W210 300D automaatti vikatilassa?
W210 300D automaatti vikatilassa?
Auto W210 E300D vapari vm.1996 automaatti
Eli tänään lähdin normaalisti työpaikalta ja ajattelin että onpas mopon oloinen mese!
Ongelmana ois sellanen että kierrokset ei meinaa nousta yli 2000rpm ja tuntuu kuin suurin (4) vaihde olisi kokoajan päällä..
Eli kun lähden liikkeelle niin kierrokset nousee heti n.2000rpm ja kiihtyy vain tasaisesti eli helvetin hitaasti nopeus ylöspäin. Jossain vaiheessa tuntuu kiihdytyksen välissä pieni nykäisy ja kierrokset vain käytvät alhaalla ja nousee taas siihen 2000rpm MAX.... Taas kun moottorijarruttelee hitaasti vaikka 100km/h vauhdista alaspäin niin tuntuu jossain vaiheessa vähän kovempi nykäisy ja vaiuhti jatkaa tippumista.
Auto toimii todella hienosti kun käyttää pakkovaihteita vaikka kiihdyttäessä eli 2 ja 3 ja sitten D.. Kumma juttu..
Tosin nykäisee lievästi sen pienemmän jos vaihtaa vauhdissa mutta isomman vaihtaa tosi nätisti.
Ilkeästi luistattaa laatikkoa kun koittaa kiihdyttää isolla vaihteella!
Onko laatikon vikatila aina vain niillä pienemmillä vaihteilla ja sitten ei voi ajaa kovaa vauhtia? Tämähän on päinvastoin..
Eli käyttääkö auto vain 3 ja 4 vaihdetta D:llä vai vain pelkkää 4 ja nykäisee kummasti välillä??
Öljyn pinta OK ja väri OK
Auton sammutus ei vaikuttanut toimintaan
Eli tänään lähdin normaalisti työpaikalta ja ajattelin että onpas mopon oloinen mese!
Ongelmana ois sellanen että kierrokset ei meinaa nousta yli 2000rpm ja tuntuu kuin suurin (4) vaihde olisi kokoajan päällä..
Eli kun lähden liikkeelle niin kierrokset nousee heti n.2000rpm ja kiihtyy vain tasaisesti eli helvetin hitaasti nopeus ylöspäin. Jossain vaiheessa tuntuu kiihdytyksen välissä pieni nykäisy ja kierrokset vain käytvät alhaalla ja nousee taas siihen 2000rpm MAX.... Taas kun moottorijarruttelee hitaasti vaikka 100km/h vauhdista alaspäin niin tuntuu jossain vaiheessa vähän kovempi nykäisy ja vaiuhti jatkaa tippumista.
Auto toimii todella hienosti kun käyttää pakkovaihteita vaikka kiihdyttäessä eli 2 ja 3 ja sitten D.. Kumma juttu..
Tosin nykäisee lievästi sen pienemmän jos vaihtaa vauhdissa mutta isomman vaihtaa tosi nätisti.
Ilkeästi luistattaa laatikkoa kun koittaa kiihdyttää isolla vaihteella!
Onko laatikon vikatila aina vain niillä pienemmillä vaihteilla ja sitten ei voi ajaa kovaa vauhtia? Tämähän on päinvastoin..
Eli käyttääkö auto vain 3 ja 4 vaihdetta D:llä vai vain pelkkää 4 ja nykäisee kummasti välillä??
Öljyn pinta OK ja väri OK
Auton sammutus ei vaikuttanut toimintaan
MB C W203 Avantgarde
Ex...
BMW E39 '01 525dA Touring
MB E W210 '95 300D A Elegance
MB E W210 '96 300D A Elegance
BMW E46 '03 320dA M-Sport2
BMW E39 '03 525dA Touring
BMW E46 '01 320d Touring
BMW E36 '94 325Ci
BMW E36 '91 318i
+10kpl muita merkkejä
Ex...
BMW E39 '01 525dA Touring
MB E W210 '95 300D A Elegance
MB E W210 '96 300D A Elegance
BMW E46 '03 320dA M-Sport2
BMW E39 '03 525dA Touring
BMW E46 '01 320d Touring
BMW E36 '94 325Ci
BMW E36 '91 318i
+10kpl muita merkkejä
Re: W210 300D automaatti vikatilassa?
Jotain muuta häikkää sulla on laatikossa jos loota on vika tilassa niin ei toimi, kun pakki ja kakkonen. Kannataisi ehkä viedä johonkin starin piuhan päähän.Metu123 kirjoitti:Auto W210 E300D vapari vm.1996 automaatti
Eli tänään lähdin normaalisti työpaikalta ja ajattelin että onpas mopon oloinen mese!
