250TD ei käynnisty
250TD ei käynnisty
Noniin, nyt ei mersu enää käynnisty ollenkaan, muutama päivä sitten lähti vielä sahaamalla käyntiin. Vaihdoin syöttöpumpun päälle o-renkaat suuttimille menevien putkien juureen, kun naftaa valui norona maahan. Ja ilmaus vaiheessa huomasin että, suuttimille tulee onnettoman vähän polttoainetta. Menikö tässä o-renkaiden vaihdossa nyt jokin poskelleen? Niin ja kosla on 124 250TD vm.86
S124 E250TD *93
Tojota carina E (työkalupakki)
Kiertoon lähteneet:
W201 2.0E *84
W124 E 200D *94
W124 230E *88
S124 250TD *86
W202 220E *93
Tojota carina E (työkalupakki)
Kiertoon lähteneet:
W201 2.0E *84
W124 E 200D *94
W124 230E *88
S124 250TD *86
W202 220E *93
Re: 250TD ei käynnisty
Et kait kirstänyt niitä liian tiukkaan tuon tarkka kiristyksestä jos kiristää liikaa niin ei lähde käyntiin, en muista kiristys momenttia ulkoa-Seppä- kirjoitti:Noniin, nyt ei mersu enää käynnisty ollenkaan, muutama päivä sitten lähti vielä sahaamalla käyntiin. Vaihdoin syöttöpumpun päälle o-renkaat suuttimille menevien putkien juureen, kun naftaa valui norona maahan. Ja ilmaus vaiheessa huomasin että, suuttimille tulee onnettoman vähän polttoainetta. Menikö tässä o-renkaiden vaihdossa nyt jokin poskelleen? Niin ja kosla on 124 250TD vm.86
Momentti on 10-20nm
Viimeksi muokannut arska10, Ti 09.07.2013 19:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: 250TD ei käynnisty
No en ihan apinan raivolla kiristänyt, mutta ei löysällekkään jäänyt. Kokeilen löysyttää vähän.
S124 E250TD *93
Tojota carina E (työkalupakki)
Kiertoon lähteneet:
W201 2.0E *84
W124 E 200D *94
W124 230E *88
S124 250TD *86
W202 220E *93
Tojota carina E (työkalupakki)
Kiertoon lähteneet:
W201 2.0E *84
W124 E 200D *94
W124 230E *88
S124 250TD *86
W202 220E *93
Re: 250TD ei käynnisty
Nyt suuttimille tulee vähän enemmän polttoainetta, mutta ei suostu lähtemään käyntiin, hinaamallakin kokeiltiin, mutta ei edes pientä yritystä käynnistyä. Suodattimelta pumpulle menevässä läpinäkyvässä linjassa kyllä näkyy menevän ilmakuplia, eli voisiko jostain vielä päästä ilmaa järjestelmään?
S124 E250TD *93
Tojota carina E (työkalupakki)
Kiertoon lähteneet:
W201 2.0E *84
W124 E 200D *94
W124 230E *88
S124 250TD *86
W202 220E *93
Tojota carina E (työkalupakki)
Kiertoon lähteneet:
W201 2.0E *84
W124 E 200D *94
W124 230E *88
S124 250TD *86
W202 220E *93
Re: 250TD ei käynnisty
Kiristys on 50Nm -> löysälle -> 50Nm -> löysälle -> 40Nm ja siihen jää. Koskitko mihinkään muuhun kuin paineventtiileihin (ne suutinputkien lähöt) tuossa remontissa? Nuo on sitten tarkkoja puhtauden kanssa. Ja kuparirikat olis hyvä vaihtaa samalla. Ja katohan nyt vielä ettei oo jostakin muusta syystä jääny sammutinvipu ("STOP-vipu") alas kun yrität käynnistää.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 250TD ei käynnisty
En koskenut minnekkään muualle kuin paineventtiileihin, ja Stop vipu toimii niinkuin pitääkin. Ja paikatkin puhdistin Würth kliinerillä ennen remontin tekoa
S124 E250TD *93
Tojota carina E (työkalupakki)
Kiertoon lähteneet:
W201 2.0E *84
W124 E 200D *94
W124 230E *88
S124 250TD *86
W202 220E *93
Tojota carina E (työkalupakki)
Kiertoon lähteneet:
W201 2.0E *84
W124 E 200D *94
W124 230E *88
S124 250TD *86
W202 220E *93
Re: 250TD ei käynnisty
Nyt meni kyllä sormi suuhun. Kuuluuko polttoaineen tulla suuttimille startatessa "lirumalla" vai pärskymällä? Ja kuuluuko sammutinvivusta kuulua minkälainen ääni kun sen painaa pohjaan? Tuossa kuuluu sellainen hieman "horo" ääni, lisäksi vivussa on pieni välys sivuttais suunnassa.
S124 E250TD *93
Tojota carina E (työkalupakki)
Kiertoon lähteneet:
W201 2.0E *84
W124 E 200D *94
W124 230E *88
S124 250TD *86
W202 220E *93
Tojota carina E (työkalupakki)
Kiertoon lähteneet:
W201 2.0E *84
W124 E 200D *94
W124 230E *88
S124 250TD *86
W202 220E *93
Re: 250TD ei käynnisty
No siis vivusta itestään ei mitään älytöntä ääntä lähe mutta kyllähän se työntää ilmat sieltä sammutinkellolle menevän alipaineputken kautta jostakin pihalle niin siitä lähtee jonkinlainen ääni. Eikä pieni sivuvälys ole ihmeellistä.-Seppä- kirjoitti:Nyt meni kyllä sormi suuhun. Kuuluuko polttoaineen tulla suuttimille startatessa "lirumalla" vai pärskymällä? Ja kuuluuko sammutinvivusta kuulua minkälainen ääni kun sen painaa pohjaan? Tuossa kuuluu sellainen hieman "horo" ääni, lisäksi vivussa on pieni välys sivuttais suunnassa.
Kokkeileppa ensin laittaa ne venttiilit momenttiin ja ilmaat sitten järjestelmän starttaamalla kaasu pohjassa. Kyllä sen pitäis käyntiin lähteä jos ei mihinkään muualle ole koskettu. Aika kummallista olis että sattumalta samaan aikaan tulee johonkin muualle joku vika.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 250TD ei käynnisty
Noniin, nyt on taas tutkittu merssua tarkemmin, ja nyt huomasin että, eihän tämä nosta tankista tavaraa ollenkaan. Ja polttoainetta on vajaa puolitankkia. Missä vika??
S124 E250TD *93
Tojota carina E (työkalupakki)
Kiertoon lähteneet:
W201 2.0E *84
W124 E 200D *94
W124 230E *88
S124 250TD *86
W202 220E *93
Tojota carina E (työkalupakki)
Kiertoon lähteneet:
W201 2.0E *84
W124 E 200D *94
W124 230E *88
S124 250TD *86
W202 220E *93
Re: 250TD ei käynnisty
Eiköhän se siinä tehdyssä remontissa vika tullut jos sen jälkeen lakkasi käynnistymästä. Prikat uudet ja paikallaan ? Paineventtiilit oikein paikallaan ?
Kiristys momenttiavaimella, ei miten sattuu jne...
Kiristys momenttiavaimella, ei miten sattuu jne...
wiimax.fi
Re: 250TD ei käynnisty
Pistetäänkö tähän loppuun yksi kuusipyttyisen eli vapari 603:n merkillisyys.
Veljeni kävi autolla lauantaina kaupassa, muutama kilsa, ja kaikki sujui hyvin. Sunnuntai-iltana hänen piti lähteä asioille, vaan autopa heltisi käynnistymästä. Hehkutti normaalisti, sahasi iloisesti mutta ei käyntiin. Auto seisoi ihan aavistuksen nokka ylöspäin.
No, menin itse katsomaan. Ensimmäisellä sahauskerralla lupasi pari kertaa römpsäyttämällä ja piipusta tuli mustat savut, mutta sittenpä loppui sähkö. Apukaapeleilla virtaa ja pari piiiitkää sahausta. Ensi kerralla kävi vaivaisesti römpöttämällä pari sekuntia, toisella jo neljä. Vielä yhhden sahauksen jälkeen lähti käyntiin ja pelasi kauniisti.
Ensimmäisen yön tämän jälkeen auto oli perä korokkeella latauksessa ja lähti komeasti aamulla käyntiin. Seuraavana yönä nostettiin kokkeilumielessä keulaa parikymmentä senttiä ja katso: yli vuorokauden seisomisen jälkeen lähti käyntiin kuin palmun alta.
Pistetäänkö tällaista nyt minkä piikkiin sitten? Naftaa on tankissa noin kymmenen litraa, hehkutus pelaa valon mukaan oikein ja ei konehuoneessa ainakaan mitään norona valuvaa dieseliä näy? Ei se sen enempää haisekaan dieselille kuin ennen mistään.
Veljeni kävi autolla lauantaina kaupassa, muutama kilsa, ja kaikki sujui hyvin. Sunnuntai-iltana hänen piti lähteä asioille, vaan autopa heltisi käynnistymästä. Hehkutti normaalisti, sahasi iloisesti mutta ei käyntiin. Auto seisoi ihan aavistuksen nokka ylöspäin.
No, menin itse katsomaan. Ensimmäisellä sahauskerralla lupasi pari kertaa römpsäyttämällä ja piipusta tuli mustat savut, mutta sittenpä loppui sähkö. Apukaapeleilla virtaa ja pari piiiitkää sahausta. Ensi kerralla kävi vaivaisesti römpöttämällä pari sekuntia, toisella jo neljä. Vielä yhhden sahauksen jälkeen lähti käyntiin ja pelasi kauniisti.
Ensimmäisen yön tämän jälkeen auto oli perä korokkeella latauksessa ja lähti komeasti aamulla käyntiin. Seuraavana yönä nostettiin kokkeilumielessä keulaa parikymmentä senttiä ja katso: yli vuorokauden seisomisen jälkeen lähti käyntiin kuin palmun alta.
Pistetäänkö tällaista nyt minkä piikkiin sitten? Naftaa on tankissa noin kymmenen litraa, hehkutus pelaa valon mukaan oikein ja ei konehuoneessa ainakaan mitään norona valuvaa dieseliä näy? Ei se sen enempää haisekaan dieselille kuin ennen mistään.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: 250TD ei käynnisty
Eikö autoa siis tankattu missään vaiheessa? Nuita ilmaongelmia ei aina ole ihmisen mahdollista ymmärtää..Aku P kirjoitti:Pistetäänkö tällaista nyt minkä piikkiin sitten? Naftaa on tankissa noin kymmenen litraa, hehkutus pelaa valon mukaan oikein ja ei konehuoneessa ainakaan mitään norona valuvaa dieseliä näy? Ei se sen enempää haisekaan dieselille kuin ennen mistään.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 250TD ei käynnisty
Ei. Jahka se oli silloin sunnuntaina saatu käyntiin, sen annettiin hetki runksuttaa ja ajettiin sitten noin 15 m katokseen, missä nämä seuraavat kokeet suoritettiin.Siekkinen kirjoitti:Eikö autoa siis tankattu missään vaiheessa? Nuita ilmaongelmia ei aina ole ihmisen mahdollista ymmärtää..Aku P kirjoitti:Pistetäänkö tällaista nyt minkä piikkiin sitten? Naftaa on tankissa noin kymmenen litraa, hehkutus pelaa valon mukaan oikein ja ei konehuoneessa ainakaan mitään norona valuvaa dieseliä näy? Ei se sen enempää haisekaan dieselille kuin ennen mistään.
Eilen sillä oltiin liikenteessä ja kaikki toimi aivan hyvin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: 250TD ei käynnisty(käynnistyi!)
Nnoooniiin, kylläpä kesti saaha tuo sopiva hylsy noihin paineventtiileihin, nyt on momentissa ja heti hörähti! Olipa turhaa edes epäillä että vika olisi muualla. Kiitän kaikkia vastanneita
S124 E250TD *93
Tojota carina E (työkalupakki)
Kiertoon lähteneet:
W201 2.0E *84
W124 E 200D *94
W124 230E *88
S124 250TD *86
W202 220E *93
Tojota carina E (työkalupakki)
Kiertoon lähteneet:
W201 2.0E *84
W124 E 200D *94
W124 230E *88
S124 250TD *86
W202 220E *93
Re: 250TD ei käynnisty(käynnistyi!)
Tämä olkoon opetuksena kaikille että nuo tosiaan on tarkkoja momentista-Seppä- kirjoitti:Nnoooniiin, kylläpä kesti saaha tuo sopiva hylsy noihin paineventtiileihin, nyt on momentissa ja heti hörähti! Olipa turhaa edes epäillä että vika olisi muualla. Kiitän kaikkia vastanneita
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103