W140 CL600 Ehostusprojekti
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: W140 CL600 Ehostus (Alustan kanssa painimista)
Taas kerran...mahtava rojekti!
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: W140 CL600 Ehostus (Alustan kanssa painimista)
Kiitoskiitos.
Nyt on jarrulaikat puhallettu, niissä olikin aikamoinen kiertäminen, että sai noi jäähdytysrivat puhtaaksi.

seuraavaksi on vuorossa navat ja kynkät.
Nyt on jarrulaikat puhallettu, niissä olikin aikamoinen kiertäminen, että sai noi jäähdytysrivat puhtaaksi.

seuraavaksi on vuorossa navat ja kynkät.

Re: W140 CL600 Ehostus (Alustan kanssa painimista)
Tässä navat ja kynkät puhallettuna.

Tänään illalla täytyy vielä maalata noi, etteivät ruostu uusiksi.

Tänään illalla täytyy vielä maalata noi, etteivät ruostu uusiksi.

Re: W140 CL600 Ehostus (Alustan kanssa painimista)
Dodih,
Kahtelin, että keli ois hyvä maalamisen kannalta mutta kas kummaa. Olin saanut epoksit kuivaksi ja aloin vetämään pintaväriä niin sadehan sieltä tuli.
Piti kiikuttaa kappaleet tallin ovenkarmiin roikkumaan ja maalata siinä loppuun.


Täytyy pistää pannuhuoneeseen kuivamaan niin saa prässätä huomenna laakerit paikkaansa. Laakerit tulevat toivottavasti huomenna, samalla pitäis tulla kaikki loput käsijarrukilkkeet.
Kahtelin, että keli ois hyvä maalamisen kannalta mutta kas kummaa. Olin saanut epoksit kuivaksi ja aloin vetämään pintaväriä niin sadehan sieltä tuli.

Piti kiikuttaa kappaleet tallin ovenkarmiin roikkumaan ja maalata siinä loppuun.


Täytyy pistää pannuhuoneeseen kuivamaan niin saa prässätä huomenna laakerit paikkaansa. Laakerit tulevat toivottavasti huomenna, samalla pitäis tulla kaikki loput käsijarrukilkkeet.
Re: W140 CL600 Ehostus (Alustan kanssa painimista)
En raaski kaikista laikoista kuvia laittaa mutta nihin tuli alumiinimaalipintaan.


Re: W140 CL600 Ehostus (Alustan kanssa painimista)
Iso hatun nosto sulle ku jaksat tehä noin perusteellisesti!! Tosi siistiä jälkeä! Tuo auto pitää sit syynata oikeesti in real life eikä sit vaan näitten kuvien avulla 

Re: W140 CL600 Ehostus (Alustan kanssa painimista)
Kiitos kovasti!
Tänään kävin noutamassa veholle saapuneet kilkkeet. Tuli aikamoinen nippu kaikennäköisiä jousia ja nippeleitä tohon takanavan ympärille kasattavaan käsijarruun. Piti oikein pyytää räjäytyskuva epc'stä niin hahmottaa helpommin, että mikä nippeli tuleee mihinkin väliin.

Laakerit meni äsken pakkaseen ja huomenna saa prässätä laakerit napoihin. Semmostakin asiaa ihmettelin, että navan täytyy olla irti, että jarrukilven saa vaihdettua.. Ihme, ettei kilpeä ole suuniteltu siten, että sen taisi paikoilleen ilman navan irroitusta... Noh, täytyy koittaa muistaa laittaa ne paikoilleen ennenkuin alkaa prässäämään.

Tänään kävin noutamassa veholle saapuneet kilkkeet. Tuli aikamoinen nippu kaikennäköisiä jousia ja nippeleitä tohon takanavan ympärille kasattavaan käsijarruun. Piti oikein pyytää räjäytyskuva epc'stä niin hahmottaa helpommin, että mikä nippeli tuleee mihinkin väliin.