Ongelmana ois sellanen että kierrokset ei meinaa nousta yli 2000rpm ja tuntuu kuin suurin (4) vaihde olisi kokoajan päällä..
Eli kun lähden liikkeelle niin kierrokset nousee heti n.2000rpm ja kiihtyy vain tasaisesti eli helvetin hitaasti nopeus ylöspäin. Jossain vaiheessa tuntuu kiihdytyksen välissä pieni nykäisy ja kierrokset vain käytvät alhaalla ja nousee taas siihen 2000rpm MAX.... Taas kun moottorijarruttelee hitaasti vaikka 100km/h vauhdista alaspäin niin tuntuu jossain vaiheessa vähän kovempi nykäisy ja vaiuhti jatkaa tippumista.
Auto toimii todella hienosti kun käyttää pakkovaihteita vaikka kiihdyttäessä eli 2 ja 3 ja sitten D.. Kumma juttu..
Tosin nykäisee lievästi sen pienemmän jos vaihtaa vauhdissa mutta isomman vaihtaa tosi nätisti.
Ilkeästi luistattaa laatikkoa kun koittaa kiihdyttää isolla vaihteella!
Onko laatikon vikatila aina vain niillä pienemmillä vaihteilla ja sitten ei voi ajaa kovaa vauhtia? Tämähän on päinvastoin..
Eli käyttääkö auto vain 3 ja 4 vaihdetta D:llä vai vain pelkkää 4 ja nykäisee kummasti välillä??
Öljyn pinta OK ja väri OK
Auton sammutus ei vaikuttanut toimintaan
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W210 300D automaatti vikatilassa?
Ei taida olla Starista paljon apua tuon laatikkotyypin vian selvittämiseksi ( 722.4).
Re: W210 300D automaatti vikatilassa?
Kiitos korjauksesta katsoin huonosti tuon vuosimallin luulin, että siinä 5-lovinen sähkö lootaMesemies89 kirjoitti:Ei taida olla Starista paljon apua tuon laatikkotyypin vian selvittämiseksi ( 722.4).
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 300D automaatti vikatilassa?
Joo tässä oon tutkaillu että sammutuksen jälkeen ensimmäinen liikkeelle lähtö lähtee hyvin 2 vaihteelle asti mutta sitten ei ollenkaan tiedä minkä vaihteen laittaa silmään (arpoo ja nykii) ja laittaa suurimman eli 4!
Lisäystä että kickdown ei toimi ollenkaan! Eli ihan sama miten kaasua polkee niin vaihde ei vaihdu muutakuin "pakkovaihteilla"..
Miten se silti voi noilla pakkovaihteilla toimia normaalisti? Eihän siellä sillon ainakaan mitkään männät ole jumissa? Voisko vikaa olla laatikon ohjauksessa?
Eikö tuohon laatikkoon ole tietokone ohjausta vai miksi ei staari auta?
Onko mulla 722.4 loota? Kenen valmistamia nämä laatikot on? Oon tuota joskus jossain keskustelussa kysyny mutta en saanu vastausta..
Lisäystä että kickdown ei toimi ollenkaan! Eli ihan sama miten kaasua polkee niin vaihde ei vaihdu muutakuin "pakkovaihteilla"..
Miten se silti voi noilla pakkovaihteilla toimia normaalisti? Eihän siellä sillon ainakaan mitkään männät ole jumissa? Voisko vikaa olla laatikon ohjauksessa?
Eikö tuohon laatikkoon ole tietokone ohjausta vai miksi ei staari auta?
Onko mulla 722.4 loota? Kenen valmistamia nämä laatikot on? Oon tuota joskus jossain keskustelussa kysyny mutta en saanu vastausta..
MB C W203 Avantgarde
Ex...
BMW E39 '01 525dA Touring
MB E W210 '95 300D A Elegance
MB E W210 '96 300D A Elegance
BMW E46 '03 320dA M-Sport2
BMW E39 '03 525dA Touring
BMW E46 '01 320d Touring
BMW E36 '94 325Ci
BMW E36 '91 318i
+10kpl muita merkkejä
Ex...
BMW E39 '01 525dA Touring
MB E W210 '95 300D A Elegance
MB E W210 '96 300D A Elegance
BMW E46 '03 320dA M-Sport2
BMW E39 '03 525dA Touring
BMW E46 '01 320d Touring
BMW E36 '94 325Ci
BMW E36 '91 318i
+10kpl muita merkkejä
Re: W210 300D automaatti vikatilassa?
