Terve,
Eli ajossa toimii normaalisti ja vaihteet menee hyvin päälle autossa siis 4-vaiht manuaali. Kun kytkimen painaa pohjaan ajon aikana niin että vaihde on päällä niin tuntuu aavistuksen väpätystä/ tärinää jälkapohjassa.
Toimii siis ihan normaalisti kunnes on ajanut muutamia kilometrejä niin rupeaa paikaltaan lähdössä täristämään.
Eli ihan kun siinä kytkimen" tuntuma alueella" olisi on/off kytkin. Eli veto katkeaa ja menee taas päälle jolloin liikkeelle lähdöistä tulee tosi epämiellyttäviä.
Mitä lähtis vaihtamaan / tsekkaamaan. Auto ollut mulla vasta muutaman viikon. Sitä ennen oli ajamattomana n. 5 kk tallissa. papareistä kun katsoin ja auto tutulla ollut niin tuskin on koskaan kytkintä vaihdettu. Kilsoja mersussa 280000 ja pitävät paikkansa. Ollut suvussa jo vuodesta 88.
W123 -83 2.4D. Kytkin ravistaa lämpimänä
W123 -83 2.4D. Kytkin ravistaa lämpimänä
W123 - 83. 2.4D. 4-vaiht. Manuaali
Re: W123 -83 2.4D. Kytkin ravistaa lämpimänä
Tuohon kytkimeen valitettavasti tässä sen enempää. Viisaammat vastaa.
Mutta muuten heräsi mielenkiinto. Minkäkuntoinen peli? Oletko tietoinen, että on jo museoautoiässä? Melkein järjestään kun on suomalaiset W123-mallit ajamalla jo hyödynnetty. Tai ainakin jo siellä suunnalla. Hyvin säilyneen yksilön saa ryöstöhyödynnettyä manan maille muutamassa vuodessa. Ei se W123 mikään paras ruosteen vastustaja ollut sekään, vaikka viime aikojen keskustelu siltä osin onkin keskittynyt mieluumin ja ymmärrettävästi aikakauden huomioiden 210-koristen ongelmiin.
Mutta muuten heräsi mielenkiinto. Minkäkuntoinen peli? Oletko tietoinen, että on jo museoautoiässä? Melkein järjestään kun on suomalaiset W123-mallit ajamalla jo hyödynnetty. Tai ainakin jo siellä suunnalla. Hyvin säilyneen yksilön saa ryöstöhyödynnettyä manan maille muutamassa vuodessa. Ei se W123 mikään paras ruosteen vastustaja ollut sekään, vaikka viime aikojen keskustelu siltä osin onkin keskittynyt mieluumin ja ymmärrettävästi aikakauden huomioiden 210-koristen ongelmiin.
Re: W123 -83 2.4D. Kytkin ravistaa lämpimänä
Joo odotellaan kytkinvastauksia.
Kiitos mielenkiinnosta.
Tarkoitus olisi ensi vuonna museokatsastaa jos mitään isompia yllätyksiä ei ilmene. Tosi hyvä kuntoinen ja öljytty ja massattu on joten ruostevikaa ei ole juuri ollenkaan. Hitsaamisesta ei tarvitse edes puhua. Taustapeilin sähkösäätö polttaa sulakkeen, pitäisi tutkia toikin. Ja etu roiskeläpät varmaan tarvitsee hommata.
Hei tietääkö joku msitä lähteä etsimään vikaa kun keskuslukitus ei toimi. Kaiketi painetoiminen noissa.
Kiitos mielenkiinnosta.
Tarkoitus olisi ensi vuonna museokatsastaa jos mitään isompia yllätyksiä ei ilmene. Tosi hyvä kuntoinen ja öljytty ja massattu on joten ruostevikaa ei ole juuri ollenkaan. Hitsaamisesta ei tarvitse edes puhua. Taustapeilin sähkösäätö polttaa sulakkeen, pitäisi tutkia toikin. Ja etu roiskeläpät varmaan tarvitsee hommata.
Hei tietääkö joku msitä lähteä etsimään vikaa kun keskuslukitus ei toimi. Kaiketi painetoiminen noissa.
W123 - 83. 2.4D. 4-vaiht. Manuaali
Re: W123 -83 2.4D. Kytkin ravistaa lämpimänä
Hieno homma
.

Re: W123 -83 2.4D. Kytkin ravistaa lämpimänä
Oiskos apua näistä:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=17645" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=232322" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... de55d8ebb2" onclick="window.open(this.href);return false;
Kerro miten museokatsastusprojekti etenee! Kuvia??
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=17645" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=232322" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... de55d8ebb2" onclick="window.open(this.href);return false;
Kerro miten museokatsastusprojekti etenee! Kuvia??

Tapani Rauha
trh202@gmail.com
trh202@gmail.com