysäytä pyyhkimiä missään vaiheessa vaan ne toimii muuten ihan ok,paitsi vasen siis kuskin puolen pyyhin ei tee pituus suuntaista liikettä nurkan kohdalla. Täsmensinkö oikein... 

W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
No mites se irrottaminen/purkaminen? Sehän oli kyssärin aiheena.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
W111 kirjoitti:Ei se pysäytä pyyhkimiä missään vaiheessa vaan ne toimii muuten ihan ok,paitsi vasen siis kuskin puolen pyyhin ei tee pituus suuntaista liikettä nurkan kohdalla. Täsmensinkö oikein...
Joo. Ei se tee mullakaan sitä pituussuuntaista liikettä siinä kulman kohdalla. Voi tosin olla, että se pyyhkimen liikesäätö tuli sitten vasta -93 jälkeen, mutta eipä tuo ole näkemistä haitannutkaan.

Tässä muuten "kuulen" ekaa kertaa tuosta toiminnosta W140:ssä. Ja nyt kun asiaa miettii, niin onhan se pyyhkijän varsi sen verran jämerä pala, että on siellä varmaan uutena ollut toiminnassa tuokin homma.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Kyllä mun mielestä monitoimimela on ollu käytössä aina W140:ssä. Eikö se tullu ekakerran markkinoille jo W201:ssä...
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Jep. Ja sen tunnistaa siitä, että se lepää väärällä puolella, ts. apukuskin puolella.Mesedesi kirjoitti:Tosin ensimmäisissä W201:sissä oli sellainen "tavallinen" sulka ilman nostotoimintoa.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Nyt pitää korjata edellistä kertomaani, ettei muka kuskin puolen pyyhkijä tekisi sitä pituussuuntaista liikettä. Tekee kyllä ja vieläpä kahteen kertaan, meinaan siinä kulman kohdalla ja keskellä vielä toisen kerran. Asia selvisi kun ostin sellaiset uudenmalliset lerpat, eli sellaiset "prässätyt" pyyhkijät W140:een ja katselin toimintaa oikein ulkopuolelta. Siinä tuli sitten havaittua nämä nopeat ja lyhyet liikkeet.
Pikkasen piti muuten virittää apparin puolen pyyhkijän kiinnitystä, jotta pysyy. Varren rauta on leveämpi kuin kuskin puolella, joten klipsimuovi piti jättää välistä pois ja virittää kiinni, mutta hyvin toimii ja pyyhkii.
Kuskin puolella uusi sulka on 60cm, kun orkkis on 62cm, apparin puolella uusi on 65cm ja orkkis 70cm.
Säästin edelliseltä kerralta n.100€ näiden uusien sulkien ostossa. Sikahintaiset, lue ässähintaiset eli törkeän ylihintaiset pyyhkijät ovat varaosaliikkeissäkin n.120-150€ pari, joten suosittelen todellakin näitä uusia litteitä sulkia. Sadalla €:lla virittää jo ihan mielellään!

Pikkasen piti muuten virittää apparin puolen pyyhkijän kiinnitystä, jotta pysyy. Varren rauta on leveämpi kuin kuskin puolella, joten klipsimuovi piti jättää välistä pois ja virittää kiinni, mutta hyvin toimii ja pyyhkii.
Kuskin puolella uusi sulka on 60cm, kun orkkis on 62cm, apparin puolella uusi on 65cm ja orkkis 70cm.
Säästin edelliseltä kerralta n.100€ näiden uusien sulkien ostossa. Sikahintaiset, lue ässähintaiset eli törkeän ylihintaiset pyyhkijät ovat varaosaliikkeissäkin n.120-150€ pari, joten suosittelen todellakin näitä uusia litteitä sulkia. Sadalla €:lla virittää jo ihan mielellään!

420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Joo kyllähän se pyyhkii lasin, mutta kolisee samalla kun jotain on rikki. PDF kuva kiinnostaa Jarppa ja olisinkin siitä hyvin kiitollinen. Osoite miikka(at)laminointi.fi
Kalliit pyyhkijänsulat ratkaisin superhalvalla siten että autossani oli valmiiksi Boschin originaali sulat joihin vaihdoin Bilteman kumiosat. Olivat muuten presiis samanlaiset kuin Boschin sulkien rungoissa jotka siis jätin. Bilteman rungot heitin pois. Osat maksoivat alle 10,- kun Boschit runkoineen yli 120,- ja toimii täysin moitteettomasti. Biltemassa jopa myydään sulkia W140 malliin joten ovat täsmälleen oikean pituiset. Se metallirunko vaan on liian kapea ja siinä lukee Biltema mikä ei käy tietenkään päinsä..
Kalliit pyyhkijänsulat ratkaisin superhalvalla siten että autossani oli valmiiksi Boschin originaali sulat joihin vaihdoin Bilteman kumiosat. Olivat muuten presiis samanlaiset kuin Boschin sulkien rungoissa jotka siis jätin. Bilteman rungot heitin pois. Osat maksoivat alle 10,- kun Boschit runkoineen yli 120,- ja toimii täysin moitteettomasti. Biltemassa jopa myydään sulkia W140 malliin joten ovat täsmälleen oikean pituiset. Se metallirunko vaan on liian kapea ja siinä lukee Biltema mikä ei käy tietenkään päinsä..

S500L W140
EX 300SE W140 x 2
EX 260E W124
EX 300E W124
EX 280CE W123 x 2
EX 300SE W140 x 2
EX 260E W124
EX 300E W124
EX 280CE W123 x 2
Motonet
Sieltä saa Boschin aidot 140:n sulat muistaakseni 89€ ja Viton oikean pituiset halvemmalla. Viton pyyhkijöissä ei sitä leveämpää oikeanpuolen vartta eli ei sovi ilman sovittamista. Jos haluaa ajaa Mersulla, joutuu tekemään uhrauksia, mutta en kyllä silti aloittaisi Bilteman pyyhkijöistä!
Vuosi sitten pyysivät vajaa 1800..
PS...se hammasratas joka yleensä hajoaa niin näyttäs ainaki kuvien ja omien palasien perusteella samalta kuin ratas joka yleensä hajoaa 124C ja 140C turvavyönojentajista...
Kuva rattaasta tässä, alhaalla vasemmalla.
http://pages.prodigy.net/jforgione/MB_sbe.html
PS...se hammasratas joka yleensä hajoaa niin näyttäs ainaki kuvien ja omien palasien perusteella samalta kuin ratas joka yleensä hajoaa 124C ja 140C turvavyönojentajista...
Kuva rattaasta tässä, alhaalla vasemmalla.
http://pages.prodigy.net/jforgione/MB_sbe.html
Re: W140 tuulilasin pyyhin?!
Nostetaan tämä taas ylös.
Asia on vähän eri, mulla sulat töksähtää
mielestäni vähän lujaa takaisin paikalleen,klonksahtaen.
Saako niitä jotenkin säädettyä hiljaisemmaksi, vai onko
vain laitettava uutta vaimennuskumia sulkien alle?
Vai onko joku vika?
Asia on vähän eri, mulla sulat töksähtää
mielestäni vähän lujaa takaisin paikalleen,klonksahtaen.
Saako niitä jotenkin säädettyä hiljaisemmaksi, vai onko
vain laitettava uutta vaimennuskumia sulkien alle?
Vai onko joku vika?
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Re: W140 tuulilasin pyyhin?!
Ei niitä runkoja tarvitse joka kerta vaihtaa. Esim KL-varaosista saa pelkät kumit n20EUR hintaan. Siitä vaan päädyt rungosta auki ja uudet kumisulat tilalle. On valmiiksi mitoitetut vasemmalle ja oikealle puolelle. Rungon päädyt kestää ainakin kolme-neljä vaihtoa helposti.
Tämä pätee vain Boschin sulkiin ja muistaakseni myös SWF:n.

Mercedes Benz W220 2000 S500 oma
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Re: W140 tuulilasin pyyhin?!
Tästä nyt vielä kysäisen, kuuluuko S:ssä pyyhkijätkekes kirjoitti:Nostetaan tämä taas ylös.
Asia on vähän eri, mulla sulat töksähtää
mielestäni vähän lujaa takaisin paikalleen,klonksahtaen.
Saako niitä jotenkin säädettyä hiljaisemmaksi, vai onko
vain laitettava uutta vaimennuskumia sulkien alle?
Vai onko joku vika?
"kolahtaa" takaisin?
Kun kaikki muu toiminta ajaessa on hiljaista miksi nämä pitää ääntä?
Tietääkö kukaan S:n omistaja?
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86