Hmm. 96 tuli 722.6 laatikot eli voi olla että sieltä löytyy sähkölaatikkokin.
Jos kaasuvaijeri haarautuu konehuoneessa 2 vaijeriksi ja lähtee vaihdelaatikon suuntaan niin kyseessä on 4-vaihteinen 722.4 laatikko.
Tarkista että laatikolle menevä vaijeri ei ole poikki tai muuten vaan irronnut tai pettänyt.
Jos kaasuvaijeri haarautuu konehuoneessa 2 vaijeriksi ja lähtee vaihdelaatikon suuntaan niin kyseessä on 4-vaihteinen 722.4 laatikko.
Tarkista että laatikolle menevä vaijeri ei ole poikki tai muuten vaan irronnut tai pettänyt.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: W210 300D automaatti vikatilassa?
Jolle kirjoitti:Hmm. 96 tuli 722.6 laatikot eli voi olla että sieltä löytyy sähkölaatikkokin.
Jos kaasuvaijeri haarautuu konehuoneessa 2 vaijeriksi ja lähtee vaihdelaatikon suuntaan niin kyseessä on 4-vaihteinen 722.4 laatikko.
Tarkista että laatikolle menevä vaijeri ei ole poikki tai muuten vaan irronnut tai pettänyt.
Pitää tarkistaa tämä vaijeri mutta miten se vaikuttaisi kun pakkovaihteilla kuitenkin toimii?
Jotkut puhuu jostain kickdown vaijerista! Mikä/missä se on?
Tämä auto on otettu käyttöön 12.1995..
Mitä uutta on sähkölaatikossa? Oppiva loota?? Voikio näistä nollata "adaptaatioita" (menikö oikein)?
MB C W203 Avantgarde
Ex...
BMW E39 '01 525dA Touring
MB E W210 '95 300D A Elegance
MB E W210 '96 300D A Elegance
BMW E46 '03 320dA M-Sport2
BMW E39 '03 525dA Touring
BMW E46 '01 320d Touring
BMW E36 '94 325Ci
BMW E36 '91 318i
+10kpl muita merkkejä
Ex...
BMW E39 '01 525dA Touring
MB E W210 '95 300D A Elegance
MB E W210 '96 300D A Elegance
BMW E46 '03 320dA M-Sport2
BMW E39 '03 525dA Touring
BMW E46 '01 320d Touring
BMW E36 '94 325Ci
BMW E36 '91 318i
+10kpl muita merkkejä
Re: W210 300D automaatti vikatilassa?
Meni oiken ei voi noista vanhemmista nollata ecu ei niitä tunneMetu123 kirjoitti:Jolle kirjoitti:Hmm. 96 tuli 722.6 laatikot eli voi olla että sieltä löytyy sähkölaatikkokin.
Jos kaasuvaijeri haarautuu konehuoneessa 2 vaijeriksi ja lähtee vaihdelaatikon suuntaan niin kyseessä on 4-vaihteinen 722.4 laatikko.
Tarkista että laatikolle menevä vaijeri ei ole poikki tai muuten vaan irronnut tai pettänyt.
Pitää tarkistaa tämä vaijeri mutta miten se vaikuttaisi kun pakkovaihteilla kuitenkin toimii?
Jotkut puhuu jostain kickdown vaijerista! Mikä/missä se on?
Tämä auto on otettu käyttöön 12.1995..
Mitä uutta on sähkölaatikossa? Oppiva loota?? Voikio näistä nollata "adaptaatioita" (menikö oikein)?
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 300D automaatti vikatilassa?
Vaijeri vaikuttaa eri tavalla kun vaihdekepin pakkovaihteet,Metu123 kirjoitti:Jolle kirjoitti:Hmm. 96 tuli 722.6 laatikot eli voi olla että sieltä löytyy sähkölaatikkokin.
Jos kaasuvaijeri haarautuu konehuoneessa 2 vaijeriksi ja lähtee vaihdelaatikon suuntaan niin kyseessä on 4-vaihteinen 722.4 laatikko.
Tarkista että laatikolle menevä vaijeri ei ole poikki tai muuten vaan irronnut tai pettänyt.
Pitää tarkistaa tämä vaijeri mutta miten se vaikuttaisi kun pakkovaihteilla kuitenkin toimii?
Jotkut puhuu jostain kickdown vaijerista! Mikä/missä se on?
Tämä auto on otettu käyttöön 12.1995..
