Ikkunoihin tummennukset
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Ikkunoihin tummennukset
Löytyisikö topic jostain mutta silti.
Tarve laittaa tuohon farkkuun s210 taakse sivuikkunoihin ja takalasiin tummat kalvot. Ei mitään ihan mustia mutta maltillisesti tummentavat jotta aurinko ei paahtaisi takamatkustajille. Mistäs kannattaa kalvot hommata ja mikä nyt on se paras ja oikea tapa laittaa ne kiinni? Itse siis aijon se tehdä ja siististihän ne on sinne pakko saada.
Tarve laittaa tuohon farkkuun s210 taakse sivuikkunoihin ja takalasiin tummat kalvot. Ei mitään ihan mustia mutta maltillisesti tummentavat jotta aurinko ei paahtaisi takamatkustajille. Mistäs kannattaa kalvot hommata ja mikä nyt on se paras ja oikea tapa laittaa ne kiinni? Itse siis aijon se tehdä ja siististihän ne on sinne pakko saada.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: Ikkunoihin tummennukset
Köyhä tekee näin!
Saippuavettä (fairi)suihkupulloon, lasit irti, ne mitkä saa ja biluteman tai mätänetin kalvoa. Ei muutakun leikkaat suurinpiirtein sellaiset palaset kun tarvii ja saippua vesi pintaan ja kalvo lasiin (muista ottaa muovi pois) sit vaan tahkot muovilastalla kuplat pois päin keskeltä, ja kokoajan kalvo märkänä, lopuksi leikkaus ja pikku viiste sivuikkunan yläreunaan ja vaikka kynsilakkaa päälle, ettei rupee rispaantumaan. Kuulostaa helpolta, mitä se ei ole.. hermot voi mennä, onnistuu kun treenaa pikkasen, eli kalvoa reilusti mukaan kaupasta
Saippuavettä (fairi)suihkupulloon, lasit irti, ne mitkä saa ja biluteman tai mätänetin kalvoa. Ei muutakun leikkaat suurinpiirtein sellaiset palaset kun tarvii ja saippua vesi pintaan ja kalvo lasiin (muista ottaa muovi pois) sit vaan tahkot muovilastalla kuplat pois päin keskeltä, ja kokoajan kalvo märkänä, lopuksi leikkaus ja pikku viiste sivuikkunan yläreunaan ja vaikka kynsilakkaa päälle, ettei rupee rispaantumaan. Kuulostaa helpolta, mitä se ei ole.. hermot voi mennä, onnistuu kun treenaa pikkasen, eli kalvoa reilusti mukaan kaupasta

Nykyiset autot:Nissan Terrano 2 -99 2,7 tdic ,vw polo -88 1,3 cl, vw Passat .1.8 variant -99.Ford mondeo 2.5 farkku. MB 307 2.4d -89 Tallissa Mb 300e tomaatti-87, ..wv caddy -84, amazon -66,-68 ja -70 Mitsubishi L200 2.4D -89
Re: Ikkunoihin tummennukset
mä laitoin viime viikolla Hämeenlinnan citymarketin pihalla motonetin kalvot golffiin
35% on minusta hyvä kirkkaus
maksoi jotai pari kymppiä 6 metriä.
Itte tein niin että laitoin ulkopuolelle ensin lasiin kiinni (suojakalvo paikallaan!) ja leikkasin siitä lasin ääriä pitkin sopivan kokoisen palan joka sitten mahtui sisälle just eikä melkeen. EI tarvinu sählätä veitsen kanssa sisällä.
sisäpuolelta se näyttää tältä, kuvassa on n 1/3 ylhäältä vaakasauma joka näkyy tuolla puunlehtien seassa mutta vaikeasti se on todettavissa silmällä. ensikertalaisen työksi olen tyytyväinen mutta ei siitä näyttelykelpoinen tullut. Ja tärkeintähän on se että auto on sisältä PUHDAS kun nuo laitetaan. ja veitsi saa olla hyvä, saksilla reuna taittuu, ja se ei pysy lasissa sen jälkeen eli ei saa saksia käyttää (ainakaa motonetin kalvoissa).

Tästä vähän näkee tuota kuinka tumma se 35% on. Coupessa oli 50% kalvot ja en edes huomannu että siinä on kalvoja.