Laakerit meni äsken pakkaseen ja huomenna saa prässätä laakerit napoihin. Semmostakin asiaa ihmettelin, että navan täytyy olla irti, että jarrukilven saa vaihdettua.. Ihme, ettei kilpeä ole suuniteltu siten, että sen taisi paikoilleen ilman navan irroitusta... Noh, täytyy koittaa muistaa laittaa ne paikoilleen ennenkuin alkaa prässäämään.
Re: W140 CL600 Ehostus (Alustan kanssa painimista)
Uudet laakerit on nyt paikoillaan ja samalla tuli kasailtua nuo käsijarrut tomintakuntoon.

Maalasin tuon uuden pumpun ja suodattimen telineen mustaksi, ettei rapistu samallalailla kun vanha.
Kuvassa vasemmalla vanha ja oikeall uus maalattuna ja kasattuna uuden suodattimen kera.


Maalasin tuon uuden pumpun ja suodattimen telineen mustaksi, ettei rapistu samallalailla kun vanha.
Kuvassa vasemmalla vanha ja oikeall uus maalattuna ja kasattuna uuden suodattimen kera.

Re: W140 CL600 Ehostus (Alustan kanssa painimista)
Jahhas,
hyvillä mielillä aloin siivoomaan tallia ja ropailemaan autoa kunnes aloin tarkastelemaan tuulilasin reunoja ja kas kummaa, yläreunassa alkavaa kukkaa..
Siinä ei kai oo vaihtoehtoja kun sahata lasi irti ja hiekkapuhaltaa karmi kauttaaltaan... On vaan älytön homma suojata koko auto, ettei oo ihan hiekassa.
prkl. kun ei tota voinu aikasemmin huomata. Hetkeksi taitaa jäädä tämä tauolle ja lähden Tohmajärvelle lomailemaan..
hyvillä mielillä aloin siivoomaan tallia ja ropailemaan autoa kunnes aloin tarkastelemaan tuulilasin reunoja ja kas kummaa, yläreunassa alkavaa kukkaa..
Siinä ei kai oo vaihtoehtoja kun sahata lasi irti ja hiekkapuhaltaa karmi kauttaaltaan... On vaan älytön homma suojata koko auto, ettei oo ihan hiekassa.
prkl. kun ei tota voinu aikasemmin huomata. Hetkeksi taitaa jäädä tämä tauolle ja lähden Tohmajärvelle lomailemaan..

Re: W140 CL600 Ehostus (Alustan kanssa painimista)
Pakko laittaa yks fiilistelykuva ton karmiruosteen aiheuttaman vitutuksen päälle.

Takapään tasonsäätökepit on matkalla jenkeistä ja toivottavasti saan ne ensviikonloppuna paikoilleen.

