Mikä oli "viimeinen Mersu"
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Moni on ihmetellyt kun olen niiden mersusta sitä takareunaa kattoluukusta nostanut ihan katkaisijasta. Jos ei tiedä niin ei tajua nostaa sitä katkaisijaa oikeaan suuntaan. Tuo omani on 1992. Onhan se voinut tulla muovikylkien kanssa samaan aikaan se kaksitoiminen luukku?
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Omassa muovikylkisessä -88:ssa on kaksitoiminen luukku..
Mb C180 A
ex-MB 190E 2.6A
Oi mikä ihana mies, naisten ja eläinten ystävä,
ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
ex-MB 190E 2.6A
Oi mikä ihana mies, naisten ja eläinten ystävä,
ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Siitä ei ole kyse ettenkö olisi osannut käyttää. Slloin omassa W201:ssa (1988 eli muovikylkiä) katkaisija oli kojetaulussa takalasinlämppärin vieressä ja siinä oli tasan auki ja kiinni vaihtoehtoina. Kiskot veivät luukun suoraan taakse kattopellin ja sisäverhoiun väliin. Ilmeisesti jossain kohdassa luukun rakennetta on muutettu. Kaikissa omissa Mersuissani joissa katkaisija on ollut katossa siinä on ollut nuo kaksi toiminnallisuutta: auki ja takareunan nosto.Huikko kirjoitti:Moni on ihmetellyt kun olen niiden mersusta sitä takareunaa kattoluukusta nostanut ihan katkaisijasta. Jos ei tiedä niin ei tajua nostaa sitä katkaisijaa oikeaan suuntaan. Tuo omani on 1992. Onhan se voinut tulla muovikylkien kanssa samaan aikaan se kaksitoiminen luukku?
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Kyllä luukku on ollut kaksitoiminen kaikissa 124:ssa, en ole koskaan nähnyt kuin yhdenlaista ?
wiimax.fi
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Jälkiasennuskattoluukku? En ole moista koskaan nähnyt.th56307 kirjoitti:Siitä ei ole kyse ettenkö olisi osannut käyttää. Slloin omassa W201:ssa (1988 eli muovikylkiä) katkaisija oli kojetaulussa takalasinlämppärin vieressä ja siinä oli tasan auki ja kiinni vaihtoehtoina. Kiskot veivät luukun suoraan taakse kattopellin ja sisäverhoiun väliin. Ilmeisesti jossain kohdassa luukun rakennetta on muutettu. Kaikissa omissa Mersuissani joissa katkaisija on ollut katossa siinä on ollut nuo kaksi toiminnallisuutta: auki ja takareunan nosto.Huikko kirjoitti:Moni on ihmetellyt kun olen niiden mersusta sitä takareunaa kattoluukusta nostanut ihan katkaisijasta. Jos ei tiedä niin ei tajua nostaa sitä katkaisijaa oikeaan suuntaan. Tuo omani on 1992. Onhan se voinut tulla muovikylkien kanssa samaan aikaan se kaksitoiminen luukku?
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Vuodet 1993-2003 olivat siis ruostenuolten aikaa. 2004 tuli nanolakkakerros pelastukseksi.Huikko kirjoitti:W124 ennen vesivärejä eli -93 puoleenväliin asti. Sen lisäksi W201, jota tehtiin muutama kuukausi kauemmin. Sen jälkeen on tullut tuutista vain paskaa.
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Ei vaan tehdas. Selvitin ja löysin netistä: vm 1988 saakka oli simppeli luukku joka ei noussut tuuletusasentoon ja käyttökytkin oli kojetaulussa takalasinlämppärin vieressä. Tässä kuva kytkimestä:Huikko kirjoitti:Jälkiasennuskattoluukku? En ole moista koskaan nähnyt.th56307 kirjoitti:Siitä ei ole kyse ettenkö olisi osannut käyttää. Slloin omassa W201:ssa (1988 eli muovikylkiä) katkaisija oli kojetaulussa takalasinlämppärin vieressä ja siinä oli tasan auki ja kiinni vaihtoehtoina. Kiskot veivät luukun suoraan taakse kattopellin ja sisäverhoiun väliin. Ilmeisesti jossain kohdassa luukun rakennetta on muutettu. Kaikissa omissa Mersuissani joissa katkaisija on ollut katossa siinä on ollut nuo kaksi toiminnallisuutta: auki ja takareunan nosto.Huikko kirjoitti:Moni on ihmetellyt kun olen niiden mersusta sitä takareunaa kattoluukusta nostanut ihan katkaisijasta. Jos ei tiedä niin ei tajua nostaa sitä katkaisijaa oikeaan suuntaan. Tuo omani on 1992. Onhan se voinut tulla muovikylkien kanssa samaan aikaan se kaksitoiminen luukku?
