200 cdi, piristystä+teoriaa
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
-
Viimeksi muokannut CDI203, Su 19.02.2012 21:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
.
Hei
Voisitteko lopettaa tuon minun topiikillani ratsastelun.
Jos teillä on tähän oikeaan aiheeseen jotain rakentavaa, niin ok.
Mutta jos käytätte tätä vaan omien juttujenne mainostamiseen, niin en tykkää ollenkaan.
Jos teillä on tähän cdi-tekniikkaan ja lastutukseen liittyen jotain järkevää kerrottavaa, niin tehkää omat topiikkinne.
Niin ... minä tiedän, miten siinä käy.
Hei
Voisitteko lopettaa tuon minun topiikillani ratsastelun.
Jos teillä on tähän oikeaan aiheeseen jotain rakentavaa, niin ok.
Mutta jos käytätte tätä vaan omien juttujenne mainostamiseen, niin en tykkää ollenkaan.
Jos teillä on tähän cdi-tekniikkaan ja lastutukseen liittyen jotain järkevää kerrottavaa, niin tehkää omat topiikkinne.
Niin ... minä tiedän, miten siinä käy.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Firma ei todellakaan ole minun kirjoitin vain hyvistä kokemuksista. Sorry vaan.make280s kirjoitti:Ottakaapa yhteyttä AJ Tech:n Seinäjoella niin saatte tosi hyvän ohjelmointipalvelun takuutyönä.
MB W-210 200cdi vm 99
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Mulla on mb c200 CDI -03 ja olen lastuttanut sen ja nyt kytkin vähä luistaa kiihdyttäessä mistä saisin vahvistetun kytkimen?
Tehoja nyt on 178hp/387nm
Kun tuntuu ettei saa mistään vahvistettua kytkintä. Kun kuulema 270 cdi kytkin ei käy 200..?
Tehoja nyt on 178hp/387nm
Kun tuntuu ettei saa mistään vahvistettua kytkintä. Kun kuulema 270 cdi kytkin ei käy 200..?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Koko paketi 270 mallista vauhtipyörineenJjerppa- kirjoitti:Mulla on mb c200 CDI -03 ja olen lastuttanut sen ja nyt kytkin vähä luistaa kiihdyttäessä mistä saisin vahvistetun kytkimen?
Tehoja nyt on 178hp/387nm
Kun tuntuu ettei saa mistään vahvistettua kytkintä. Kun kuulema 270 cdi kytkin ei käy 200..?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Näin kirjoittaa Tuikku tämän topicin ensimmäisellä sivulla. Ehkäpä halvempi keino saada kytkin ehkä vielä pitämään.
Muutaman päivän perästä suoritetaan ensimmäinen lastutus.
~170 hv/4000-4200 rpm, ahdot 1,4.
360 Nm/2600rpm. Välillä 2200-3000rpm vääntö yli 350Nm. Välillä 2000-3500rpm yli 325Nm.
Tämä lastu sopii kyllä erinomaisesti juuri 200,seen, kytkin vielä kestää, ja väännöt kuitenkin lisääntyy niin paljon, että kuutosvaihteesta tulee todellinen ajovaihde. Kulutuksessa ei eroja.
Itse asiassa, 200,sesta ei enempää tehoja/vääntöjä kannata ottaakkaan, niin ei tule myöhemmin murheita.
Muutaman päivän perästä suoritetaan ensimmäinen lastutus.
~170 hv/4000-4200 rpm, ahdot 1,4.
360 Nm/2600rpm. Välillä 2200-3000rpm vääntö yli 350Nm. Välillä 2000-3500rpm yli 325Nm.
Tämä lastu sopii kyllä erinomaisesti juuri 200,seen, kytkin vielä kestää, ja väännöt kuitenkin lisääntyy niin paljon, että kuutosvaihteesta tulee todellinen ajovaihde. Kulutuksessa ei eroja.