Takapään tasonsäätökepit on matkalla jenkeistä ja toivottavasti saan ne ensviikonloppuna paikoilleen.
Re: W140 CL600 Ehostus (Alustan kanssa painimista)
Tohon lasin irroitukseen ei varmaan oo mitään vippaskonsteja? Vaijerilla vaan sahaten?
Re: W140 CL600 Ehostus (Alustan kanssa painimista)
Onko näissä enään sitä lankaa sielä lasiliiman seassa niinkuin nuisa vanhemmissa oli?
Eli semmonen lanka johon kytketään akusta virta niin se lämpiää ja polttaa sen liiman irti.
Onhan niitä sähkökäyttösiä sahojakin tuohon hommaan.
Eli semmonen lanka johon kytketään akusta virta niin se lämpiää ja polttaa sen liiman irti.
Onhan niitä sähkökäyttösiä sahojakin tuohon hommaan.
Re: W140 CL600 Ehostus (Alustan kanssa painimista)
Tuohon tarkoitukseen on oma "lanka"Ilmaister kirjoitti:Tohon lasin irroitukseen ei varmaan oo mitään vippaskonsteja? Vaijerilla vaan sahaten?
Onko tuollaisiakin olemassa? Olisi tosi kätevä.jukkis. kirjoitti:Onko näissä enään sitä lankaa sielä lasiliiman seassa niinkuin nuisa vanhemmissa oli?
Eli semmonen lanka johon kytketään akusta virta niin se lämpiää ja polttaa sen liiman irti.
Saako noilla lasia ehjänä irti?jukkis. kirjoitti: Onhan niitä sähkökäyttösiä sahojakin tuohon hommaan.
Re: W140 CL600 Ehostus (Alustan kanssa painimista)
Taitaa tuo lanka olla tässä paras vaihtoehto, kun täytyy ehjä lasi saada ehjänä irti.
Itsekin ihmettelin tuota polttolanka systeemiä mutta kyllä joissain malleissa se on, ilmeisesti se lanka laitetaan sinne siinä vaiheessa kun lasia liimataan kiinni. Tuntuu ihan järkevältä systeemiltä, harmi etten tuosta omasta löytänyt mitään ylimääräisiä johdonpäitä johon lykätä virtaa.
Itsekin ihmettelin tuota polttolanka systeemiä mutta kyllä joissain malleissa se on, ilmeisesti se lanka laitetaan sinne siinä vaiheessa kun lasia liimataan kiinni. Tuntuu ihan järkevältä systeemiltä, harmi etten tuosta omasta löytänyt mitään ylimääräisiä johdonpäitä johon lykätä virtaa.

Re: W140 CL600 Ehostus (Alustan kanssa painimista)
Ehkä oletkin jo ennen sahannut lasia irti, mutta siltä varalta ettei ole tullut sitä tehtyä niin parit omaa kokemusta viimetalvelta.
Velipojan kanssa sahasin hitsauslangalla lasin irti yhdestä ranskalaisesta.. Pilkingtonin lasi ja ihan perus lasiliimalla paikalleen laitettu. Kokeiltiin seuraavia:
- Polkupyörän vaihde- ja jarruvaijerit = fail hirveesti roskaa, hidas etenemä, hapottaa jne.
- Kitaran kieli = katkee todella äkkiä, varsinkin ne ykslankaiset metalliset kielet. Leikkaa kyllä hyvin sen 2-4 vetoa minkä kestää ennen kun kuumenee ja katkeaa.
- Hitsauslanka = testatuista paras. Katkes varmaan 6 kertaa koko lasin leikkuun aikana, mutta ei ollenkaan niin usein kuin tuo kitarankieli. Sattui olemaan jotain random hitsauslankaa (melko ohutta) jota käytettiin.
Puupalikat langan päihin ja hissuttelemaan.
Velipojan kanssa sahasin hitsauslangalla lasin irti yhdestä ranskalaisesta.. Pilkingtonin lasi ja ihan perus lasiliimalla paikalleen laitettu. Kokeiltiin seuraavia:
- Polkupyörän vaihde- ja jarruvaijerit = fail hirveesti roskaa, hidas etenemä, hapottaa jne.
- Kitaran kieli = katkee todella äkkiä, varsinkin ne ykslankaiset metalliset kielet. Leikkaa kyllä hyvin sen 2-4 vetoa minkä kestää ennen kun kuumenee ja katkeaa.
- Hitsauslanka = testatuista paras. Katkes varmaan 6 kertaa koko lasin leikkuun aikana, mutta ei ollenkaan niin usein kuin tuo kitarankieli. Sattui olemaan jotain random hitsauslankaa (melko ohutta) jota käytettiin.
Puupalikat langan päihin ja hissuttelemaan.
Re: W140 CL600 Ehostus (Alustan kanssa painimista)
Siihen löytyy ihan oma lankansa tuulilasin leikkaukseen. Menee lakkikourassa hakee liikkeestä, niin ei tarvii alkaa pelleilemään hitsauslangalla sun muilla.
tai saa sitä ihan normiliikkeistäkin.
http://www.wurth.fi/site/media/pdf/tuot ... aEsite.pdf
tai saa sitä ihan normiliikkeistäkin.
http://www.wurth.fi/site/media/pdf/tuot ... aEsite.pdf
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: W140 CL600 Ehostus (Alustan kanssa painimista)
Dodih, mökkireissu takana.
Tuli ennen mökillelähtöä napattua tuo lasi irti, eli ihan siihen tarkoitetulla punotulla rautalangalla sen sahasin irti.

Hankalin homma oli pujottaa lanka liiman läpi kun ei ollut mitään kunnon kalua siihen hommaan. Lopulta mattopuulolla tein loven josta ujutin langan läpi

Yksin koko hommassa meni noin 15minuuttia. Hyvin lähti ja lasi säilyi ehjänä. Kiitoksia neuvoista!

Tuli ennen mökillelähtöä napattua tuo lasi irti, eli ihan siihen tarkoitetulla punotulla rautalangalla sen sahasin irti.

Hankalin homma oli pujottaa lanka liiman läpi kun ei ollut mitään kunnon kalua siihen hommaan. Lopulta mattopuulolla tein loven josta ujutin langan läpi

Yksin koko hommassa meni noin 15minuuttia. Hyvin lähti ja lasi säilyi ehjänä. Kiitoksia neuvoista!


Re: W140 CL600 Ehostus (Alustan kanssa painimista)
Välihommia välillä eli vannekaupoilla kävin.
Tarttui mukaan sl 55 amg alla vähän aikaa olleet Schmidt 3-osaiset cc linet radinoxin huulilla. 10,5"x20 ja 8,5X20". Täytyy siirtää takavanteiden huulet eteen ja tilata taakse 1,5" leveemmät huulet niin saa vanteet istumaan niinkuin pitää.

yllättävän paljon jäänyt kumia asfalttiin vajaassa kesässä sl'än jäljiltä.

Tarttui mukaan sl 55 amg alla vähän aikaa olleet Schmidt 3-osaiset cc linet radinoxin huulilla. 10,5"x20 ja 8,5X20". Täytyy siirtää takavanteiden huulet eteen ja tilata taakse 1,5" leveemmät huulet niin saa vanteet istumaan niinkuin pitää.

yllättävän paljon jäänyt kumia asfalttiin vajaassa kesässä sl'än jäljiltä.