Itte tein niin että laitoin ulkopuolelle ensin lasiin kiinni (suojakalvo paikallaan!) ja leikkasin siitä lasin ääriä pitkin sopivan kokoisen palan joka sitten mahtui sisälle just eikä melkeen. EI tarvinu sählätä veitsen kanssa sisällä.
sisäpuolelta se näyttää tältä, kuvassa on n 1/3 ylhäältä vaakasauma joka näkyy tuolla puunlehtien seassa mutta vaikeasti se on todettavissa silmällä. ensikertalaisen työksi olen tyytyväinen mutta ei siitä näyttelykelpoinen tullut. Ja tärkeintähän on se että auto on sisältä PUHDAS kun nuo laitetaan. ja veitsi saa olla hyvä, saksilla reuna taittuu, ja se ei pysy lasissa sen jälkeen eli ei saa saksia käyttää (ainakaa motonetin kalvoissa).

Tästä vähän näkee tuota kuinka tumma se 35% on. Coupessa oli 50% kalvot ja en edes huomannu että siinä on kalvoja.


Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Ikkunoihin tummennukset
Lähteekö W124 sitten miten kivuttomasti sivuikkunat irti, kun olisi tarkoitus kaikki lasit paitsi tuulilasi tummentaa 50% kalvolla?
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Re: Ikkunoihin tummennukset
ei ne oo hankalat irrottaa. vähä samaan tyyliin kuin tuo w123 ovi. Coupessa oliki vähä haastavampi homma 

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Ikkunoihin tummennukset
osta gilan 35% kalvoa aika soppelin tummaa motonet maksaa jotain parikymppiä.. samalla kannattaa ostaa mattopuukko tai vanhaan uusia teriä että saa oikeasti reunat hyvin leikattua tasaiseksi... todella hyvä lasta ilmakuplien poistoon töytyy haarukka laatikon alapuoleisesta laatikosta.. sellainen kakun kuorutteen silikoni kaavin kun siitä irroittaa varren.
maksaa kaupassa n.3e.
1. ovipahvi pois ja ikkunaa auki noin pari senttiä.
2. pese ikkunat todella hyvin myös yläreuna joka on tiivistettä vasten.
3. tarkista kummati päin kalvossa on liimapinta eli tummentava puoli. leikkaa kalvosta ikkunan kokoinen neliö pala.
4.suihkuta laimeaa saippua liuosta ikkunan ulkopuolelle ja aseta kalvo ulkopuolelle ja pyyhi ilmakuplat suurin piirtein pois..
5. leikkaa kalvo mahdollisimman tarkasti ikkunan reunoja myöten. ( ota alareuna huomioon että ikkuna on sen pari senttiä auki)
6. kastele ikkuna nyt sisäpuolelta ja irroita kalvosta suoja muovi samalla kastellen kalvon liimapintaa.
7. nyt otat valmiiksi leikatun kalvon ulkopuolelta irti ja siirrät sen sisäpuolelle ja asetat ensiksi yläreunan 0,3mm yläreunaa alemmaksi.
8. pyyhi yläreunasta ilmakuplat pois tarkasti.
9. nyt nostat alareunan oven rungon sisälle ja alat pyhkimään ylhäältä alaspäin aina keskeltä sivuille ilmakuplia pois.
10. kun olet pyhkinyt alas asti painat hellästi lasia ulospäin ja nostat lasin ylös eli kiinni varoen ettei märkä yläreuna irtoa.
11. nyt pyyhit alhaalta esiin tulleen ilmakuplat pois ja kasaat oven. avot todella hyvä.
ps. muista tarkistaa kummati päin kalvossa on liima/suoja kun laitat suurinpiirtein leikatun kalvon ikkunaan asenna se siten että ns liiman suoja (kirkas puoli) on itseesi päin..
toivottavasti onnistuu... muista että maltti on valttia ja ikkunan on oltava oikeasti puhdas.

