Mikään ei rajota sitä vipua, eli joko syöttöä on ruuvvattu alas tai pumpussa jotain vikaa, koska tuolla 120cc pitäs kyllä tulla enemmän vääntöä jo alemmilla kierroksilla eikö vain?jekku90 kirjoitti:tuo pultin taakse osittain jäävä vipu niin sitä kun et rajoita millään niin pitäisi tulla kakkua jos kannen alta tapissaan. tyhmä pitää olla jos menee vielä kannen alle räpeltää kun ulkoinenkin säätö olemassa
om602 vääntö ja ahdonalainen syöttö
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 47
- Liittynyt: Ma 08.04.2013 15:39
- Paikkakunta: Kruunupyy
Re: APUA! om602 vääntö
Mercedes-Benz W201 2.5ST
Re: APUA! om602 vääntö
tolla syöttö määrällä,jos kaikki muu on kunnossa,pitäs tulla 300 hv.pitäskö sun pumppu käyttää ppd,mynä tai jollain muulla pajalla?tietäsit sitten,onko vika pumpussa tai muussa kombinaatiossa.
Re: APUA! om602 vääntö
Ainakaan tuo "syötönsäätö" ei näytä millään tapaa ppd:n käsialalta mitä olen muita pasin tekemiä uudempia pumppuja nähnyt. Voihan toki olla että siellä on tehty tuollasiakin kun periaate on kuitenkin sama. Mutta ei siellä kyllä nyt ole lähelläkään 120cc.Keltsi kirjoitti:tolla syöttö määrällä,jos kaikki muu on kunnossa,pitäs tulla 300 hv.pitäskö sun pumppu käyttää ppd,mynä tai jollain muulla pajalla?tietäsit sitten,onko vika pumpussa tai muussa kombinaatiossa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: APUA! om602 vääntö
Kateissa tuola on syöttöä,tommosen säätimen näin mynän tekemänä,jos oikein katoin..
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 47
- Liittynyt: Ma 08.04.2013 15:39
- Paikkakunta: Kruunupyy
Re: APUA! om602 vääntö
Siekkinen kirjoitti:Ainakaan tuo "syötönsäätö" ei näytä millään tapaa ppd:n käsialalta mitä olen muita pasin tekemiä uudempia pumppuja nähnyt. Voihan toki olla että siellä on tehty tuollasiakin kun periaate on kuitenkin sama. Mutta ei siellä kyllä nyt ole lähelläkään 120cc.Keltsi kirjoitti:tolla syöttö määrällä,jos kaikki muu on kunnossa,pitäs tulla 300 hv.pitäskö sun pumppu käyttää ppd,mynä tai jollain muulla pajalla?tietäsit sitten,onko vika pumpussa tai muussa kombinaatiossa.
Hmm, ihmeellistä, pitäs kattoo tuonne takakannen alle.Keltsi kirjoitti:Kateissa tuola on syöttöä,tommosen säätimen näin mynän tekemänä,jos oikein katoin..
Jos pumppu ollu jossain ppd tai mynä niin onko sitten syöttöruuvvi täysin auki vai onko mitään tietoa paljonko ulkona sen pitäs olla? Jos ruuvvais syöttöä enemmän kun epäilen kyllä että on niin että viimene omistaja ruuvvannu alas, jos kytkin ei pitänyt tai jotain, ainakin kun hän katsasti siinä oli 136hv, ja saako niin paljon rajotettua vaan tuolla ulkosella säädöllä? ahdot oli vissii 1,2bar

Pitää kyllä katsoa enemmän tota, miten tietää että tuo kaasuvivusto menee pohjaan asti? kun siinä missä vaijeri on kiinni se liikkuu ainakin kunnes ottaa siihen kiinnitysrautaan kiinni, mutta sitten saa ihan vähän liikutettua vielä pumpusta, miten ton säätää, tai tarkistaa?
Mercedes-Benz W201 2.5ST
Re: APUA! om602 vääntö
Ei ainakaan mulla ollu aivan auki. Siinä pumpun takapään tasolla on jo aika paljon syöttöä. Saa rajotettua tuolla ulkosella pitemmällekkin. Ei kyllä ole mitään järkeä ruuvata pumpun sisältä pienemmälle kun on ulkonenkin säätö. Siinä kaasuvivustossa on säätö mistä saa säädettyä vähän. Löysäät sen mutterin ja liikutat vipua siinä urassa.Urpodiisseli kirjoitti:Hmm, ihmeellistä, pitäs kattoo tuonne takakannen alle.
Jos pumppu ollu jossain ppd tai mynä niin onko sitten syöttöruuvvi täysin auki vai onko mitään tietoa paljonko ulkona sen pitäs olla? Jos ruuvvais syöttöä enemmän kun epäilen kyllä että on niin että viimene omistaja ruuvvannu alas, jos kytkin ei pitänyt tai jotain, ainakin kun hän katsasti siinä oli 136hv, ja saako niin paljon rajotettua vaan tuolla ulkosella säädöllä? ahdot oli vissii 1,2barniin lukee ainakin rekisteriotteessa
Pitää kyllä katsoa enemmän tota, miten tietää että tuo kaasuvivusto menee pohjaan asti? kun siinä missä vaijeri on kiinni se liikkuu ainakin kunnes ottaa siihen kiinnitysrautaan kiinni, mutta sitten saa ihan vähän liikutettua vielä pumpusta, miten ton säätää, tai tarkistaa?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 47
- Liittynyt: Ma 08.04.2013 15:39
- Paikkakunta: Kruunupyy
Re: APUA! om602 vääntö
Nyt ainaki yks vika löytyny
kaasuvivusto ei mee ihan pohjaan, ehkä noin puoli - 1 cm saa pumpun vivun pidemmälle kun irrottaa kaasuvivuston, ja oon kattonu ja yrittäny säätää mutta vaikuttaa niin kun vaijeri ois liian lyhyt, vivun saa säädettyä että menee pohjaan mutta uskon että sillon se painaa vivustoa jo tyhjäkäynnillä :S vai voiko auton sisältä jotaki säätää? kaasupolkimesta? ja sitten pyörähti tuo syöttöruuvvi kierros ja tyhjäkäyntiruuvvi, mutta suodatijalka irti nyt kun tulee tohon öljynjäähdytin, eli saa kattoo jos tyhjäkäynti on hyvä ja ettei kierrokset jää päälle 
Paljonko tuo vaikuttaa maksimikierroksiin? ku nyt uskon että ottaa jotain 6k, ja jos kaasuvipu menee enemmän pohjaan voisko se mennä jopa 7000? ei halus niin paljo oikee kiertää tota
Ja paljonko se vaikuttaa syöttöön jos joku puol - tai 1cm jää täyskaasusta?


Paljonko tuo vaikuttaa maksimikierroksiin? ku nyt uskon että ottaa jotain 6k, ja jos kaasuvipu menee enemmän pohjaan voisko se mennä jopa 7000? ei halus niin paljo oikee kiertää tota

Ja paljonko se vaikuttaa syöttöön jos joku puol - tai 1cm jää täyskaasusta?
Mercedes-Benz W201 2.5ST
Re: APUA! om602 vääntö
jos se on vanha kunnon tasapää elementti pumppu niin vaikuttaa melko paljon. parhaillaan 30kuutioo on siellä piilossa. onko sitä rajoitin tappia rälläköity ohuemmaksi?
w201 om605
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 47
- Liittynyt: Ma 08.04.2013 15:39
- Paikkakunta: Kruunupyy
Re: APUA! om602 vääntö
Rajotin tappi vivustossa vai?jekku90 kirjoitti:jos se on vanha kunnon tasapää elementti pumppu niin vaikuttaa melko paljon. parhaillaan 30kuutioo on siellä piilossa. onko sitä rajoitin tappia rälläköity ohuemmaksi?