Re: W140 CL600 Ehostus (Alustan kanssa painimista)
Nyt olis karmi puhdistettu ruosteesta ja hapotettu. Pitäisi vielä maalata epoksilla.
Ja mahtuuhan matkaan pieniä mutkiakin.. Ammatiltaan autoja entisöivä kaveri kävi kurkkaamassa projektini ja kun olti tutkinut autoa aikansa löysi hän kaksi kohtaa joissa oli sanomista.. Eli takalokasuojan kaaret.. Olen kyllä puhaltanut kantin lokarin sisäpuolelta sekä ulkopuolelta eikä ruostetta ole näkyvillä. Kunnes päällekkäin prässätyt ulko ja sisäpellit erotti talttapääruuvarilla niin niiden välissä kimaltaa kauniin rusehtava ruoste.
Mitä suosittelette asialle tehtäväksi? Kaveri sanoi, että jos ruosteet jättää sinne peltien väliin niin sieltä se parinvuoden sisällä taas kääntyy lokarin ulkopinnalle niin, että kanssaautoilijat voi lidlin pihalla naureskella ruosteista mersua. =D
1. yksi vaihtoehto olisi varmaan se, että laikkaisi siitä sisäpellistä sen verran pois kun ruoste on kerenny edetä ja sitten puhaltaisi sen ulkopellin sisäpinnan ja lopuksi täyttäisi koriliimalla.
2. Toinen vaihtoehto oliisi taivuttaa sisäpeltiä hiukan irti ulkopellistä ja massausreijistä (siitä yläpuolelta, noin 10cm päästä) lorauttais reilut hapot ja sen jälkeen reilusti epoksia jonka jälkeen taivuttaisi pellit kiinni ja lopuksi notkea massa reijästä sisään.
3. Kolmas vaihtoehto olisi laikata ulkopelti pois ja tehdä widebody. Itsellä ei taida taito riittää tuohon.
Ehdotuksia ja ideoita kehiin?
Ja mahtuuhan matkaan pieniä mutkiakin.. Ammatiltaan autoja entisöivä kaveri kävi kurkkaamassa projektini ja kun olti tutkinut autoa aikansa löysi hän kaksi kohtaa joissa oli sanomista.. Eli takalokasuojan kaaret.. Olen kyllä puhaltanut kantin lokarin sisäpuolelta sekä ulkopuolelta eikä ruostetta ole näkyvillä. Kunnes päällekkäin prässätyt ulko ja sisäpellit erotti talttapääruuvarilla niin niiden välissä kimaltaa kauniin rusehtava ruoste.
Mitä suosittelette asialle tehtäväksi? Kaveri sanoi, että jos ruosteet jättää sinne peltien väliin niin sieltä se parinvuoden sisällä taas kääntyy lokarin ulkopinnalle niin, että kanssaautoilijat voi lidlin pihalla naureskella ruosteista mersua. =D
1. yksi vaihtoehto olisi varmaan se, että laikkaisi siitä sisäpellistä sen verran pois kun ruoste on kerenny edetä ja sitten puhaltaisi sen ulkopellin sisäpinnan ja lopuksi täyttäisi koriliimalla.
2. Toinen vaihtoehto oliisi taivuttaa sisäpeltiä hiukan irti ulkopellistä ja massausreijistä (siitä yläpuolelta, noin 10cm päästä) lorauttais reilut hapot ja sen jälkeen reilusti epoksia jonka jälkeen taivuttaisi pellit kiinni ja lopuksi notkea massa reijästä sisään.
3. Kolmas vaihtoehto olisi laikata ulkopelti pois ja tehdä widebody. Itsellä ei taida taito riittää tuohon.
Ehdotuksia ja ideoita kehiin?
Re: W140 CL600 Ehostus (Alustan kanssa painimista)
Tuon kun saan tehtyä niin auton saa viedä maalarille 

Re: W140 CL600 Ehostus (Alustan kanssa painimista)
Itse tekisin näin, mutta koriliiman sijasta tinaisin sauman hiekkapuhalluksen jälkeen koritinalla. Ja tinauksen jälkeen yläpuolelta (=sisäpuolelta) saumaan ohutta kotelosuoja-ainetta.Ilmaister kirjoitti:1. yksi vaihtoehto olisi varmaan se, että laikkaisi siitä sisäpellistä sen verran pois kun ruoste on kerenny edetä ja sitten puhaltaisi sen ulkopellin sisäpinnan ja lopuksi täyttäisi koriliimalla.
On tosi ahdas paikka tinata, mutta onnistunee jos saa auton nosturille ja pyörän pois.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Re: W140 CL600 Ehostus (Lokariongelmaa)
Täältä kanssa ääni kotelosuoja-aineen ujuttamiselle saumaan..... Vaan hankalat paikat nuo saumat on aina. Aika ruostuneet viton ovisaumat olen saanut pysymään kurissa, kun saumat kyllästin kotelosuoja-aineella, ennen kuin maalasin oven.
Re: W140 CL600 Ehostus (Lokariongelmaa)
Kelpo vinkkejä! Varsinkin tuo koritina, jonka olemassa olon olin tyystin unohtanut.
Aloin tänänä työstämään noita kaaria ja aloin laikkaamaan sisäpuolelta soiroa pois, alku näytti lupaavalta ja pieni laikkakone taittu hyvin.. Kunnes losautin sen ulkopellistä läpi! nyt on 4cm viilto ulkopelissä ja kyynellammikko auton vieressä.
Nyt kun tuli kämmättyä toi ja joutuu kuitenkin hitsailemaan niin luulen, että hommaan jostain käytetyt etulokarit joissa ei oo ruostetta ja laikkaan niistä kaaret irti ja hitsaan ne taakse. Saa levitystä 30mm ja tulee uus kantti tonne alareunaan. Sisäpelliin tinaan kiinni tuohon ulkopeltiin.
Sitten maalit ja kotelosuojat.
Kuulostaako ihan kamalalta räpellykseltä?
Aloin tänänä työstämään noita kaaria ja aloin laikkaamaan sisäpuolelta soiroa pois, alku näytti lupaavalta ja pieni laikkakone taittu hyvin.. Kunnes losautin sen ulkopellistä läpi! nyt on 4cm viilto ulkopelissä ja kyynellammikko auton vieressä.
Nyt kun tuli kämmättyä toi ja joutuu kuitenkin hitsailemaan niin luulen, että hommaan jostain käytetyt etulokarit joissa ei oo ruostetta ja laikkaan niistä kaaret irti ja hitsaan ne taakse. Saa levitystä 30mm ja tulee uus kantti tonne alareunaan. Sisäpelliin tinaan kiinni tuohon ulkopeltiin.
Sitten maalit ja kotelosuojat.

