W211 -09 Cdi huoltoohjeita tee se itse meinigillä
W211 -09 Cdi huoltoohjeita tee se itse meinigillä
Mites tuollaista uudempaa mersua voi/kannattaa itse huoltaa? Omat kokemukset ovat vain w124:sta ja nyt pitäis vähän huoltaa w211:stä.
Mitäs öljyä tuommoinen haluaa? Ilmeisesti hiukkaspöntön takia tarvis vähän parempaa ns. tuhkaamatonta öljyä. Sopiiko siihen esim. Teboil diamond diesel (longlife) Pikaisesti saksankielistä käyttöopasta selatessani näin num.229.51 siinä kirjaisessa. Mielestäni siinä tebarin öljyssä olisi sama luokitus. Tosin diamond diesel taitaa olla semi-synteettistä öljyä joten käykö sen puolesta?
Mitä muita kannattaa tuommoisessa autossa pitää silmällä, tai vaihdella ennalta. Muistan lukeneeni että pussijousissa (farmari) olisi kompressosissa jokin suodatin minkä voi itse vaihtaa? Tosin tutun vehon asentajan mukaan se ei ole kuulunut koskaan huoltoohjelmaan.
Entä laatikkoöljyt (automaatti) onko olemassa joku vaihtoväli, ja onko tehtävissä vielä itse niinkuin vanhemmissa mersuissa?
Vinkkejä ja kokemuksia otetaan vastaan.
Mitäs öljyä tuommoinen haluaa? Ilmeisesti hiukkaspöntön takia tarvis vähän parempaa ns. tuhkaamatonta öljyä. Sopiiko siihen esim. Teboil diamond diesel (longlife) Pikaisesti saksankielistä käyttöopasta selatessani näin num.229.51 siinä kirjaisessa. Mielestäni siinä tebarin öljyssä olisi sama luokitus. Tosin diamond diesel taitaa olla semi-synteettistä öljyä joten käykö sen puolesta?
Mitä muita kannattaa tuommoisessa autossa pitää silmällä, tai vaihdella ennalta. Muistan lukeneeni että pussijousissa (farmari) olisi kompressosissa jokin suodatin minkä voi itse vaihtaa? Tosin tutun vehon asentajan mukaan se ei ole kuulunut koskaan huoltoohjelmaan.
Entä laatikkoöljyt (automaatti) onko olemassa joku vaihtoväli, ja onko tehtävissä vielä itse niinkuin vanhemmissa mersuissa?
Vinkkejä ja kokemuksia otetaan vastaan.
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Re: W211 -09 Cdi huoltoohjeita tee se itse meinigillä
Ei kuulu huolto-ohjelmaan moni muukaan asia, mutta silti on syytä vaihdella mikäli aikoo kohtuu huolettomasti ajella. Öljyt hyvät luokituksen omaavat, ja tosiaan tuhkaamattomat. Pa-suodin kerran vuoteen, niin ei jää välille vaikka hyytäis -40 astetta pakkasella (ainakaan sen vuoksi ettei pa kulje suodattimen läpi). Tietenkin kaikki ilmansuodattimet ja jos vaikka sattuis olemaan V6-koneella niin moottori-ilmansuotimet menee todella lyhyellä aikavälillä paskaisiksi.
Ja sinne etuokasuojan (vasemman) sisäpuolelle se tasonsäädön kompuran suodatin, niin pääsee pidemmälle ilman perän laskuja (hinta alle kympin). Ja laatikon öljyt vajaan 100tkm:n välein vaikkapa ja miksei tiheämminkin, suhteellisen helppo homma (huuhtelemalla tietenkin). Jarruputkien seurailua takapäästä ettei pääse ruostumaan puhki. Peräöljyt ilmanmuuta myös. Kyllä tuon voi huoltaa itse melkoisen pitkälle ilman poppakonsteja, testeri helpottaa vikadiagnoosien tekemistä ja niitäkin löytyy jo vaikka mistä. Jos lie V6, niin kannattaa seurailla ettei vuotele öljyä turbolle menevän putken ja tiivisteen välistä...säästyy pitkä penni kun tarkastaa että kunnolla paikallaan ja ehjä tiiviste.
Ja paljon juttua löytyy aiheesta foorumilla missä vikoja, ja mihin kannattaa kiinnittää huomiota ennaltaehkäisevästi. Varsin vähillä remonteilla toistaiseksi 213 tkm, kuluvia osia vaihdeltu...alapallot, etuiskarit, levyt ja palat kaikki, parkkitutkia muutama.
Ja sinne etuokasuojan (vasemman) sisäpuolelle se tasonsäädön kompuran suodatin, niin pääsee pidemmälle ilman perän laskuja (hinta alle kympin). Ja laatikon öljyt vajaan 100tkm:n välein vaikkapa ja miksei tiheämminkin, suhteellisen helppo homma (huuhtelemalla tietenkin). Jarruputkien seurailua takapäästä ettei pääse ruostumaan puhki. Peräöljyt ilmanmuuta myös. Kyllä tuon voi huoltaa itse melkoisen pitkälle ilman poppakonsteja, testeri helpottaa vikadiagnoosien tekemistä ja niitäkin löytyy jo vaikka mistä. Jos lie V6, niin kannattaa seurailla ettei vuotele öljyä turbolle menevän putken ja tiivisteen välistä...säästyy pitkä penni kun tarkastaa että kunnolla paikallaan ja ehjä tiiviste.
Ja paljon juttua löytyy aiheesta foorumilla missä vikoja, ja mihin kannattaa kiinnittää huomiota ennaltaehkäisevästi. Varsin vähillä remonteilla toistaiseksi 213 tkm, kuluvia osia vaihdeltu...alapallot, etuiskarit, levyt ja palat kaikki, parkkitutkia muutama.
EQB 300 4-matic -23
Re: W211 -09 Cdi huoltoohjeita tee se itse meinigillä
Tuossahan tuli varsin kattavasti tietoa. Kiitoksia siitä. Mites muuten tuo PA filtterin vaihto tapahtuu käytännössä kun on automaattinen käynnistys autossa. Eli jos nykäisen uuden filtterin paikoilleen ja auto ei lähde hetkeen käyntiin niin startti ei varmaan sahaa itteensä punaiseksi? Kai se hetken päästä luovuttaa? Ja ei kai se mene sitten johonkin vikatilaan jos ei ole pariin-kolmeen käynnistyskertaan lähtenyt käyntiin?
Mistä sais tämmöiseen vikalukulaitteen, joka ei maksa miljoonia mutta jolla kuitenkin pääsisi suht syvälle järjestelmään?
Mistä sais tämmöiseen vikalukulaitteen, joka ei maksa miljoonia mutta jolla kuitenkin pääsisi suht syvälle järjestelmään?
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Re: W211 -09 Cdi huoltoohjeita tee se itse meinigillä
Taitaa tulla halvemmaksi ajella lähimmän testerin luo kuin ostaa itselle, ainoa KUNNON kapine on tuo *-laite. Muilla tahtoo jäädä enemmän tai vähemmän vaillinaiseksi se saatava tieto.
PA-suodatin täyteen vaikkapa FORTEa ja paikalleen ja käynnistyy/jää käyntiin parilla startilla. Startti ei pyöritä loputtomiin, lopettaa kyllä itsekseen ja voihan sitä kääntää virrat pois...Turhaan moittivat näitä uudempia ja niiden korjattavuutta, minä en ainakaan vaihda vanhempaan tekniikkaan kokopäiväisesti...molempia pihassa ja ei ole vaikea valita kummalla haluaisin lähteä aina. Dieselillä tietenkin!
PA-suodatin täyteen vaikkapa FORTEa ja paikalleen ja käynnistyy/jää käyntiin parilla startilla. Startti ei pyöritä loputtomiin, lopettaa kyllä itsekseen ja voihan sitä kääntää virrat pois...Turhaan moittivat näitä uudempia ja niiden korjattavuutta, minä en ainakaan vaihda vanhempaan tekniikkaan kokopäiväisesti...molempia pihassa ja ei ole vaikea valita kummalla haluaisin lähteä aina. Dieselillä tietenkin!
EQB 300 4-matic -23
Re: W211 -09 Cdi huoltoohjeita tee se itse meinigillä
Ja lataat akun täyteen etukäteen niin kestää starttailla usemmankin setin.dansku kirjoitti:Tuossahan tuli varsin kattavasti tietoa. Kiitoksia siitä. Mites muuten tuo PA filtterin vaihto tapahtuu käytännössä kun on automaattinen käynnistys autossa. Eli jos nykäisen uuden filtterin paikoilleen ja auto ei lähde hetkeen käyntiin niin startti ei varmaan sahaa itteensä punaiseksi? Kai se hetken päästä luovuttaa? Ja ei kai se mene sitten johonkin vikatilaan jos ei ole pariin-kolmeen käynnistyskertaan lähtenyt käyntiin?
Mistä sais tämmöiseen vikalukulaitteen, joka ei maksa miljoonia mutta jolla kuitenkin pääsisi suht syvälle järjestelmään?
Paljonko on paljon? Foorumilla muutamat jäsenet ovat myyneet kloonistareja läppäreineen toimintatakuulla, hinta on muistaakseni ollut tonnin ja puolentoista väliltä. Riskillä voi ite tilailla kiinasta, maksaa halvimillaan (tulleineen) kolmisensataa + läppärin. Launch ja Bosch ovat keskinkertaisesti tai hieman paremmin toimivia systeemejä, hinnat ovat silti melko rapeita. Brittifoorumilla vannovat Autelin kädessä pidettävään, mutta sittenpä siellä on 'fault code pXXXX, what to do' kysymyksiä

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 -09 Cdi huoltoohjeita tee se itse meinigillä
Voisiko joku olla ystävällinen ja purkaa tähän auton vin koodin, tai mikä lie se oli? Haluaisin tietää onko auto varustettu hiukkassuodattiella, kun ilmeisesti kaikissa ei sitä ole.
Runko.num: WDB2112081B440681
Runko.num: WDB2112081B440681
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Re: W211 -09 Cdi huoltoohjeita tee se itse meinigillä
Terve, varsinkaan common rail -koneisiin ei ikinä kannata täyttää suodatinta irrallaan. Vaikka täyttää likaiselle puolelle (kaikissa ei edes mahdollista), saattaa suodattamatonta päästä eteenpäin. 1600 bar ei oikein tykkää tästä...
Teboilin kirja ei suosittele Diamond Dieseliä hiukkassuodatinkoneeseen. Mersun luokitusvaatimus 229:51 ei taida taata vähätuhkaisuutta. Esim Mobilin ESP:t ok.
Teboilin kirja ei suosittele Diamond Dieseliä hiukkassuodatinkoneeseen. Mersun luokitusvaatimus 229:51 ei taida taata vähätuhkaisuutta. Esim Mobilin ESP:t ok.
Re: W211 -09 Cdi huoltoohjeita tee se itse meinigillä
Monet ja itsekkin käytän magnatec iä tosin omassa ei ole kyseistä suodatinta.
Nykyinen w212 350cdi - 09
Nykyinen w906 om651 - 10
Ex
W124 300E
W123 240D
W124 200D
W210 220D
W210 220cdi - 02
W211 270cdi - 05
W904 313 - 05
Nykyinen w906 om651 - 10
Ex
W124 300E
W123 240D
W124 200D
W210 220D
W210 220cdi - 02
W211 270cdi - 05
W904 313 - 05
Re: W211 -09 Cdi huoltoohjeita tee se itse meinigillä
Kantakortin saa itsekin luettua täältä:dansku kirjoitti:Voisiko joku olla ystävällinen ja purkaa tähän auton vin koodin, tai mikä lie se oli? Haluaisin tietää onko auto varustettu hiukkassuodattiella, kun ilmeisesti kaikissa ei sitä ole.
Runko.num: WDB2112081B440681
http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercedes/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mielenkiintoinen varuste tuo P02, huoltomiestä voisi pyytää koodaamaan sen pois.

EPC:n mukaan tässä ei ole hiukkaspönttöä, mitenkäs se on noin tuoreen Saksaan myydyn auton kohdalla mahdollista? Oliko neloskoneissa eri tilanne kuin isommissa?
Datacard
Identification number: WDB2112081B440681 4
Chassis
Sales designation: E 220 CDI
Order number: 0 8 368 00727
Delivery date: 27 03 2009
Paint code 1: 040U BLACK
Equipment: 141A MB TEX-LEATHER, TWIN/ARTICO - BLACK/ANTHRACITE
Engine no.: 646821 30 359571
Transmission: 722640 07 693947
Engine
Engine no.: 646821 30 359571
Major assembly variant: A 646 010 44 98
Part var. design.: 64682130
SA code
040U BLACK
110 FUEL AMOUNT FOR COLLECTION BY CUSTOMER
140A MB TEX-LEATHER, TWIN/ARTICO
141A MB TEX-LEATHER, TWIN/ARTICO - BLACK/ANTHRACITE
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
229L GERMANY
248 REAR SEAT WITH INTEGRATED CHILD SEAT
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
255B No code designation available
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
332B INSTRUMENT CLUSTER LANGUAGE - GERMAN
336 PREPARATION FOR TAXIMETER INSTALLATION
342 CONNECTION FOR TAXI ROOF SIGN
356 ROOF ANTENNA, REAR CENTER FOR TAXI-RADIO ETC.
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
523 RADIO AUDIO 20
573 CHILD SEAT MOUNTING, ISOFIX IN REAR
580 AIR CONDITIONER
669 SPARE WHEEL / FOLDING WHEEL
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT
809 722.6__ - 19960119 - AEJ 06/1/M/X
809 211____ - 20050503 - AEJ 08/1
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
934 TAXI EMERGENCY ALARM SYSTEM
937 722.6__ - 19961108 - REINFORCEMENT PACKAGE
937 211____ - 19990610 - TAXI/RENTAL VEHICLE - REINFORCEMENT PACKAGE
938 RADIO UNIT SWITCH AND MICROPHONE
941 PREINSTALLATION FOR "RADIO TRANSM. INTEG."
955 EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE
965 ELECTR. PROVISION FOR HIRED CARS / TAXICAB
985 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
F211 SERIES PRODUCTION 211
FS COMBI - VEHICLE
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 STEUERCODE FUER SERVICEINTERVALL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M010 EVO/VEHICLE UPGRADE ENGINES
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M646 R4-DIESEL ENGINE OM646
P02 DPF PRICE REDUCTION DISCONTINUED
R01 SUMMER TIRES
R76 LA 16" 11 SPOKE DESIGN
V06 SPEED- + LOADINDEX 95W
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
Other
EU approval date: 20080325
EU approval number: e1*2001/116*0213*16
Re: W211 -09 Cdi huoltoohjeita tee se itse meinigillä
Täytän fortet suodattimeen ja niin tekee korjaamot myös. Eikä ongelmia. Ja 229.31 ja 229.51 käy tuohon autoon. Ja Diamond diesel käy ihan uuteenkin cdi koneeseen.
W213 220d +W242 electric drive
Re: W211 -09 Cdi huoltoohjeita tee se itse meinigillä
Olisko tässä hiukkassuodatin. Tuon ikäisissä se oli vakiovaruste.
Koodi P02 tarkoittaisi, ettei hinnanalennusta enää saa jättämällä DPF pois.
P02 DPF PRICE REDUCTION DISCONTINUED
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=123584" onclick="window.open(this.href);return false;
Koodi P02 tarkoittaisi, ettei hinnanalennusta enää saa jättämällä DPF pois.
P02 DPF PRICE REDUCTION DISCONTINUED
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=123584" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: W211 -09 Cdi huoltoohjeita tee se itse meinigillä
Selasitko EPC:tä, se antaa tälle autolle katin koodilla "-474" ja kaikki differentiaalipainemittauksen osat puuttuu.JarkkoN kirjoitti:Olisko tässä hiukkassuodatin. Tuon ikäisissä se oli vakiovaruste.
Koodi P02 tarkoittaisi, ettei hinnanalennusta enää saa jättämällä DPF pois.
P02 DPF PRICE REDUCTION DISCONTINUED
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=123584" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W211 -09 Cdi huoltoohjeita tee se itse meinigillä
Tasosäädön kompuransuodin löytyy vasemmalta ja tarkempaa tietoa mistä päin konehuonetta , toivottavasti ei kovin jemmattuna.
Tuli hommattua tuollainen kulkuneuvo ja ainahan kulkuneuvoissa ropattavaa riittää.
Tuli hommattua tuollainen kulkuneuvo ja ainahan kulkuneuvoissa ropattavaa riittää.
S211 2008
Re: W211 -09 Cdi huoltoohjeita tee se itse meinigillä
EPC:ssa sain katiksi A 211 490 49 36, Code 423+926DBFI kirjoitti:Selasitko EPC:tä, se antaa tälle autolle katin koodilla "-474" ja kaikki differentiaalipainemittauksen osat puuttuu.JarkkoN kirjoitti:Olisko tässä hiukkassuodatin. Tuon ikäisissä se oli vakiovaruste.
Koodi P02 tarkoittaisi, ettei hinnanalennusta enää saa jättämällä DPF pois.
P02 DPF PRICE REDUCTION DISCONTINUED
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=123584" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei kai DPF:a sitten ole... vaikka on Münchenissa myyty saksalaisin varustein.
Olisiko DPF jätetty pois ilman hinnanalennusta. Tämä auto täyttää Euro4-vaatimukset
ilman DPF:a ja sillä on siis vihreä tiketti, jolla saa ajaa keskustoissakin. Ajorajoitukset
päätötason mukaan muuten koskevat turistejakin.
http://www.arboe.at/services-reisen/rei ... utschland/" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: W211 -09 Cdi huoltoohjeita tee se itse meinigillä
Eikös se selviä helpoiten onko suodatinta vai ei kun kävelee takaosaan ja pyöräyttää sormea pakopiipussa jos sormeen tulee reilusti mustaa DPF suodatinta ei ole
Nykyinen w212 350cdi - 09
Nykyinen w906 om651 - 10
Ex
W124 300E
W123 240D
W124 200D
W210 220D
W210 220cdi - 02
W211 270cdi - 05
W904 313 - 05
Nykyinen w906 om651 - 10
Ex
W124 300E
W123 240D
W124 200D
W210 220D
W210 220cdi - 02
W211 270cdi - 05
W904 313 - 05
Re: W211 -09 Cdi huoltoohjeita tee se itse meinigillä
Niin mistä ? Uusi suodatin hajalla ?viideo kirjoitti:Vaikka täyttää likaiselle puolelle (kaikissa ei edes mahdollista), saattaa suodattamatonta päästä eteenpäin.
Tämän ikäisessä autossa lienee sähköinen huoltokirja, sen täyttämättömyys saattaa aiheuttaa kysymyksiä autoa myytäessä.
wiimax.fi