w211 jarruputken vaihto
w211 jarruputken vaihto
Eli pitäis vaihtaa jarruletku takarenkaalle kun rupes vuotamaan. Onko jotain erityistä huomioitavaa ilmauksessa tai jossain muussa kun tossa on nuo sbc jarrut?
Viimeksi muokannut jjk270cdi, Ma 24.06.2013 21:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
M-B V 250 cdi 2014
Re: w211 jarruletkun vaihto
Asiaa tutkittu ja vika löytyi, jarruputki oli ruostunut sieltä takapäästä liitoksesta eteenpäin noin 20cm matkalta. Putki on kokomittainen eteen asti eli kysymys kuuluu että onko jarruputkea laillista jatkaa, kun yhden vanhan aiheen löysin missä oli että ei saisi jatkaa eli onko asia niin? Saako kokonaisia putkia uutena jostain kun lähin kl-varaosat ainakin tekee ne kieppikuparista itse taivuttelemalla eikä kl-varaosien sivuiltakaan löydy jarruputkia, vain letkut löytyy.
M-B V 250 cdi 2014
Re: w211 jarruputken vaihto
Putki vaihdettu. Kuinka järjestelmän saa ilmattua, onnistuuko kotikonstein vai tarviiko staria?
M-B V 250 cdi 2014
Re: w211 jarruputken vaihto
Meillä meni isännän autosta kanssa putki viikko takaperin, vaihdettiin molemmat samalla kun oli toinenkin aikas haperaksi päässyt. Ja ihan vanhan ajan menetelmällä ilmattiin eli toinen pumppaamaan poljinta ja toinen löysäämään ilmaruuvia. Poljinta tarvi painella muutaman kerran että sbc-pumppu rupesi surisemaan ja kyllä siinä meni hetki että sieltä rupesi nestettä tulemaan, mutta onnistu noinkin..ja toimii.
w202 c180 esprit 97- (käyttis)
W116 280S 79-
w123 200D 81-
EX .230E 82-
W116 280S 79-
w123 200D 81-
EX .230E 82-
Re: w211 jarruputken vaihto
Joo ilmattiin täälläkin kotikonstein ja kovasti vähän tuntui ilmaa tulevan mutta jonkun aikaa pelkkää nestettä päästeltyäni olin kyllä melko varma että sieltä ilmat poistui, ja kyllä jarrut nyt tuntuis toimivan. Onko niin että ilmausruuvia saa pitää auki koko ajan ja toinen vain pumppailee jarrupoljinta, kun polkimesta ei ole ilmeisesti suoraa yhteyttä takajarrusylinteriin?
M-B V 250 cdi 2014
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22
Re: w211 jarruputken vaihto
ite en oo ainakaa koskaan ilmannu tolla tavalla.. toinen pumppailee esim 5x poljinta ja jättää sen pohjaan (paineen) toinen avaa ruuvin ja laittaa kiinni kun sieltä on tullu nestettä pihalle ja sitten vasta vapautetaan poljin ja pumpataan uudestaan painejjk270cdi kirjoitti:Joo ilmattiin täälläkin kotikonstein ja kovasti vähän tuntui ilmaa tulevan mutta jonkun aikaa pelkkää nestettä päästeltyäni olin kyllä melko varma että sieltä ilmat poistui, ja kyllä jarrut nyt tuntuis toimivan. Onko niin että ilmausruuvia saa pitää auki koko ajan ja toinen vain pumppailee jarrupoljinta, kun polkimesta ei ole ilmeisesti suoraa yhteyttä takajarrusylinteriin?