Uudesta autosta päällimmäisenä minulle jäi mieleen nopeasti käytettävissä oleva huima teho ja pito ja kaikkinainen hallinnan keveys. Oma auto tuntui uutukaisen jälkeen tosi jäykältä ja painavalta

JarkkoN kirjoitti: S124 haisee jo vanhalle ja tekee jo vanhan auton vaikutelman.
Mulla oli S202:ssa lampunpyyhkimen moottorille menevä liitin hapettunut ja johto(ja) syöpynyt poikki. Ne kun laittoi kuntoon, niin satumaisiin asentoihin vinksahteleva viiksi palasi ruotuun. Muutaman vuoden se mun tinaus kesti, mutta sitten se meni taas rikki ja pyyhin sojotteli milloin minnekin. Semmonen musta halkeava läpyskä se liitin oli jossa messinkiset tapit ja holkit menee vastakkain. Ei näyttänyt kovin vesitiiviiltä ratkaisulta ja johdotkin aika ohkaisista aineksista. En laiskana laittunut sitten enää toistamiseen sitä kuntoon, kun pesunesteen tulo kätevästi lakkaa ja kesti säiliö sitten talvella pidempään. Miinuksena sitten se että lasit ummessa silloinkin kun haluaisi oikeasti niitä pimeellä huuhdella.Nozki kirjoitti:Tuotaniinniin, jos harrastuneisuutta riittää, niin ei tarvitse vaihtaa uutta, jos se vain muuten toimii niin kuin pitääkin. Pitää kyllä irrottaa ja avata se moottoriboksi, mutta sieltä sen saa kuntoon. Tarkemmin en osaa neuvoa, kun siitä on jo pitkälti yli 5 vuotta, kun viimeksi olen tuon homman tehnyt, niin ei oikein tarkasti muista.Timo L. kirjoitti:...
Oikean lampunpesimen jako on sekaisin. Lepoasento on pääasiassa pyyhin pystyssä. Pitänee vaihtaa kai uusi moottori.
...
Niin se kuitenkin on, että siellä on sisällä hammaspyörämekanismi, jossa ainakin yhdessä pyörässä muistaakseni on kyljessä jonkun sortin tappi, joka ohjaa sen pyyhkimen lopulta pois päältä tuuppaamalla kuparisia kosketuspintoja erilleen toisistaan. Tai jotenkin niin se oli. Joka tapauksessa, se on ihan varma tieto, että kun tietty hammaspyörä on väärässä kiertokulmassa, niin lepoasento menee väärään paikkaan. Sen pystynee kyllä rakennetta tutkailemalla päättelemäänkin, missä kohtaa sen kuuluu olla, mutta itse taisin ensimmäisellä kerralla ihan vain testailla yrityksen ja erehdyksen kautta, että mihin se kuuluu, jotta toimisi kuten pitää. Ekalla kerralla kun en tuota tiennyt niitä avatessani, niin todellakin kasaamisen jälkeen pysähtyivät aivan mihin sattuu, tosin samalla tavalla joka kerta...
Voeee helevatankuustoestaTimo L. kirjoitti:Tuloksena erinäinen määrä kivesiskemiä uudessa tuulilasissa, uudesa maskissa ja maalipinnassa, kuvina pahimmat. Lampunpyyhkijän nivelmuovikin särkyi.
Timo L. kirjoitti:Jees. 12-kulmainen 30 mm hylsy oli jo kotona. XZN:iä ostin kaksi lyhyttä ja yhden pitkän. Pitää huomenna ehkä käydä irroittelemaan, jahka puimurin saa eka kuntoon.
Olikohan väykyssä alkuperäisessä kiinnityksessä jotain vialla kun 30mm mutteri lähti lenkkiavaimella auki ja vetari ilman mitään työkaluja käsin siirtämällä pois kun mutteri ja tähtipäät oli irticuuno kirjoitti:Jos joudut kovasti irti moukaroimaan niin vaihda samalla laakeri takapyörään![]()
Ettei hetken päästä ole se edessä
Saa sen hylsyn suoraan kun nostaa vähän toisella tunkilla tukivartta ylös...ja sillä ~5cm jatkovarrella pääse kumin "ulkopuolelle" sen räikän.Timo L. kirjoitti:No nyt se on irti. Eivät olleet tiukassa laipan pultitkaan. Katsoin että kumin sisin kaulus vaikeuttaa hieman torxin avausta hylsyllä, ei pääse helposti suoraan painamaan. Laitan kiinni noilla uppokannoilla kun on pitkä XZN käytössä. Tuo on siis joskus ollut jo auki kun paikallaan oli uuden mallin pultit. Se olikin katkennut pyörän päästä kumin alta. Siellä oli 2-3 mm syvä "syöpymärengas", itse katkeamispinta oli kierteinen.
Niin mutta kun kumi ottaa kiinni jo hylsyyn. Se on melko paksu voimahylsy.LopenUupunut kirjoitti:Saa sen hylsyn suoraan kun nostaa vähän toisella tunkilla tukivartta ylös...ja sillä ~5cm jatkovarrella pääse kumin "ulkopuolelle" sen räikän.Timo L. kirjoitti:No nyt se on irti. Eivät olleet tiukassa laipan pultitkaan. Katsoin että kumin sisin kaulus vaikeuttaa hieman torxin avausta hylsyllä, ei pääse helposti suoraan painamaan. Laitan kiinni noilla uppokannoilla kun on pitkä XZN käytössä. Tuo on siis joskus ollut jo auki kun paikallaan oli uuden mallin pultit. Se olikin katkennut pyörän päästä kumin alta. Siellä oli 2-3 mm syvä "syöpymärengas", itse katkeamispinta oli kierteinen.
.