Kuulostaako ihan kamalalta räpellykseltä?
Re: W140 CL600 Ehostus (Lokariongelmaa)
Silpasin tuosta hapertuneesta etulokarista kaaren laikkakoneella ja sovitin sitä vastakkaisen puolen takakaareen ja sehän istuu siihen melko kivasti.
Pistin tuon laikatun kaaren vanhan kaaren päälle ja se ulkonee noin 30mm enemmän, ei välttämättä tarvitsisi kuin 20-25mm niin uudet vanteet istuisi nätisti.
Kuvassa kumi ottaa alkuperäiseen kaareen kiinni ja rengas on hurjassa kampperissa. Uuden kaaren kanssa saisi luonnollisen kampperin ja laitteen tonttiin. Taitaa siis vierähtää vielä pari päivää tallissa ennenkuin kiikutetaan maalarille.

Pistin tuon laikatun kaaren vanhan kaaren päälle ja se ulkonee noin 30mm enemmän, ei välttämättä tarvitsisi kuin 20-25mm niin uudet vanteet istuisi nätisti.
Kuvassa kumi ottaa alkuperäiseen kaareen kiinni ja rengas on hurjassa kampperissa. Uuden kaaren kanssa saisi luonnollisen kampperin ja laitteen tonttiin. Taitaa siis vierähtää vielä pari päivää tallissa ennenkuin kiikutetaan maalarille.


Re: W140 CL600 Ehostus (Lokariongelmaa)
Komiat on vanteet ja taitaa istua tämmöseen koppaan asiallisesti
Mistä revit motivaatioo tohon näpräämiseen? 


W210 E320cdi
Re: W140 CL600 Ehostus (Lokariongelmaa)
Khyyl sitä inspiraatiota aina jostain löytyy. 
Tänään tuli laikattua tuo kuskin takakaari auki.

Viimeistelin tuon uuden kaaren ja sovittelin tuohon laikattuun aukkooon ennen suurempia putsauksia.

Sitten huolellinen putsailu sisältä ja ulkoa, sekä kaaren asettelu kohdilleen ennen hitsailuja.


Tänään tuli laikattua tuo kuskin takakaari auki.

Viimeistelin tuon uuden kaaren ja sovittelin tuohon laikattuun aukkooon ennen suurempia putsauksia.

Sitten huolellinen putsailu sisältä ja ulkoa, sekä kaaren asettelu kohdilleen ennen hitsailuja.

Re: W140 CL600 Ehostus (Lokariongelmaa)
Sitten pienillä pisteillä hitsaamaan kaarta kiinni. Mitään saumaa on aivan turha lähteä vetelemään ellei halua pellin aaltoilevan. Eli ihan pikkuhiljaa sieltä täältä pisteillä kiinni, että koko kaari on ns. saumattu.

