E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Kaikkien teidän suureksi iloksi aloitan oman aiheen tätä varten. Auto on siis E S210 270CDI -02 josta hajosi imusarja. Nyt tavoite saada imusarjan läpät poistettua, reijät tulpattua ja asentaa se paikoilleen. Ja paikoilleen jonkinmoinen haaste sillä en ole hommaa ikinä tehnyt enkä myöskään purkanut imusarjaa itse pois.

Kuvia mistä lähdetään liikenteeseen

IMUSARJA
Kuva

Kuva

Kuva

IRROITETTUJA OSIA
Kuva

KONETILA
Kuva

KYSYMYS: TULEEKO NÄMÄ SÄÄTÖMOOTTORILLE? MINKÄ RUUVIN ALLE TUO PRIKKAPÄINEN JOHTO JÄÄ?
Kuva

TÄMÄKIN SOPINEE JOHONKIN?? ;)
Kuva
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Imusarjassa karstaa jonkin verran ja aika pehmeältä vielä tuntuu (irtoaisi ehkä suht helposti) Mitä ainetta tuonne uskaltaa laskea jotta saa hieman puhtaammaksi? Pulloharja tms varmaan sopiva? Kuivaus paineilmalla?

Läpät ja kiskosysteemi pois ja reijät tukkoon dealerin neuvolla uppokanta koneruuvilla ja siihen silikonitiivistettä sekaan. O- rengas, prikka ja mutteri tietty toiselle puolen?

Ruuveja on irrallaan laatikossa reilusti, nyt pitäisi jotenkin hahmottaa mihin ne tulee. Hieman hankala paikka. On pientä korvakkoa ja pidikettä seassa :crazy:
Saa nähdä miten päästään liikkeelle.

MItä muuta pitää huomioida? Kait tuon vanhan imusarjan sinne uskaltaa pistää? Ei kai siinä muuta ole hajalla, toivottavasti. Kuten sanottu apuja tarvitaan ja homman ajattelin aloittaa huomenna.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja hanta »

Ainoa mihin osaan ottaa kantaa, on tuo alimmainen kuva. Siinä on polttoainejärjestelmän ilmausventtiili, (mitä harvemmin käytetään) ja se kiinnitetään korkeapaineputken päälle.
W203CDI
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja koyama »

Osta sähköputken taivutusjousi.Kuin räätälityönä tuohon tehty.Noin 15 euroa.Tee kärkeen pikku mutka eka sorkinnan jälkeen.Eka kerralla saa juuri suoran läpi karstoittuneesta imukanavasta.Alussa ei tarvi mitään aineita.Polttoöljyä tai petroolia ja vanneharja on hyvä painekotelon sorkkimiseen.
Minkä verran imukanavissa on reunoilla tuota pikeä...2mm vai 10mm :?: :?:
Viime kesän imusarjaongelmista päällimmäisenä mielessä halkeama imukanavan loppupäässä jota ei voinut paikata.Jos on aikaa niin paineistus ei ole huono idea :idea:
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Eniten tässä arveluttaa se että ei jää mitään kiinnittämättä. Täytyy vaan kokeilla ja katsoa tarkkaan mitä piuhoja ja nippeleitä on irrallaan.
Eikös noita imusarjoja joku pese ihan liuotusaineella tai jollain pesuaineella?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Paikkausvälineitä läppien tilalle. Silikonitiiviste lisäksi.

Kuva
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Tämän pesu ja putsaus on mukavaa ;)
Ei se niin älyttömän karstainen ole mutta kannattaa nyt jonkin verran putsata.
Vielä kun löytäisi sopivan aineen joka tuon puhdistaa. Ei ole nyt aikaa liotella, ja tosiaan tämä oli vielä suht puhdas versio.

Kuva

Olihan niin että noita läppien kehikkoja ei tarvita paikallaan? Olihan? :think: Mistä löytyy tiiviste tuohon painekotelon päätyyn? Motonetista ei löydy ainakaan


Kuva
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Uskaltaako tuonne sisään laskea tinneriä?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No ei kannata tinneriä sinne kipata.

bensa,diiseli tai polttoöljy onihan hyvä. Ja perään painepesuria.
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Nyt tarvittaisiin apuja. Muuten homma kulkenut hyvin mutta mihin tuo seuraavissa kuvissa näkyvä pistoke tulee? En kyllä keksi paikkaa. Tulee tuosta keskivaiheilta railputken vierestä johtosarjasta. Johdolla on mittaa reilusti. :?:

