E270CDI 2004 Hehku ongelma(uud. hehkut ja valo jää palamaan)
E270CDI 2004 Hehku ongelma(uud. hehkut ja valo jää palamaan)
Moro,
Kokeillaampas kepillä jäätä onko jollain muulla tullut vastaavaa tapausta vastaan.
Hehkuvalo syttyy normaalisti, sammuu, käynnistys... ja valo syttyy uudestaan.
1. Eli hehkuvalo syttyi käynnistyksen jälkeen palamaan... jaha ja 2syl hehkutulppa antaa vikakoodin... Vaihdoin 2syl hehkutulpan ja edelleen syttyy valo uudestaan...
2. Vaihdoin kaikki hehkut jotka lähtivät irti suosiolla 1syl ja 5syl eivät lähteneet suosiolla joten jätin ne paikalleen,
eli 2-3-4syl hehkut uusia ja 1 ja 5 ehjiä, edeleen valo syttyy ja nyt valittaa vikakoodeissa 2-3syl hehkuja ja relettä.
3. Yleismittarilla mittailemaan jännitteitä, Releen syöttövirta ok, jokaiselle tulpalle tulee hehkutuksen aikana 11.2V eli mitattu kuormituksen aikana,
kaikki toimii niin kuin pitääkin, valo syttyy silti ja antaa vikakoodit 2-3syl hehkusta sekä releestä.
Johtosarjoja ja liitoksia heiluteltu ja puhdisteltu mitään muutoksia jänniteissä ei tapahtunut.
Olisko releestä diagnoosi puoli sökönä vai joku muu vika joka aiheuttaa vikakoodit?
Kokeillaampas kepillä jäätä onko jollain muulla tullut vastaavaa tapausta vastaan.
Hehkuvalo syttyy normaalisti, sammuu, käynnistys... ja valo syttyy uudestaan.
1. Eli hehkuvalo syttyi käynnistyksen jälkeen palamaan... jaha ja 2syl hehkutulppa antaa vikakoodin... Vaihdoin 2syl hehkutulpan ja edelleen syttyy valo uudestaan...
2. Vaihdoin kaikki hehkut jotka lähtivät irti suosiolla 1syl ja 5syl eivät lähteneet suosiolla joten jätin ne paikalleen,
eli 2-3-4syl hehkut uusia ja 1 ja 5 ehjiä, edeleen valo syttyy ja nyt valittaa vikakoodeissa 2-3syl hehkuja ja relettä.
3. Yleismittarilla mittailemaan jännitteitä, Releen syöttövirta ok, jokaiselle tulpalle tulee hehkutuksen aikana 11.2V eli mitattu kuormituksen aikana,
kaikki toimii niin kuin pitääkin, valo syttyy silti ja antaa vikakoodit 2-3syl hehkusta sekä releestä.
Johtosarjoja ja liitoksia heiluteltu ja puhdisteltu mitään muutoksia jänniteissä ei tapahtunut.
Olisko releestä diagnoosi puoli sökönä vai joku muu vika joka aiheuttaa vikakoodit?
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Re: E270CDI 2004 Hehku ongelma(uud. hehkut ja valo jää palam
Jääkö valo palamaan 'ikuisesti'? Itellä jäi hehkureleen piuha vähän löysälle, ja teki just ton, eli relevian suuntaan silloin osoittais. Mittasitko releen päästä vastusarvot, että piuhat ovat kunnossa? Samalla vähän raplailee johtoja jos joku just rikkoontumassa oleva liitos tai hankauma. Antaako kunnolla kipinää kun hehkun päähän raappaa jännitteelisellä johdolla? Jännite pelkästään ei kerro kaikkea, virtaakin pitäis päästä mittamaan (jännite-ero kun voi olla olemassa mutta virta ei 'mahdu' kulkemaan.
Joskushan sitten testailevat noita niin että kynttilä irti ja virtaa, jos hehkuu oikein kunnolla ok, jos vaan vähän punottaa niin...
Releen tarkistamisesta/korjauksesta on foorumilla juttua.
Joskushan sitten testailevat noita niin että kynttilä irti ja virtaa, jos hehkuu oikein kunnolla ok, jos vaan vähän punottaa niin...