Tämmönen tästä sitten tuli, omaan silmään aika hillitty.


Tämmönen tästä sitten tuli, omaan silmään aika hillitty.

Re: W140 CL600 Ehostus (kopan pohjatyöt)
Pohjatyöt aloitettu kopan osalta. Takalokareissa oli aikamoinen hierominen. Vielä kevyt hiominen tuen kanssa ja sitte hinkkaväri koppaan.
Suottaapi olla niin, etta maalaankin tuon auton itse enkä vie maalarille.
Takakaari jossain vaiheessa epoksi pinnassa.

Takaluukun lukkopesä epoksin jäljiltä.

Tuulilasin karmit epoksin jäljiltä, täytyy hioa tasaisemmaksi ja vetää toinen kerros epoksia karmiin.

Suottaapi olla niin, etta maalaankin tuon auton itse enkä vie maalarille.
Takakaari jossain vaiheessa epoksi pinnassa.

Takaluukun lukkopesä epoksin jäljiltä.

Tuulilasin karmit epoksin jäljiltä, täytyy hioa tasaisemmaksi ja vetää toinen kerros epoksia karmiin.

Re: W140 CL600 Ehostus (kopan pohjatyöt)
Hellou,
tuossa koppaan tein pohjia ja peräpäänkohalla oli pieni epätaisen kohta ja heitin epäkeskoon hiukan karkiampaa paperia ja voila, alta paljastui ruostetta tuplapeltien saumasta. Sitä sitten tökin ja kampesin meisselillä.

Aloin poistamaan päällimäistä peltiä ja seurasin minne asti ruostetta riittää... Toiseen suuntaan 4cm ja toiseen suuntaan reilun metrin. Ei paha siis!
Eli tuo takapuskurin sisään jäävien peltien sauman väliin oli päässy kukka hiipimään enkä sitä ole puhallettaessa huomannut. (amatöörivirhe)

onneksi ruoste ei ollu kerenny toiseen nurkkaan asti ni ei tarvitse sitä askarrella.
Ton takapään tuplapeltien väliin menneen ruosteen kanssa meinasin tehdä seuraaasti.
Päällimmäisen pellin laikkaan pois meltien saumakohtaan.

ja kun tuplapelti on laikattu pois, puhallan hiekalla peltiin jääneet ruosteet pois ja sen jälkeen vedän hitsillä päittäissauman pelteihin.
Eilen saapui nuo mun tilaamat kepit jenkkilätsä.

tuossa koppaan tein pohjia ja peräpäänkohalla oli pieni epätaisen kohta ja heitin epäkeskoon hiukan karkiampaa paperia ja voila, alta paljastui ruostetta tuplapeltien saumasta. Sitä sitten tökin ja kampesin meisselillä.

Aloin poistamaan päällimäistä peltiä ja seurasin minne asti ruostetta riittää... Toiseen suuntaan 4cm ja toiseen suuntaan reilun metrin. Ei paha siis!

Eli tuo takapuskurin sisään jäävien peltien sauman väliin oli päässy kukka hiipimään enkä sitä ole puhallettaessa huomannut. (amatöörivirhe)

onneksi ruoste ei ollu kerenny toiseen nurkkaan asti ni ei tarvitse sitä askarrella.
Ton takapään tuplapeltien väliin menneen ruosteen kanssa meinasin tehdä seuraaasti.
Päällimmäisen pellin laikkaan pois meltien saumakohtaan.

ja kun tuplapelti on laikattu pois, puhallan hiekalla peltiin jääneet ruosteet pois ja sen jälkeen vedän hitsillä päittäissauman pelteihin.
Eilen saapui nuo mun tilaamat kepit jenkkilätsä.

Re: W140 CL600 Ehostus (kopan pohjatyöt)
Hyvää jälkeä, tällähän ajaa herroiksi lopun iän 

W210 300TDT
W638 108D
W638 108D