Kuva

Kuva
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Näyttäsi että tuo johtosarja menee ilmastoinnin ohjainlaitteelle.
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Johto meni öljypohjaan. Eli ilmeisesti öljytason tunnistelija tms.
Auto toimii hyvin koeajolenkin jälkeen muuten PAITSI... :? Ei tykitä. Kun kaasun polkaisee alas niin ei vaihda pienemmälle eikä kiihdy kuten kuuluu vaan etenee verkkaiseen omaan tahtiin.
BAS ja ABS herjaa se herjasi kun laitoin käyntiin mutta nollaantuivat kun sammutin ja ajoin. Joku vikatila päällä mutta mikä?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Onhan sulla se imusarjan läppiä kääntelevä moottori kiinni siellä imusarjan pohjassa?
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

y30harrastaja kirjoitti: Joku vikatila päällä mutta mikä?

Starilla tuon täytyy selvittää.
pekkovee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ti 06.12.2011 20:13
Paikkakunta: Mäntsälä P

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

ihan uteliaisuuttani kysyn, laittelitko nylock mutterit tulppauspulttien päihin ?
Levannon We(l)ho

------------------------
W108 280 SE -70
Unimog 421 -70
Unimog 416 -78
W 124 300 D -86 iceuseonly slayride
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
A 124 300 E 24 -93
W 903 313 CDI -00
X 218 250 CDI -14
X 243 300 4Matic -21
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Laitoin nylonit kyllä.
Oikeasti alkaa loppua taas jaksaminen näiden kanssa. Vuotaa dieseliä siitä railin päässä olevasta banjosta ??!!!!
Miksi?? Kaikki on oikein siellä, prikat yms ei auta mikään vaikka koettaa lisätiivistettä sieltä takaa tippluttaa dieseliä ja reilusti, en keksi miksi.
Auttakaa jos tiedätte syyn. Nyt ei ole edes tuuriakaan pelissä pätkääkään. Olen koko viikonlopun korjannut kahta autoa samaan aikaan että jollain pääsisi ajamaan
mutta ei pääse kun seisovat tuossa. Sitä BAS / ABS herjaa edelleen heittää vaikka otin puoleksi tunniksi miinuskaapelin irti. En käynyt ajamassa sillä se diesel vuoto pitää saada kuriin.
Mikä siinä voi olla? halkeama siinä railputkessa vai mikä on vialla?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

y30harrastaja kirjoitti:Laitoin nylonit kyllä.
Oikeasti alkaa loppua taas jaksaminen näiden kanssa. Vuotaa dieseliä siitä railin päässä olevasta banjosta ??!!!!
Miksi?? Kaikki on oikein siellä, prikat yms ei auta mikään vaikka koettaa lisätiivistettä sieltä takaa tippluttaa dieseliä ja reilusti, en keksi miksi.
Auttakaa jos tiedätte syyn. Nyt ei ole edes tuuriakaan pelissä pätkääkään. Olen koko viikonlopun korjannut kahta autoa samaan aikaan että jollain pääsisi ajamaan
mutta ei pääse kun seisovat tuossa. Sitä BAS / ABS herjaa edelleen heittää vaikka otin puoleksi tunniksi miinuskaapelin irti. En käynyt ajamassa sillä se diesel vuoto pitää saada kuriin.
Mikä siinä voi olla? halkeama siinä railputkessa vai mikä on vialla?
Otin rail putken irti ja tarkastelin sen läpikotaisin mutta en kyllä löydä päällisin puolin siitä mitään erikoista. Se mihin banjopultti tulee on ympäryksineen kyllä siisti ei rosoja tms.
Voiko se vuotaa sen takia että siitä ei virtaa läpi kunnolla tms? Tai jossain on ilmaa?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
pekkovee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ti 06.12.2011 20:13
Paikkakunta: Mäntsälä P

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Olematta mikään CDI spesialisti, veikkaan ettei ilma putkissa vuotoa tee, sen sijaan paineet noissa on sen kaltaisia, että lienee turhaa kasata vanhoilla tiivisteillä mitään

BAS / ESP herjasta pääsenet, kun käytät ohjausta ääriasennoissa, siis "näytät" autolle ohjauksen rajat (kääntökulma anturi kaipaa opetusta akun irroittamisen jäljiltä)


