...voi poistaa...
...voi poistaa...
voi poistaa
Viimeksi muokannut mesekisti, Su 06.04.2025 18:07. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
ex w201 190 -89
Re: Melkein leiponeen 230CE:n laittelua
Hellou! Siis 230 on neloskone ja 300 kutoskone, eikkait siinä muuta estettä ole. Samassa kopassahan ne 300ce:tkin on kuin tuo 230ce.
Tuosta laatikosta en ole varma...jos 230ce:n laatikon laittaa 300ce:n kutoskoneen perään
Sylinterejä on kuitenkin 2 enemmän.
Luulenpa että menee kyllä kiinni laatikko toisiinsa mutta olisikos kardaani tuossa 300ce mallissa hieman lyhyempi?(ei muutakun laittaa sitten sen) Viisaammat ja kokeneemmat kertokoon lisää ja korjatkoon näitä
PS: Penkit kuuluu lukittua

Tuosta laatikosta en ole varma...jos 230ce:n laatikon laittaa 300ce:n kutoskoneen perään

Luulenpa että menee kyllä kiinni laatikko toisiinsa mutta olisikos kardaani tuossa 300ce mallissa hieman lyhyempi?(ei muutakun laittaa sitten sen) Viisaammat ja kokeneemmat kertokoon lisää ja korjatkoon näitä

PS: Penkit kuuluu lukittua


Speedlimit are for pussies!
Re: Melkein leiponeen 230CE:n laittelua
Kyllähän minä sen tiesin että 300 on kutoskone ja sillä ajattelin että kestääkö 230:n 5v laatikko 300:n tehot. Niin pitäis penkkien lukittua vaan eivät lukitu...
ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
ex w201 190 -89
Re: Melkein leiponeen 230CE:n laittelua
Jos vaan laatikot sopii niin eiköhän se tuommoisen tehon kestä aika leikiten...
Speedlimit are for pussies!
Re: Melkein leiponeen 230CE:n laittelua
Etupenkithän CE:ssä lukittuu alipaineella, eli ainoastaan auton käydessä. Mun CE:ssä ainakin napista joutuu vapauttamaan vain ajon jälkeen auton käydessä. Tai jos on tarvetta ajon aikana.
C124 300CE
W124 300D Turbo "ikuisuusprojekti"
Buell XB12S
W124 300D Turbo "ikuisuusprojekti"
Buell XB12S
Re: Melkein leiponeen 230CE:n laittelua
No, onnea hankinnasta, vaikka hankaluuksilla alkoikin. Hyvä, ettei ollut istuimen verhoilu rikki. Sillä, että onko se alkuperäinen ehjä vai korjattu vai kokonaan vaihdettu, ei taida olla merkitystä tuon taivaallista, kunhan on siisti.
Vissiin tiesitkin, että etuistuimien selkänojan lukitus on aina auki, jos moottori on sammuksissa tai ovi auki. Lukittuvat hetken kulutta siitä, kun moottori on käynnistetty ja ovi suljettu. Moottorin tekemällä alipaineella siis vedetään lukitustanko paikalleen ja sekä ovikatkaisija että selkänojan sivussa oleva painike vapauttavat sen.
Jos ei toimi noin, niin tarkastettavaa:
- onko alipaineletku paikallaan molemmissa istuimissa
- tuleeko alipaine letkun istuimen puoleiseen päähän, kun auto käy ja ovi on kiinni – jos tulee, niin siinä istuimen lukitussylinterissä tai istuimen vapautusnapissa tai niiden välisissä letkuissa on varmaankin vikaa. Jos tuonne ei tule alipainetta, niin vika on sitten jossain moottorin ja tuon kohdan välillä
- toimivatko ovikytkimet ja onko siellä letkut paikallaan
- ja onko konehuoneessa kaikki alipaineletkut paikallaan
...ja olikin näköjään tullut jo vastauskin sillä aikaa kun itse kirjoittelin...
Vissiin tiesitkin, että etuistuimien selkänojan lukitus on aina auki, jos moottori on sammuksissa tai ovi auki. Lukittuvat hetken kulutta siitä, kun moottori on käynnistetty ja ovi suljettu. Moottorin tekemällä alipaineella siis vedetään lukitustanko paikalleen ja sekä ovikatkaisija että selkänojan sivussa oleva painike vapauttavat sen.
Jos ei toimi noin, niin tarkastettavaa:
- onko alipaineletku paikallaan molemmissa istuimissa
- tuleeko alipaine letkun istuimen puoleiseen päähän, kun auto käy ja ovi on kiinni – jos tulee, niin siinä istuimen lukitussylinterissä tai istuimen vapautusnapissa tai niiden välisissä letkuissa on varmaankin vikaa. Jos tuonne ei tule alipainetta, niin vika on sitten jossain moottorin ja tuon kohdan välillä
- toimivatko ovikytkimet ja onko siellä letkut paikallaan
- ja onko konehuoneessa kaikki alipaineletkut paikallaan
...ja olikin näköjään tullut jo vastauskin sillä aikaa kun itse kirjoittelin...
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Melkein leiponeen 230CE:n laittelua
Joo, kiitos neuvoista. Enhän minä näistä coupen hienouksista tiedä tuon taivaallista kun ei ole tällaisia ollut. En nyt muista, mutta ihan kuin vänkärin penkki ainakin olisi heilunut ajossakin
Nythän tuota ei sitten tiedä kun moottori ei enää pyöri kun vähintään se kannentiiviste on entinen
Ja penkin siisteydestä, niinkuin mainitsin se ei ole tavalliseen tapaan rikki mutta siinä on pieni repeämä istuinosassa. Sen varmaan saa ihan siististi korjattua ompelemalla kunhan se kankaan saisi irti. Onkos miten hankalaa irrottaa tuo istuin osan kangas?
Vänkärin penkin selkänoja myös heiluu sivusuunnassa jonkin verran, onko siellä jonkinlaiset mutterit joita voisi kiristää?
Kaikenkaikkiaan sisusta on kyllä aika siisti ja auton kori vaikuttaa ruosteettomalta
Pohja on vielä arvoitus. Mittarilukemaa epäilen edelleen kun mittari on selvästi joskus käytetty irti, mutta ei sillä ole oikeastaan väliä.
Vielä auton historiasta sen verran, että on kuulemma suomiauto ja seisonut useaan otteeseen (ei hyvä, sulakkeetkin oli vähän hapettuneet ja piti pyöritellä että sai vilkut ja pyyhkijän pelaamaan), mikä kyllä puoltaisi vähäisiä ajokilometrejä. Myyjän mukaan auto oli jäänyt perikunnalle ja olivat poistaneet kilvistä, siksi nyt EU-kilvet.