Itse asiassa, 200,sesta ei enempää tehoja/vääntöjä kannata ottaakkaan, niin ei tule myöhemmin murheita.
W213 220d +W242 electric drive
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
itselläni on 220 cdi jonka lastutin 3 viikkoa sitten tehoa tuli 178hv ja 395nyyttöniä.mutta turbo ei kestänyt koska on jo aikaisemmin pitänyt hieman ylimääräistä vinkunaa.nyt suunnitteilla laittaa 270 cdin ahdin onkohan jollain kokemusta tälläisestä ahtimesta?
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
lue aluksi tämä topicci (ainakin alku) niin olet jo paljon viisaampi. Ja kyllä, c270 ahdin sopii melkeen bolt on ja sille sopivalla ohjelmalla saa lisää potkua.saruhila kirjoitti:itselläni on 220 cdi jonka lastutin 3 viikkoa sitten tehoa tuli 178hv ja 395nyyttöniä.mutta turbo ei kestänyt koska on jo aikaisemmin pitänyt hieman ylimääräistä vinkunaa.nyt suunnitteilla laittaa 270 cdin ahdin onkohan jollain kokemusta tälläisestä ahtimesta?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Minun vanhassa 646 koneisessa 220cdi w203:ssa on lienee vieläkin tuo paketti eli 270cdi ahdin ja tuikun tekemä softa. Se oli ensimmäinen toimiva softa siihen kokoonpanoon
Voin suositella. Ongelmana oli ensin. liian alhainen ahtopaine ja siitä seurannut vikatila esim. loivassa ylämäessä kutosella. Tehoa n. 190 - 200hv ja n. 400nm. Vakio kytkin ei luistanut ainakaan 225tkm ajettuna.

W213 220d +W242 electric drive
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Mites tämä on ilmeisesti 646 moottorilla, ja amg 30cdi suutin kärjet? Omassa 112cdi vitossa on 611 motti, käykö amg:n suuttimen kärjet näihin? Samoiten onko havaintoa 646 pumpun sopivuudesta 611 mottiin?
Muutenhan taitaa olla turha ryhtyä kärjen vaihtoihin jos painetta ei saa kasvatettua?
Muutenhan taitaa olla turha ryhtyä kärjen vaihtoihin jos painetta ei saa kasvatettua?
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
.
Pelkkä suutinkärkien vaihto ei auta, pitää muuttaa muutenkin amg,tä vastaavaksi.
Kaikkiin suuttimiin onnistuu, parhaimmat kuitenkin tulee vähän uudemmista, 1600bar suuttimista.
1350bar riittää melkein 60hv/syl vauhtiin, vakion viton pumpussa ei aivan tuotto siihen riitä.
Vitossa pätee sama juttu, kun muissakin mersuissa.
Suuttimia kannattaa haaveilla vasta sitten, kun ensin on ahdin, cooleri ja mappianturi vaihdettu.
Ja korkeapainepummpu päivitetty suurempituottoiseksi matalamman paineen järjestelmissä (1350bar).
Korkeamman paineen pumpunkin saa käymään 1350bar järjestelmään, edelleen kuitenkin napluun osuus ja ostettavien osien määrä kasvaa.
Pelkkä suutinkärkien vaihto ei auta, pitää muuttaa muutenkin amg,tä vastaavaksi.
Kaikkiin suuttimiin onnistuu, parhaimmat kuitenkin tulee vähän uudemmista, 1600bar suuttimista.
1350bar riittää melkein 60hv/syl vauhtiin, vakion viton pumpussa ei aivan tuotto siihen riitä.
Vitossa pätee sama juttu, kun muissakin mersuissa.
Suuttimia kannattaa haaveilla vasta sitten, kun ensin on ahdin, cooleri ja mappianturi vaihdettu.
Ja korkeapainepummpu päivitetty suurempituottoiseksi matalamman paineen järjestelmissä (1350bar).