Voimia !
Levannon We(l)ho

------------------------
W108 280 SE -70
Unimog 421 -70
Unimog 416 -78
W 124 300 D -86 iceuseonly slayride
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
A 124 300 E 24 -93
W 903 313 CDI -00
X 218 250 CDI -14
X 243 300 4Matic -21
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Koetettu uusia prikkoja uutta banjoa ja vuotaa vaan. Pihalla auton alla nyt noin 2l dieseliä.
Mitä ihmettä ???????? Siis eihän toi ole todellista edes. Joutuuko siihen ottamaan toisen railputken jostain? Siinä ei näy päällepäin mitään prikalle kolo kuten kuutuu ja se on tasainen ja sileä? Uudet prikat ei auta vaan näyttää tulevan norona siitä banjon ja railin liitoksesta??? Ei ei ymmärrys riitä kertakaikkiaan. Nyt on ärtymys huipussaan
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
pekkovee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ti 06.12.2011 20:13
Paikkakunta: Mäntsälä P

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Kurkkasin tuosta omasta rojektiautosta, eihän se banjopultti pahimmassa paineessa olekaan, vaan paluupuolella.

Yhtä kaikki, onhan sulla siellä banjon molemmilla puolilla alumiininen tiivistysrengas, eikä vaan jotkut prikat ?
Levannon We(l)ho

------------------------
W108 280 SE -70
Unimog 421 -70
Unimog 416 -78
W 124 300 D -86 iceuseonly slayride
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
A 124 300 E 24 -93
W 903 313 CDI -00
X 218 250 CDI -14
X 243 300 4Matic -21
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

En tiedä mitkä prikat mutta varmaan samat mitkä siinä oli. Osat siis purettiin liikkeessä ja nyt tein kasauksen itse. Koetin myös tuon 220cdi mersun pultilla ja prikoilla ja yhtä lailla vuosi.
Onko tuossa joku taika yllä?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Tässä vielä kaikkien ihmeteltäväksi vuoto videona.

Kuva

http://s602.photobucket.com/user/partes ... 5.mp4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

y30harrastaja kirjoitti:BAS ja ABS herjaa se herjasi kun laitoin käyntiin mutta nollaantuivat kun sammutin ja ajoin. Joku vikatila päällä mutta mikä?
Kokeilepa näin, pistä auto käyntiin ilman että painat jarrua....kun on käynnissä paina jarrua, syttyykö BAS/ABS valot nyt...jos, vika on jarruvalokatkaisimessa.

jos ei syty, lähde ajamaan hiljaa ryöminen....kuuluuko konehuoneesta "kurnutus" hiljaisessa mateluvauhdissa (ääni tulee ABS yksiköltä)...jos kuuluu ja valot syttyy, vika on melko varmasti jossain ABS tunnistimessa tai kehässä.

nämä molemmat on myös selvitettävissä Carsoftallakin, jos joku sellaisen kanssa sinun kulmillasi.

.
Opel, "weird lieben autos"....
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

LopenUupunut kirjoitti:
y30harrastaja kirjoitti:BAS ja ABS herjaa se herjasi kun laitoin käyntiin mutta nollaantuivat kun sammutin ja ajoin. Joku vikatila päällä mutta mikä?
Kokeilepa näin, pistä auto käyntiin ilman että painat jarrua....kun on käynnissä paina jarrua, syttyykö BAS/ABS valot nyt...jos, vika on jarruvalokatkaisimessa.

jos ei syty, lähde ajamaan hiljaa ryöminen....kuuluuko konehuoneesta "kurnutus" hiljaisessa mateluvauhdissa (ääni tulee ABS yksiköltä)...jos kuuluu ja valot syttyy, vika on melko varmasti jossain ABS tunnistimessa tai kehässä.

nämä molemmat on myös selvitettävissä Carsoftallakin, jos joku sellaisen kanssa sinun kulmillasi.

.
Juu laitoinkin viestiä tuonne toiseen osioon. Vikakoodin luvulle tarve jos joku viitsisi käväistä täällä Järvenpäässä. Korvausta vastaan tietenkin.
Tuo vuoto minua enemmän piinaa. Pakko katkaista vielä tuo toinenkin banjoon tuleva letku ja kokeilla. Tunutt niin uskomattomalta että voisi siitä banjoliitoksesta tulla kun on ihan normaalin näköinen ja sileä.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2688
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

y30harrastaja kirjoitti: http://s602.photobucket.com/user/partes ... 5.mp4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Eihän sinulla vaan ole ne tiivisteprikat samalla puolella banjoliitintä? Yksi per puoli ja banjoliitin jää niiden väliin.