Ja penkin siisteydestä, niinkuin mainitsin se ei ole tavalliseen tapaan rikki mutta siinä on pieni repeämä istuinosassa. Sen varmaan saa ihan siististi korjattua ompelemalla kunhan se kankaan saisi irti. Onkos miten hankalaa irrottaa tuo istuin osan kangas?
Vänkärin penkin selkänoja myös heiluu sivusuunnassa jonkin verran, onko siellä jonkinlaiset mutterit joita voisi kiristää?
Kaikenkaikkiaan sisusta on kyllä aika siisti ja auton kori vaikuttaa ruosteettomalta

Vielä auton historiasta sen verran, että on kuulemma suomiauto ja seisonut useaan otteeseen (ei hyvä, sulakkeetkin oli vähän hapettuneet ja piti pyöritellä että sai vilkut ja pyyhkijän pelaamaan), mikä kyllä puoltaisi vähäisiä ajokilometrejä. Myyjän mukaan auto oli jäänyt perikunnalle ja olivat poistaneet kilvistä, siksi nyt EU-kilvet.
ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
ex w201 190 -89
Re: Melkein leiponeen 230CE:n laittelua
eikö autossa toiminu moottorilämpömittari jos kerta kuumeni
Merseedespents
Re: Melkein leiponeen 230CE:n laittelua
Isä halusi ajaa eikä sitten "uudella" autolla ajaessa huomannut seurata lämpöjä 

ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
ex w201 190 -89
Re: Melkein leiponeen 230CE:n laittelua
Remonttireiska tuumasi että katotaan onko siellä muuta menny kun kannentiiviste, on sillä 230 konekin, 200tkm ajettu. Kuulemma löytyy myös kansi ja moottorin osaa jos se kone on muuten kunnossa. 19.päivä joutaa mersua katsomaan.
Viimeksi muokannut mesekisti, La 19.10.2013 09:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
ex w201 190 -89
Re: Melkein leiponeen 230CE:n laittelua
Siivoilin tuossa auton sisätiloja. Vänkärin paikalta löyty maton alta vähän kosteutta, ei kuitenkaan paljoa. Kuivasin sen ja laitoin sanomalehteä sinne että imee lopunkin kosteuden. Käyttelin sitten takapenkit irti. Oikealta puolelta löytyi johtohässäkkä,ollut varmaan poppivehkeet kontissa
http://i1.aijaa.com/b/00185/12422333.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; Vasemmalta puolelta löytyi sitten reikä
:arrow:http://i3.aijaa.com/b/00059/12422334.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; No eihän tuo iso ole eikä sinällään haittaa mutta korjatahan se pitää. Lisäksi lattialta löytyi sähköteippi rulla, sokeripala (ei elintarvike
),ruuvi ja paristo 




ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
ex w201 190 -89
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 421
- Liittynyt: Ma 22.11.2010 08:06
Re: Melkein leiponeen 230CE:n laittelua
Kuussattoo
tuommossia kikkareita suapi satasella ku kohilleen sattuu ja kahella mistä wuan










Re: Melkein leiponeen 230CE:n laittelua
http://www.nettivaraosa.com/kunnostetta ... ot/1524688" onclick="window.open(this.href);return false;
siitä 300 tekniikka 250egezii
siitä 300 tekniikka 250egezii
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Melkein leiponeen 230CE:n laittelua
No joo, ei vaan ihan hirveesti kiinnosta lähteä toiselta puolen Suomea körryyttämään peräkärrin kanssa hakemaan sitä puol milliä ajettua satasen konetta... Kyllähän noita saa tietysti, parinsadan kilsan päässäkö se oli, 350tkm ajettu 2.3
150€.
Ja eräs foorumilainen tarjosi kanssa konetta, kiitos siitä, mutta sekin oli 450 km päässä
Muttamutta, mitenkäs nämä bensat ja just tämä 2.3 kestää, eikö kannata jakopäätä rempata siinä plus miinus 300tkm
Voipi nimittäin se halpa kone tulla äkkiä kalliiksi jos tulee kansi, jakopää yms rempat eteen... eikä sitä jaksais ihan jatkuvasti koneita vaihdella...
Ajattelin että jos löytäis suht vähän ajetun koneen siihen, ehkä max 250tkm ajetun niin kestäis ehkä pitempään. No tämä oli 200tkm ajettu tuolla korjaamolla. Näkyy nämä mersun koneen hinnat olevan ihan mitä vaan maan ja taivaan väliltä, varaosahaulla näkyy olevan 380tkm ajettu 900€, just joo...http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=29771127" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja nyt kuitenkin ajatus ettei jaksa laittaa, kunhan saa ajoon. Elikkä isomman koneen laitto haudataan nyt ainakin joksikin aikaa, katotaan mitkä on ensi kesänä fiilikset
Ja eiköhän sinne sitten yksin tein työnnettäis 3.0 24v tai 3.2 tms mitä sitä nyt tuota "tavallista" 3.0
Mutta ensin nyt katsotaan jos tuo kone saadaan vielä elvytettyä pelkällä kannentiivisteellä, jos on kansi halki niin sitten käytetty kansikin.
PS Raumalle on myös n. 500km täältä, en taida lähtee tuotakaan kolmesatasta hakemaan osiksi.

Ja eräs foorumilainen tarjosi kanssa konetta, kiitos siitä, mutta sekin oli 450 km päässä

Muttamutta, mitenkäs nämä bensat ja just tämä 2.3 kestää, eikö kannata jakopäätä rempata siinä plus miinus 300tkm

Ajattelin että jos löytäis suht vähän ajetun koneen siihen, ehkä max 250tkm ajetun niin kestäis ehkä pitempään. No tämä oli 200tkm ajettu tuolla korjaamolla. Näkyy nämä mersun koneen hinnat olevan ihan mitä vaan maan ja taivaan väliltä, varaosahaulla näkyy olevan 380tkm ajettu 900€, just joo...http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=29771127" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja nyt kuitenkin ajatus ettei jaksa laittaa, kunhan saa ajoon. Elikkä isomman koneen laitto haudataan nyt ainakin joksikin aikaa, katotaan mitkä on ensi kesänä fiilikset


Mutta ensin nyt katsotaan jos tuo kone saadaan vielä elvytettyä pelkällä kannentiivisteellä, jos on kansi halki niin sitten käytetty kansikin.
PS Raumalle on myös n. 500km täältä, en taida lähtee tuotakaan kolmesatasta hakemaan osiksi.
ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
ex w201 190 -89
Re: Melkein leiponeen 230CE:n laittelua
No nyt löyty the mylly
http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=3098516" onclick="window.open(this.href);return false; mikähän tuossa lie kun eikö tuo ole vähän halpa tuommoiseksi, ja muka 194tkm
Eikä olis kovin kaukanakaan
Kertokaas viisaat minkälainen homma olisi survoa tuohon tuommonen 3.2-24v kone? Meneekö tuohon vaihteistoon, joutuuko sähköjen kanssa paljonko säveltämään, mitä muuta? Mitenkäs muutoskatsastus, 300ce jarrut vai mitkä ja joutuuko muuta vaihtamaan alustaan yms?



Kertokaas viisaat minkälainen homma olisi survoa tuohon tuommonen 3.2-24v kone? Meneekö tuohon vaihteistoon, joutuuko sähköjen kanssa paljonko säveltämään, mitä muuta? Mitenkäs muutoskatsastus, 300ce jarrut vai mitkä ja joutuuko muuta vaihtamaan alustaan yms?
ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
ex w201 190 -89
Re: Melkein leiponeen 230CE:n laittelua
alkaa olee kipurajoilla tuo hinta että ostaisin tuon koneen.mesekisti kirjoitti:No nyt löyty the myllyhttp://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=3098516" onclick="window.open(this.href);return false; mikähän tuossa lie kun eikö tuo ole vähän halpa tuommoiseksi, ja muka 194tkm
Eikä olis kovin kaukanakaan
![]()
Kertokaas viisaat minkälainen homma olisi survoa tuohon tuommonen 3.2-24v kone? Meneekö tuohon vaihteistoon, joutuuko sähköjen kanssa paljonko säveltämään, mitä muuta? Mitenkäs muutoskatsastus, 300ce jarrut vai mitkä ja joutuuko muuta vaihtamaan alustaan yms?
Tuo kone näyttää omasta mielestä 3.0 24v.
Jos haluat vaihtaa isomman tekniikan niin hommaa suoraan tekniikan luovutukseen auto. Siitä saat tarvittavan.
forumiltakin löytyy luovuttaja
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6&t=130780" onclick="window.open(this.href);return false;
äkkiseltää mietittynä vaihtoon menee.
iskarit
jouset
vakaajat
alatukivarret edestä.
jarrut
jarrupääsylinteri?
sitten kone
moottorin ohjaus. 3.0 on helpompi ke-jetin takia.
putkisto
kardaani
lootan voi vaihtaa jos hommaat varaosa auton
sama homma perän kanssa
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Melkein leiponeen 230CE:n laittelua
Elikkäs koria vaille kaikki vaihtoon
Jaa kipurajoilla, varaosahaun koneet 1500-2000€
Nuohan on vissiin purkaamoilla, yksityisiltä tietysti löytää paljon halvemmalla...
Jahas, palataan taas maan pinnalle ja lähtötilanteeseen eli laitetaan auto kuntoon tuommosenaan ja jos tehon puute iskee niin vaihetaan autoa


