PCMCIA kortti ja Command
PCMCIA kortti ja Command
Jos ostan PCMCIA kortin jossa on USB, niin voinko kytkeä Commandin perään vaikkapa Terabitin kiintolevyn leffoja ja musiikkia varten? Kyseessä W204 -2008
Re: PCMCIA kortti ja Command
Enpä muista onko kukaan tuota kokeillut, itse asiassa itsellänikin olisi tuollainen PCMCIA adapteri vanhoja USB1.1 läppäreitä varten, pitäisi kokeilla toimiiko ollenkaan mutta onko siitä mitään iloa kytkeä Terbitin tai jopa Terabyten kovalevyä siihen leffoja ja musiikkia varten kun eihän 2008 COMAND soita sieltä leffoja vaikka olisi DVD-imagella ja eikös 204:ssakin ollut joku 4000 kappaleen raja musiikille eli 16 GB:n muistikorttia suuremmalla varastolla ei sitten tekisi mitään. Joka tapauksessa sehän on surkean näköinen autossa jos COMANDista lähtee napanuora jonnekin ja ulkoisen kovalevyn sähkönsyöttöä varten toinen kaapeli vaikkapa sytkäriin?Jussiboy kirjoitti:Jos ostan PCMCIA kortin jossa on USB, niin voinko kytkeä Commandin perään vaikkapa Terabitin kiintolevyn leffoja ja musiikkia varten? Kyseessä W204 -2008
Joo, oishan se ruman näköinen. Olis vain luksusta, mikäli voisi siirtää kovolta äänikirjoja ja leffoja Commandiin. Jostain syystä en ole onnistunut kopiomaan CD/DVD levyjä Commandiin, oliskohan joku asetus pielessä. Nimimerkillä, kopionko 80 leffaa ja 30 äänikirjaa turhaan 

Onko tähän tullut lisävaloa? Minuakin kiinnostaisi. Tai lähinnä se saako PCMCIA-USB-adapterilla homman pelittämään? Ja jos saa, niin mikä olisi toimiva korttimerkki/-malli?
Ei taida onnistua leffojen katselu USB:n kautta. Pre-facelift mallissa Comand ei tunnistanut muistikortille ladattuja leffoja, Eikä facelift mallikaan tunnistanut kovalevyä USB:n kautta.
2,5" kovalevyt (mikä muutenkin olisi tässä asiassa 3,5" mielekkäämpi) tarvii vain poikkeustapauksissa lisävirtaa, eli tuollainen ottaa virrat suoraan USB:n kautta.DBFI kirjoitti:ulkoisen kovalevyn sähkönsyöttöä varten toinen kaapeli vaikkapa sytkäriin?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Mutta kun tässä autossa ei ollut USB-liitäntää vaan suunniteltiin PCMCIA-USB adapteria. Paljonko meinaat että PCMCIA-liitännästä saa virtaa, erityisesti tuosta mankan liitännästä? Oma (firman) HP8570w läppäri ei tahdo pystyä oman 320 GB:n 2.5 tuuman ulkoista kovalevyä ajamaan.sonikki kirjoitti: 2,5" kovalevyt (mikä muutenkin olisi tässä asiassa 3,5" mielekkäämpi) tarvii vain poikkeustapauksissa lisävirtaa, eli tuollainen ottaa virrat suoraan USB:n kautta.
Omien kokemusteni mukaan sen PCMCIA-väylän siirtokyky sakkaa jollain kohdalla kun siirrettävää tavaraa on enemmän. Mahtaisiko siellä olla joku välipuskurimuisti, joka alkaa "yskiä" 2013-tasoisilla tietomäärillä.
Tämän kokemukseni vuoksi epäilen, että ison ulkoisen levyn sisältävän suuren materiaalimäärän skannaaminen tai DVD-imagen (DivX-tiedostojahan tuo COMAND ei toistane...) käsittely 2008-vuosimallin auton PCMCIA:n läpi joko ei onnistu tai ei ole käytettävyydeltään kelvollinen ratkaisu. Tokikaan en ole näitä kumpaakaan itse kokeillut vaan olen kiltisti siirtänyt sisällöt auton omalle kovalevylle.
Sitten vähän spekulaatiota ilman kokemuspohjaa:
Itse kukaties tarkastelisin ennemmin auton oman kovalevyn korvaamista isommalla ja/ tai mahdollisuutta liittää toinen kovalevy sopivaan paikkaan asennetussa siirtokehikossa sen rinnalle.
Sen mukaan mitä olen nähnyt COMANDin asetusvalikoissa on kyllä maininta HDD1-4. Alkuperäisen kovalevyn asennustarvikkeet eivät kuitenkaan ole ihan PC-standardien mukaisia, joten lisääminen ei välttämättä onnistu ihan Verkkokaupan hyllytuotteilla eikä lisälevyn lisääminen keskusyksikön asetuksiinkaan välttämättä ole ihan yhtä automaattista kuin modernissa kotitietokonekäyttökärjestelmässä.
Alkuperäisen levyn korvaamisessa isommalla voi olla se haaste että navigaattoridatat ja asetukset pitäisi saada jotenkin yhteensopivasti uudelle levylle. Ja inhorealistinen epäilykseni sanoo, että systeemi voi olla aika nirso sen suhteen, miten kopiointi tehdään ja miltä kovalevy systeemin suuntaan sen jälkeen näyttää. Muutenhan COMANDin kovalevyimageja olisi todennäköisesti Internet väärällään.
Tämän kokemukseni vuoksi epäilen, että ison ulkoisen levyn sisältävän suuren materiaalimäärän skannaaminen tai DVD-imagen (DivX-tiedostojahan tuo COMAND ei toistane...) käsittely 2008-vuosimallin auton PCMCIA:n läpi joko ei onnistu tai ei ole käytettävyydeltään kelvollinen ratkaisu. Tokikaan en ole näitä kumpaakaan itse kokeillut vaan olen kiltisti siirtänyt sisällöt auton omalle kovalevylle.
Sitten vähän spekulaatiota ilman kokemuspohjaa:
Itse kukaties tarkastelisin ennemmin auton oman kovalevyn korvaamista isommalla ja/ tai mahdollisuutta liittää toinen kovalevy sopivaan paikkaan asennetussa siirtokehikossa sen rinnalle.
Sen mukaan mitä olen nähnyt COMANDin asetusvalikoissa on kyllä maininta HDD1-4. Alkuperäisen kovalevyn asennustarvikkeet eivät kuitenkaan ole ihan PC-standardien mukaisia, joten lisääminen ei välttämättä onnistu ihan Verkkokaupan hyllytuotteilla eikä lisälevyn lisääminen keskusyksikön asetuksiinkaan välttämättä ole ihan yhtä automaattista kuin modernissa kotitietokonekäyttökärjestelmässä.
Alkuperäisen levyn korvaamisessa isommalla voi olla se haaste että navigaattoridatat ja asetukset pitäisi saada jotenkin yhteensopivasti uudelle levylle. Ja inhorealistinen epäilykseni sanoo, että systeemi voi olla aika nirso sen suhteen, miten kopiointi tehdään ja miltä kovalevy systeemin suuntaan sen jälkeen näyttää. Muutenhan COMANDin kovalevyimageja olisi todennäköisesti Internet väärällään.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Jos haluan siirtää musiikkia tuonne Comandin muistille niin tarvitsen tälläisen http://www.startechnik.de/index.php?pag ... d_2586.php
C207 rouvalla, Fordilla mä itte