Mitä uutta on sähkölaatikossa? Oppiva loota?? Voikio näistä nollata "adaptaatioita" (menikö oikein)?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: W210 300D automaatti vikatilassa?
Okei.. Pitää tutkailla tämä vaijeri kun joutaa uimaan auton alla!
Voiko näissä autoissa olla sitten eri laatikko jos on 96 tullu uusia, toinen 12.1995 ja 05.1996. Ostin tuon toisen vähän niinku varaosa autoksi mutta kummatki toistaiseksi liikenteessä.
Lukeeko tuo 722 numero siellä laatikon kyljessä?
Voiko näissä autoissa olla sitten eri laatikko jos on 96 tullu uusia, toinen 12.1995 ja 05.1996. Ostin tuon toisen vähän niinku varaosa autoksi mutta kummatki toistaiseksi liikenteessä.
Lukeeko tuo 722 numero siellä laatikon kyljessä?
MB C W203 Avantgarde
Ex...
BMW E39 '01 525dA Touring
MB E W210 '95 300D A Elegance
MB E W210 '96 300D A Elegance
BMW E46 '03 320dA M-Sport2
BMW E39 '03 525dA Touring
BMW E46 '01 320d Touring
BMW E36 '94 325Ci
BMW E36 '91 318i
+10kpl muita merkkejä
Ex...
BMW E39 '01 525dA Touring
MB E W210 '95 300D A Elegance
MB E W210 '96 300D A Elegance
BMW E46 '03 320dA M-Sport2
BMW E39 '03 525dA Touring
BMW E46 '01 320d Touring
BMW E36 '94 325Ci
BMW E36 '91 318i
+10kpl muita merkkejä
Re: W210 300D automaatti vikatilassa?
Onko ongelmaan löytynyt vikaa?
Itellä on 96 w210 320 bensa ja sama homma, että kickdown ei toimi, ei kierrä edes 3000, ja tietenkin vikatilassa.
En ole vaihteesta varma, mutta luultavasti kakkoselta kolmoselle vaihtaessa laatikko nykäisee?
Itellä on 96 w210 320 bensa ja sama homma, että kickdown ei toimi, ei kierrä edes 3000, ja tietenkin vikatilassa.
En ole vaihteesta varma, mutta luultavasti kakkoselta kolmoselle vaihtaessa laatikko nykäisee?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ke 10.04.2019 18:14
Re: W210 300D automaatti vikatilassa?
Joo, tuo aloittajan kuvailema tuntuu hyvinkin tutulta. Tänään alkoi tekemään samaa yhtäkkiä. Tuntuu laiskahkolta, vaihtaa nopeasti kaasupolkimen asennosta riippumatta isoimman vaihteen päälle eikä kickdown toimi vaikka kuinka polkee poljinta lattiaan.
Edit: Katsoin vaijerin, konehuoneen puolella ei näyttäisi olevan mitään vikaa siine laatikolle menevässä vaijerissa, tuntuu ihan tiukalta eikä vaikuttaisi olevan irti toisesta päästäkään. Olisiko sitten laatikon päässä se vika sitten kuitenkin...?
Jos siitä ei löydy vikaa nii onko ehdotuksia mistä muualta alkaa vikaa etsimään?
Vuosimalli - 95 W210 E300D sillä samalla 722.4 laatikolla.
Edit: Katsoin vaijerin, konehuoneen puolella ei näyttäisi olevan mitään vikaa siine laatikolle menevässä vaijerissa, tuntuu ihan tiukalta eikä vaikuttaisi olevan irti toisesta päästäkään. Olisiko sitten laatikon päässä se vika sitten kuitenkin...?
Jos siitä ei löydy vikaa nii onko ehdotuksia mistä muualta alkaa vikaa etsimään?
Vuosimalli - 95 W210 E300D sillä samalla 722.4 laatikolla.
Ex: W210 - 97 290TD
Ex: W210 - 95 300D
Ex: W203 - 03 200CDI
Nyk. W210 - 00 270CDI
Ex: W210 - 95 300D
Ex: W203 - 03 200CDI
Nyk. W210 - 00 270CDI
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ke 10.04.2019 18:14
Re: W210 300D automaatti vikatilassa?
Päivitys tähänkin, tosiaan nyt sitten hävisi laatikoilta taito pykältää alaspäin. Ei siis kickdown toimi eikä käsivalintaisista kolmonen, paitsi kakkonen pykältää tärinän kera vaivalloisesti, ja sekin hyppää kolmosen yli. Ylöspäin toimii mutta silloinkin vaihtaa edelleen liian aikaisin ja nykäisee lähes joka vaihdolla.
Onko laatikon vaihto edessä...ei taida olla korjaaminen enää vaihtoehto tässä vaiheessa
Onko laatikon vaihto edessä...ei taida olla korjaaminen enää vaihtoehto tässä vaiheessa

Ex: W210 - 97 290TD
Ex: W210 - 95 300D
Ex: W203 - 03 200CDI
Nyk. W210 - 00 270CDI
Ex: W210 - 95 300D
Ex: W203 - 03 200CDI
Nyk. W210 - 00 270CDI
Re: W210 300D automaatti vikatilassa?
Ota se vaijerin palloliitin kaasuvivuston päästä irti ja vedä vaijerista, että tuntuu laatikon päästä jousivaste ja palautuu lepoasentoon herkästi. Irroita laatikon modulaattorille menevä alipaineletku ja varmista imemällä, ettei sen kalvo vuoda eikä alipainelinjat.
Sen jälkeen ehkä ottaisin governorin, keskipakosäätimen, käteen joka löytyy luukun alta vaihteiston hännästä.
Sen jälkeen ehkä ottaisin governorin, keskipakosäätimen, käteen joka löytyy luukun alta vaihteiston hännästä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ke 10.04.2019 18:14
Re: W210 300D automaatti vikatilassa?
Nyt seuraavana keskiviikkona olisi sitten laatikon vaihto edessä. Peruutusvaihdekin lakkasi toimimasta niin tulis siihen tulokseen että vaihdan vain laatikon kun tuttavalla sattui olemaan myynnissä 722.4 laatikko 250TD:stä.
Siekkisellä kävin vähän kyselemässä olivat sitä mieltä, että laatikkoon pitäisi vaihtaa kaikki tiivisteet samalla kun peruutusvaihteen korjaa niin laskua kertyisi tuhannen euron verran, eli parin tonnin käyttö autoon ei mitenkään järkevä ratkaisu. Sen laatikon pitäisi olla kuulemma sopiva myös 300D moottorin kanssa jos laatikko on sama kokoisesta tai torbollisesta dieselistä.
Siekkisellä kävin vähän kyselemässä olivat sitä mieltä, että laatikkoon pitäisi vaihtaa kaikki tiivisteet samalla kun peruutusvaihteen korjaa niin laskua kertyisi tuhannen euron verran, eli parin tonnin käyttö autoon ei mitenkään järkevä ratkaisu. Sen laatikon pitäisi olla kuulemma sopiva myös 300D moottorin kanssa jos laatikko on sama kokoisesta tai torbollisesta dieselistä.
Ex: W210 - 97 290TD
Ex: W210 - 95 300D
Ex: W203 - 03 200CDI
Nyk. W210 - 00 270CDI
Ex: W210 - 95 300D
Ex: W203 - 03 200CDI
Nyk. W210 - 00 270CDI
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ke 10.04.2019 18:14
Re: W210 300D automaatti vikatilassa?
Tulipahan tässäkin taas mutkia matkaan kun korjaaja soitteli että ei sitä laatikkoa saa vaihdettua muuten kuin purkamalla keulan ja irrottamalla moottorin.
Yksi tuttava sanoi kyllä, että vaihdelaatikon vaihto on kyllä mahdollista ilman moottorin irrottamista, mutta korjaajan mukaan se ei mahdu tulemaan mitenkään sieltä. Korjaamolla keulan purku ja moottorin irrotus maksaa vaan ihan sievän summan jos kerta pitää niin tehdä.
Joten mitäs siinä pitää tehdä nyt sitten, pitääkö tuossa oikeasti purkaa keula ja irrottaa moottori vaihdelootan irrottamiseksi vai onnistuuko se ilmankin?
Yksi tuttava sanoi kyllä, että vaihdelaatikon vaihto on kyllä mahdollista ilman moottorin irrottamista, mutta korjaajan mukaan se ei mahdu tulemaan mitenkään sieltä. Korjaamolla keulan purku ja moottorin irrotus maksaa vaan ihan sievän summan jos kerta pitää niin tehdä.
Joten mitäs siinä pitää tehdä nyt sitten, pitääkö tuossa oikeasti purkaa keula ja irrottaa moottori vaihdelootan irrottamiseksi vai onnistuuko se ilmankin?
Ex: W210 - 97 290TD
Ex: W210 - 95 300D
Ex: W203 - 03 200CDI
Nyk. W210 - 00 270CDI
Ex: W210 - 95 300D
Ex: W203 - 03 200CDI
Nyk. W210 - 00 270CDI