1. ovipahvi pois ja ikkunaa auki noin pari senttiä.
2. pese ikkunat todella hyvin myös yläreuna joka on tiivistettä vasten.
3. tarkista kummati päin kalvossa on liimapinta eli tummentava puoli. leikkaa kalvosta ikkunan kokoinen neliö pala.
4.suihkuta laimeaa saippua liuosta ikkunan ulkopuolelle ja aseta kalvo ulkopuolelle ja pyyhi ilmakuplat suurin piirtein pois..
5. leikkaa kalvo mahdollisimman tarkasti ikkunan reunoja myöten. ( ota alareuna huomioon että ikkuna on sen pari senttiä auki)
6. kastele ikkuna nyt sisäpuolelta ja irroita kalvosta suoja muovi samalla kastellen kalvon liimapintaa.
7. nyt otat valmiiksi leikatun kalvon ulkopuolelta irti ja siirrät sen sisäpuolelle ja asetat ensiksi yläreunan 0,3mm yläreunaa alemmaksi.
8. pyyhi yläreunasta ilmakuplat pois tarkasti.
9. nyt nostat alareunan oven rungon sisälle ja alat pyhkimään ylhäältä alaspäin aina keskeltä sivuille ilmakuplia pois.
10. kun olet pyhkinyt alas asti painat hellästi lasia ulospäin ja nostat lasin ylös eli kiinni varoen ettei märkä yläreuna irtoa.
11. nyt pyyhit alhaalta esiin tulleen ilmakuplat pois ja kasaat oven. avot todella hyvä.
ps. muista tarkistaa kummati päin kalvossa on liima/suoja kun laitat suurinpiirtein leikatun kalvon ikkunaan asenna se siten että ns liiman suoja (kirkas puoli) on itseesi päin..
toivottavasti onnistuu... muista että maltti on valttia ja ikkunan on oltava oikeasti puhdas.
376hp/620Nm n.4500rpm
Re: Ikkunoihin tummennukset
Jos ikkuna on kahteen suuntaan reilummin kupera, kuten yleensä takalasit ovat.
Niin tuolla motonetin halvimmalla kalvolla ei isoja kurveja tehdä. (merkkiä en nyt muista)
Sivuikkunat menee helposti halvemmallakin kalvolla.
Niin tuolla motonetin halvimmalla kalvolla ei isoja kurveja tehdä. (merkkiä en nyt muista)
Sivuikkunat menee helposti halvemmallakin kalvolla.
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
Re: Ikkunoihin tummennukset
joo tuolla motonetin kalvolla joutui kolmeen osaan laittamaan jopa golffin takalasin joka on todella suora lasi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: Ikkunoihin tummennukset
Entä nuo valmiit mallikohtaiset kalvot? Ei vissiin kannata harkita, koska virhettä ei saa tulla, muuten kallis sarja pilalla.
No mitä kalvoa nyt tarkalleen kannattaa hakea sivuikkunoihin ja takalasiin? Saako ja kannattaako etusivuikkunoihin laittaa joku laimea tummennus?
Ja mikä on sopiva prosentti takasivulaseihin jotta estää auringon porottamisen sisään? Tuo 35% vai? Sergeyn kalvot näyttivät yllättävän vaaleille.
Kuvat toisten tummennuksista olisivat taas hyviä.
No mitä kalvoa nyt tarkalleen kannattaa hakea sivuikkunoihin ja takalasiin? Saako ja kannattaako etusivuikkunoihin laittaa joku laimea tummennus?
Ja mikä on sopiva prosentti takasivulaseihin jotta estää auringon porottamisen sisään? Tuo 35% vai? Sergeyn kalvot näyttivät yllättävän vaaleille.
Kuvat toisten tummennuksista olisivat taas hyviä.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: Ikkunoihin tummennukset
Etusivulaseuhin ei saa laittaa kalvoa.
Sopiva prosentti on juuri se mistä oma silmä tykkää.
Laita sitten 20% jos sergeyn kalvo liian vaaleaa.
Sopiva prosentti on juuri se mistä oma silmä tykkää.
Laita sitten 20% jos sergeyn kalvo liian vaaleaa.
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: Ikkunoihin tummennukset
Katselin hieman nettiä ja takasivulaseihin 20% ja ihan takimmaisiin+takaikkunaan 15% näyttää sopivalta. Kannattaako ostaa esim Llumarin kalvoa vai pärjääkö Biltema/Motonet kalvoilla yhtä hyvin?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: Ikkunoihin tummennukset
Kannattaa takasivulasit laittaa samalla kalvolla. Motonetin kalvot saa sivulaseihin ihan helposti.
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
Re: Ikkunoihin tummennukset
minä en laittanut 20% kalvoa sen takia kun minusta siitä tulis jo liian tumma. kesällä ei niinkään haittaisi, mutta talvella kun ei taia näistä 35% kalvoista edes läpi nähdä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Ikkunoihin tummennukset
ainaki sillä gilan kalvolla menee takalasikin ku tekee useasta osasta.. 190, 124 + C koppasiin ainakinmiksalo kirjoitti:Jos ikkuna on kahteen suuntaan reilummin kupera, kuten yleensä takalasit ovat.
Niin tuolla motonetin halvimmalla kalvolla ei isoja kurveja tehdä. (merkkiä en nyt muista)
Sivuikkunat menee helposti halvemmallakin kalvolla.

