Ongelmana on että oma w124 260 coupe vm92 ei käynnisty koska ei saa kipinää.
Auton historia on seuraavanlainen:
auto tuli minulle käymättömänä, syyksi myyjä sanoi kansivian. Rikkinäisen moottorin tilalle tuli toimiva vastaava 2.6L m103 motti. Auto ei kuitenkaan käynnistynyt ja syyksi luulin jälkiasennettua laserlinen autohälytintä/ajonestoa. Seuraavaksi poistin hälyttimen ja yhdistin ajoneston takia katkaistut johdot(startin heräte + bensapumpun). vieläkään ei tule kipinää. Virta tulee puolalle normaalisti, mutta ilmeisesti puolasta lähtee vain 12V jännite. Koitettu toisella puolalla ja virranjakaja myös tarkastettu kummallakaan ei vaikutusta. Puolan johto myös kunnossa. Puola ei nosta jännitettä vaikka koitettu antaa suoraan akulta plussa ja miinus. Omat keinot alkavat olla loppu, miten saisin vian korjattua?
W124 kipinä ongelma
Re: W124 kipinä ongelma
Kipunaan tarvitaan ehjä sytty ja kampiakselin asento tunnistin..joka sijaitsee kuskin puolella klo2 vauhtipyörän kohdalla.
sen vastuksen voi mitata ja todeta toimivuuden eli sellainen vahvari pistoke sytty bosissa.
sen vastuksen voi mitata ja todeta toimivuuden eli sellainen vahvari pistoke sytty bosissa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ke 01.03.2017 00:31
Re: W124 kipinä ongelma
Onko alkuperäinen vika saatu selville? Itellä on nyt samallainen ongelma...eli auto on w124, -92, 2,6l m103 moottorilla. Autossa oli viime syksynä käynti ongelmia ja ne tuli korjattua (yksi uusittu osa oli kampiakselin asentoanturi, toisesta moottorista kylläkin), mutta nyt viimeisempänä startin vaihdon jälkeen kävi hienosta ja käynnistyi ongelmitta päivän, jonka jälkeen kipinä hukkui teille tietämättömille.
Seuraavat osat on huollettu/uusittu kipinän puutteen jälkeen:
-Virranjakajankansi
-Pyörijä
-Puola
-YJ-rele
-Toista sytytysyksikköä on tullut myös koitettua
Mittailujen jälkeen puolan navoista ei tule mitään startatessa, vasta kun puolan plussan ja mittarin miinuksen laittaa iskarin yläpäähän antaa mittari noin 8V.
Toivottavasti joku osaisi auttaa asian kanssa, kiitos nyt jo mahdollista vastauksista.
Seuraavat osat on huollettu/uusittu kipinän puutteen jälkeen:
-Virranjakajankansi
-Pyörijä
-Puola
-YJ-rele
-Toista sytytysyksikköä on tullut myös koitettua
Mittailujen jälkeen puolan navoista ei tule mitään startatessa, vasta kun puolan plussan ja mittarin miinuksen laittaa iskarin yläpäähän antaa mittari noin 8V.
Toivottavasti joku osaisi auttaa asian kanssa, kiitos nyt jo mahdollista vastauksista.
Re: W124 kipinä ongelma
Onkos siinä jotain varashälytintä...ne on nimittäin sekoilleet.
Eli tällöin johto johdolta pois paikaltaan ja orkkis johdot liitetään takaisin paikoilleen joista ne on poikkaistu.
Eli tällöin johto johdolta pois paikaltaan ja orkkis johdot liitetään takaisin paikoilleen joista ne on poikkaistu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ke 01.03.2017 00:31
Re: W124 kipinä ongelma
On ollut jälkiasennettu hälytin, pitää purkaa kaikki loputkin pois jos se auttaisi. Suurin osa siitä on jo poistettu kun meni sekaisin koko järjestelmä talvi pakkasella.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ke 01.03.2017 00:31
Re: W124 kipinä ongelma
Noniin, vika löytyi eilen vihdoin. Vika oli kampuran anturissa...vaikka mittailin aluksi yleismittarilla niin näytti toimivalta värkiltä...tuli kummiski koitettua oskiloskoopilla uudemman kerran ku alko käymään uudestaan alusta mahollisia vikoja ja sieltähän se huonoksi mennyt anturi pomppas esiin.