Jahas, palataan taas maan pinnalle ja lähtötilanteeseen eli laitetaan auto kuntoon tuommosenaan ja jos tehon puute iskee niin vaihetaan autoa

ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
ex w201 190 -89
Re: Melkein leiponeen 230CE:n laittelua
Pesin ja tutkiskelin taas autoa (arvatkaa kauanko pysyy puhtaana pihalla kun toissayönä istui navetan katolla 40 lokkia+västäräkit ja pääskyset tepastelee autojen päällä, aina on linnun paskaa ja jalanjälkiä ympäri autoja
).
No tutkiskelin siinä sitten lukkoja. Autoonhan on laitettu kaukolukitus, ja nyt kokeilin että mitenkäs ne ovet menee avaimella lukkoon. No eihän se avain käänny ollenkaan kummankaan oven lukossa. Ja eikun paranee; kaukolukistus laittaa vaan kuskin oven lukkoon, vänkärin oven lukko menee "puoliksi lukkoon" ja aukeaa ovenkahvasta pari kertaa nykimällä. Lisäksi tankin luukku ei lukitu, pääsee pensarosvot viemään minun pensat perkule
. No ei mene konttikaan lukkoon kaukolla.
Elikkäs kysymys kuuluu että saako mistään (no varmaan veholta) lukkosarjaa jossa olisi ovien, peräkontin ja virtalukon lukkopatruunat+2 avainta? Ei tarviis monen avaimen kanssa pelata kun nyt jo on 2 erilaista, olis hyvä kun yksi kävisi kaikkiin lukkoihin

No tutkiskelin siinä sitten lukkoja. Autoonhan on laitettu kaukolukitus, ja nyt kokeilin että mitenkäs ne ovet menee avaimella lukkoon. No eihän se avain käänny ollenkaan kummankaan oven lukossa. Ja eikun paranee; kaukolukistus laittaa vaan kuskin oven lukkoon, vänkärin oven lukko menee "puoliksi lukkoon" ja aukeaa ovenkahvasta pari kertaa nykimällä. Lisäksi tankin luukku ei lukitu, pääsee pensarosvot viemään minun pensat perkule

Elikkäs kysymys kuuluu että saako mistään (no varmaan veholta) lukkosarjaa jossa olisi ovien, peräkontin ja virtalukon lukkopatruunat+2 avainta? Ei tarviis monen avaimen kanssa pelata kun nyt jo on 2 erilaista, olis hyvä kun yksi kävisi kaikkiin lukkoihin

ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
ex w201 190 -89
Re: Melkein leiponeen 230CE:n laittelua
Voisko löytyä tältä kaverilta.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =7&t=82954" onclick="window.open(this.href);return false;
Soitteleppa tuonne.
Tilasin omaan kuuppaan omalle avaimelle sarjotetun lukkopesän kuskin oveen, niin olikoha 90e. Tämä hinta jos autossa ei ole alkuperästä ajonestoa
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =7&t=82954" onclick="window.open(this.href);return false;
Soitteleppa tuonne.
Tilasin omaan kuuppaan omalle avaimelle sarjotetun lukkopesän kuskin oveen, niin olikoha 90e. Tämä hinta jos autossa ei ole alkuperästä ajonestoa
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Melkein leiponeen 230CE:n laittelua
Tuli mieleen tuosta puoliksi lukkoon menemisestä ja sitten siitä, että muutaman kerran ulkokahvasta vetäisemällä saa oven auki. Faijan W124 E sedanin etuovessa oli samanlainen ongelma. Purin sen silloin ja itse lukkomekanismista oli yksi vääntöjousi katkennut. Fiksasin siihen tilalle uuden jousen (jonka muuten lainasin vanhasta Fiat Ritmon ovenlukosta
), ja sillä se alkoi toimia.
On muuten varsin ikävä homma vaihtaa niitä lukkoja, jos ei niitä millään saa auki. Tai siis ettei saa avaimella käännettyä lukkosylinteriä oikeaan asentoon avaamista varten. Pitää rikkoa jonkun verran, että saa puretuksi. Sen välttämiseksi laittaisin reippaasti jotakin yleisvoiteluöljyä tai vastaavaa muhimaan niihin ovenlukkoihin ennen purkuhommiin ryhtymistä. Jos vaikka saisi sen avaimella auki, koska sitten se lukkopatruunan vaihtaminenkin on varsin yksinkertainen temppu.

On muuten varsin ikävä homma vaihtaa niitä lukkoja, jos ei niitä millään saa auki. Tai siis ettei saa avaimella käännettyä lukkosylinteriä oikeaan asentoon avaamista varten. Pitää rikkoa jonkun verran, että saa puretuksi. Sen välttämiseksi laittaisin reippaasti jotakin yleisvoiteluöljyä tai vastaavaa muhimaan niihin ovenlukkoihin ennen purkuhommiin ryhtymistä. Jos vaikka saisi sen avaimella auki, koska sitten se lukkopatruunan vaihtaminenkin on varsin yksinkertainen temppu.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Melkein leiponeen 230CE:n laittelua
Tuota aloin miettiä itsekin että voi olla aika savotta saada lukot irti jos/kun ei saa avainta kääntymään... Tuota öljyä ajattelin jo aikaisemmin että uskaltaako laittaa, kun aiemmin tullut täältä lueskeltua että virtalukkoon jos laittaa niin se on sitten viimeinen voitelu
Niin oven lukkoja voi öljytä, crc:llä taikka wd-40:llä? Ajattelin että jos niitä vähän saisi liikkumaan niin ei olisi niin pelko persiissä että saako ovia auki jos kauko lopettaa toimimisen 


ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
ex w201 190 -89
Re: Melkein leiponeen 230CE:n laittelua
Joo, itse olen tavannut säännöllisesti varsinkin talvikaudella laittaa oven ja takaluukun lukkosylintereihin jumiutumisen estämiseksi juuri WD-40 tai CRC esim. pesun jälkeen. Noita kun niin kovin vähän tulee käytettyä, kun kaukosäädöllä normaalisti mennään. En ole tuosta mitään haittaa havainnut (joidenkin mielestä kerää likaa, mutta riittävästi kun laittaa öljyä, niin likaa tulee myös ulos sen öljyn mukana. Ja tässä tapauksessa, kun ovat jo jumissa, niin irrotusöljyn vaikutus on varmasti lähinnä positiivinen.)mesekisti kirjoitti:Tuota aloin miettiä itsekin että voi olla aika savotta saada lukot irti jos/kun ei saa avainta kääntymään... Tuota öljyä ajattelin jo aikaisemmin että uskaltaako laittaa, kun aiemmin tullut täältä lueskeltua että virtalukkoon jos laittaa niin se on sitten viimeinen voiteluNiin oven lukkoja voi öljytä, crc:llä taikka wd-40:llä? Ajattelin että jos niitä vähän saisi liikkumaan niin ei olisi niin pelko persiissä että saako ovia auki jos kauko lopettaa toimimisen
Siitä olen itsekin monesta paikasta lukenut, ettei virtalukkoon auta mennä laittamaan minkään sortin öljyjä tai muitakaan litkuja.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Melkein leiponeen 230CE:n laittelua
Vänkärin puolen lukko alkoi toimimaan joten kuten, menee lukkoon ja saattaa aueta kun tarpeeksi nopeasti kiertää edestakaisin lukkoon-auki. Kuskin puolella lukko pitää pintansa eikä hellitä,ainakaan toistaiseksi.
Huomenna hinataan mersu pajalle, saapa nähdä selviääkö kannentiivisteen vaihtamisella. Kiitokset jupezkille ja nozkille taas avusta, polttimon kantojen suhteen
Polttimoita laitettu tilaukseen, tästäkin lisää myöhemmässä vaiheessa
Kunhan saa ensin ajoon tämän, niin sitten paneudutaan ulkonäköön (ja sisänäköön
)
Niin, olisko hyviä ohjeita miten alkaa repimään tuo jumissa oleva oven lukko irti jos ei se hellitä? En nyt ihan heti sitä ala repimään, mutta hyvin suunniteltu on puoliksi tehty
Huomenna hinataan mersu pajalle, saapa nähdä selviääkö kannentiivisteen vaihtamisella. Kiitokset jupezkille ja nozkille taas avusta, polttimon kantojen suhteen



Niin, olisko hyviä ohjeita miten alkaa repimään tuo jumissa oleva oven lukko irti jos ei se hellitä? En nyt ihan heti sitä ala repimään, mutta hyvin suunniteltu on puoliksi tehty

ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
ex w201 190 -89
Re: Melkein leiponeen 230CE:n laittelua
auttaako jumittuneesee lukkoon mikään muu kuin porakone?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Melkein leiponeen 230CE:n laittelua
Kyllä se jumittunutkin lukko lähtee ovesta irti, jos ovi ei ole lukossa (eli on nappi ylhäällä). Pidätinruuvi sieltä karmin puolelta irti ja kitkuttelee kolostaan ylös. Itsellä ollut noita jumittuneita lukkoja montakin ja joskus auttaa kun laittaa likoamaan bensa- tai diesel-purkkiin muutamaksi päiväksi. Sitten avain paikoilleen ja se sisäkara juuresta kiinni ruuvipenkkiin ja varovasti alkaa kitkuttelemaan lukkorunkoa edestakaisin. näin avain ei katkea. Siitä sitten lisää voimaa peliin ja joskus lähtee liikkeelle ja joskus kara menee poikki
Re: Melkein leiponeen 230CE:n laittelua
Halvimmalla pääset jos laitat sen 2.3 koneen sinne.
Jos coupe menee harrastukseen niin 2.2 tai 2.8 ja sinne mega ja perään automaatti..ihan näitä 722.4 tai3...sitten jos vähä päästöinen niin joskus sitten ahdat sen...toi 2.8 motti olisi siihen paras mahdollinen kutosista.
Jos laitat isompia niin kaikki johtosarjat saa vaihtaa ja alustaan kaikki osat niin menee aika isoksi työksi.
Jos coupe menee harrastukseen niin 2.2 tai 2.8 ja sinne mega ja perään automaatti..ihan näitä 722.4 tai3...sitten jos vähä päästöinen niin joskus sitten ahdat sen...toi 2.8 motti olisi siihen paras mahdollinen kutosista.
Jos laitat isompia niin kaikki johtosarjat saa vaihtaa ja alustaan kaikki osat niin menee aika isoksi työksi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Melkein leiponeen 230CE:n laittelua
Eikös m104 2.8 tai 3.2 ole isommalla porauksella ja juuri tuo 3.0 m104 pienemmällä. Eikös se oli paras vaihtoehto ahtamiseen
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Melkein leiponeen 230CE:n laittelua
Joo kyllä siihen nyt se 2.3 tulee kun ajoon pitää saada. Eli ei tule harrastepeliksi ainakaan näillä näkymin vaan ajoon. Tai miten sen nyt ottaa, ainahan nämä mulla ainakin on enempi tai vähempi harasteitaatlas kirjoitti:Halvimmalla pääset jos laitat sen 2.3 koneen sinne.
Jos coupe menee harrastukseen niin 2.2 tai 2.8 ja sinne mega ja perään automaatti..ihan näitä 722.4 tai3...sitten jos vähä päästöinen niin joskus sitten ahdat sen...toi 2.8 motti olisi siihen paras mahdollinen kutosista.
Jos laitat isompia niin kaikki johtosarjat saa vaihtaa ja alustaan kaikki osat niin menee aika isoksi työksi.

Väliaikatietoja; eilen oli korjaamolla kannen irrottanut

ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
ex w201 190 -89
Re: Melkein leiponeen 230CE:n laittelua
Jostai opuksestahan sen saisi tietää mutta tälläisessa uskossa olen ollut että sylinterin välinen kannas olisi paksumpi muihin malleihin.Mr300 kirjoitti:Eikös m104 2.8 tai 3.2 ole isommalla porauksella ja juuri tuo 3.0 m104 pienemmällä. Eikös se oli paras vaihtoehto ahtamiseen
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-