376hp/620Nm n.4500rpm
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: Ikkunoihin tummennukset
Estääkö tuo 35% kalvo auringon porottamisen niin etteivät ipanat paahdu takapenkillä?Sergey kirjoitti:minä en laittanut 20% kalvoa sen takia kun minusta siitä tulis jo liian tumma. kesällä ei niinkään haittaisi, mutta talvella kun ei taia näistä 35% kalvoista edes läpi nähdä.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: Ikkunoihin tummennukset
No ei se estä mutta vähensi se sisätilojen lämpöä n 4c. kun ulkona oli +25. Mittaus tapahtui laser pintamittarilla tuolin selkänojan takapinnasta jalkatilasta johon ei suora auringonpaiste päässyt 26cy30harrastaja kirjoitti:Estääkö tuo 35% kalvo auringon porottamisen niin etteivät ipanat paahdu takapenkillä?


Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: Ikkunoihin tummennukset
Mitenkäs esim nuo Llumarin kalvot? Eivät kuvissa näytä 20% mitenkään supertummilta.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: Ikkunoihin tummennukset
Eikö takapenkkiläisten tarvi nähdä ulos? Mulla o väyrysessä 20% pleksit (solarplexus valmiit merkkikohtaiset) ja niistä ei nää mitää ulos. Todella epämiellyttävä matkustaa. Onneksi pleksit saa pois sekunneissa, jos o kyytiläisiä, niin otan pois aina.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Ikkunoihin tummennukset
Tässä vielä yhdet ohjeet joiden mukaan itse teen, käytössä 3M kalvo
1. Aluksi pestään lasit ulko ja sisäpuolelta huolellisesti, myös auton sisusta on syytä imuroida, koska kangaspintaisesta sisustasta irtoaa yllättävän paljon kaikkenlaista likaa joka yleensä löytää tiensä kalvon ja lasin väliin.
2. Leikataan vähän lasia suurempi pala
3. Lasi suihkutetaan ulkopuolelta saippuavedellä jonka jälkeen kalvo asetetaan lasia vasten liimapuoli ulospäin.
4. Kalvoa kevyesti kuumailmapuhaltimella lämmittäen sekä lastalla sivellen kutistetaan kalvo lasin muotoiseksi sekä ilmakuplat pois lasin ja kalvon välistä.
5. Leikataan kalvo oikean kokoiseksi
6. Nyt kun kalvo on lasin ulkopinnassa kiinni saippuaveden avulla, on hyvä pestä lasi sisäpuolelta vielä kertaalleen ja jättää lasi märäksi. Nyt voidaan ottaa kalvosta suoja pois ja asettaa lasin sisäpinnalle liima lasia vasten
7. Kun lastalla otetaan ilmaa pois niin itse lähden yleensä jostain kulmasta liikenteeseen mutta jokainen lähtee sieltä mistä haluaa kunhan kohdistus osuu. Ja kun lastalla vedellään niin kannattaa pitää kalvon pinta kosteana, koska se ehkäisee naarmujen syntymistä vaikkakin tuo 3m kalvo on kohtuullisen kestävää.
1. Aluksi pestään lasit ulko ja sisäpuolelta huolellisesti, myös auton sisusta on syytä imuroida, koska kangaspintaisesta sisustasta irtoaa yllättävän paljon kaikkenlaista likaa joka yleensä löytää tiensä kalvon ja lasin väliin.
2. Leikataan vähän lasia suurempi pala
3. Lasi suihkutetaan ulkopuolelta saippuavedellä jonka jälkeen kalvo asetetaan lasia vasten liimapuoli ulospäin.
4. Kalvoa kevyesti kuumailmapuhaltimella lämmittäen sekä lastalla sivellen kutistetaan kalvo lasin muotoiseksi sekä ilmakuplat pois lasin ja kalvon välistä.
5. Leikataan kalvo oikean kokoiseksi
6. Nyt kun kalvo on lasin ulkopinnassa kiinni saippuaveden avulla, on hyvä pestä lasi sisäpuolelta vielä kertaalleen ja jättää lasi märäksi. Nyt voidaan ottaa kalvosta suoja pois ja asettaa lasin sisäpinnalle liima lasia vasten