E: nyt kun ottaa sen vivun irti pumpusta siitä nupista ja laittaa pumpusta vivun pohjaan, niin sen vivuston saa menemään se 1cm mitä sieltä puuttuu mutta se on vaan se kaasuvaijerin jousi mikä antautuu, että aattelin jos se jousi on niin jäykkä että jos sen laittas nyt niin että pääsee täysille, ettei sitten tyhjäkäynti nouse? koska se kai ei saa vaikuttaa tyhjäkäyntiin? tai jos sitä jousta lyhentäis tai jotai

Pitää koittaa tuota kun sen saa käyntiin jos tyhjäkäynti muuttuu.
Mercedes-Benz W201 2.5ST
Re: APUA! om602 vääntö
Eipä oikeestaan vaikuta. Menee ne kierrokset maksimiin ilman että kaasu on pohjassa.Urpodiisseli kirjoitti:Paljonko tuo vaikuttaa maksimikierroksiin? ku nyt uskon että ottaa jotain 6k, ja jos kaasuvipu menee enemmän pohjaan voisko se mennä jopa 7000? ei halus niin paljo oikee kiertää tota
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: APUA! om602 vääntö
Unohda se jousen katkominen, siellä pitäisi olla stoppariruuvi pumpun kyljessä ja siihen saakka se pitää painua. Ne mersun normaalit vivustot on yleensä kyllä riittäneet, en muista oliko w124:ssä polkimella vaijerin säätö, mutta nopeasti sinä sen itse kurkkaat.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: APUA! om602 vääntö
itse olen huomannut saman asian, että toisinaan se vaijeri tuntuu liian lyhyeltä, tai miten sen nyt sanois. juurikin niin, että sillä ei saa koko pumpun vivun liikerataa hyödynnettyä. mutta siihenkin on lääke. jos siinä vivussa ei ole reikää valmiina, niin poraa siihen reijä ja siirtää sen "pallonivelen" lähemmäs akselia, jollon liikerata muuttuu lyhyemmäks ja näin ollen kaasu menee tyhjästä täysille. hankalasti selitetty, mutta kait tosta nyt jotain ymmärtää.
ja ainakin omista pumpuista oon ottanu sen rajotin ruuvvin kokonaan pois. ainakin näin, että jos ei ole ihan viimisen päälle säätäjä, niinku meikäläinen, niin sillä saa sitten inansa vielä lisää kaasua annettua, eikä ole niin väliä, vaikka pumppu ei oliskaan ihan niin täydellisesti säädetty. siitä kaasun asennosta, niin ne viimiset millit vaikuttaa aika paljon sopan määrään, noin niinku perstuntumalta. tosin jos on joku mynän tekemä pumppu, niin niissä varmaan aika turhaa mennä räplään. uskoisin, että säätäjä on sillon säätänyt pumpun niin, että tulee jo kaikki sopat, kun kaasu on normaalisti pohjassa. ei tarvi siis poistaa mitään rajotinruuvveja.
ja ainakin omista pumpuista oon ottanu sen rajotin ruuvvin kokonaan pois. ainakin näin, että jos ei ole ihan viimisen päälle säätäjä, niinku meikäläinen, niin sillä saa sitten inansa vielä lisää kaasua annettua, eikä ole niin väliä, vaikka pumppu ei oliskaan ihan niin täydellisesti säädetty. siitä kaasun asennosta, niin ne viimiset millit vaikuttaa aika paljon sopan määrään, noin niinku perstuntumalta. tosin jos on joku mynän tekemä pumppu, niin niissä varmaan aika turhaa mennä räplään. uskoisin, että säätäjä on sillon säätänyt pumpun niin, että tulee jo kaikki sopat, kun kaasu on normaalisti pohjassa. ei tarvi siis poistaa mitään rajotinruuvveja.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 47
- Liittynyt: Ma 08.04.2013 15:39
- Paikkakunta: Kruunupyy
Re: APUA! om602 vääntö
Liikerata pitäis olla pidempi, koska kun säätää että se pallonivel tulee siihen vipuun ku ne on "tyhjäkäynnillä" niin kaasupoljin pohjassa jää n 1cm täyestä kaasusta, eli siitä rajotin ruuvvistapera8x kirjoitti:itse olen huomannut saman asian, että toisinaan se vaijeri tuntuu liian lyhyeltä, tai miten sen nyt sanois. juurikin niin, että sillä ei saa koko pumpun vivun liikerataa hyödynnettyä. mutta siihenkin on lääke. jos siinä vivussa ei ole reikää valmiina, niin poraa siihen reijä ja siirtää sen "pallonivelen" lähemmäs akselia, jollon liikerata muuttuu lyhyemmäks ja näin ollen kaasu menee tyhjästä täysille. hankalasti selitetty, mutta kait tosta nyt jotain ymmärtää.
ja ainakin omista pumpuista oon ottanu sen rajotin ruuvvin kokonaan pois. ainakin näin, että jos ei ole ihan viimisen päälle säätäjä, niinku meikäläinen, niin sillä saa sitten inansa vielä lisää kaasua annettua, eikä ole niin väliä, vaikka pumppu ei oliskaan ihan niin täydellisesti säädetty. siitä kaasun asennosta, niin ne viimiset millit vaikuttaa aika paljon sopan määrään, noin niinku perstuntumalta. tosin jos on joku mynän tekemä pumppu, niin niissä varmaan aika turhaa mennä räplään. uskoisin, että säätäjä on sillon säätänyt pumpun niin, että tulee jo kaikki sopat, kun kaasu on normaalisti pohjassa. ei tarvi siis poistaa mitään rajotinruuvveja.
ja jos säätäisin että menis pohjaan (rajotinruuvvia vastaan) niin kuin sen pitäs niin se nostaisi tyhjäkäyntiä eikö? kun se painaisi sitä tyhjäkäynnillä jo
Mutta saako noita vipuja uusia jostain kun niistä on ne pallonivelet väljät aika paljon, ja semmonen "iskunvaimennin" niihin vipuihin pitäs löytää ku sille on paikka imusarjassakin
E: voi olla että oon väärässä ton liikeradan suhteen mihin meinasit että porais reijän?
Mercedes-Benz W201 2.5ST
Re: APUA! om602 vääntö
Minulla on säädettävissä se nupin paikka siellä pumpun ja lohkon välissä eli siinä pumpun vivussa. Se säätö pitää laittaa sinne minimiin eli nuppi on mahdollisimman lähellä akselia. Mikäli tätä nuppia painavan tangon toisen pään tekee säädettäväksi niin se pitää säätää pidemmäksi akselista. Vastaavasti taas se piste mihin vaijeri tulee, se pitää kiinnityspiste pitää säätää lyhyemmäksi.
Ellei muulla säädy niin vivustosta pätkä pois välistä ja hitsauskoneella paikalleen, jolloin nuppi siirtyy.
Tässä kuvassa näkyy se nuppi ja tuossa se on oikein säädetty eli minimiin -> maksimaalinen kaasun painallus minimaalisella polkimen painalluksella:

(Noita muita jousivirityksistä yms. ei kannata noteerata, ei liity aiheeseen)
Eli ei muuta kun vipuvarsien suhteita askartelemaan kohdilleen...
Ellei muulla säädy niin vivustosta pätkä pois välistä ja hitsauskoneella paikalleen, jolloin nuppi siirtyy.
Tässä kuvassa näkyy se nuppi ja tuossa se on oikein säädetty eli minimiin -> maksimaalinen kaasun painallus minimaalisella polkimen painalluksella:

(Noita muita jousivirityksistä yms. ei kannata noteerata, ei liity aiheeseen)
Eli ei muuta kun vipuvarsien suhteita askartelemaan kohdilleen...
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 47
- Liittynyt: Ma 08.04.2013 15:39
- Paikkakunta: Kruunupyy
Re: APUA! om602 vääntö
Ahaa, kiitos.veskola kirjoitti:Minulla on säädettävissä se nupin paikka siellä pumpun ja lohkon välissä eli siinä pumpun vivussa. Se säätö pitää laittaa sinne minimiin eli nuppi on mahdollisimman lähellä akselia. Mikäli tätä nuppia painavan tangon toisen pään tekee säädettäväksi niin se pitää säätää pidemmäksi akselista. Vastaavasti taas se piste mihin vaijeri tulee, se pitää kiinnityspiste pitää säätää lyhyemmäksi.
Ellei muulla säädy niin vivustosta pätkä pois välistä ja hitsauskoneella paikalleen, jolloin nuppi siirtyy.
Tässä kuvassa näkyy se nuppi ja tuossa se on oikein säädetty eli minimiin -> maksimaalinen kaasun painallus minimaalisella polkimen painalluksella:
[ http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0467.jpg ]
(Noita muita jousivirityksistä yms. ei kannata noteerata, ei liity aiheeseen)
Eli ei muuta kun vipuvarsien suhteita askartelemaan kohdilleen...
Mulla ei näytä pystyvän säätää sitä nupin paikkaa, ootko sä ton uran tehny ite vai oliko ku ostit? ainoa mitä voi säätää on se tanko joka tulee siihen kiinni, mutta pitää värkätä joku säätö.
saako noita nuppeja irti vai pitääkö humlata irti ja siirtää paikkaa?
Ja tiedättekö jos noita nuppeja saa niihin tankoihin ihan varaosaliikkeestä ku ne on väljät niin se on osasyynä ettei mee pohjaan .. vaikka jos tuon nupin siirrän niin varmaan menee pohjaan vaikka vähä väljää
Mercedes-Benz W201 2.5ST
Re: APUA! om602 vääntö
http://www.tarvikemotti.com/" onclick="window.open(this.href);return false;^
tuolta meet tuonne sekalaista osioon ja sieltä löytyy niveliä. nuo m5 kierteellä olevat on sopivia mersun kaasuvivustoon. kierretangosta sitten tekee ite tangon.
tuolta meet tuonne sekalaista osioon ja sieltä löytyy niveliä. nuo m5 kierteellä olevat on sopivia mersun kaasuvivustoon. kierretangosta sitten tekee ite tangon.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 47
- Liittynyt: Ma 08.04.2013 15:39
- Paikkakunta: Kruunupyy
Re: APUA! om602 vääntö
Jees, mut pitää nyt kattoo miten tuon tekee, ku jos sen nivelen siirtää alemmas tanko alkaa ottaan vesiletkuun joka menee kanteen eli sittenkään ei pääse täysille :/jukkis. kirjoitti:http://www.tarvikemotti.com/^
tuolta meet tuonne sekalaista osioon ja sieltä löytyy niveliä. nuo m5 kierteellä olevat on sopivia mersun kaasuvivustoon. kierretangosta sitten tekee ite tangon.
Pitää väkeltää jotain, jos vaikka sais siirrettyä siitä suodatinjalan takaa niveltä että muuttuis liike?
Mutta miten tuo on edes noin laitettu ettei pääse täysille jos on neutraaliasennossa "löysä"?
Mercedes-Benz W201 2.5ST
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 47
- Liittynyt: Ma 08.04.2013 15:39
- Paikkakunta: Kruunupyy
Re: APUA! om602 vääntö
Noniin, eli nyt on käynnissä taas, syöttöä kierros, tyhjäkäynti kierros, ja sitten se kaasuvipu säädetty mutta vielä ei ihan täysin pohjaan mene, mutta en oo vielä kaasupolkimen luota kattonu jos saa säädettyä
Mutta savua tuli lisää, vaikka vielä ei kyllä savuta kun on ahtoja, ahdot nous johonki 1,5-1,6 bar
Tuota alavääntöä en tiiä mutta ei kai ole kovin mahdollista saada tuolla ahtimella, harkinnassa on ollut pienempi turbo kun tuo tulee käyttoautoksi kun riittäisi hyvin tohon 250-300 heppaan
noin 3500rpm tulee heti täydet ahdot ja sitä ennen nousee aika hitaasti onko ihan paska herävyys tommoselle turbolle vai missä yleensä pyöritään?
Pitäis käyttää penkissä että näkis paljonko muuttuu ja sais säädettyä kunnolla, mutta kelpaa tuo nyt ku ei talvellakaa tarvi niin hirveesti voimaa kun saan ajokortin
ens kesänä sitten ehkä enemmän.
Mutta kiitos avustanne
Mutta savua tuli lisää, vaikka vielä ei kyllä savuta kun on ahtoja, ahdot nous johonki 1,5-1,6 bar
Tuota alavääntöä en tiiä mutta ei kai ole kovin mahdollista saada tuolla ahtimella, harkinnassa on ollut pienempi turbo kun tuo tulee käyttoautoksi kun riittäisi hyvin tohon 250-300 heppaan
noin 3500rpm tulee heti täydet ahdot ja sitä ennen nousee aika hitaasti onko ihan paska herävyys tommoselle turbolle vai missä yleensä pyöritään?
Pitäis käyttää penkissä että näkis paljonko muuttuu ja sais säädettyä kunnolla, mutta kelpaa tuo nyt ku ei talvellakaa tarvi niin hirveesti voimaa kun saan ajokortin

Mutta kiitos avustanne

Mercedes-Benz W201 2.5ST
Re: APUA! om602 vääntö
Mulla ainakin w124:ssa kun ei menny kaasu tappiin saakka pumpussa, niin autto kun taivutti sitä kaasuvipua missä on kaksi 45 asteen kulmaa. Taivuttaa siitä ne kulmat loivemmiks niin tulee lisää vipuvartta ja liikematka pitenee pumpulla. Eli se vipu mikä työntää säädettävää tankoa, mikä taas menee pumpun kylkeen olevaan palloniveleen.
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 47
- Liittynyt: Ma 08.04.2013 15:39
- Paikkakunta: Kruunupyy
Re: APUA! om602 vääntö
Nyt ois toinen kysymys, tuo ahdonalainen syöttö, niin tuossa pumpussa ei kyllä nyt ole semmosta, en tiedä jos on niin vanha pumppu että ei oo laitettu vai jos tuo sit ois vaan joku kotitekone elementtienvaihto pumppu.
Niin ootteko laittanu noihin ite minkäänlaisia "sylintereitä" tohon syötön säädön vipuun kun nyt savuttaa kyllä tosi paljon alakierroksilla ja ahdoilla savu häviää melkein täysin, niin pitäs saada tohon joku semmonen rajotin että ei savuta niin paljon alakierroksilla. Voiko tuommosen laittaa sinne ite? Ku katoin kaverin pumppua joka oli ppd:llä käynyt niin ei vaikuta niin vaikeelta systeemiltä jos vaan joku tietäis mistä semmosen sylinterin sais että ahdoilla nousis vipu täysille ja alakierroksilla rajottas? niin vois pumpun takapäästä laittaa syötöt isommalle niin sais jo paineita nostettua ilman että alakierroksilla on se sama syöttö.....
E: Kertokaa nyt ihmeessä joku tästä
Niin ootteko laittanu noihin ite minkäänlaisia "sylintereitä" tohon syötön säädön vipuun kun nyt savuttaa kyllä tosi paljon alakierroksilla ja ahdoilla savu häviää melkein täysin, niin pitäs saada tohon joku semmonen rajotin että ei savuta niin paljon alakierroksilla. Voiko tuommosen laittaa sinne ite? Ku katoin kaverin pumppua joka oli ppd:llä käynyt niin ei vaikuta niin vaikeelta systeemiltä jos vaan joku tietäis mistä semmosen sylinterin sais että ahdoilla nousis vipu täysille ja alakierroksilla rajottas? niin vois pumpun takapäästä laittaa syötöt isommalle niin sais jo paineita nostettua ilman että alakierroksilla on se sama syöttö.....
E: Kertokaa nyt ihmeessä joku tästä

Mercedes-Benz W201 2.5ST