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-r107-w1 ... 519fafd71e
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Mersun nykyisissä avoautoissa käytössä oleva Aircap-tuulenohjain oli testattavana jo 124:n avomallissa:
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Eipä voi sanoa, että 04/93 tehty W124 olisi ainakaan koriltaan kestävä peli tai sitten sattui vain semmonen yksilö, että huhhuijaa. Isäukko haki Turusta 04/93 200d:n, joka oli kaikkialta umpiruosteessa. Pohjasta, lokareista, helmoista yms. paikattu varmaan 20 reikää..ovet oli pohjapellistä täysin reijillä, helmapellit uusittiin, tuulilasin reunasta tippui vesisisään, koska oli umpiruostunut reunasta. Lisäksi vaihdettiin kaikki ovet, auto maalattiin yli...eikä tässä kaikki. Sisusta on siisti ku sika pienenä ja lasissa 450 000 km, mutta konekin oli täysin loppu. Ei käynyt kuin yhdellä pytyllä...no vaihdettiin sitten kansi elintenluovuttajasta. Nyt on Mersu taas loistossaan ja aivan hemmetin nätisti liikkuu pintakaasulla motarilla 120 km/h. Sen sijaan mulla ajossa oleva -89 200d ei ole hapettunut juuri mistään...ovienkin alalaida täysin ruosteettomat. Mistähän lähtien näitä vesivärimaalauksella olevia Mersuja pukattiin myyntiin?
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Muistan lukeneeni tältä Foorumilta että voi olla niin jos peräkontti on korinvärinen ni sitte on vesväreillä? Jos ronkka on harmaa ni sit muilla kuin vesiväreillä Ja tälleen tehtyjä olisi alkanu tulla markkinoille kesä heinäkuu /93
Varma tieto tämä vesivärijuttu ei ole enkä ihan 100-varmana pidä tuota ronkkavärin perusteella kategorisointiakaan mutta tuo 6/93 250DT on korivärinen myös ronkasta Alkuvuoden 300DT 92 on harmaalla maalattu.
Edit: Kävin kattomassa emännän vm94 E300D:n ronkkaan ja se on harmaalla vedetty eli se siitä et jos ronkka on korinvärinen
Varma tieto tämä vesivärijuttu ei ole enkä ihan 100-varmana pidä tuota ronkkavärin perusteella kategorisointiakaan mutta tuo 6/93 250DT on korivärinen myös ronkasta Alkuvuoden 300DT 92 on harmaalla maalattu.
Edit: Kävin kattomassa emännän vm94 E300D:n ronkkaan ja se on harmaalla vedetty eli se siitä et jos ronkka on korinvärinen
- Kestotähti
- Mersumies
- Viestit: 523
- Liittynyt: To 20.11.2003 09:40
- Paikkakunta: Turku
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Teknisesti vastaan W123. Peltien puolesta nykyinen C 200 Sportcoupe -06 Diesel on ihan Mersu isolla Ämmällä, vasta kotipihalla selvisi että tässähän on galvanoidut pellit. On ajettu talvet silkassa suolavedessä ja seisotettu yöt umpinaisessa tallissa puoliksi märkänä, eikä ruosteen kukka puhkea sitten millään. Toista se oli pari vuotta vanhemmassa saman korisarjan C:ssä joista galvanointi vielä puuttui. Lokasuojat ja ovien alareunat ruostui käsiin. Sen sijaan tässä nykyisessä tervepeltisessä vehkeessä on ollut sitäkin enemmän sähkövikoja. Eivät osaa enää suunnittelupöydällä ulottaa laatuauton käsitettä kaikkiin osiin kerralla kuten ennen. Sähkövikojen hyvä puoli on, ettei ne sentään niin hankalia ja kalliita ole kuin Renaultissa. Vaikka välillä ei paljon puutukaan.