Korkeamman paineen pumpunkin saa käymään 1350bar järjestelmään, edelleen kuitenkin napluun osuus ja ostettavien osien määrä kasvaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Saakka tuon korkeapaine pumpun päivitettyä jollain muullakin konstilla kuin vaihtamalla koko roskan om646 pumpuksi?
Taasen kestääkö tuo 1350barin suutin kasvaneen paineen jos tätä rakentaa lompakon kestäessä ja ajelee päivittäiset ajot?
Taasen kestääkö tuo 1350barin suutin kasvaneen paineen jos tätä rakentaa lompakon kestäessä ja ajelee päivittäiset ajot?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
1350bar suutimet ei pitkässä juokussa tykää paineen korotuksesta(rippuu korotuksen määrästä)käivärä kirjoitti:Saakka tuon korkeapaine pumpun päivitettyä jollain muullakin konstilla kuin vaihtamalla koko roskan om646 pumpuksi?
Taasen kestääkö tuo 1350barin suutin kasvaneen paineen jos tätä rakentaa lompakon kestäessä ja ajelee päivittäiset ajot?
200CDI mallin jos vaihtaa 320CDI mallin pumppun niin jotain marginaalista paranusta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
[quote="käivärä"]Mites tämä on ilmeisesti 646 moottorilla, ja amg 30cdi suutin kärjet? Omassa 112cdi vitossa on 611 motti, käykö amg:n suuttimen kärjet näihin? Samoiten onko havaintoa 646 pumpun sopivuudesta 611 mottiin?
Muutenhan taitaa olla turha ryhtyä kärjen vaihtoihin jos painetta ei saa kasvatettua?[/qu PELKKÄ KÄRKIEN VAIHTO VAIKUTTAA VAIN HENKISELLÄ TASOLLA
Muutenhan taitaa olla turha ryhtyä kärjen vaihtoihin jos painetta ei saa kasvatettua?[/qu PELKKÄ KÄRKIEN VAIHTO VAIKUTTAA VAIN HENKISELLÄ TASOLLA
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Hienoa että tämä tieto on jälleen meidän kaikkien käytettävissä 

BMW E31 850i V12
BMW 330iA Cabrio m-sport-09ex
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
BMW 330iA Cabrio m-sport-09ex
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Hyvä juttu tosiaan että saatiin kiinnostavin sivusto takaisin ! Kiitos !
MB W-210 200cdi vm 99
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Wuhuu tuli "uus väyrynen" w211 270cdi -05 (OM647) laitettua w210 tilalle. Mikähän olisi järkevin sarja laittaa tommoseen? Olen ajatellu topikkia selattuani 320 turboa (vai kannattaako olla joku muu) amg:n suuttia ja jotain cooleria. Kumpikohan olisi parempi laittaa tähän r5 koneeseen suuttimeksi omista suuttimista rakennetut vai alkuperäiset amg:n? Mitä kannattaa ottaa huomioon ja muita vinkkejä otetaan ilomielin vastaan. Ai nii partikkelisuodatin pitää ainakin poistaa mites katti? Entäs karkaako paineet jos ei tuki myös mekaanisesti takaisinkierrätystä? Vanha änkkäri ainakin tuo varmaan vastapainetta rajusti kannattaa varmaan vaihtaa johonkin vapaammin virtaavaan? Tässä kysymyksiä joiden kanssa painin unettomia öitä enkä saa vastauksia.
Nykyinen w212 350cdi - 09
Nykyinen w906 om651 - 10
Ex
W124 300E
W123 240D
W124 200D
W210 220D
W210 220cdi - 02
W211 270cdi - 05
W904 313 - 05
Nykyinen w906 om651 - 10
Ex
W124 300E
W123 240D
W124 200D
W210 220D
W210 220cdi - 02
W211 270cdi - 05
W904 313 - 05
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
.
Valitettavasti tuohon ei mitään järkevää sarjaa ole olemassa.