Kun näyttää niin paksulle tuo liitoskohta.
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

E200kompressor kirjoitti:
y30harrastaja kirjoitti: http://s602.photobucket.com/user/partes ... 5.mp4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Eihän sinulla vaan ole ne tiivisteprikat samalla puolella banjoliitintä? Yksi per puoli ja banjoliitin jää niiden väliin.

Kun näyttää niin paksulle tuo liitoskohta.
Kyllä ovat molemmin puolin. Tuossa kuvassa tosin kokeilua kupariprikoilla jotka hieman paksummat.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
pekkovee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ti 06.12.2011 20:13
Paikkakunta: Mäntsälä P

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

tyhmiä kysymyksiä, mutta onhan se banjopultti banjopultti, eikä vaan pultti ? eli reiällä / kanavalla varustettu ?
Levannon We(l)ho

------------------------
W108 280 SE -70
Unimog 421 -70
Unimog 416 -78
W 124 300 D -86 iceuseonly slayride
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
A 124 300 E 24 -93
W 903 313 CDI -00
X 218 250 CDI -14
X 243 300 4Matic -21
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

pekkovee kirjoitti:tyhmiä kysymyksiä, mutta onhan se banjopultti banjopultti, eikä vaan pultti ? eli reiällä / kanavalla varustettu ?
Juu on kyllä ;) Hyvä huomio se on. Mutta kyllä ihan oikeilla banjopulteilla olen yrittänyt. Katsotaan nyt taas kun pääsen siihen käsiksi. Hieman laskeutunut jo viikonlopun ärsytys.
Katkaisen vielä varalta sitä banjon toiseltapuolen lähtevää ohutta polttoaineletkua ja katsotaan mitä se sanoo. Lisäksi MH toi toisen käytetyn railputken ja banjon letkuineen niin koetamme myös sillä.
Luulisi vuotojen loppuvan
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

No niin. Vuotokohta varmaan paikallistettu. Vuotaa kuitenkin siitä ylempää pumpulta tulevan polttoaineletkun pistokkeesta joka tulee railtankoon kiinni ylhäältä päin. Se missä on se muovinen valkoinen holkki mikä lukitsee sen paikoilleen. Kysymys kuuluu miksi vuotaa? Onko se pieni o- rengas siinä tulpan päässä syynä? Entäs jos tuon letkun vaihtaa kokonaan niin saako sen irti pumpulta rikkomatta sitä muoviholkkia?

Ihmettelin myös kun se ei tahdo yltää oikealle paikalleen kovin helposti. Mistähän välistä sen kuuluu tulla. Ilmeisesti olisi pitänyt laittaa kulkemaan termostaatin kotelon välistä ennen kuin sen laittaa paikalleen? Ajattelin vain voiko väärä asento aiheuttaa vuodon? Tosin kokeilin sormin painaa sitä pistoketta ja muuttelin asentoa. Vuoto ei loppunut kokonaan ainoastaan vaan hiljeni.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

y30harrastaja kirjoitti:No niin. Vuotokohta varmaan paikallistettu. Vuotaa kuitenkin siitä ylempää pumpulta tulevan polttoaineletkun pistokkeesta joka tulee railtankoon kiinni ylhäältä päin. Se missä on se muovinen valkoinen holkki mikä lukitsee sen paikoilleen. Kysymys kuuluu miksi vuotaa? Onko se pieni o- rengas siinä tulpan päässä syynä? Entäs jos tuon letkun vaihtaa kokonaan niin saako sen irti pumpulta rikkomatta sitä muoviholkkia?

Ihmettelin myös kun se ei tahdo yltää oikealle paikalleen kovin helposti. Mistähän välistä sen kuuluu tulla. Ilmeisesti olisi pitänyt laittaa kulkemaan termostaatin kotelon välistä ennen kuin sen laittaa paikalleen? Ajattelin vain voiko väärä asento aiheuttaa vuodon? Tosin kokeilin sormin painaa sitä pistoketta ja muuttelin asentoa. Vuoto ei loppunut kokonaan ainoastaan vaan hiljeni.
Eli sitä mitä puhuttiin,
Väärä asento voi tehdä vuodon samoin huono orinkula,
kulunut pää mihin orinkula tulee tai kulunut kolo mihin se pää ja orinkula tulevat
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin