W140 tuulilasin pyyhin?!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

W140 tuulilasin pyyhin?!

Viesti Kirjoittaja W111 »

No niin mites tuo W140:n pyyhin mekanismi lähtee irti/avautuu?
Onko jo joku valmiiks räplänny ko. kohdetta, ettei tartte päätään raapia?
Vasemman puolen sulka kun ei käy siellä nurkassa kuten kuuluis.
Ei pelannut muuten toisessakaan koe ajetussa yksilössä..
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

En ole availlut, mutta kysyn täsmennystä tuohon toiminnan vajaavuuteen. Eli muuten toimii normaalisti, mutta jättää pyyhkimisen vajaaksi "kulkuradallaan", eli tökkää kesken kaiken sulan paikalleen tavallaan odottamaan hetkeksi, kunnes moottori vääntää ne takaisin alas? Ymmärsinkö oikein? Outo vika... :shock:
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Ei se pysäytä pyyhkimiä missään vaiheessa vaan ne toimii muuten ihan ok,paitsi vasen siis kuskin puolen pyyhin ei tee pituus suuntaista liikettä nurkan kohdalla. Täsmensinkö oikein... :D
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
Jarppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Su 23.01.2005 21:50

Viesti Kirjoittaja Jarppa »

Siellä kuskinpuolen pyyhkijänkotelon sisällä on muovinen hammasratas joka o paskana. Jossain vaiheessa ne palaset jää liikkuvien osien väliin ja pyyhin alkaa tökkiin. Ratasta ei saa erikseen vaan ostettava koko varsi kaikkine romuineen. Aika kallis...
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

No mites se irrottaminen/purkaminen? Sehän oli kyssärin aiheena.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
Jarppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Su 23.01.2005 21:50

Viesti Kirjoittaja Jarppa »

Koko hoito vipuineen irti autosta ja kippaat pöydälle. Pällistele sitä takaapäin aikas nii luulis purkautuvan.........
Avatar
Jarppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Su 23.01.2005 21:50

Viesti Kirjoittaja Jarppa »

Konepelti auki, muovit pois siitä lasin alareunasta ja sitten jo näkyy pultit joilla vivusto ja koko pyyhin sydeemi on kii. Lopputoimet tuliki jo edellisessä.. Pistä sp osoite ni saat pdf kuvan siitä.
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

W111 kirjoitti:Ei se pysäytä pyyhkimiä missään vaiheessa vaan ne toimii muuten ihan ok,paitsi vasen siis kuskin puolen pyyhin ei tee pituus suuntaista liikettä nurkan kohdalla. Täsmensinkö oikein... :D


Joo. Ei se tee mullakaan sitä pituussuuntaista liikettä siinä kulman kohdalla. Voi tosin olla, että se pyyhkimen liikesäätö tuli sitten vasta -93 jälkeen, mutta eipä tuo ole näkemistä haitannutkaan. :wink:

Tässä muuten "kuulen" ekaa kertaa tuosta toiminnosta W140:ssä. Ja nyt kun asiaa miettii, niin onhan se pyyhkijän varsi sen verran jämerä pala, että on siellä varmaan uutena ollut toiminnassa tuokin homma.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Kyllä mun mielestä monitoimimela on ollu käytössä aina W140:ssä. Eikö se tullu ekakerran markkinoille jo W201:ssä...
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

W111 kirjoitti:Kyllä mun mielestä monitoimimela on ollu käytössä aina W140:ssä. Eikö se tullu ekakerran markkinoille jo W201:ssä...
Kyllä. Tosin ensimmäisissä W201:sissä oli sellainen "tavallinen" sulka ilman nostotoimintoa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Mesedesi kirjoitti:Tosin ensimmäisissä W201:sissä oli sellainen "tavallinen" sulka ilman nostotoimintoa.
Jep. Ja sen tunnistaa siitä, että se lepää väärällä puolella, ts. apukuskin puolella.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Nyt pitää korjata edellistä kertomaani, ettei muka kuskin puolen pyyhkijä tekisi sitä pituussuuntaista liikettä. Tekee kyllä ja vieläpä kahteen kertaan, meinaan siinä kulman kohdalla ja keskellä vielä toisen kerran. Asia selvisi kun ostin sellaiset uudenmalliset lerpat, eli sellaiset "prässätyt" pyyhkijät W140:een ja katselin toimintaa oikein ulkopuolelta. Siinä tuli sitten havaittua nämä nopeat ja lyhyet liikkeet. :oops:

Pikkasen piti muuten virittää apparin puolen pyyhkijän kiinnitystä, jotta pysyy. Varren rauta on leveämpi kuin kuskin puolella, joten klipsimuovi piti jättää välistä pois ja virittää kiinni, mutta hyvin toimii ja pyyhkii.

Kuskin puolella uusi sulka on 60cm, kun orkkis on 62cm, apparin puolella uusi on 65cm ja orkkis 70cm.

Säästin edelliseltä kerralta n.100€ näiden uusien sulkien ostossa. Sikahintaiset, lue ässähintaiset eli törkeän ylihintaiset pyyhkijät ovat varaosaliikkeissäkin n.120-150€ pari, joten suosittelen todellakin näitä uusia litteitä sulkia. Sadalla €:lla virittää jo ihan mielellään! 8)
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Avatar
miikka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Ti 11.05.2004 20:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja miikka »

Joo kyllähän se pyyhkii lasin, mutta kolisee samalla kun jotain on rikki. PDF kuva kiinnostaa Jarppa ja olisinkin siitä hyvin kiitollinen. Osoite miikka(at)laminointi.fi

Kalliit pyyhkijänsulat ratkaisin superhalvalla siten että autossani oli valmiiksi Boschin originaali sulat joihin vaihdoin Bilteman kumiosat. Olivat muuten presiis samanlaiset kuin Boschin sulkien rungoissa jotka siis jätin. Bilteman rungot heitin pois. Osat maksoivat alle 10,- kun Boschit runkoineen yli 120,- ja toimii täysin moitteettomasti. Biltemassa jopa myydään sulkia W140 malliin joten ovat täsmälleen oikean pituiset. Se metallirunko vaan on liian kapea ja siinä lukee Biltema mikä ei käy tietenkään päinsä.. :)
S500L W140

EX 300SE W140 x 2
EX 260E W124
EX 300E W124
EX 280CE W123 x 2
pekkak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.02.2005 22:20

Motonet

Viesti Kirjoittaja pekkak »

Sieltä saa Boschin aidot 140:n sulat muistaakseni 89€ ja Viton oikean pituiset halvemmalla. Viton pyyhkijöissä ei sitä leveämpää oikeanpuolen vartta eli ei sovi ilman sovittamista. Jos haluaa ajaa Mersulla, joutuu tekemään uhrauksia, mutta en kyllä silti aloittaisi Bilteman pyyhkijöistä!
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Sen monitoimimelan hinta Vehon tiskillä on 1550e.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Jarppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Su 23.01.2005 21:50

Viesti Kirjoittaja Jarppa »

Vuosi sitten pyysivät vajaa 1800..

PS...se hammasratas joka yleensä hajoaa niin näyttäs ainaki kuvien ja omien palasien perusteella samalta kuin ratas joka yleensä hajoaa 124C ja 140C turvavyönojentajista...

Kuva rattaasta tässä, alhaalla vasemmalla.
http://pages.prodigy.net/jforgione/MB_sbe.html
Avatar
Jarppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Su 23.01.2005 21:50

Viesti Kirjoittaja Jarppa »

Ei oo sama. Pyyhkijässä 2 x tuhdimpi...
Avatar
kekes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: Ti 20.09.2005 22:37
Paikkakunta: Tampere nääs

Re: W140 tuulilasin pyyhin?!

Viesti Kirjoittaja kekes »

Nostetaan tämä taas ylös.
Asia on vähän eri, mulla sulat töksähtää
mielestäni vähän lujaa takaisin paikalleen,klonksahtaen.
Saako niitä jotenkin säädettyä hiljaisemmaksi, vai onko
vain laitettava uutta vaimennuskumia sulkien alle?
Vai onko joku vika?
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Avatar
JussiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ti 08.04.2003 14:32
Paikkakunta: Uusikaupunki ja Nli

Re: W140 tuulilasin pyyhin?!

Viesti Kirjoittaja JussiS »

Ei niitä runkoja tarvitse joka kerta vaihtaa. Esim KL-varaosista saa pelkät kumit n20EUR hintaan. Siitä vaan päädyt rungosta auki ja uudet kumisulat tilalle. On valmiiksi mitoitetut vasemmalle ja oikealle puolelle. Rungon päädyt kestää ainakin kolme-neljä vaihtoa helposti. :idea: Tämä pätee vain Boschin sulkiin ja muistaakseni myös SWF:n.
Mercedes Benz W220 2000 S500 oma
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon

EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Avatar
kekes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: Ti 20.09.2005 22:37
Paikkakunta: Tampere nääs

Re: W140 tuulilasin pyyhin?!

Viesti Kirjoittaja kekes »

kekes kirjoitti:Nostetaan tämä taas ylös.
Asia on vähän eri, mulla sulat töksähtää
mielestäni vähän lujaa takaisin paikalleen,klonksahtaen.
Saako niitä jotenkin säädettyä hiljaisemmaksi, vai onko
vain laitettava uutta vaimennuskumia sulkien alle?
Vai onko joku vika?
Tästä nyt vielä kysäisen, kuuluuko S:ssä pyyhkijät
"kolahtaa" takaisin?
Kun kaikki muu toiminta ajaessa on hiljaista miksi nämä pitää ääntä?
Tietääkö kukaan S:n omistaja?
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Vastaa Viestiin