E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
Onkos sitä sammutusventtiilin liitintintä käytetty irti ?Aiheutti kerran päänvaivaa tuo pistoke.
Sai kosteutta vesipumpun vaihdon yhteydessä ja oli vikatilassa 3 pvä kunnes huomasin kuivata ja vikatila lähti.Empä muista luettiinko vikakoodeja
Sai kosteutta vesipumpun vaihdon yhteydessä ja oli vikatilassa 3 pvä kunnes huomasin kuivata ja vikatila lähti.Empä muista luettiinko vikakoodeja
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
siirtopumpunkin voi irroittaa ja pyörittää sitä porakoneella niin ei tarvi starttia särkeä ilmatessa
-
y30harrastaja
- Mersumies

- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
No niin, AUTO KÄY
Kehtaako sanoa mikä oli vika?
Vaikka olin tarkistellut pumpun putket kuinka ja vaikka olin omasta mielestä ihan varma että ovat oikein niin väärinpäin olivat silti. Dealerin kommentin jälkeen juoksin ulos ja tein tarkistuksen uudelleen. Ja vanhojen putkien pumpunpuoleiset päät olivatkin erilaiset niin että sitä mustaa haitarimaista suojaa oli niissä päinvastoin kuin näissä mitkä vaihdoin. Se sekoitti
Ensinnäkin iiiso kiitos kärsivällisyydestänne ja pahoittelut että vika oli tällä kertaa itsessä, ei autossa!
Noh. BAS/ABS herjat hävisivät kun rattia pyöritteli äärestä ääreen. Lähdin koeajolenkille ja alkuun kiihtyi kuten kuuluu, mutta pienen ajon jälkeen taas ei toiminut kickdown ja auto ei kiihtynyt kuten pitää vaikka junttasi kaasun pohjaan. Tulin pihaan, ryömin auton alle ja kokeilin läppämoottorin vipua. Sieltä otin pois vielä turhan pätkän vipuvartta ja kas vain... Auto toimii moitteitta ja kiihtyy miltei paremmin kuin ennen.
Ainut herja mitä heittää on jäähdyttimen tasosta. Saksaksi: niveau profen tms... Eli herjaako se liian korkeasta nesteen tasosta vai matalasta? Saako herjan millä pois ja miten tuon ylipäänsä saisi puhumaan Lontoota?
Kehtaako sanoa mikä oli vika?
Vaikka olin tarkistellut pumpun putket kuinka ja vaikka olin omasta mielestä ihan varma että ovat oikein niin väärinpäin olivat silti. Dealerin kommentin jälkeen juoksin ulos ja tein tarkistuksen uudelleen. Ja vanhojen putkien pumpunpuoleiset päät olivatkin erilaiset niin että sitä mustaa haitarimaista suojaa oli niissä päinvastoin kuin näissä mitkä vaihdoin. Se sekoitti
Ensinnäkin iiiso kiitos kärsivällisyydestänne ja pahoittelut että vika oli tällä kertaa itsessä, ei autossa!
Noh. BAS/ABS herjat hävisivät kun rattia pyöritteli äärestä ääreen. Lähdin koeajolenkille ja alkuun kiihtyi kuten kuuluu, mutta pienen ajon jälkeen taas ei toiminut kickdown ja auto ei kiihtynyt kuten pitää vaikka junttasi kaasun pohjaan. Tulin pihaan, ryömin auton alle ja kokeilin läppämoottorin vipua. Sieltä otin pois vielä turhan pätkän vipuvartta ja kas vain... Auto toimii moitteitta ja kiihtyy miltei paremmin kuin ennen.
Ainut herja mitä heittää on jäähdyttimen tasosta. Saksaksi: niveau profen tms... Eli herjaako se liian korkeasta nesteen tasosta vai matalasta? Saako herjan millä pois ja miten tuon ylipäänsä saisi puhumaan Lontoota?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
sitkeys palkittiin - taas ! hyvähyvä !
Levannon We(l)ho
------------------------
W108 280 SE -70
Unimog 421 -70
Unimog 416 -78
W 124 300 D -86 iceuseonly slayride
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
A 124 300 E 24 -93
W 903 313 CDI -00
X 218 250 CDI -14
X 243 300 4Matic -21
------------------------
W108 280 SE -70
Unimog 421 -70
Unimog 416 -78
W 124 300 D -86 iceuseonly slayride
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
A 124 300 E 24 -93
W 903 313 CDI -00
X 218 250 CDI -14
X 243 300 4Matic -21
-
E200kompressor
- Mersumies

- Viestit: 2688
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
"...Kaikkien teidän suureksi iloksi aloitan oman aiheen tätä varten. Auto on siis E S210 270CDI -02 josta hajosi imusarja. Nyt tavoite saada imusarjan läpät poistettua, reijät tulpattua ja asentaa se paikoilleen. Ja paikoilleen jonkinmoinen haaste sillä en ole hommaa ikinä tehnyt enkä myöskään purkanut imusarjaa itse pois..."y30harrastaja kirjoitti:No niin, AUTO KÄY![]()
![]()
![]()
Onneksi olkoon, nyt on hyvä pohja jo seuraavaan remontiin.
Kuten huomasit, pikkujuttu..
-
y30harrastaja
- Mersumies

- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
Mitätön, helppo, systemaattisesti ja järjestelmällisesti hoidettu peruskorjausE200kompressor kirjoitti:"...Kaikkien teidän suureksi iloksi aloitan oman aiheen tätä varten. Auto on siis E S210 270CDI -02 josta hajosi imusarja. Nyt tavoite saada imusarjan läpät poistettua, reijät tulpattua ja asentaa se paikoilleen. Ja paikoilleen jonkinmoinen haaste sillä en ole hommaa ikinä tehnyt enkä myöskään purkanut imusarjaa itse pois..."y30harrastaja kirjoitti:No niin, AUTO KÄY![]()
![]()
![]()
Onneksi olkoon, nyt on hyvä pohja jo seuraavaan remontiin.
Kuten huomasit, pikkujuttu..
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
y30harrastaja kirjoitti:No niin, AUTO KÄY![]()
![]()
![]()
Ainut herja mitä heittää on jäähdyttimen tasosta. Saksaksi: niveau profen tms... Eli herjaako se liian korkeasta nesteen tasosta vai matalasta? Saako herjan millä pois ja miten tuon ylipäänsä saisi puhumaan Lontoota?
Hyvä että jaksoit vääntää, moni ois jo paalannu...
Tuosta valikosta; tempera1 on linkittänyt tuonne nuo ohjekirjan sivut missä näytään 'valikkorakenne', sieltä näkee missä kielivalinta on: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=112552" onclick="window.open(this.href);return false;
Kun avaat paisarin, tulisi nesteen olla paisarissa näkyvän tasolipakkeen tasalla. Voihan olla että olet rapsaissut anturijohtoa kun olet konetilassa aikaasi viettänyt
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
Hyvä että lähtiy30harrastaja kirjoitti:No niin, AUTO KÄY![]()
![]()
![]()
Kehtaako sanoa mikä oli vika?
Vaikka olin tarkistellut pumpun putket kuinka ja vaikka olin omasta mielestä ihan varma että ovat oikein niin väärinpäin olivat silti. Dealerin kommentin jälkeen juoksin ulos ja tein tarkistuksen uudelleen. Ja vanhojen putkien pumpunpuoleiset päät olivatkin erilaiset niin että sitä mustaa haitarimaista suojaa oli niissä päinvastoin kuin näissä mitkä vaihdoin. Se sekoitti
Ensinnäkin iiiso kiitos kärsivällisyydestänne ja pahoittelut että vika oli tällä kertaa itsessä, ei autossa!
Noh. BAS/ABS herjat hävisivät kun rattia pyöritteli äärestä ääreen. Lähdin koeajolenkille ja alkuun kiihtyi kuten kuuluu, mutta pienen ajon jälkeen taas ei toiminut kickdown ja auto ei kiihtynyt kuten pitää vaikka junttasi kaasun pohjaan. Tulin pihaan, ryömin auton alle ja kokeilin läppämoottorin vipua. Sieltä otin pois vielä turhan pätkän vipuvartta ja kas vain... Auto toimii moitteitta ja kiihtyy miltei paremmin kuin ennen.
Ainut herja mitä heittää on jäähdyttimen tasosta. Saksaksi: niveau profen tms... Eli herjaako se liian korkeasta nesteen tasosta vai matalasta? Saako herjan millä pois ja miten tuon ylipäänsä saisi puhumaan Lontoota?
Tämän takia niistä putkien paikoista "jankattiin"
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
y30harrastaja
- Mersumies

- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
Joo kyllä. Kannatti jankata. Mutta näistä oppii. Polttoainejärjestelmää on tullut nyt tiirattua aika läheisesti viime viikotCDI203 kirjoitti:Hyvä että lähtiy30harrastaja kirjoitti:No niin, AUTO KÄY![]()
![]()
![]()
Kehtaako sanoa mikä oli vika?
Vaikka olin tarkistellut pumpun putket kuinka ja vaikka olin omasta mielestä ihan varma että ovat oikein niin väärinpäin olivat silti. Dealerin kommentin jälkeen juoksin ulos ja tein tarkistuksen uudelleen. Ja vanhojen putkien pumpunpuoleiset päät olivatkin erilaiset niin että sitä mustaa haitarimaista suojaa oli niissä päinvastoin kuin näissä mitkä vaihdoin. Se sekoitti
Ensinnäkin iiiso kiitos kärsivällisyydestänne ja pahoittelut että vika oli tällä kertaa itsessä, ei autossa!
Noh. BAS/ABS herjat hävisivät kun rattia pyöritteli äärestä ääreen. Lähdin koeajolenkille ja alkuun kiihtyi kuten kuuluu, mutta pienen ajon jälkeen taas ei toiminut kickdown ja auto ei kiihtynyt kuten pitää vaikka junttasi kaasun pohjaan. Tulin pihaan, ryömin auton alle ja kokeilin läppämoottorin vipua. Sieltä otin pois vielä turhan pätkän vipuvartta ja kas vain... Auto toimii moitteitta ja kiihtyy miltei paremmin kuin ennen.
Ainut herja mitä heittää on jäähdyttimen tasosta. Saksaksi: niveau profen tms... Eli herjaako se liian korkeasta nesteen tasosta vai matalasta? Saako herjan millä pois ja miten tuon ylipäänsä saisi puhumaan Lontoota?
Tämän takia niistä putkien paikoista "jankattiin"
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
-
y30harrastaja
- Mersumies

- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
Laitetaanpa vielä muutama kuvanen siitä mitä tuli tehtyä
Läpät poistettuna ja muuten valmisteltuna tulppausta varten

Ja tulppaus tehtynä. tiivistelisikonit siistin vielä tämän otoksen jälkeen. Tarvittavat välineet: M8 uppokanta koneruuveja, nylonmuttereita, leveäkantaisia prikkoja, o-renkaita, kuumuutta kestävää silikonitiivistettä, kierrelukitetta.

Läpät poistettuna ja muuten valmisteltuna tulppausta varten

Ja tulppaus tehtynä. tiivistelisikonit siistin vielä tämän otoksen jälkeen. Tarvittavat välineet: M8 uppokanta koneruuveja, nylonmuttereita, leveäkantaisia prikkoja, o-renkaita, kuumuutta kestävää silikonitiivistettä, kierrelukitetta.

Viimeksi muokannut y30harrastaja, Pe 12.07.2013 14:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
-
y30harrastaja
- Mersumies

- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
Tällaista tällä kertaa. Koville otti. Muutama ylimääräinen lenkki matkassa

Jos tästä topicista joku hyötyä saa niin hyvä.

Jos tästä topicista joku hyötyä saa niin hyvä.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
Njoo, silläpä tuota tuli putkien paikoista muistutettua useampaan kertaan kun olin ongelmaa mietittyäni aika varma että siinä se ongelma on.
Varmaan aika mukava tunne saada pelaamaan kaiken säätämisen jälkeen.
Tulppaus on tehty just hyvin
Varmaan aika mukava tunne saada pelaamaan kaiken säätämisen jälkeen.
Tulppaus on tehty just hyvin
wiimax.fi
-
y30harrastaja
- Mersumies

- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: E 270CDI imusarjan asennus (apuja kaivataan)
Se oli suoraan sanoen suloista saada se käyntiin
Mahtava juttu, kiitos kun sanoit tuon kommenttisi. Sen ansiosta menin kuitenkin varmistamaan.
Tulppauksen ainakin pitäisi kestää. Kiitos hyvistä neuvoista siinäkin.
Tulppauksen ainakin pitäisi kestää. Kiitos hyvistä neuvoista siinäkin.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02