Releen tarkistamisesta/korjauksesta on foorumilla juttua.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: E270CDI 2004 Hehku ongelma(uud. hehkut ja valo jää palam
Valo syttyy kun virrat laittaa päälle, sammuu ja *starttaus*, n10sekunnin jälkeen syttyy uudestaan ja jää palamaan.MiHe kirjoitti:Jääkö valo palamaan 'ikuisesti'? Itellä jäi hehkureleen piuha vähän löysälle, ja teki just ton, eli relevian suuntaan silloin osoittais. Mittasitko releen päästä vastusarvot, että piuhat ovat kunnossa? Samalla vähän raplailee johtoja jos joku just rikkoontumassa oleva liitos tai hankauma. Antaako kunnolla kipinää kun hehkun päähän raappaa jännitteelisellä johdolla? Jännite pelkästään ei kerro kaikkea, virtaakin pitäis päästä mittamaan (jännite-ero kun voi olla olemassa mutta virta ei 'mahdu' kulkemaan.
Joskushan sitten testailevat noita niin että kynttilä irti ja virtaa, jos hehkuu oikein kunnolla ok, jos vaan vähän punottaa niin...
Releen tarkistamisesta/korjauksesta on foorumilla juttua.
Jos kone on lämmin niin valo ei syty uudestaan palamaan.
Hehkujen johdot on mitattu releen päästä niin että toisessa päässä on hehkujen liittimet ollut kiinni, vastus jokaisessa on n. 1 Ohmi
Jännitteet mittasin jokaisesta hehkusta niin että liitin on kiinni hehkussa ja liittimen kansiosa auki, toinen pää johtosarjasta kiinni releessä.
(mahdollinen huono johto laskisi jännitettä jos johto olisi huono koska johto on kuormitettu kaikki hehkut näyttivät jännitettä 11.2V).
Itse en muuta enään keksi kuin rele vikaa, koska järjestelmä toimii mutta vikakoodi tulee silti ja hehkun merkkivalo syttyy uudestaan palamaan.
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Re: E270CDI 2004 Hehku ongelma(uud. hehkut ja valo jää palam
Relevialta vaikuttaa mutta vähän outoo jos kaikki kuitenkin saa jännitteen, noissa kun selkeesti palaa se 'sulake' (jos nyt samanlainen enää kuin W210:ssä oli)
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... lay&page=2" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... lay&page=2" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: E270CDI 2004 Hehku ongelma(uud. hehkut ja valo jää palam
Juu sen takia täällä kirjottelenkin kun vaikuttaa hieman oudolle...MiHe kirjoitti:Relevialta vaikuttaa mutta vähän outoo jos kaikki kuitenkin saa jännitteen, noissa kun selkeesti palaa se 'sulake' (jos nyt samanlainen enää kuin W210:ssä oli)
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... lay&page=2" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Re: E270CDI 2004 Hehku ongelma(uud. hehkut ja valo jää palam
Osaakos joku kertoa mitään tuosta releen diagnostiikka pistokkeesta (3napainen liitin 2kytketty), pystyykö sieltä mittaamaan mitään millään?
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Re: E270CDI 2004 Hehku ongelma(uud. hehkut ja valo jää palam
Staarilla pystyy katsomaan missä voisi vika olla toki bosch testerikin auttaaNymiS kirjoitti:Osaakos joku kertoa mitään tuosta releen diagnostiikka pistokkeesta (3napainen liitin 2kytketty), pystyykö sieltä mittaamaan mitään millään?
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: E270CDI 2004 Hehku ongelma(uud. hehkut ja valo jää palam
Käytössä on kyllä autocomin CPD mutta sillä ei paljoa apuja löydy, koodit pystyy lukemaan ja dataa kattomaan.arska10 kirjoitti:Staarilla pystyy katsomaan missä voisi vika olla toki bosch testerikin auttaaNymiS kirjoitti:Osaakos joku kertoa mitään tuosta releen diagnostiikka pistokkeesta (3napainen liitin 2kytketty), pystyykö sieltä mittaamaan mitään millään?
Lähinnä vaan haluaisin varmistaa että tuo 2napanen johto on ehjä, onko tietoa mistä löytyy johtojen toinen pää?
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Re: E270CDI 2004 Hehku ongelma(uud. hehkut ja valo jää palam
Avaa se hehkurele ja tinaa kuntoon.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: E270CDI 2004 Hehku ongelma(uud. hehkut ja valo jää palam
Virta tulee jokaiselle hehkulle joten ei ole vika palaneissa "sulakkeissa" ja oma mielipide on se että sulakkeet on siellä tarkoituksellaS202 kirjoitti:Avaa se hehkurele ja tinaa kuntoon.

Uus rele ei yli 100€ maksa joten kai se pitää hankkia ja kokeilla jos sillä korjaantuisi.
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Re: E270CDI 2004 Hehku ongelma(uud. hehkut ja valo jää palam
Vaihda nuo 1 ja 5 pytyn hehkut niin tulee kuntoon.Kerralla ne pitää kaikki vaihtaaNymiS kirjoitti:Moro,
Kokeillaampas kepillä jäätä onko jollain muulla tullut vastaavaa tapausta vastaan.
Hehkuvalo syttyy normaalisti, sammuu, käynnistys... ja valo syttyy uudestaan.
1. Eli hehkuvalo syttyi käynnistyksen jälkeen palamaan... jaha ja 2syl hehkutulppa antaa vikakoodin... Vaihdoin 2syl hehkutulpan ja edelleen syttyy valo uudestaan...
2. Vaihdoin kaikki hehkut jotka lähtivät irti suosiolla 1syl ja 5syl eivät lähteneet suosiolla joten jätin ne paikalleen,
eli 2-3-4syl hehkut uusia ja 1 ja 5 ehjiä, edeleen valo syttyy ja nyt valittaa vikakoodeissa 2-3syl hehkuja ja relettä.
3. Yleismittarilla mittailemaan jännitteitä, Releen syöttövirta ok, jokaiselle tulpalle tulee hehkutuksen aikana 11.2V eli mitattu kuormituksen aikana,
kaikki toimii niin kuin pitääkin, valo syttyy silti ja antaa vikakoodit 2-3syl hehkusta sekä releestä.
Johtosarjoja ja liitoksia heiluteltu ja puhdisteltu mitään muutoksia jänniteissä ei tapahtunut.
Olisko releestä diagnoosi puoli sökönä vai joku muu vika joka aiheuttaa vikakoodit?
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: E270CDI 2004 Hehku ongelma(uud. hehkut ja valo jää palam
Itse itselleni vastaten,
2 napainen "diagnoosi johto" on kytketty seuraavasti:
Ruskea johto Maadoitus
Valk+Vihr johto ECM pin 43
Kunnossa oli johto , eli nyt kokeillaa uutta relettä seuraavaksi, jos ei rele auta,
niin pitää viedä auto tohtorille jolla on vehkeet jumissa olevan hehkutulpan irroittamiseen ja vaihtaa nro 1 ja 5.
2 napainen "diagnoosi johto" on kytketty seuraavasti:
Ruskea johto Maadoitus
Valk+Vihr johto ECM pin 43
Kunnossa oli johto , eli nyt kokeillaa uutta relettä seuraavaksi, jos ei rele auta,
niin pitää viedä auto tohtorille jolla on vehkeet jumissa olevan hehkutulpan irroittamiseen ja vaihtaa nro 1 ja 5.
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Re: E270CDI 2004 Hehku ongelma(uud. hehkut ja valo jää palam
uusi rele ja sama ongelma jatkuu...
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Re: E270CDI 2004 Hehku ongelma(uud. hehkut ja valo jää palam
1 ja 5 syl hehkut vaihdettu, vika valo ei syty enään. Olivat ilmeisesti osittain oikosulussa joka aiheutti vikakoodin, pienempi vastus kuin uusissa hehkuissa.
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Re: E270CDI 2004 Hehku ongelma(uud. hehkut ja valo jää palam
Pientä mysteeriä kuitenkin, tuollahan edellä mittasit että siellä ohmin paikkeilla pyörii... olisko sitten sillai rikki että kun kuumenee niin muuttuu radikaalisti? No pääasia että syyllinen komponentti löytyi ja vika korjaantui se vaihtamalla, sekä tieto siitä että pelkästä vastusmittauksesta huolimatta näin voi olla.
Antoiko muuten star vikakoodia noista 1:stä 5:sta?

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: E270CDI 2004 Hehku ongelma(uud. hehkut ja valo jää palam
Juu kuumana vastus olematon 0.3ohm eli oikosulussa (0.3ohm on jo mittausjohdoista tuleva vastus).MiHe kirjoitti:Pientä mysteeriä kuitenkin, tuollahan edellä mittasit että siellä ohmin paikkeilla pyörii... olisko sitten sillai rikki että kun kuumenee niin muuttuu radikaalisti? No pääasia että syyllinen komponentti löytyi ja vika korjaantui se vaihtamalla, sekä tieto siitä että pelkästä vastusmittauksesta huolimatta näin voi olla.Antoiko muuten star vikakoodia noista 1:stä 5:sta?
Autocomin CPD:llä kattelin koodeja ja sieltä antoi 2 ja 3 sylinterin (veikkaisin että oikeesti olivat siis 1 ja 5sylinterin hehkut josta koodi tuli).
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: E270CDI 2004 Hehku ongelma(uud. hehkut ja valo jää palam
Jos ei jostain erityisestä syystä halu arvailla koodeja niinNymiS kirjoitti:Juu kuumana vastus olematon 0.3ohm eli oikosulussa (0.3ohm on jo mittausjohdoista tuleva vastus).MiHe kirjoitti:Pientä mysteeriä kuitenkin, tuollahan edellä mittasit että siellä ohmin paikkeilla pyörii... olisko sitten sillai rikki että kun kuumenee niin muuttuu radikaalisti? No pääasia että syyllinen komponentti löytyi ja vika korjaantui se vaihtamalla, sekä tieto siitä että pelkästä vastusmittauksesta huolimatta näin voi olla.Antoiko muuten star vikakoodia noista 1:stä 5:sta?
Autocomin CPD:llä kattelin koodeja ja sieltä antoi 2 ja 3 sylinterin (veikkaisin että oikeesti olivat siis 1 ja 5sylinterin hehkut josta koodi tuli).
Kannatta katsoa *:rila niin näkee suoraan mikä on vikana
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: E270CDI 2004 Hehku ongelma(uud. hehkut ja valo jää palam
Rohkea temppu vaihtaa rele kun ei ollut vielä kaikkia hehkuja vaihdettu, yleensä sitten pitää vielä vaihtaa loput hehkut JA rele 

wiimax.fi
Re: E270CDI 2004 Hehku ongelma(uud. hehkut ja valo jää palam
joo oli se rohkeempi kun väkisin avata noi jumissa olleet hehkut. Sain onneks ne ehjänä ulosdealer kirjoitti:Rohkea temppu vaihtaa rele kun ei ollut vielä kaikkia hehkuja vaihdettu, yleensä sitten pitää vielä vaihtaa loput hehkut JA rele
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Re: E270CDI 2004 Hehku ongelma(uud. hehkut ja valo jää palam
Juu star on hankinta listalla seuraavana scoopin jälkeenCDI203 kirjoitti:Jos ei jostain erityisestä syystä halu arvailla koodeja niinNymiS kirjoitti:Juu kuumana vastus olematon 0.3ohm eli oikosulussa (0.3ohm on jo mittausjohdoista tuleva vastus).MiHe kirjoitti:Pientä mysteeriä kuitenkin, tuollahan edellä mittasit että siellä ohmin paikkeilla pyörii... olisko sitten sillai rikki että kun kuumenee niin muuttuu radikaalisti? No pääasia että syyllinen komponentti löytyi ja vika korjaantui se vaihtamalla, sekä tieto siitä että pelkästä vastusmittauksesta huolimatta näin voi olla.Antoiko muuten star vikakoodia noista 1:stä 5:sta?
Autocomin CPD:llä kattelin koodeja ja sieltä antoi 2 ja 3 sylinterin (veikkaisin että oikeesti olivat siis 1 ja 5sylinterin hehkut josta koodi tuli).
Kannatta katsoa *:rila niin näkee suoraan mikä on vikana

S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: E270CDI 2004 Hehku ongelma(uud. hehkut ja valo jää palam
Jos on meinki niin molemat kerralla ("hms990" ja *:ri)NymiS kirjoitti:Juu star on hankinta listalla seuraavana scoopin jälkeenCDI203 kirjoitti:Jos ei jostain erityisestä syystä halu arvailla koodeja niinNymiS kirjoitti:Juu kuumana vastus olematon 0.3ohm eli oikosulussa (0.3ohm on jo mittausjohdoista tuleva vastus).MiHe kirjoitti:Pientä mysteeriä kuitenkin, tuollahan edellä mittasit että siellä ohmin paikkeilla pyörii... olisko sitten sillai rikki että kun kuumenee niin muuttuu radikaalisti? No pääasia että syyllinen komponentti löytyi ja vika korjaantui se vaihtamalla, sekä tieto siitä että pelkästä vastusmittauksesta huolimatta näin voi olla.Antoiko muuten star vikakoodia noista 1:stä 5:sta?
Autocomin CPD:llä kattelin koodeja ja sieltä antoi 2 ja 3 sylinterin (veikkaisin että oikeesti olivat siis 1 ja 5sylinterin hehkut josta koodi tuli).
Kannatta katsoa *:rila niin näkee suoraan mikä on vikana
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