7. Kun lastalla otetaan ilmaa pois niin itse lähden yleensä jostain kulmasta liikenteeseen mutta jokainen lähtee sieltä mistä haluaa kunhan kohdistus osuu. Ja kun lastalla vedellään niin kannattaa pitää kalvon pinta kosteana, koska se ehkäisee naarmujen syntymistä vaikkakin tuo 3m kalvo on kohtuullisen kestävää.
Re: Ikkunoihin tummennukset
Millanenkohan homma on irroittaa nuo takasivulasit 203 koppasesta 2001 vuosimallin sport coupesta tummennusta varten. miten irtoaa nuo ikkunalistat jne. ohjeita jos jollain olis kun viikonloppuna olis tarkotus duunata 

C180 sport coupe -01
Re: Ikkunoihin tummennukset
Tos kuva W203 kaikki paitsi tuulilasi 50% Llumar kalvolla.
Omaa silmää ainakin miellyttää
https://plus.google.com/photos/10519203 ... 5203811334
Omaa silmää ainakin miellyttää
https://plus.google.com/photos/10519203 ... 5203811334
N293 EQC400
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
Re: Ikkunoihin tummennukset
Todella hieno kokonaisuus ja 50% Llumar kalvo sopii todella hyvin auton lasien tummennuksiin.SamuliR kirjoitti:Tos kuva W203 kaikki paitsi tuulilasi 50% Llumar kalvolla.
Omaa silmää ainakin miellyttää
https://plus.google.com/photos/10519203 ... 5203811334

Re: Ikkunoihin tummennukset
Laitoitko itse kalvot? Koitin itse laittaa -02 väyrys farkkuun 5% Llumarin titanium kalvoa. Ei sitten millään mennyt ihan kokonaan oikeaan muotoon lasin päällä, vaikka kuumailmapuhaltimella auttoi. Muutama ilma "soiro" jäi sitten kun kalvo oli paikallaan. Kaksi eri kertaa koitin..SamuliR kirjoitti:Tos kuva W203 kaikki paitsi tuulilasi 50% Llumar kalvolla.
Omaa silmää ainakin miellyttää
https://plus.google.com/photos/10519203 ... 5203811334

Onkos kukaan kokeillut SolarGardin valmiiksi leikattua settiä? SaintGobain on kait tuon merkin takana.
http://viewitem.eim.ebay.fi/MERCEDES-E- ... 37296/item" onclick="window.open(this.href);return false;
Ristus, vian ei tarvi olla iso, kun se on päässä.. en vaan uskaltanu lämmittää tarpeeksi kalvoa muotoiluvaiheessa!! Olis ehkä kannattanu kattoo ENNEN kalvottamista myös se kutistaminen.. SAATANA!!
S210 220CDi Classic -02
ex W124 220E -93
ex W124 220E -93
Re: Ikkunoihin tummennukset
itse meinasin kans kesällä tummentaa ikkunat, niin elikkä miten tuosta w124 saa ovipahvit pois että saisi sivuikkunat irti kun tummentaa? 

Re: Ikkunoihin tummennukset
Eikö nuo saa sinne paikalleen päinkin tummennettua ainakin näin tiedän monien tekevän vai onko helpompi irrottaa lasit? Kuinka mahtaa olla noitten avattavien ikkunoitten kanssa jos ne tummentaa laseja irroittamatta, että kuinka saa reunat hienosti ja niin ettei avattaessa/sulkiessa lähde repeemään mistään koska kyllä se alareuna pitäis kai ainaki sinne tiivisteen alle saada?
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: Ikkunoihin tummennukset
Itse ainakin käytin jokasen sivuikkunan irti ja siten ikkuna sylissä tummensin. Olihan siina hommaa mutta oli mun mielestä sen arvoista. Vetelin vielä lopuksi kynsilakalla kaikki kalvon reunat, ettei lähtisi repeämään. Mulla oli apuna se Alfamerin korjauskirja, jossa oli kuvalliset ohjeet miten lähtee mikäkin ikkuna irti.
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Re: Ikkunoihin tummennukset
Tietäiskö joku kuinka oviverhoilu lähtee irti 211 korisesta?
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: Ikkunoihin tummennukset
http://www.youtube.com/watch?v=quf6GhUPd2U" onclick="window.open(this.href);return false;jjk270cdi kirjoitti:Tietäiskö joku kuinka oviverhoilu lähtee irti 211 korisesta?
http://www.youtube.com/watch?v=Fit2Q7oQQYk" onclick="window.open(this.href);return false;
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti