Kiitos kommenteista, ohessa vastauksia:
Kyllä toi mun mielestä kaipais vähän "stancen" hiomista eli alusta oikeelle korkeudelle(mikä se sitten sulle on) ja niin ettei keuli.
Taka-akselin rakenne määrää minulle aikalailla ajokorkeuden, en tykkää tyylistä jossa jossa ajoasento on etukeno. Liikaa laskettu yksinivelinen taka-akseli näyttää minun silmään todella tyhmätä, kun camber on lähellä 10 astetta. Todennäköisesti alusta tippuu max 50mm. Isot joustovarat on myöskin mukavaa, kun en jaksa kierrellä korokkeita yms. sekin näyttää pääasiassa hölmöläisten hommalta silmiini
Auto on suunniteltu 60-luvulla, joten kaikki 70-luvun alkua uudemmat vanteet on silmiini ihan myrkkyä tämän auton kanssa...Lornisserit edustavat 80-luvun kanttiajattelua ja designia, joten ne ovat heti ulkona. Myöskin RS:t niin hienot kuin ovat ovat ihan out. Ainoat, jotka voisin hyväksyä on vanhat tykkivanteet tai 5-puolaiset American Racingit, mutta ne menevät tyylistä ulos. Tähän tulee niin leveät peltivanteet, kuin siististi lokasuojien sisään mahtuu ja alkuperäiset w110 pillerikapselit kromikehillä. Alkuun 15 x 7" siis nämä, korin väriin maalattuina päällä 205/60 x 15"
4-ovinen tolppa-auto on tolppa-auto, vaikka siinä kuinka olisi "räyhäkkäät pakoäänet". Minulle pakoääniksi riittävät hiljaiset suhinat, joista asiaatunteva tietää tehon. Minusta tolppa-autoa autoa ei tarvitse tehostaa pakoäänillä, ulkonäkö ja tyyli riittävät. 6.3:nen poistuu tarvittaessa todella vauhdikkaasti, ei sitä tarvitse sen enempää mainostaa. Kaupungillakin on kivempi ajella, näin varttuneempana, hiljaisella autolla...nuorisoa pärinöineen riittää jo tarpeeksi
Eikö tuo 6.3 oo aika sama kone ku 6.9? Onko osat kuin kiven alla jos siitä tekis 6.9:n, sitte tekis siitä kireän vaparin ja sitte vähä vielä ylipainetta kaveriks?
6.9 moottori menee paikoillee, mutta se vaatii kaikkien osien vaihtamista imu-aukot yms. ovat erilaiset. Lisäksi edes kohtuullisia 6.9 moottoreita ei saa alle 3000€:n. Muutenkin M-100:n korjaaminen on todella kallista, tai jopa kalliimpaa...niin toistaiseksi pidetään tehot kurissa. Yksi parhaista pajoista: Väth Saksassa tekee täydellisen 6.3:n koneremontin....siis ruiskupumppua ja suuttimia myöten 22000€:llä...näin referenssiksi....ja tähän hintaan pitää toimittaa alkuperäinen kone heille ensin.
Kuten huomaatte, pääni kääntyy aika jäykästi ehdotuksille...mutta niitä kuunnellaan mielellään, laiska kun olen, en jaksa keksiä paljoa asioita, senkun kopioin
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.