Star C3 vai C4?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Star C3 vai C4?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

thenq kirjoitti:
DBFI kirjoitti:
thenq kirjoitti:Onko kukaan käyttäny Dellin koneissa näitä? Vidaobd2 kun tarjoo C3 ja C4 tämmösiin koneisiin: Dell D610, Dell D620, Dell D630, IBM T30, IBM T42,IBM T60 . Lukemani perusteella ainakin T30:ssä toimii. Tietäis minkä läppärin ostaa, kaikkia kun tuntuu olevan tarjolla jossain määrin. Sen jälkeen tilais tuon paketin kun tietää mille koneelle.
Siis silloin kun Star-ohjelmistoa ajetaan natiivina Windowsina niin se kovalevy on tehty juuri tietylle (tietyille) läppäreille. Sama kovalevy, esim. IBM T30 ei käy Dell D630 koneeseen, useinhan on jopa fyysisesti erilaisesta kovalevystä kyse (SATA versus PATA) ja samallakin tyypillä ajurit ihan erilaisia.

T42 ja T60 malleista pitää huomioida että noissa ei ole sarjaporttia eli niihin tarvitaan joko telakka tai PCMCIA-sovitin.

Mikä tahansa sarjaportillinen XP SP3 kone käy jos asennat ohjelmistot itse.
Joo tämän tiesin että jokainen kone vaatii omanlaisen kovon ja sehän ilmotetaan tuonne toimittajalle tilausvaiheessa että mikä kone on. Noissa Dellin koneissa ois tosiaan valmiina tuo sarjaportti, kuten T30. Mitenkäs vermeet toimii noissa T42 ja T60 telakan tai pcmcia-sovittimen kautta, luin että usb-sarjaportti -sovittimen kautta ei ainakaan toimisi kunnolla.

Sitä lähinnä hain että käyttääkö joku Dellin läppäriä näissä Stari hommissa, tuntuu että monilla on käytössä juuri tuo IBM T30. Mutta ilmeisesti Dellissä toimii siinä missä IBM:ssäkin, kunhan kovalevy on sille tehty.

Joku noista aikasemmin mainituista läppäreistä olisi tarkoitus hankkia , kun kerta saa ohjelmistot valmiina kovalevyllä olevana eikä talossa ole passelia konetta tähän tarkoitukseen.

Sitten on vielä päätettävä kummanko ottaa C3 vai C4 , mutta siihen löytynee tarpeeksi tietoa foorumilta jo valmiiksi.
Delliä, ibm t30, hp, käyttänyt paljon, fuijtsu, panconic, jokusen kerran (C4 ja C3systeemien kanssa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
rengasrauta
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja rengasrauta »

Jos oon oikein käsittänyt niin onko tuo Star diag c3 sama laita kuin mersun maahantuojilla, eli pystyisi säätämään jopa airmaticin korkeusarvoja?
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja arska10 »

rengasrauta kirjoitti:Jos oon oikein käsittänyt niin onko tuo Star diag c3 sama laita kuin mersun maahantuojilla, eli pystyisi säätämään jopa airmaticin korkeusarvoja?
Jep jos osaa :D
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
grisha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja grisha »

Olen kahlannut koko tämän ketjurotlan kokonaan joten kuten. Minulle ei selvinnyt miten hyvin Starin korvikkeet eli muut samaan pyrkivät kilpailevat laitteet pystyvät tekemään samat jutut kuin Star. Ja jos mahdollista vielä peremmin kuin Star. Eikös usein hyvin tehty laitekopio ole parempi kuin kopioitu alkuperäinen. Japsit ovat maailman sivu kopioineet mitä vaan. Yleensä kopio on parempi ja monipuolisempi kuin "alkuperäinen". Venäjäläiset ovat tehneet samaa vielä kauemmin. Kopio on poikkeuksetta ollut paljon huonompi kuin kopioitu. Eli onko jotkut Starin ammattiosaajat, esim CDI203, käyttäneet ja verranneet näitä korvikkeita Stariin. Mikä on tulos?

