Kertokaapas arvon foorumilaiset mistä aletaan etsiä vikaa. Auto ei käynnisty, oli ongelmaa alunperin tyhjäkäynnissä seosta säädeltyä siitä ilmanputsarin kuusiokoloruuvista alko sylkeen bensaa pyttyihin reilusti. Purettu toi saatanan jetronikki ja laitettu säätöruuvi paikalleen kun oli irronnut kierretapista (laitettu n. puoleenväliin) uusittu tulpat (mustat ja nokiset), virranjakajan kansi ja pyörijä. Kysymys kuuluu lähinnä että onko joku palikka mikä tappaa koneen täysin hajotessaan?
Tarkistettu että tulee kipinä (hyvä), bensaa tulee polttoaineputkesta myös startatessa, suutinputkesta ruikkii tavaraa. Ei edes lupaa vaikka sahaa reilummin. Ylijänniterele on kunnossa.
Voi kastella nyt tulpatkin.
Katso että ruiskun alla oleva alipaine /huohotin putki on kiinni kumikaukalossa.
Suriseeko bensapumppu kun virrat päällä ja käynistettäessä?
Voithan kokeilla lisä ryyppyä läpän kautta jos se ei saa tarpeeksi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
En koskenut määränjakajaan, vaan siihen laitteeseen mihin määräjakaja laitetaan kiinni. Koska se säätöruuvi mistä säädetään seosta oli lähtenyt paikoiltaan ja paino määräjakajan neulaa kokoajan pohjaan, vaikka se lautanen oli ylhäällä.
No nyt on saatu mersu tulille seosruuvia säätämällä.
Tyhjäkäynti puuttuu...
Kierroksia ottaa hyvin mut jos pudottaa alle n. 1500rpm sammuu ku seinään. Huomaa kun pudottaa kierroksia n.2000 alkaa pikkusen rytkyttään kone ja sit ku menee alle ton 1500 sammuu. Onko vinkkejä mitkä vaikuttaa tyhjäkäynti kierroksiin, seosta säätämällä ei kyl parane. Eikä ole selviä imuvuotoja.
Tyhjäkäynti löyty, oli ilmamäärälautasen potentiometrin säätö vituillaan. Ecu oli vikatilassa eikä käynyt tyhjäkäyntiä. Yleismittari kiinni potikan napaan 1 ja 2, virrat päälle, käsin painaa lautasta 2-3mm alaspäin pitäis saada lukemaks alle 1V mut yli 0,5V. Säädön jälkeen auto hörähti tulille hyvin. Tyhjäkäynti on n. 750rpm mut kun kytkee D:n päälle kierrokset putoo 500-600rpm mikä on mun mielestä todella pieni... onko tähän jotain konstia olemassa?
Se potikka pitäis säätää ihan kohdilleen mutta putsaa se ensin ja säädä niin asettuu tyhjäkäyntikin kun ecu säätää sen kohdilleen ,muualta sitä ei voi säätää niinkuin syttyäkään ei voi säätää...ecu säätää kohdilleen kaikki mutta perus säädöt on oltava kohdillaan ensin ja potikka pitäisi saada 0.7 volttia tyhjiksellä kuumana.
Suosittelen kyllä että irroitat potikan ensin ja puhdista liukupinnat ja langan ensin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Mikä näissä muuten pitäis olla tyhjäkäynti (vaihteen ollessa kytkettynä)? Omassa se on juurikin tuota hieman alle 600rpm, mikä on mielestäni oikein sopiva, kone käy vielä tosi nätisti ja tasasesti noilla kiekoilla. Öljynpaineet pysyy kuumanakin vielä noilla kiekoilla n. 1,5barissa mittarin mukaan.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Koitin säätää mut en saanu millään 0,7V, tais olla lähempänä 0,9V. Huomasin viä et huohotinputki kannesta imusarjaan oli halkeillu alapuolelta, uusi tilalle ja nyt tyhjäkäynti on D päällä lähes 700rpm ja N / P n.900. Parempi olla enää pitelemäti säätöjä.