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Ja sama mies suosittelee isuzun tekemää ooppelia "mainettaan parempana"Huikko kirjoitti:W124 ennen vesivärejä eli -93 puoleenväliin asti. Sen lisäksi W201, jota tehtiin muutama kuukausi kauemmin. Sen jälkeen on tullut tuutista vain paskaa.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Jos haluaa maastokelpoisen veneenvetoauton alle kahden tonnin.S202 kirjoitti:Ja sama mies suosittelee isuzun tekemää ooppelia "mainettaan parempana"Huikko kirjoitti:W124 ennen vesivärejä eli -93 puoleenväliin asti. Sen lisäksi W201, jota tehtiin muutama kuukausi kauemmin. Sen jälkeen on tullut tuutista vain paskaa.
Vai oletko katsonut mitä yhtä ruosteinen G-maksaa? Sen hinnalla saa noin kymmenen Fronteraa.
Ja jos ajatellaan mikä on Opelin maine, niin kyllä se Frontera on sen brändin laatusuoritusten kärkipäästä.
Osittain siksi että sitä on edes yritetty vähän suunnitella oikeaan käyttöön, eikä lasten hiekkalaatikkoleikkeihin.
Lisäksi sama auto Isuzuna on paremmassa maineessa kuin Opelina, eli Opel on siis mainettaan parempi...laitan postiin kerän rautalankaa.
En nyt ihan keksinyt miten se Fronteran suositteleminen halvaksi vetojuhdaksi liittyi siihen koska viimeinen mersu on valmistettu?
Viimeinen opel tehtiin joskus kun niissä oli vielä amerikassa tehty V8-moottori rastitettavana optiona, jos se asia pitää tähän sotkea...
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Kaikki ennen cdi koneita on vielä ihan hyviä...
Speedlimit are for pussies!
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Viimeistä Mersua ei ole vielä valmistettu!
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Minun mielipide on että W124 ennen muuttumista E-malliksi. Voisin sanoa jopa että W140, mutta viimeisissä 140:ssa alkoi näkyä jo tehtaan säästöstrategia: Muutamat muovinippelit sisustassa on kovamuovia entisen vinyylipäällysteen sijaan, ovipahvit ja hanskalokeron kotelo on tehty kierrätyspahvista... Penkkien nahkakaan ei tunnu kestävän samaan malliin mitä 90-luvun alussa. 1. sarjan W140:t lukisin siis vielä kunnon Mersujen joukkoon.
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Kiitos, mulla on sellainen W140 -92.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Koskas tuo virallisesti loppui tuo ykkössarja? Ja onko muita selvilä tunnistusmerkkejä kuin mittariston numerot ovat vielä perinteiset eikä digitaalit?Wikke kirjoitti:Minun mielipide on että W124 ennen muuttumista E-malliksi. Voisin sanoa jopa että W140, mutta viimeisissä 140:ssa alkoi näkyä jo tehtaan säästöstrategia: Muutamat muovinippelit sisustassa on kovamuovia entisen vinyylipäällysteen sijaan, ovipahvit ja hanskalokeron kotelo on tehty kierrätyspahvista... Penkkien nahkakaan ei tunnu kestävän samaan malliin mitä 90-luvun alussa. 1. sarjan W140:t lukisin siis vielä kunnon Mersujen joukkoon.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Eikös W140:n faceliftin mielestäni merkittävä parannus oli takakontin peruutusojapiiskojen korvautuminen valinnaisella peruutustutkalla?
Edelleen mielestäni komeimpia malleja ja jos kaavailtu V16 olsi totetunut huippumoottoriksi, niin ehdottomasti varmaan pitäisinkin "vimeisenä Mersuna".
Edelleen mielestäni komeimpia malleja ja jos kaavailtu V16 olsi totetunut huippumoottoriksi, niin ehdottomasti varmaan pitäisinkin "vimeisenä Mersuna".
Viimeksi muokannut Laaksonen, Su 25.08.2013 14:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Niin minä en noita peruutuspiiskoja edes nää, kun olen vain 171 cm pitkä äijä, en edes peileistä. Peruutustutka olis paikallaan kun on vielä LANG versio.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Tässä kuvassa on kai tehdasasenteiset parkkitutkat:
http://www.standoutcars.com/1/post/2012 ... class.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-tuliko säätyvä rattikin vasta myöhempiin malleihin
http://www.standoutcars.com/1/post/2012 ... class.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-tuliko säätyvä rattikin vasta myöhempiin malleihin
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Mulla säätyy ratti pystysuunnassa.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Miksi muuten 600:n teho aikoinaan tippui (600SE: 408 hv, S600: 394 hv)
-Kiristyneiden päästönormien vuoksiko
-Kiristyneiden päästönormien vuoksiko
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Päästöihin se varmaankin jollain tapaa liittyi. Olikos se niin että 394hv mallissa oli katalysaattori ja 408hv ei?Laaksonen kirjoitti:Miksi muuten 600:n teho aikoinaan tippui (600SE: 408 hv, S600: 394 hv) :?:
-Kiristyneiden päästönormien vuoksiko :?: :?
C220d T 4-Matic
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Oliko 350 SD (W140) vielä esikammiokoneella, koska siinä oli 150 hv, kun S300 Turbodieselissä oli jo 177hv
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Laaksonen kirjoitti:Oliko 350 SD (W140) vielä esikammiokoneella, koska siinä oli 150 hv, kun S300 Turbodieselissä oli jo 177hv
Vähän ny pomppas offtopicin puolelle, mutta W140:ssä 350 turbo on OM603 ja 300 turbo on OM606. Ei ne siis kumpikaan ole suoraruiskuja eikä common rail-moottoreita, mutta uudemmassa on neliventtiilitekniikka, jota vanhemmassa ei ole.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Hage kirjoitti:Mersu lopetti autojen valmistuksen 1993. Siitä eteenpäin Mercedeksellä päätettiin että he tekevät autojen sijasta tavallisia kotteroita.
Lähteenä toimi Minunpedia
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
1993Huikko kirjoitti:Koskas tuo virallisesti loppui tuo ykkössarja? Ja onko muita selvilä tunnistusmerkkejä kuin mittariston numerot ovat vielä perinteiset eikä digitaalit?Wikke kirjoitti:Minun mielipide on että W124 ennen muuttumista E-malliksi. Voisin sanoa jopa että W140, mutta viimeisissä 140:ssa alkoi näkyä jo tehtaan säästöstrategia: Muutamat muovinippelit sisustassa on kovamuovia entisen vinyylipäällysteen sijaan, ovipahvit ja hanskalokeron kotelo on tehty kierrätyspahvista... Penkkien nahkakaan ei tunnu kestävän samaan malliin mitä 90-luvun alussa. 1. sarjan W140:t lukisin siis vielä kunnon Mersujen joukkoon.
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Eiköhän se ole aina se, joka kulloinkin on alla!
Uudemmat on niin vikaherkkiä ja muutenkin hepposia.
Eikös se niin mene nykyisinä yhä heikentyvän laadun aikoina.
Mutta täytyy kyllä sanoa, että tolla melkein 50 v. vanhalla 111 korisarjan rivikutosella kun ajaelee, niin siinä kyllä kokee jotain sellaista, mitä nykyautossa jää kaipaamaan. Siinä tuntee, näkee, kuulee ja haistaa ajamisen riemun.
Toisaalta Väykky, jos sitä nyt voi nykyautoksi enää tituleerata, niin on omalla tavallaan kanssa "viimeinen Mersu". Eipä ne uudemmat enää tarjoa niin lepposan letkeetä kyytiä. Joo joo tiedetään, että ruostuu. Mutta eipä ruostu, jos suojaa ja maalaa uudestaan, kuten mun Väykky.
Uudemmat on niin vikaherkkiä ja muutenkin hepposia.
Eikös se niin mene nykyisinä yhä heikentyvän laadun aikoina.
Mutta täytyy kyllä sanoa, että tolla melkein 50 v. vanhalla 111 korisarjan rivikutosella kun ajaelee, niin siinä kyllä kokee jotain sellaista, mitä nykyautossa jää kaipaamaan. Siinä tuntee, näkee, kuulee ja haistaa ajamisen riemun.
Toisaalta Väykky, jos sitä nyt voi nykyautoksi enää tituleerata, niin on omalla tavallaan kanssa "viimeinen Mersu". Eipä ne uudemmat enää tarjoa niin lepposan letkeetä kyytiä. Joo joo tiedetään, että ruostuu. Mutta eipä ruostu, jos suojaa ja maalaa uudestaan, kuten mun Väykky.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Tämän kuvan perusteella voi vaikkapa kysyä, mikä on ollut parhaimmannäköinen E:n maski: