W211 200CDI vikatilassa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
joonais
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 01.08.2006 19:56
Paikkakunta: Kannus

W211 200CDI vikatilassa

Viesti Kirjoittaja joonais »

Moro

Osaisko joku vähä neuvoa miten sais auton kuntoo
Menee aina vikatilaan jos ajaa tasa kaasulla vähäkään pidemmästi ja eikä sitte ota ku sen 3000 kierrosta.
Lähtee heti vikatilasta pois ku käyttää virrat pois ja taas toimii normaalisti vähä aikaa tai ottaa kierrokset kunnolla mutta moottorin merkkivalo palaa koko ajan.

Vikakoodit on luettu tänään ja anto 2346 EGR-järjestelmän ohjaus jatkuva

Enne sitä autoon vaihdettu EGR-venttiili ja korjattu turbolle ja ilmamassamittarille menevät piuhat vanahat oli kulunnu puhki
ja otettu samanlaisesta toisesta toimivasta autosta Turbo ja ilmamassamittari ja katottu että turbon imuputki on kunnolla kii eikä valskaa
mutta silti antaa tuon vikakoodin ja auto ei toimi.

Rupiaa pikku hiljaa menee hermot mersuun kohta vuojen päivät oikkuillu aluks aina sillo tällöin mutta nykyää aina parin kilsan jälkee vikatilassa
BMW E60 530D
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18279
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 200CDI vikatilassa

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä nuo on saatu kuntoon kun tutkittu Starilla, joskus joutuu kokeilemaan useampaa osaa ennenkuin löytyy vikapaikka.
wiimax.fi
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4779
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: W211 200CDI vikatilassa

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Taitaa egr-venttiili takerrella.
Putsaus ei ainakaan haittaa.
Lastutuksen yhteydessä kierrätyksen poisto.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 200CDI vikatilassa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

joonais kirjoitti:Moro

Osaisko joku vähä neuvoa miten sais auton kuntoo
Menee aina vikatilaan jos ajaa tasa kaasulla vähäkään pidemmästi ja eikä sitte ota ku sen 3000 kierrosta.
Lähtee heti vikatilasta pois ku käyttää virrat pois ja taas toimii normaalisti vähä aikaa tai ottaa kierrokset kunnolla mutta moottorin merkkivalo palaa koko ajan.

Vikakoodit on luettu tänään ja anto 2346 EGR-järjestelmän ohjaus jatkuva

Enne sitä autoon vaihdettu EGR-venttiili ja korjattu turbolle ja ilmamassamittarille menevät piuhat vanahat oli kulunnu puhki
ja otettu samanlaisesta toisesta toimivasta autosta Turbo ja ilmamassamittari ja katottu että turbon imuputki on kunnolla kii eikä valskaa
mutta silti antaa tuon vikakoodin ja auto ei toimi.

Rupiaa pikku hiljaa menee hermot mersuun kohta vuojen päivät oikkuillu aluks aina sillo tällöin mutta nykyää aina parin kilsan jälkee vikatilassa
Toimiko oleenkaan johtojen korjauksen jälkeen jos jodot on ollet sopivasti oikosessa niin on voinnut ECU hajota,
EGR ventiilin jumitelu on melko yleine syy ko vaivaan pelkkä putsaus ei aina riitä,
(voi ottaa pois päältä ohjelmasta) kannatta tarkistella myös pakoputki tukosten varalata
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
joonais
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 01.08.2006 19:56
Paikkakunta: Kannus

Re: W211 200CDI vikatilassa

Viesti Kirjoittaja joonais »

Joo elikkä EGR-venttiili on vaihdettu ihan uuteen

Ja unohin mainita et imusarja on käytetty irti ja karstat pesty pois ja läpät poistettiin läppien moottori jätettiin piuhan nokkaa ettei siitä pitäs valittaa.
Samalla putsattiin se egr-putki.

Pakoputkia sen verran tarkistettu et tyhjättiin katalysaattori. Siitä eespäin ei oo katottu.

Ja eipä ne piuhojen korjaukset yhtään parantanut. Ja lähes varmasti oli käynny oikkarissa sen verran oli kuoret kulunnu.

Itekki vähä miettiny ECU vikaa mutta se toimii jos ei ajele ku jotain puoli kilometriä tasa kaasulla.

Stari olis käytettävissä mutta ku en osaa käyttää sitä ja ei tiiä mitä pitäs kattoa sillä
BMW E60 530D
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4779
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: W211 200CDI vikatilassa

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No elä nyt vaan tuon takia ihan ensimmäisenä osta toista ecua.
Kyllä ne kaikki mahdolliset egr-herjat saa poikkeen, jos kerran johdotukset on kunnossa - jos ei ole, niin kannattaa laittaa, sille moottorille tulee 12V, sillä vaikka sytyttää koko auton palamaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin