Elikkä pikaista kyselyä ko. laitteesta, kilometrejä yksilöllä on 225 tkm. Tollanen on tähtäimessä ja pitäis mennä vkloppuna kattelemaan.
Mitä hyvää ja mitä huonoa?
Huonoa vois olla kortin lähtö kun liikaa innostuu
Ei vaa, mukava peli on ainakin mun CLK ollu!
Ei nyt keksi mitään pahaa sanottavaa.
Katsoo vaan että on huollot tehty, mm. laatikon öljyt ja sähkötöpseli vaihdettu silloin tällöin!
Osta vaan pois!
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
Joo ei näissä mitään ihmeellisiä vikakohtia ole, tuohon AMG tekniikkaan sen enempää kiteytymättä. Ruostetta ei ainakaan omassa ole missään ja harvoin näitä näkee muutenkaan ruosteisina, tasan kerran oon yhden CLK:n nähny missä oli ovien alareunassa kuppaa!
Omista Mersuista mitä on ollu pidän tästä kaikkein eniten, oikeastaan ainut miinus on se että ajo-ominaisuuksissa jää inan saman aikakauden E-sarjalaiselle mikä lienee aika selvä asia ku tässä on kuitenki loppupeleissä käytetty "vain" C-sarjalaisen alustanosia.
Tekniikasta löydät varmasti paremmin infoa ku etsit tarinointia w210 E55:sta
CLK 55 on tietysti hieno moottori klassisen tyylikkäässä korissa. Ongelmana näen vain ajokilometrit, jotka ovat suorastaan järkyttävät, kun miettii kaikkia kuluvia osia. Jos haluaa urheiluautoa, suosittelen kevyempiä pelejä, kuten SLK 32, Boxsteria, Z3 tai 4 M jne. Jos haluaa enemmän tunnetta ja eläytymistä, avolle ei vain ole vaihtoehtoa. Tuo on enemmän tyylikkään herrasmiehen hotrod
Jos tuo on huollettu, ja hyvin pidetty, tuo kilometrimäärä ei ole mitään.
Ex- 300-24 ceeni on 20 vuotta jo vanha, ja yhtään niveltä ei oo viel vaihettu, ja pakoputkikin originaali, sama koskee nykyistä 11 vuotta vanhaa 430 CLK:ni.
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Nostellaanpa vanhaa topikkia ylös... Nykyisestä kesäautosta on sovittu kauppa ja uutta hakusessa. Kovin tuollainen CLK55 AMG kiehtoisi. Lähinnä Saksan tarjontaa olen katsonut. Onko W208 ja 209 välillä jotain niiin merkittävää eroa että uudempi olisi paljon parempi? Periaatteessa budjetissa voisi olla teoreettiset mahdollisuudet jopa tuohon W209 malliin, mutta perustelut pitäisi olla kovat. Enemmän noita 208:ja olen kuikuillut. Onko se Mersujen 2000-luvun alun ruoste-epidemia iskenyt näihinkin? Frendin muuten ryhdikäs '00 430CLK on jo kertaalleen paikkamaalattu. Onko noissa oikeen kunnon lukko perässä vai elektronisesti ohjattu luiston rajoitin joka tasaa voimaa renkaiden välillä saaden lukkomaisen efektin?
Nykyiset... '14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus... '07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6 ...Ja pienet sille!
Jos raha ei ole esteenä niin mielummin etsit hyvän W209 koppasen, tuossa vanhassa W208 mallissa ei saa edes takaikkunoita auki.
Kaveri toi vuosi sitten CLK 320:n vuosimalliltaan 2000 ja vähän ajettuna. Kiva pelihän se oli mutta ruoste alkoi pukkaamaan etuvalojen reunoista, ovien alakulmista, listojen alta ja takapuskurin alta. Eli jos nyt siis hankit vanhemman CLK:n niin katso ne ruoseet todella tarkkaan kaikkialta, ruuvatulla mittarillakaan ei ole väliä jos auto on todella täysin ruosteeton...
E: Niin ja tervetuloa foorumille
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
W209:ssä olis varaa vain halvimpiin, kun ottaa huomioon että niistä näytetään kannettavan vielä 9-10t€ veroa. Nyt alkaa vähän napoleon-kompleksi nostamaan päätänsä ja CL55:set myös kiinnostamaan. Kattellaan nyt...
Nykyiset... '14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus... '07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6 ...Ja pienet sille!
Kyllä nykyinen päästöpohjainen verotus ohjaa minusta
ostamaan vuonna 2000 käyttöönotetun auton
tuossa mallissa.
Saa tietysti w209 mallissa takaikkunat auki, mutta
kyllä autovero ja vuosittaiset käyttömaksut ....
Sellasta vielä tässä tuli mieleen että onko johtosarjoissa ongelmia näissä W208 korisissa? Onko se yleinen Mersujen vika? Kaverin E50:sen vähän jokainen johto mitä oon pidellyt on ollut murteilla. Peilien johtosarjat oon tehnyt jo kertaalleen ja äsken tein Depon umpioihin "E55 retrofitin", niin korkeudensäätömoottorin johdot piti tinailla uusiksi. Ja muutkin johdot tuintuivat kovin jäykiltä. Nopea sörtsi antoi että vähän sielä täälä malleissa olisi murheita johtosarjojen kanssa? En halua mitään mustamaalata tms. mutta infoa kiitos.
Nykyiset... '14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus... '07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6 ...Ja pienet sille!
Naapurissa on peräti kaks CLK:ta ollut pihassa ja molemmat ruostetta täynnä joka nurkassa, samaten työpaikan viereisellä parkkipaikalla yks clk joka sekin on ihan ruskee kyljistä.. Että kyllä nämäkin ruostuu! Mutta muuten on varmasti luotettava peli ja kannattaa ostaa kunhan kyytsii ne kaaret,helmat ja ovien alaosat jne.
sabez kirjoitti:Hommaa ihmeessä W209, paljon kauniimpi kuin 208....
Itseasiassa ei kyllä ole. Keulan ilme menettelee mutta peräpäästä on kyllä niin ruma ja pyöristetty tämä uudempi.
samaa mieltä, w209:stä en tykkää yhtään.
En edes ymmärrä miten niillä väyrysillä kehtaa ajaa! Rumimpia tekeleitä ikinä!
Kuin niin, nämä uudet ei kyllä ole yhtä ajattomia ikinä tulevaisuudessa mitä on väyrynen ollut, ja clk.
Itseasiassa väyrynen on edelleenkin mersun mallistojen hinta/laatusuhteeltaan ylivoimaisin, toki siinä on ruoste mutta sitä on uudemmissakin paljon muun lisäksi.
sabez kirjoitti:Hommaa ihmeessä W209, paljon kauniimpi kuin 208....
Itseasiassa ei kyllä ole. Keulan ilme menettelee mutta peräpäästä on kyllä niin ruma ja pyöristetty tämä uudempi.
samaa mieltä, w209:stä en tykkää yhtään.
En edes ymmärrä miten niillä väyrysillä kehtaa ajaa! Rumimpia tekeleitä ikinä!
Nyt nusastaan pilkkua; W210 on väyrynen
ketun sama se mulle on! Kaikki ne väyrysen keulalla olevat tekeleet pitäisi hävittää ja omistajille sakot vaikka jostain ympäristörikoksesta, saatana...
Power sells cars, torque wins races - Enzo Ferrari
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
sabez kirjoitti:ketun sama se mulle on! Kaikki ne väyrysen keulalla olevat tekeleet pitäisi hävittää ja omistajille sakot vaikka jostain ympäristörikoksesta, saatana...
Kuinka pitkät pyöränpultit on vakiona 208 CLK:ssa? Edellisen omistajan levityspalat tarvisi poistaa... Onkohan kasattu pidemmillä pulteilla vai onkohan vakiot?
Nykyiset... '14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus... '07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6 ...Ja pienet sille!
Ei niillä vakiopulteilla voi laittaa ku ehkä 5mm lätyt väliin, jos sitäkään, niissä pulteissa ei oo ylimääräistä oikeastaan yhtään.
Tuosta ulkonäöstä, onhan tuo väyrynen ja tuo 208 jossa samanlainen keula, ihan saatanan rumia No facelift väyrynen sedanina menettelee, farkku on ruma kans. w209 on keula hieno, olisivat laittaneet tuon häijymmän keulan w203:seen. Ja se sentäs on coupe, toisin ku tuo 208.
Oiskohan se ollu sen 40mm. Paljon riippuu myös vanteesta, kuinka pitkät pultit tarvii. Mersun alkuperäivanteethan tarvii aina nuo hieman pisemmät pultit.
Kerrottakoon nyt omakin mielipide noista koreista. Jos pitäisi valita W208 tai W209, niin ehdottomasti 208. Mun mielestä 209 on vähän epäonnistunut muotoilultaan, black series tai DTM näyttää jo joltain. Mä en lähtis vertaamaan W208:a väyryseen, koska keula on lopulta aika erilainen. Olenkin monta kertaa erehtynyt luulemaan maantiellä kauempana vastaantulevaa W208:a W211:ksi. W208:n muotoilu on kauttaaltaan todella onnistunut, korilla on hyvä ryhti.
Kävin hallissa tutkimassa ja siinä on nyt niiden H&R levityspalojen ja orkkis 18" AMG kattilankansi-vanteiden kanssa 40mm pallokartiopultit joista 20mm on kierrettä. Eli noilla puleilla voisi kasata vanteet ilman niitä kaaria tuhoavia levikelättyjä? Yritin kuvankin tähän linkittää mutta ei taas toi Lumia suostu lähettämään datatatataa mun s-postiin.
Kun pultti tulee noin 20mm pihallle vanteeseen painettuna, niin on aika sopiva. Edessä liika pituudesta ei ole haittaa, mutta takana jarrulevyn sisällä on ne seisontajarrukilkkeet vaarassa rikkoontua. Mikäli noi sun AMG-vanteet on alkuperäiset, niin ei pitäis olla ongelmia.
Täytyypä kokeilla. Kuvasta kun kattoo niin eihän toi pultti ole ollut kauhean syvällä kierteillä. Luulisin että vanteet on orkkikset. Mistä sen voi varmistua?
Nykyiset... '14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus... '07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6 ...Ja pienet sille!