Ja toiseks. Miksiköhän Star vaatii seurakseen erillisen tietsikan, vaikkapa läppärin. Luulis olevan mahdollista tehdä yks loota, missä on sisällä sekä tarvittava tietsikkaosa että Star semmoisena kuin se tarvii olla toimiakseen. Jäis aika paljon näitä ohjelmistojen sovitteluita pois ja rojumäärä vähenisi. Ja sitten vielä ämpärillinen kaikenkarvaisia kaapeleita ja liittimiä.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

grisha kirjoitti:Luulis olevan mahdollista tehdä yks loota, missä on sisällä sekä tarvittava tietsikkaosa että Star semmoisena kuin se tarvii olla toimiakseen.
Kuva
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
simppa80
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

grisha kirjoitti:Olen kahlannut koko tämän ketjurotlan kokonaan joten kuten. Minulle ei selvinnyt miten hyvin Starin korvikkeet eli muut samaan pyrkivät kilpailevat laitteet pystyvät tekemään samat jutut kuin Star. Ja jos mahdollista vielä peremmin kuin Star.
En ole kyllä MB:n ohjainlaitteiden yhteydestä kuullut mistään paremmasta kuin Star. Tietty riippuu hieman mitä haluaa tehdä? Eli eihän sillä esim. kilometrejä mittaristoon voi muuttaa eikä ecu softaa "tuunata". Niiin on eri laitteet ja softa.
Viimeksi muokannut simppa80, To 02.03.2017 13:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
grisha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

simppa80 kirjoitti:
grisha kirjoitti:Olen kahlannut koko tämän ketjurotlan kokonaan joten kuten. Minulle ei selvinnyt miten hyvin Starin korvikkeet eli muut samaan pyrkivät kilpailevat laitteet pystyvät tekemään samat jutut kuin Star. Ja jos mahdollista vielä peremmin kuin Star.
En ole kyllä MB:n ohjainlaitteiden yhteydestä kuullut mistään paremmasta kuin Star. Tietty riippuu hieman mitä haluaa tehdä? Eli eihän sillä esim. kilometrejä mittaristoon voi muuttaa eikä ecu softaa "tuunata". Niiin on eri laitteet ja softa.

Mulla vois olla tossa yks ylimääräinen ja uusi C3, T30 läppärillä :wink:
Kilometrien kanssa ei ole tarkoitus mittarilla värkätä vaan käyttää sitä siihen mihin se on tehty. Mulla ei ole tallitiloja huolto- tai remonttihommia varten eikä juurikaan erikoistyökaluja. Asun rivitalossa.
Mikä on tarjoamasi paketin hinta?
Smeagol91
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Smeagol91 »

Minäkin voisin jostain suht hyvän hintasen * ostella mielellään kaikilla herkuilla
ja koneenkaan ei tarvisi olla se kaatuilevin mutta akun kunnolla ei niin väliä.

Onkohan tuota nyt kuinka vaikea opetella käyttämään näin harraste pohjalla?
Pitikin purkaa se, nyt sit mietitään miten se kasataan
Poro-
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Poro- »

Ei nyt ole ehkä oikea alue, mutta aiheeseen liittyen kuitenkin. Allekirjoittaneella löytyisi ylimääräinen T400 lenovo, johon korttipaikan kautta tietääkseni tuon liitännänkin saa. Ei taida itsellä aika ja kiinnostus riittää sen syvällisempään ropaamiseen, että olisi tarvetta kyseiselle koneelle enää.
S500 (W221)
ex-BMW X5 E70
ex-BMW 525D E61
ex-E280 CDI (W211)
reiska51
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja reiska51 »

CDI203 kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:Missä nyt myydään toimivia Star-diagnostiikkalaitteita?
Mitä eroa on C3:lla ja C4:lla? Kumpi on parempi?

Vaikka täältä heti käyttövalmis C3 paketti toimitus ~2000€
(noutamalla vaikka huomenna)[/quo

No niinpä on tällee sitten käyny....osta oma laite kun ei starmiehiä saa hommiin. kyllä muistaakseni jokaiselle n 5 kpl kun kävi mun cdi-ä katsomassa niin muuttaman kympin annoin...missä on ne osaavat starmiehet jotka osaa asentaa boxin, nimenomaan käytetyn joka on käynyt kuusenalla ja oottaa nyt innokkaana pääsyä hommiin..hei auto on seisonu nyt melkeen vuoden...ois myös kiva jos viestiin saa vastauksen..tuntuu tylyltä kun tänne kirjoitellaan mutttei vastausta saa asialliseen kysymykseen..asianomainen tietää kyllä....
grisha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

reiska51 kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:Missä nyt myydään toimivia Star-diagnostiikkalaitteita?
Mitä eroa on C3:lla ja C4:lla? Kumpi on parempi?

Vaikka täältä heti käyttövalmis C3 paketti toimitus ~2000€
(noutamalla vaikka huomenna)[/quo

No niinpä on tällee sitten käyny....osta oma laite kun ei starmiehiä saa hommiin. kyllä muistaakseni jokaiselle n 5 kpl kun kävi mun cdi-ä katsomassa niin muuttaman kympin annoin...missä on ne osaavat starmiehet jotka osaa asentaa boxin, nimenomaan käytetyn joka on käynyt kuusenalla ja oottaa nyt innokkaana pääsyä hommiin..hei auto on seisonu nyt melkeen vuoden...ois myös kiva jos viestiin saa vastauksen..tuntuu tylyltä kun tänne kirjoitellaan mutttei vastausta saa asialliseen kysymykseen..asianomainen tietää kyllä....
Voisitkos selkeennyttää tuota mitä tuohon kirjoittelit.
osku1619
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja osku1619 »

Mitäs se käytännössä Star maksaa kaapeleineen? Mitä vaatimuksia läppärille? Omasta firmasta löytyy noita nykysiä ja entisiä ohjelmointiläppäreitä

MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja DBFI »

osku1619 kirjoitti:Mitäs se käytännössä Star maksaa kaapeleineen? Mitä vaatimuksia läppärille? Omasta firmasta löytyy noita nykysiä ja entisiä ohjelmointiläppäreitä
Eikös porukka hiljattain ostanut testereitä luokka 300 Eurolla (tulli/ALV päälle varmaankin), threadi löytyy varmaan mutta en sitä nyt itse jaksanut hakea. Tuohon läppäri lisäksi, 10 - 1000 €. Foorumilla myös kaupattu muutaman tonnin paketteja, muistaakseni joku vei käsistä kolmella tonnilla käytetyn laitteen. Varmaan kysyt mistä tuo hintaero tulee, olisko aiemmissa threadeissa jo aika paljon keskustelua ja selityksiä. Osa laitteista on roskaa ja osalla ilmaa hinnassa hurjasti (vähän revontulien valossa käsitelty tms.).

Millasia nuo ohjelmointiläppärit on? PartD (C3) muksi vaatii aidon sarjaportin tai PCMCIA-adapterin, muuten kelpaa melkein mikä tahansa. Ohjelmat voi joutua asentamaan eksoottisempiin malleihin itse, valmiita kovalevyjä saa helpoiten IBM T30 ja Dell D630 koneisiin.
w203mese
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja w203mese »

Nyt kaipaan vähän jeesiä, olen miettinyt tota Starin hankintaan ja kuulin tuossa että joku täällä kauppaa softaa mikä käännetty suomeksi suht edullisesti? Tommoset vermeet vois saada? Koneita löytyy nurkista mutta softa ja laitteet pitäs saada viellä.. mutta mistä?
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja MiHe »

w203mese kirjoitti:Nyt kaipaan vähän jeesiä, olen miettinyt tota Starin hankintaan ja kuulin tuossa että joku täällä kauppaa softaa mikä käännetty suomeksi suht edullisesti? Tommoset vermeet vois saada? Koneita löytyy nurkista mutta softa ja laitteet pitäs saada viellä.. mutta mistä?
Mee tuohon myydään osia ketjun ja laita star etsi tästä ketjusta laatikkoon... naapurifoorumillkain oli just myynnissä yks paketti. Edullisuus on jokaisen oma mielipide, kuten edellä sanottu halvimmillaan paketin saa n. kolmella sataa, ja yleensä vatii vielä vähän sepittämistä. Nämä testatut toimintakuntoiset paketin tahtovat olla dekadin kalliimpia.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
x_ismo
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja x_ismo »

w203mese kirjoitti:Nyt kaipaan vähän jeesiä, olen miettinyt tota Starin hankintaan ja kuulin tuossa että joku täällä kauppaa softaa mikä käännetty suomeksi suht edullisesti? Tommoset vermeet vois saada? Koneita löytyy nurkista mutta softa ja laitteet pitäs saada viellä.. mutta mistä?
Star softa on valmiiksi monikielinen, ei siinä muuta tarbitse kuin valiat sopivat asetukset. Tietysti jos alkukielenä on kiina niin oikean asetuksen etsiminen on pikkaisen haastavaa, ei mahdotonta.
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Ei sitten kannata ostaa siltä joka mainostaa suomeksi käännettyä softaa. Edellisen kommentin mukaisesti kyseessähän ihan ostajan huijaus. SDconnectin kielivalinnat vähän asia erikseen mutta tässä varmaan C3:sta kyse.
volfram
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja volfram »

Hei

Kertokaas mistä ostaa Star ohjelmisto (siis koko paketti, kaapelit yms. ) ? ,, . on sen verran kaikennäköstä ongelmaa että parempi ostaa softa itselle.

Kiitokset avusta. :thumbup:

t,raipe
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko

tuolla ainakin on
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=122101" onclick="window.open(this.href);return false; tai tuolta http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=122101" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

Kannattaa varmaan Suomesta ostaa toimiva peli, sensijaan itse ulkomailta tilaamalla voi saada melkoisen pommin.
Foorumilla on useita joilla on rakennetut softat jotka toimivat. Simppa 80 ainakin kauppasi vähän aikaa sitten Staria myydään osia topiikissa. http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=154069" onclick="window.open(this.href);return false;
Kannattaisi kysellä esimerkiksi DBFI:ltä , jos vaikka saisi apua hankintoihin.
+358 18B8FE99
volfram
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Kiitos vaan mutta noi on rovaniemellä.. ja aika vanha viestiketju. 2012.. Itse olen uudellamaalla joten saisi olla alle 400km säteellä,

Ajattelin jos jostain nettikaupasta porukka on ostellut. ? =) =)
volfram
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

J.Kulmala kirjoitti:Kannattaa varmaan Suomesta ostaa toimiva peli, sensijaan itse ulkomailta tilaamalla voi saada melkoisen pommin.
Foorumilla on useita joilla on rakennetut softat jotka toimivat. Simppa 80 ainakin kauppasi vähän aikaa sitten Staria myydään osia topiikissa. http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=154069" onclick="window.open(this.href);return false;
Kannattaisi kysellä esimerkiksi DBFI:ltä , jos vaikka saisi apua hankintoihin.

Kiitos. kyselen sieltä. :thumbup:
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies

volfram kirjoitti:Kiitos vaan mutta noi on rovaniemellä.. ja aika vanha viestiketju. 2012.. Itse olen uudellamaalla joten saisi olla alle 400km säteellä,

Ajattelin jos jostain nettikaupasta porukka on ostellut. ? =) =)
Posti tai matkahuolto kuljettaa. Entä DBFI, ota vaikka YV:llä yhteyttä.
+358 18B8FE99
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Tuolta aikoineni tilailin omani ja muksi on ihan toimiva. Softan kanssa vaan tarvitsi muutamalta foorumilaiselta apuja, että sai oiket koodit ja muun pelaamaan.
http://www.obd2tool.com/goods-145-Mb+St ... rsion.html" onclick="window.open(this.href);return false;
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies

arska10 kirjoitti:Tuolta aikoineni tilailin omani ja muksi on ihan toimiva. Softan kanssa vaan tarvitsi muutamalta foorumilaiselta apuja, että sai oiket koodit ja muun pelaamaan.
http://www.obd2tool.com/goods-145-Mb+St ... rsion.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Entä miten pääset Starillasi eri Mersuihin käsiksi ? Kuten esimerkiksi kaikki vuosimallit VITO, Sprintter,R, ML jne., koodauksien onnistuminen mainittuinin Mersuihin ?
+358 18B8FE99
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Hyvin on sellaiset jutut, niin kuin edellä mainitsin.
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies

arska10 kirjoitti:Hyvin on sellaiset jutut, niin kuin edellä mainitsin.

Sulla onkin sitten hyvä laite, täytyy pistää hankintalistalle.
Itsellä täytyy olla useampi softa että onnistuu kaikki Mersut ja kaikki toiminnot, kun 160 Gt kiintoon ei kaikki mahdu. 8)
+358 18B8FE99
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko

J.Kulmala kirjoitti:

Sulla onkin sitten hyvä laite, täytyy pistää hankintalistalle.
Itsellä täytyy olla useampi softa että onnistuu kaikki Mersut ja kaikki toiminnot, kun 160 Gt kiintoon ei kaikki mahdu. 8)
En puhunut levyn koosta mitään enkä sitä miltä levyltä se bootataan.
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies

arska10 kirjoitti:
J.Kulmala kirjoitti:

En puhunut levyn koosta mitään enkä sitä miltä levyltä se bootataan.
Se täytyy sitten olla iso kone että emo tukee isoa kovoa. Mulla kun on vaan inkkari T30 ja Dellin 630, joissa rajalliset resurssit.
Täytyy laittaa tilaukseen niin näkee minkälainen paketti sieltä tulee.
+358 18B8FE99
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Mulla 0n 3 eri kelkkaa jotka voi vaihtaa tarpeen tullen ja bootata kone uudelleen, kyllä tuo del 630 tukee 750gb:n levyjä jo bios on ajan tasalla
Vastaa Viestiin