E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jokohan se korkeapainepumppu on heittänyt lusikan nurkkaan kuivana starttaamisesta...
SprinterW903
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja SprinterW903 »

Mika.T kirjoitti:Jokohan se korkeapainepumppu on heittänyt lusikan nurkkaan kuivana starttaamisesta...
Jälleen palataan siihen kummaan kapistukseen......Stari kertois RAIL paineen ja se kertois seuraavaksi onko tarpeeksi.....jos ei nii miksi.....ja ei ees yritä kun ei käynnistymis lupaa jos painetta liian vähän.....

Otappa rail paineen tunnistimen johto pois.....ja kokeile sitten startata kerran ei ole staria.....tuolla konstilla voit huijata että rail painetta olisi tarpeeksi.
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Mika.T kirjoitti:Jokohan se korkeapainepumppu on heittänyt lusikan nurkkaan kuivana starttaamisesta...
Toivottavasti. Kyllä tulis tylsää jos mitään muuta ei enää hajoaisi.
Mutta kuten sanottu... Irrotin uudelleen ne läpinäkyvät putket sieltä pumpulta. Polttoainetta lensi ulos sieltä jonkin verran. Ja putkissa näyttää kulkevan polttoainetta. Eli toivottavasti se ei ole ollut kuivana. Mutta mistäs sen tietää. Näille pitäisi perustaa sellainen star hälytyskeskus johon voi soitella tarvittaessa. Olisi aiheellinen.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Kävin vielä kokeilemassa irroittaa polttoainesuodattimen kotelon kansi. Lisäsin uudelleen ihan piripintaan ainetta. Kaadoin siirtopumpulle tulevan putken täyteen. Laitoin tankkiin lisää tavaraa. koetin löysätä suuttimien läheltä putkia ja starttasin. Niistä tulee polttoainetta. Mutta auto ei käynnisty. Toki laitoin ne putkien holkit kiinni ennen kuin uudelleen yritin käyntiin. Nyt voi varmaan sanoa että minkä minä pystyn kokeilemaan on kokeiltu. Eli apuja kaivataan. Itse en osaa enää muuta sille tehdä.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

No niin star apua tuli tänään Mäntsälästä. Kiitos sinne!

Railpaine on 0. Kun ottaa anturin johdon irti niin painetta tulee, mutta ei käynnisty.
Siirtopumpun johdoissa näkyy ainetta ja putkissa muutenkin. Ilmaa ei ole kun kahdestaan katsottiin.
Olen koskenut vain kahteen johtoon raipaineensäätimen ja sen anturin, jos miettii onko vikaa johdoissa.

Eli onko vain kaksi vaihtoehtoa? Korkeapainepumppu tai suuttimet? Suuttimia en ainakaan syylliseksi usko sillä eivät ole oireilleet.
Löytyykö joltain sitä pumpun testeriä? Eli jos joku pääsisi katsomaan onko pumppu varmasti rikki. Pitää nyt paikallistaa vika. En osta edes käytettyä pumppua huvikseen, jollen varmasti tiedä vian olevan siinä. Vai onko jollain asiantuntijalla muita ideoita? Auto pitää ihan tosissaan saada liikenteeseen kohta.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

y30harrastaja kirjoitti: Railpaine on 0. Kun ottaa anturin johdon irti niin painetta tulee, mutta ei käynnisty.

Niinno.. ei kai sitä painetta sinne linjaan oikeasti tule. Testeri vaan näyttää jotain satunnaista arvoa kun anturin johdot on irti?
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1212
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja petri »

Veskolahan taisteli vastaavan ongelman kanssa ostaessaan väyrysen, joka ei lähtenyt käyntiin. Oli muistini mukaan ongelma polttoaineen paineenkatkaisun kanssa tai jotainsinnepäin. En äkkiseltään löytäny topikkia, mut kysäse vaik YVeellä häneltä, jos et itsekkään satu keskustelua löytämään.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6544
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Juu, sikshän se lähtee käyntiin jos paine on oikeesti riittävän korkee mutta anturi näyttä käpyjä... Eli mikä johtopäätös kotisohvalta; ei riittävästi painetta. Ei ilmaa. Eli jos ruiskut ei vuoda niin pumppu tai auki jumiutunut railpaineensäädin? Olikse sammutusventtiili tai pumpun sammutustoiminto kunnossa?
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

MiHe kirjoitti:Juu, sikshän se lähtee käyntiin jos paine on oikeesti riittävän korkee mutta anturi näyttä käpyjä... Eli mikä johtopäätös kotisohvalta; ei riittävästi painetta. Ei ilmaa. Eli jos ruiskut ei vuoda niin pumppu tai auki jumiutunut railpaineensäädin? Olikse sammutusventtiili tai pumpun sammutustoiminto kunnossa?
Ei muistaakseni tullut vikakoodia siitä. Mutta eikö se ollut juuri se muovinen pötkylä millä ei tee mitään?
Ja sitten kiinnostaa jos se on pumppu, miksi hajonnut? Starttaamisesta... Joo? Mutta vaikka vaihdan pumpun niin pitäähän auto silti sahauttaa käyntiin.
Eli hajoaako taas? Railpaineensäätimiä olen jo kokeillut kahta.

Haluaisin silti tietää onko pumppu oikeasti sökö. Onko jollain sitä testeriä millä sen voi tarkistaa?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2771
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja markoala »

Ole hyvä vaan. Minä siellä siis harrastelin. Molemmat kyllä ymmärrettiin että ei siellä painetta oikeasti ole vaikka johto irti testeri niin näyttääkin. Tällöinhän moottorin tulisi käynnityä vikatilassa. Nyt ei ainkaan n. 20 sek startilla yritystäkään. Startatessa ei rail paine nouse, ei sitten yhtään, ollen pyöreä nolla. Paineensäätöventtiilin pulssisuhde nousi startatessa ollen 40% ohjearvon ollessa 15-19. Suihkutusmäärä korkeimmillaan 65, ohjearvon ollessa 6-14. Siirtopumpulta löpö näyttäisi liikkuvan, eikä ilmaa kulje putkessa.
W213 220d +W242 electric drive
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei muuta kuin kp-pumppu irti ja opiskelemaan sen sielunelämää.
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Mika.T kirjoitti:Ei muuta kuin kp-pumppu irti ja opiskelemaan sen sielunelämää.
En opettele. En jaksa :) Tiedossa on toinen pumppu mutta ennen kuin sen tilaan haluan tietää onko vika todella siinä.
Harmittaa vaan enemmän jos ei selviä pumpun vaihdollakaan.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
eppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ma 18.07.2011 08:31

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja eppe »

Voi olla mahollista jotta molemmat käyttämäsi paineensäätimet ovat viallisia ja kusevat läpi kiinni ollessaan, ilmeisesti kuitenkin käytettyjä?
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2771
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja markoala »

Pitänee vielä tsekata uudelleen vikakoodit. Muistaakseni paineensäätimestä uusiutu koodi startatessa. Signaali liian korkea tms. Mutta tässähän oli kokeiltu kahdella paineensäätimellä :roll: Ja muistelisin että paineensäätimestä tuli vikakoodia toisessa autossa missä o-renkaat vuoti ilmaa. Eikä sen kummempi vika ollut.
W213 220d +W242 electric drive
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

markoala kirjoitti:Pitänee vielä tsekata uudelleen vikakoodit. Muistaakseni paineensäätimestä uusiutu koodi startatessa. Signaali liian korkea tms. Mutta tässähän oli kokeiltu kahdella paineensäätimellä :roll:
Nämä ovat käytettyjä molemmat. Tuossa toisessa pihalla olevassa Mersussa on uusi. Täytyy silläkin kokeilla, mutta en usko vian olevan siinäkään.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
eppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ma 18.07.2011 08:31

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja eppe »

Niin ajattelin josko se alkuperäinen säädin ja sitten tilattu railputki ja siinä kiinni oleva käytetty säädin (oma oletus) ovat samankuntoisia eli valskaavia. Ovathan ne kuitenkin ihan kulutustavaraa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mikähän tässä nyt on mennyt alkujaan pieleen...
imusarjan irti käytöhän on ihan perus juttu

laita listaa alusta asti mitä tehty, miten ja minkä takia
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

eppe kirjoitti:Niin ajattelin josko se alkuperäinen säädin ja sitten tilattu railputki ja siinä kiinni oleva käytetty säädin (oma oletus) ovat samankuntoisia eli valskaavia. Ovathan ne kuitenkin ihan kulutustavaraa.
Kyllä. Paitsi että molemmilla on lähtenyt auto käyntiin ennen tuota putken vaihtoa.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
SprinterW903
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja SprinterW903 »

Eli....ei painetta....

Kokeilittako rail paineen säätimeltä lähtevästä putkesta tuleeko polttoainetta.....säätimen tehtävähän on pitää rail paine oikeana ettei jako tukissa ole liian kova paine......jos säädin ei sulje (rajota tarpeeksi) paluupuolelle menevää linjaa niin paine ei nouse silloin..... Varsinkin jos paine puhas 0 niin silloihan säätimen pitäs alottaessa olla täysin kiinni että paine alkaa nousemaan pyynti alueelle.

Tai sitten suuttimet kusee täydellisesti läpi mitä en ihan usko näin kun on kesäkin.....jos paineensäädin toimii niin vaihto ehdoksi jää siitten se pumppu.
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

CDI203 kirjoitti:Mikähän tässä nyt on mennyt alkujaan pieleen...
imusarjan irti käytöhän on ihan perus juttu

laita listaa alusta asti mitä tehty, miten ja minkä takia
Ei mikään muu varmaan kuin että on uskomattoman huono tuuri :(

Imusarja siis antoi merkkejä itsestään työmatkalla aamulla. Vein auton Järvenpään Mäkelän Koneeseen (Mersu huolto)
Siellä todettiin että läppä puuttuu jne. Eli he purkivat osat irti. Hilasin auton kotiin.

- Otin imusarjasta läpät kehikkoineen pois. Tulppasin huolella Dealerin ohjein. Laitoin uudet tiivisteet. Läppämoottori jäi sinne pohjaan vipuineen heilumaan (jos kunnossa?)
- Imusarja kiinni. Ja kaikkien johtojen yms asentelua. Suuttimilta Railputkeen tulevat putket oli liikkeessä otettu irti, vaikka ei periaatteessa olisi tarvinnut. Oli kyllä tulpattu putken paikat.
- Kaikki kiinni. Auto lähti käyntiin ehkä noin neljännellä startilla. Kaksi pidempää ja kaksi lyhyempää starttia.
- Ajoin lenkin ja huomasin että auto ei kiihdy kunnolla. Vaikka kaasun painaa pohjaan niin vaihtaa vaihteet järjestyksessä ja etenee verkkaisesti? --< Vika selvittämättä.
- Tulin pihaan muuten toimi ok, mutta huomasin että diesel haisee ja tipluttaa maahan.
- Tarkastelin mistä vuotaa, ja kuten tiedätte vuosi sitten siitä railputkeen pumpulta tulevasta kovamuovisesta polttoaineputkesta.
- Railputken irroitin pari kertaa kun en ensin saanut selvää vuotokohdasta. Koetin myös toista railpaineensäädintä, kun ajattelin että päästääkö sieltä läpi. --> Auto lähti aina kiinnityksen jälkeen käyntiin toisella tai kolmannella startilla.
- Minulta löytyi toinen käytetty pa-putki mikä tuli toisen railputken mukana, jonka tilasin varalta
- Irroitin pumpulta molemmat siihen tulevat kovamuoviputket jotka on lukittu laatalla. (En saanut selvää kumpi oli oikea putki) Laitoin toisen putken railtukin ja pa- pumpun väliin ja sen toisen myös tietty takaisin kiinni.
- Starttasin eikä ole lähtenyt.
- Suuttimia ei ole koskettu, eikä näy päällepäin vuotoa. Eivät ole oireelleet muutenkaan.
- Se "turha" härpäke mikä lie anturi olikaan, se muovinen pötkö heiluu kiinnittämättä siinä polttoaineputken päässä. Eli tulee ruuvilla kiinni railin päälle. Ja jos kerran miltei turha osa niin ei kait asennolla väliä. Ja lähti tuo käymään ennenkin.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

y30harrastaja kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Mikähän tässä nyt on mennyt alkujaan pieleen...
imusarjan irti käytöhän on ihan perus juttu

laita listaa alusta asti mitä tehty, miten ja minkä takia
Ei mikään muu varmaan kuin että on uskomattoman huono tuuri :(

Imusarja siis antoi merkkejä itsestään työmatkalla aamulla. Vein auton Järvenpään Mäkelän Koneeseen (Mersu huolto)
Siellä todettiin että läppä puuttuu jne. Eli he purkivat osat irti. Hilasin auton kotiin.

- Otin imusarjasta läpät kehikkoineen pois. Tulppasin huolella Dealerin ohjein. Laitoin uudet tiivisteet. Läppämoottori jäi sinne pohjaan vipuineen heilumaan (jos kunnossa?)
- Imusarja kiinni. Ja kaikkien johtojen yms asentelua. Suuttimilta Railputkeen tulevat putket oli liikkeessä otettu irti, vaikka ei periaatteessa olisi tarvinnut. Oli kyllä tulpattu putken paikat.
- Kaikki kiinni. Auto lähti käyntiin ehkä noin neljännellä startilla. Kaksi pidempää ja kaksi lyhyempää starttia.
- Ajoin lenkin ja huomasin että auto ei kiihdy kunnolla. Vaikka kaasun painaa pohjaan niin vaihtaa vaihteet järjestyksessä ja etenee verkkaisesti? --< Vika selvittämättä.
- Tulin pihaan muuten toimi ok, mutta huomasin että diesel haisee ja tipluttaa maahan.
- Tarkastelin mistä vuotaa, ja kuten tiedätte vuosi sitten siitä railputkeen pumpulta tulevasta kovamuovisesta polttoaineputkesta.
- Railputken irroitin pari kertaa kun en ensin saanut selvää vuotokohdasta. Koetin myös toista railpaineensäädintä, kun ajattelin että päästääkö sieltä läpi. --> Auto lähti aina kiinnityksen jälkeen käyntiin toisella tai kolmannella startilla.
- Minulta löytyi toinen käytetty pa-putki mikä tuli toisen railputken mukana, jonka tilasin varalta
- Irroitin pumpulta molemmat siihen tulevat kovamuoviputket jotka on lukittu laatalla. (En saanut selvää kumpi oli oikea putki) Laitoin toisen putken railtukin ja pa- pumpun väliin ja sen toisen myös tietty takaisin kiinni.
- Starttasin eikä ole lähtenyt.
- Suuttimia ei ole koskettu, eikä näy päällepäin vuotoa. Eivät ole oireelleet muutenkaan.
- Se "turha" härpäke mikä lie anturi olikaan, se muovinen pötkö heiluu kiinnittämättä siinä polttoaineputken päässä. Eli tulee ruuvilla kiinni railin päälle. Ja jos kerran miltei turha osa niin ei kait asennolla väliä. Ja lähti tuo käymään ennenkin.
siis molemat korkeapaine pumppun tulevat muovi putke oli irti,
menikö ne varmsti oikeisiin paikoihin kiinni sielä pumpussa ja mitään likaa ei pässyt sinne

Moottorin surisemaan jättöohje ;)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
pekkovee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ti 06.12.2011 20:13
Paikkakunta: Mäntsälä P

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

kerro tästä lisää:

Se "turha" härpäke mikä lie anturi olikaan, se muovinen pötkö heiluu kiinnittämättä siinä polttoaineputken päässä. Eli tulee ruuvilla kiinni railin päälle. Ja jos kerran miltei turha osa niin ei kait asennolla väliä.

jos -markoala- on Mänttikylältä tulossa sinne vielä hämmästelemään, niin vois koukata täst multa kp.pumpun ja paineensäätimet lainaan ...

numero löytyy jos tahtoo ;) soittoa ihmisten aikaan ...
Levannon We(l)ho

------------------------
W108 280 SE -70
Unimog 421 -70
Unimog 416 -78
W 124 300 D -86 iceuseonly slayride
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
A 124 300 E 24 -93
W 903 313 CDI -00
X 218 250 CDI -14
X 243 300 4Matic -21
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

CDI203 kirjoitti:
y30harrastaja kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Mikähän tässä nyt on mennyt alkujaan pieleen...
imusarjan irti käytöhän on ihan perus juttu

laita listaa alusta asti mitä tehty, miten ja minkä takia
Ei mikään muu varmaan kuin että on uskomattoman huono tuuri :(

Imusarja siis antoi merkkejä itsestään työmatkalla aamulla. Vein auton Järvenpään Mäkelän Koneeseen (Mersu huolto)
Siellä todettiin että läppä puuttuu jne. Eli he purkivat osat irti. Hilasin auton kotiin.

- Otin imusarjasta läpät kehikkoineen pois. Tulppasin huolella Dealerin ohjein. Laitoin uudet tiivisteet. Läppämoottori jäi sinne pohjaan vipuineen heilumaan (jos kunnossa?)
- Imusarja kiinni. Ja kaikkien johtojen yms asentelua. Suuttimilta Railputkeen tulevat putket oli liikkeessä otettu irti, vaikka ei periaatteessa olisi tarvinnut. Oli kyllä tulpattu putken paikat.
- Kaikki kiinni. Auto lähti käyntiin ehkä noin neljännellä startilla. Kaksi pidempää ja kaksi lyhyempää starttia.
- Ajoin lenkin ja huomasin että auto ei kiihdy kunnolla. Vaikka kaasun painaa pohjaan niin vaihtaa vaihteet järjestyksessä ja etenee verkkaisesti? --< Vika selvittämättä.
- Tulin pihaan muuten toimi ok, mutta huomasin että diesel haisee ja tipluttaa maahan.
- Tarkastelin mistä vuotaa, ja kuten tiedätte vuosi sitten siitä railputkeen pumpulta tulevasta kovamuovisesta polttoaineputkesta.
- Railputken irroitin pari kertaa kun en ensin saanut selvää vuotokohdasta. Koetin myös toista railpaineensäädintä, kun ajattelin että päästääkö sieltä läpi. --> Auto lähti aina kiinnityksen jälkeen käyntiin toisella tai kolmannella startilla.
- Minulta löytyi toinen käytetty pa-putki mikä tuli toisen railputken mukana, jonka tilasin varalta
- Irroitin pumpulta molemmat siihen tulevat kovamuoviputket jotka on lukittu laatalla. (En saanut selvää kumpi oli oikea putki) Laitoin toisen putken railtukin ja pa- pumpun väliin ja sen toisen myös tietty takaisin kiinni.
- Starttasin eikä ole lähtenyt.
- Suuttimia ei ole koskettu, eikä näy päällepäin vuotoa. Eivät ole oireelleet muutenkaan.
- Se "turha" härpäke mikä lie anturi olikaan, se muovinen pötkö heiluu kiinnittämättä siinä polttoaineputken päässä. Eli tulee ruuvilla kiinni railin päälle. Ja jos kerran miltei turha osa niin ei kait asennolla väliä. Ja lähti tuo käymään ennenkin.
siis molemat korkeapaine pumppun tulevat muovi putke oli irti,
menikö ne varmsti oikeisiin paikoihin kiinni sielä pumpussa ja mitään likaa ei pässyt sinne

Moottorin surisemaan jättöohje ;)
Kyllä molemmat oli irti. Molemmat on myös oikeissa reijissään takaisin. Varmistin senkin jo aiemmin. Ei sinne varmaan mitään ylimääräistä ole mennyt kun aika tarkkana yritin tehdä. Tosin en pyyhkinyt enkä putsannutkaan mitään sillä en juuri halunnnut likaa menevän reikiin. En sitten tiedä pitääkö olla kliiniset laboratorio olosuhteet kun näiden kanssa pelaa.

Mutta minä vain ihmettelen kovin jos pumppu on kaput. Tai ihmettelen sitä syytä miksi mennyt. Kuivana sahauksesta voi mennä, mutta miksi auto on sahauttanut? Siis putkien irroituksen jälkeen auto ei ole yrittänytkään käyntiin. Eli mitä muuta vaihtoehtoa on kuin että yrittää startata sitä? Edelleen jos jollain olisi se testeri millä voi pumpun toimivuuden testata. Haluaisin nähdä onko se rikki oikeasti.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

pekkovee kirjoitti:kerro tästä lisää:

Se "turha" härpäke mikä lie anturi olikaan, se muovinen pötkö heiluu kiinnittämättä siinä polttoaineputken päässä. Eli tulee ruuvilla kiinni railin päälle. Ja jos kerran miltei turha osa niin ei kait asennolla väliä.

jos -markoala- on Mänttikylältä tulossa sinne vielä hämmästelemään, niin vois koukata täst multa kp.pumpun ja paineensäätimet lainaan ...

numero löytyy jos tahtoo ;) soittoa ihmisten aikaan ...

Tämä olisi kyllä hyvä. Siis sinulla on pumppu ja säädin jota voi kokeilla? palataanpa tähän.

Se härpäke löytyy kuvana ensimmäiseltä sivulta tässä ketjussa. Pidän sitä kädessäni ja kyselen tyhmiä ;)
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

SprinterW903 kirjoitti:Eli....ei painetta....

Kokeilittako rail paineen säätimeltä lähtevästä putkesta tuleeko polttoainetta.....säätimen tehtävähän on pitää rail paine oikeana ettei jako tukissa ole liian kova paine......jos säädin ei sulje (rajota tarpeeksi) paluupuolelle menevää linjaa niin paine ei nouse silloin..... Varsinkin jos paine puhas 0 niin silloihan säätimen pitäs alottaessa olla täysin kiinni että paine alkaa nousemaan pyynti alueelle.

Tai sitten suuttimet kusee täydellisesti läpi mitä en ihan usko näin kun on kesäkin.....jos paineensäädin toimii niin vaihto ehdoksi jää siitten se pumppu.
Tarkoitatko sitä kovamuovi putkea mikä tulee pumpulta railpaineensäätimen lähelle, siihen railtukin yläosaan ja alapuolella on se banjopultti. Siihen tulee mielestäni ainetta sillä kun banjoa löysää valuu diesel ulos.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Tässä vaiheessa haluaisin kiittää teitä kaikkia jotka olette jo osallistuneet ja vastailleet. Tämä on korvaamatonta apua. Ilman asiantuntijoita en pääsisi eteenpäin, varsinkin kun Mersun tekniikasta ei ole suurta tietotaitoa.
Yritän saada auton pelittämään mahd. nopeasti. Apuja tarvitaan varmaan vielä mutta koettakaa kestää Tyhmät kysymykset ;)
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja arska10 »

y30harrastaja kirjoitti:Tässä vaiheessa haluaisin kiittää teitä kaikkia jotka olette jo osallistuneet ja vastailleet. Tämä on korvaamatonta apua. Ilman asiantuntijoita en pääsisi eteenpäin, varsinkin kun Mersun tekniikasta ei ole suurta tietotaitoa.
Yritän saada auton pelittämään mahd. nopeasti. Apuja tarvitaan varmaan vielä mutta koettakaa kestää Tyhmät kysymykset ;)
Eihän tyhmiä kysymyksiä olekkaan jos liittyy mersuun. Kaikista järvin olisi saada staari tuonne pelipaikalle niin näkisi onko vika noissa rail paine anturissa vai korkea paine pumpussa. Toivotaan, että joku tulee starin kanssa paikalle :thumbup:
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

arska10 kirjoitti:
y30harrastaja kirjoitti:Tässä vaiheessa haluaisin kiittää teitä kaikkia jotka olette jo osallistuneet ja vastailleet. Tämä on korvaamatonta apua. Ilman asiantuntijoita en pääsisi eteenpäin, varsinkin kun Mersun tekniikasta ei ole suurta tietotaitoa.
Yritän saada auton pelittämään mahd. nopeasti. Apuja tarvitaan varmaan vielä mutta koettakaa kestää Tyhmät kysymykset ;)
Eihän tyhmiä kysymyksiä olekkaan jos liittyy mersuun. Kaikista järvin olisi saada staari tuonne pelipaikalle niin näkisi onko vika noissa rail paine anturissa vai korkea paine pumpussa. Toivotaan, että joku tulee starin kanssa paikalle :thumbup:
Stari apuahan tulikin eilen. Todettiin vain että paine on nolla. Itseä vaan edelleen vaivaa kun jotenkin tuntuisi ettei vika ole nyt kp pumpussa. Eli pitäisi testata sillä pumpun testerillä tai sitten toisella pumpulla.
Pumppua ei viitsi suin päin tilailla. Suutinvikaan uskon kaikista vähiten, kun ovat puhtaat eivätkä ole oireilleet. Eivätkä ole saaneet kipeää missään vaiheessa. Mutta mitä enää jää vaihtoehdoksi?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2771
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja markoala »

Staria on tosiaan jo käytetty, ohjattu korkeapainepumpun tarkastus tarvitsee painemittarin ohjelman mukaan. Sellaista ei ollut saatavilla. Vikakoodiahan tuo antoi rail paine säätimestä. Sen johdot kannattaa varmaan vielä tarkastaa.
W213 220d +W242 electric drive
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

markoala kirjoitti:Staria on tosiaan jo käytetty, ohjattu korkeapainepumpun tarkastus tarvitsee painemittarin ohjelman mukaan. Sellaista ei ollut saatavilla. Vikakoodiahan tuo antoi rail paine säätimestä. Sen johdot kannattaa varmaan vielä tarkastaa.
Tänään (jos aika ja vaimo suo) aion kokeilla sillä uudella paineen säätimellä joka on kiinni 220CDI:ssä. Johdoista en sitten tiedä. Voiko ne olla sitten ottaneet kipeätä jostain. Ei niitä ainakaan vedelty tai runneltu ole. Ainoastaan kiinnitelty ja irroiteltu normaalisti.

Entäs se sähköinen polttoaineenkatkaisin/tunnistin siinä pumpussa? (olikohan oikea termi) Hajoaako ne yleensä helposti? Ilmeisesti sitä osaa saa erikseen.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Vastaa Viestiin