M102 stroukkaus
M102 stroukkaus
Moro.
Tuli tuossa hommattua w124 230CE 2.3 kasitappisella koneella ja sitä kiinnostaisi lähteä tutkimaan vähän enemmän tekniikan puolelta.
Enemmän on tullut noita bemareita roplattua ja nyt kiinnostaisi selvittää että käykö mersussakin osat ristiin kuten bemarilla.
Eli pitempää iskua havittelisin. aluksi tarvitsisi selvittää tuon M102.982 moottorin lohkon korkeus, kiertokangen pituus, männän lakikorkeus ja laakerikoot.
googlettaa yritin kaiken laista, mutta ei löytynyt teknisiä tietoja kauheammin..
eli jos jollain ois tietoa tästä moottorista, niin kiitos etukäteen
kaverilta sais om601 diisselin kampuran 10 eurolla, joka kuulemma sopii tähän lohkoon..
Tuli tuossa hommattua w124 230CE 2.3 kasitappisella koneella ja sitä kiinnostaisi lähteä tutkimaan vähän enemmän tekniikan puolelta.
Enemmän on tullut noita bemareita roplattua ja nyt kiinnostaisi selvittää että käykö mersussakin osat ristiin kuten bemarilla.
Eli pitempää iskua havittelisin. aluksi tarvitsisi selvittää tuon M102.982 moottorin lohkon korkeus, kiertokangen pituus, männän lakikorkeus ja laakerikoot.
googlettaa yritin kaiken laista, mutta ei löytynyt teknisiä tietoja kauheammin..
eli jos jollain ois tietoa tästä moottorista, niin kiitos etukäteen
kaverilta sais om601 diisselin kampuran 10 eurolla, joka kuulemma sopii tähän lohkoon..
Re: M102 stroukkaus
Väittäsin ettei sovi diisselin kampura. Ainoa millä tuota voi stroukata on 2.5-16v kampura.
Re: M102 stroukkaus
no onko yhtään tietoa mikä on sylinterijako?
http://www.startekinfo.com/StarTek/outs ... 40001a.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
tollatteen löysin
http://www.startekinfo.com/StarTek/outs ... 40001a.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
tollatteen löysin
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: M102 stroukkaus
jute91 kirjoitti:Moro.
Tuli tuossa hommattua w124 230CE 2.3 kasitappisella koneella ja sitä kiinnostaisi lähteä tutkimaan vähän enemmän tekniikan puolelta.
Enemmän on tullut noita bemareita roplattua ja nyt kiinnostaisi selvittää että käykö mersussakin osat ristiin kuten bemarilla.
Eli pitempää iskua havittelisin. aluksi tarvitsisi selvittää tuon M102.982 moottorin lohkon korkeus, kiertokangen pituus, männän lakikorkeus ja laakerikoot.
googlettaa yritin kaiken laista, mutta ei löytynyt teknisiä tietoja kauheammin..
eli jos jollain ois tietoa tästä moottorista, niin kiitos etukäteen
kaverilta sais om601 diisselin kampuran 10 eurolla, joka kuulemma sopii tähän lohkoon..
Ensinnäkin vaan kovin ihmettelen, mihin tämäntyyppisellä rakentelulla pyritään ?
Paras tietysti on perehtyä asiaan, hankkimalla mainitut moottorit vaikkapa vauriollisena, niin sitä kautta pääsee autenttisesti selville haluamistasi asioista. Toisaalta moottorikoneistamoissa saadaan tarvittaessa tehtyä moottoriin minkälaiset muutokset vakio-osistakin.
Täytyy vaan tietää mitä on tekemässä....jos ei, niin kannattaa suosiolla luopua hankkeesta. Silloin kun mennään manipuloimaan moottorin rakenteita, täytyy olla tietoa muutoksien vaikutuksesta.
Re: M102 stroukkaus
Jos tuohon alkaa nelipyttyistä rakentamaan, niin varmaan kannattaa kahtella m111 osia ja tehdä mieluummin niistä?
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Re: M102 stroukkaus
muttakun ite oon semmonen, että tykkään tehdä jotain erilaista.. foorumeita kun olen lukenut tuosta m102 virittämisestä, niin yleinen vastaus ollut "miksi vaivautua, nosta m103 keulalle".
ite oon todennut että kyseessä on luotettava kone, kun sedältäni tuon ostin (ensimmäiseltä omistajalta). Autossa 350tkm mittarissa, öljyt vaihdettu 10tkm välein, eikä koneessa ole mitään muutakuin ihan pieni jakoketjun rallatus.. nokkakin oli ihan kuin uusi kun sitä osastoa tuli venakopan tiivistettä vaihtaessa katseltua... maalipinta brand new kiveniskeymiä lukuunottamatta, nahkasisusta, johon setä laittoi ihan uutena päällyset päälle. ite riisuin ne sen uutta mersua varten pois..
kun rupes mietityttään, kun volvon vinokoneessa on vakiomäntä 96mm ja tässä on 95,5mm. volvon sylinterijako on 103mm, niin mietitytti jos mersussa ois +/-1mm sama jako, niin vois saada volvon kampuran sopimaan lohkoon.. saatavana 100mm iskulla nääs..
se meinas 3.0 takaluukkuun.. sit jos ton ruiskun vaihtais ensinnäkin toiseen, siis läppärunkoihin, ei mihkään ton iän toiseen sarjaan vaan billet läppärunkoihin, niin vois tehoakin tulla.
peruskanttina kuitenki 9,7:1? niin kyllä vois saada paljon aikaan.. jos jollain on halvalla m102.982 myynnissä tampereen suunnalla niin kättä pystyyn! siis alle 100e kiitos..
kiertokangen pituuden kun joku taikoo mulle, niin se kertoo aika lähelle lohkon korkeuden.. isku on 80,25mm ja männän lakikorkeus 43.3mm,
eli 40,125mm+kiertokanki+43.3mm= ~ lohkon korkeus..
tuossa tulee omaa e30 325ix bemaria rakenneltua, voitte lukasta jos lontoon kieli taipuu.. http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=276989" onclick="window.open(this.href);return false;
ite oon todennut että kyseessä on luotettava kone, kun sedältäni tuon ostin (ensimmäiseltä omistajalta). Autossa 350tkm mittarissa, öljyt vaihdettu 10tkm välein, eikä koneessa ole mitään muutakuin ihan pieni jakoketjun rallatus.. nokkakin oli ihan kuin uusi kun sitä osastoa tuli venakopan tiivistettä vaihtaessa katseltua... maalipinta brand new kiveniskeymiä lukuunottamatta, nahkasisusta, johon setä laittoi ihan uutena päällyset päälle. ite riisuin ne sen uutta mersua varten pois..
kun rupes mietityttään, kun volvon vinokoneessa on vakiomäntä 96mm ja tässä on 95,5mm. volvon sylinterijako on 103mm, niin mietitytti jos mersussa ois +/-1mm sama jako, niin vois saada volvon kampuran sopimaan lohkoon.. saatavana 100mm iskulla nääs..
se meinas 3.0 takaluukkuun.. sit jos ton ruiskun vaihtais ensinnäkin toiseen, siis läppärunkoihin, ei mihkään ton iän toiseen sarjaan vaan billet läppärunkoihin, niin vois tehoakin tulla.
peruskanttina kuitenki 9,7:1? niin kyllä vois saada paljon aikaan.. jos jollain on halvalla m102.982 myynnissä tampereen suunnalla niin kättä pystyyn! siis alle 100e kiitos..
kiertokangen pituuden kun joku taikoo mulle, niin se kertoo aika lähelle lohkon korkeuden.. isku on 80,25mm ja männän lakikorkeus 43.3mm,
eli 40,125mm+kiertokanki+43.3mm= ~ lohkon korkeus..
tuossa tulee omaa e30 325ix bemaria rakenneltua, voitte lukasta jos lontoon kieli taipuu.. http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=276989" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: M102 stroukkaus
En tiedä sopiiko mutta jos haluat vielä lisää iskunpituutta niin mm. Viton OM601 moottorista löytyy vielä hieman pidemmällä iskulla oleva. Kone on silloin OM601 2,3 litraa. Ei ole väliä onko vapari vai turbo, molemmissa samanlainen.jute91 kirjoitti: kaverilta sais om601 diisselin kampuran 10 eurolla, joka kuulemma sopii tähän lohkoon..
Lue nyt kuitenkin myös tämä topik: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=561365" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: M102 stroukkaus
juu, onhan tuossa m601ssä vähän pitempää iskua..
moottorista tietoa http://www.mercedesclub.cz/graphics/man ... -manul.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
moottorista tietoa http://www.mercedesclub.cz/graphics/man ... -manul.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: M102 stroukkaus
Volvossa on eri jako reunimmaisilla sylintereillä kuin keskimmäisillä keskenään. Eli siis 1-2 pieni 2-3 iso 3-4 pienijute91 kirjoitti: kun rupes mietityttään, kun volvon vinokoneessa on vakiomäntä 96mm ja tässä on 95,5mm. volvon sylinterijako on 103mm, niin mietitytti jos mersussa ois +/-1mm sama jako, niin vois saada volvon kampuran sopimaan lohkoon.. saatavana 100mm iskulla nääs..
se meinas 3.0 takaluukkuun..
Jossakin tojotan koneessa oli sylinterijako hyvin lähellä. Jokin 2000 luvun koneita, käyttävät hiluksissa.
Re: M102 stroukkaus
mut ny puhunki tosta volvon "vinokoneesta", b230,b234f yms yms.. niitä tossa on nurkissa vaikka hur mycket... niitä on tullu tossa sorkittua..