Järkevintä on vaan ajella vakiolla autolla.
...
Tuossa mallissa on sähkö ohjattu ahdin.
320cdi vastaava ei käy suoraan, koska ahtoputken lähtö on siinä hankalaan suuntaan.
Joutuu kahdesta rakentelemaan, kompurakotelon kansi pitää olla vanhemmasta alipaineohjatusta, jossa ahtoputken lähtö on etuviistoon.
Vanhempaan järjestelmään (1350bar) on ahdin helpompi vaihtaa.
Jos suuttimet on oikein rakennettu, niin eipä ne alkuperäisistä poikkea.
OM647,ssähän on 1600bar railpaine vakiona, että tehojahan siitä isoilla suuttimilla hyvin saa.
Hiukkassuodatinta ei 270cdi,ssä ole.
Pakoputken virtaama ihan vakiona riittää reilusti yli kolmen sadan, kunhan on vaan kunnossa.
Kierrätyksen voi tukkia, tai olla tukkimatta - miten haluaa.
Vakioilla suuttimilla jää suurempaan ahtimeen väkisellä vähän vakiota enemmän viivettä, ei paljoa - mutta kyllä sen huomaa.
Ruiskutusaika venyy hirmuisen pitkäksi, kun syöttöä lisäämällä yrittää paimentaa ahtoja ylöspäin ja savuahan siitä on silloin tulossa.
Toimivat imusarjan läpät auttaa ahtimen herättelyvaiheessa.
Suuremmilla suuttimilla saa toimimaan vakion kaltaisesti.
Man vaihteiselle 270,lle ei kannata tehdä mitään, ajella vaan.
Ei voi oikein ollenkaan lisätä syöttöjä, heti alkaa vauhtipyörä pohjaamaan.
Hukkaan heitetty turha työ.
Mappi anturi pitää vaihtaa, jos ahtimen vaihtaa, niin saa suuremmasta ahtimesta kaiken edun käyttöön.
Ja cooleri.
Pelkällä ohjelmalla suunnilleen 500/220, ahdin ei riitä enempään, tuo tulee käytännössä vakioilla savuilla, jos auto on kunnossa.
320cdi,n ahdin ei riitä kolmeensataan, AMG,n suuttimet korkeammalla ruiskutuspaineella reilusti ylikin, samoin 1600bar pumppu.
Päivitettyä 320cdi,n ahdinta voi kysellä kotomaasta, tai Itävallan Alexilta, http://www.z-turbo.at/
Valitettavasti tuohon ei mitään järkevää sarjaa ole olemassa.
Järkevintä on vaan ajella vakiolla autolla.
...
Tuossa mallissa on sähkö ohjattu ahdin.
320cdi vastaava ei käy suoraan, koska ahtoputken lähtö on siinä hankalaan suuntaan.
Joutuu kahdesta rakentelemaan, kompurakotelon kansi pitää olla vanhemmasta alipaineohjatusta, jossa ahtoputken lähtö on etuviistoon.
Vanhempaan järjestelmään (1350bar) on ahdin helpompi vaihtaa.
Jos suuttimet on oikein rakennettu, niin eipä ne alkuperäisistä poikkea.
OM647,ssähän on 1600bar railpaine vakiona, että tehojahan siitä isoilla suuttimilla hyvin saa.
Hiukkassuodatinta ei 270cdi,ssä ole.
Pakoputken virtaama ihan vakiona riittää reilusti yli kolmen sadan, kunhan on vaan kunnossa.
Kierrätyksen voi tukkia, tai olla tukkimatta - miten haluaa.
Vakioilla suuttimilla jää suurempaan ahtimeen väkisellä vähän vakiota enemmän viivettä, ei paljoa - mutta kyllä sen huomaa.
Ruiskutusaika venyy hirmuisen pitkäksi, kun syöttöä lisäämällä yrittää paimentaa ahtoja ylöspäin ja savuahan siitä on silloin tulossa.
Toimivat imusarjan läpät auttaa ahtimen herättelyvaiheessa.
Suuremmilla suuttimilla saa toimimaan vakion kaltaisesti.
Man vaihteiselle 270,lle ei kannata tehdä mitään, ajella vaan.
Ei voi oikein ollenkaan lisätä syöttöjä, heti alkaa vauhtipyörä pohjaamaan.
Hukkaan heitetty turha työ.
Mappi anturi pitää vaihtaa, jos ahtimen vaihtaa, niin saa suuremmasta ahtimesta kaiken edun käyttöön.
Ja cooleri.
Pelkällä ohjelmalla suunnilleen 500/220, ahdin ei riitä enempään, tuo tulee käytännössä vakioilla savuilla, jos auto on kunnossa.
320cdi,n ahdin ei riitä kolmeensataan, AMG,n suuttimet korkeammalla ruiskutuspaineella reilusti ylikin, samoin 1600bar pumppu.
Päivitettyä 320cdi,n ahdinta voi kysellä kotomaasta, tai Itävallan Alexilta, http://www.z-turbo.at/
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Kiitoksi kovasti! Automaattihan tää käkätin on onneksi. Sellaista päivitettyä ahdinta ei siis ole joka poistaa tuon mainitsemasi ongelman? Ei varmaan hyöty kohtaa vanhan päivittämissäkään? :/
Nykyinen w212 350cdi - 09
Nykyinen w906 om651 - 10
Ex
W124 300E
W123 240D
W124 200D
W210 220D
W210 220cdi - 02
W211 270cdi - 05
W904 313 - 05
Nykyinen w906 om651 - 10
Ex
W124 300E
W123 240D
W124 200D
W210 220D
W210 220cdi - 02
W211 270cdi - 05
W904 313 - 05
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Onkos tuossa uudemmassa eri kytkin ku w210:ssä? Ei oo ollu ainakaa vielä ongelmia kytkimen kanssa.
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Laitellaan vaikka tänne. Itsellä ollut tuollainen 202 koppainen 220 jonkun aikaa ja pikkuhiljaa sitä vähän näpräillyt. Tuohon on nyt tulut vaihdettua isompi ahdin (270 vastaava, mutta sprinteristä lähtöjään), sen ilmanottoa helpotettu ja isompi cuuleri:

Vakiosoftallahan tämä vielä on ja hukkisohjaus ohjailee siipiä (välttävästi..). Tässä vaiheessa oli tarkoitus ohjelmoituttaa tuo ja sitten viheltää peli päättyneeksi. Käsittääkseni pitäisi olla potentiaalia jonnekkin +-190 tienoille. Kuulostaako järkevältä vai kannattaisiko jokin modi vielä tehdä? Käsittääkseni vakio mappi menisi sinne mihin suuttimetkin eikä pakoputken pitäisi olla ongelma, eli nuo ei maksaisi vaivaa. Seuraava askel olisi sitten mappi, suuttimet, korkeapainepumppu, jne, mutta näihin ei olisi tarkoitus mennä vaan tyytyä tuohon vajaan 200 tienoille

Vakiosoftallahan tämä vielä on ja hukkisohjaus ohjailee siipiä (välttävästi..). Tässä vaiheessa oli tarkoitus ohjelmoituttaa tuo ja sitten viheltää peli päättyneeksi. Käsittääkseni pitäisi olla potentiaalia jonnekkin +-190 tienoille. Kuulostaako järkevältä vai kannattaisiko jokin modi vielä tehdä? Käsittääkseni vakio mappi menisi sinne mihin suuttimetkin eikä pakoputken pitäisi olla ongelma, eli nuo ei maksaisi vaivaa. Seuraava askel olisi sitten mappi, suuttimet, korkeapainepumppu, jne, mutta näihin ei olisi tarkoitus mennä vaan tyytyä tuohon vajaan 200 tienoille

Jengi luulee et mullon BMW, oikeesti mulla on vain ämbeedee ja sekin aina vähän oikuttelee.
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
.
Kolmen baarin mappi kannattaa ostaa, ei maksa paljoa, paljon savuja jää poikkeen.
Jos vakiolla korkeapainepumpulla meinaa pärjätä, niin tooodella hyvässä kunnossa pitää polttoainelinjasto olla, siksi pieneksi marginaalit menee.
Ihan varuiksi koettaisin jostain 270 pumppua saada + siihen sitä ensimmäistä polttoainelinjaston putkea railtukille.
Kolmen baarin mappi kannattaa ostaa, ei maksa paljoa, paljon savuja jää poikkeen.
Jos vakiolla korkeapainepumpulla meinaa pärjätä, niin tooodella hyvässä kunnossa pitää polttoainelinjasto olla, siksi pieneksi marginaalit menee.
Ihan varuiksi koettaisin jostain 270 pumppua saada + siihen sitä ensimmäistä polttoainelinjaston putkea railtukille.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Kiitokset kommenteista. Vai niinkin limitille menisi. Täytynee sitten mappia alkaa vielä jostain etsiä. Korkeapainepumppu kuulostaa jo kovin arvokkaalta, melkein mielummin tyytyy vähempään:( 260 tkm tuolla on nyt rullattu, ettei se kai ihan väljä pitäisi olla.
Jengi luulee et mullon BMW, oikeesti mulla on vain ämbeedee ja sekin aina vähän oikuttelee.
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Oisko kellään tiedossa saako mistään tuollaiseen w203 270cdi manuaalivaihteiseen tuon kaksoismassa vauhtipyörän tilalle tavallista mallia niin ei olis
pohjaamisongelmaa ja sais pikkasen enempi voimaa otettua käyttöön...?
Täällä foorumilla oli yksi myynnissä ja se oli tarkoitettu 316 sprintteriin mutta kävisiköhän se myös tuohon henkilömalliin..?
pohjaamisongelmaa ja sais pikkasen enempi voimaa otettua käyttöön...?
Täällä foorumilla oli yksi myynnissä ja se oli tarkoitettu 316 sprintteriin mutta kävisiköhän se myös tuohon henkilömalliin..?
S205 200d Om651 -17
S211 220cdi -10
W201 200b -88
S211 220cdi -10
W201 200b -88
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Tietääkö kukaan saako mistään korkeapainepumppuun osia? esim 200cdi pumppuun 320 cdi osat sisään?? jos saa niin mistä?
Ex. w201 190 2.3-16v -85
Ex. w124 230E aut. -85
Ex. w202 180c farkku -99
Ex. w210 220Cdi -99
Ex.w202 200Cdi farkku -99
Ex.w638 vito 220cdi -99
Ex.w210 290td -96
w202 -95 kilpuri projekti...
S204 350cdi 4-matic
Ex. w124 230E aut. -85
Ex. w202 180c farkku -99
Ex. w210 220Cdi -99
Ex.w202 200Cdi farkku -99
Ex.w638 vito 220cdi -99
Ex.w210 290td -96
w202 -95 kilpuri projekti...
S204 350cdi 4-matic
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
.
Onko Hämeen diesel lähellä ?
Onko Hämeen diesel lähellä ?
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
n.200km päässä tästä joutsan kupeesta...
Ex. w201 190 2.3-16v -85
Ex. w124 230E aut. -85
Ex. w202 180c farkku -99
Ex. w210 220Cdi -99
Ex.w202 200Cdi farkku -99
Ex.w638 vito 220cdi -99
Ex.w210 290td -96
w202 -95 kilpuri projekti...
S204 350cdi 4-matic
Ex. w124 230E aut. -85
Ex. w202 180c farkku -99
Ex. w210 220Cdi -99
Ex.w202 200Cdi farkku -99
Ex.w638 vito 220cdi -99
Ex.w210 290td -96
w202 -95 kilpuri projekti...
S204 350cdi 4-matic
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Kertokaas amatöörille, että millaisia teholukemia kannattaa ottaa vakiomoottorista kun autona on 320cdi ML -07 tomaatilla? Nyt ei haeta ihan huipputehoja keston liiallisella kustannuksella mutta kuitenkin sellaista parannusta että persiissä on havaittavissa.
BMW-kuski on aina oikeassa
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Mitä mahtaa kuulua nykyään tälle topikissa paljonkin käsitellylle tuikun 200cdi:lle ?
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Jouluterve vaan Mersumiehille, kun tässä uutena palstalle kirjoittelen.
Nyt jouluna on ollut vähän liikaa aikaa olla koneella (kun tallille ei kuulemma saa mennä).
Meikäläisellä noi harrasteet on ollu enempi tuolla perinnejenkkien puolella, mutta käyttöautot Mersumoottorisia Chryslereitä.
Tässä haaveilua ja kaavailua virityksestä 2002 PT Cruiser CRD:hen OM664 121 hv 300Nm. Ehkä vielä toistakin Chrysleriä mutta aloitetaan tästä. OM664 pitäis tutkimuksieni mukaan olla melko pitkälti OM646.
Eli 220CDI virityksestä kyse.
Tämän ketjun luettuani olen sisäistänyt seuraavaa reseptiä.
-Ahdin 270CDI tai 320CDI
-Välijäähdytin suuremmaksi
-Ohjelma
-suuremmat suuttimet? ehkä
-PT:n ahdin on hukkaportilla, eikä muuttuva siipinen.
Aiheuttaako vaikeutta löytää ahdinta?
Osaako alkuperäinen ohjaus ohjata muuttuva siipistä? (Harisen sivujen mukaan muuttuvasiipinen menis ohjelma muutoksella?)
Alkuperäinen Garret (A6610960299) on tuon näköinen.
http://www.philippidis.de/artikel/bilde ... 402273.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Äkkiseltään esim GT2359 ei tuntuis mahdottomalta asennukselta, mutta tuo muuttuvasiipisyys <> hukkis.
Vaihteistohan on diesel PT:ssä Getragin manuaali.
Moottorin ohjaus Bosch EDC15C2
Mitä asiantuntijat sanoo?
Nyt jouluna on ollut vähän liikaa aikaa olla koneella (kun tallille ei kuulemma saa mennä).
Meikäläisellä noi harrasteet on ollu enempi tuolla perinnejenkkien puolella, mutta käyttöautot Mersumoottorisia Chryslereitä.
Tässä haaveilua ja kaavailua virityksestä 2002 PT Cruiser CRD:hen OM664 121 hv 300Nm. Ehkä vielä toistakin Chrysleriä mutta aloitetaan tästä. OM664 pitäis tutkimuksieni mukaan olla melko pitkälti OM646.
Eli 220CDI virityksestä kyse.
Tämän ketjun luettuani olen sisäistänyt seuraavaa reseptiä.
-Ahdin 270CDI tai 320CDI
-Välijäähdytin suuremmaksi
-Ohjelma
-suuremmat suuttimet? ehkä
-PT:n ahdin on hukkaportilla, eikä muuttuva siipinen.
Aiheuttaako vaikeutta löytää ahdinta?
Osaako alkuperäinen ohjaus ohjata muuttuva siipistä? (Harisen sivujen mukaan muuttuvasiipinen menis ohjelma muutoksella?)
Alkuperäinen Garret (A6610960299) on tuon näköinen.
http://www.philippidis.de/artikel/bilde ... 402273.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Äkkiseltään esim GT2359 ei tuntuis mahdottomalta asennukselta, mutta tuo muuttuvasiipisyys <> hukkis.
Vaihteistohan on diesel PT:ssä Getragin manuaali.
Moottorin ohjaus Bosch EDC15C2
Mitä asiantuntijat sanoo?