muttakun ite oon semmonen, että tykkään tehdä jotain erilaista.. foorumeita kun olen lukenut tuosta m102 virittämisestä, niin yleinen vastaus ollut "miksi vaivautua, nosta m103 keulalle".
ite oon todennut että kyseessä on luotettava kone, kun sedältäni tuon ostin (ensimmäiseltä omistajalta). Autossa 350tkm mittarissa, öljyt vaihdettu 10tkm välein, eikä koneessa ole mitään muutakuin ihan pieni jakoketjun rallatus.. nokkakin oli ihan kuin uusi kun sitä osastoa tuli venakopan tiivistettä vaihtaessa katseltua... maalipinta brand new kiveniskeymiä lukuunottamatta, nahkasisusta, johon setä laittoi ihan uutena päällyset päälle. ite riisuin ne sen uutta mersua varten pois..
kun rupes mietityttään, kun volvon vinokoneessa on vakiomäntä 96mm ja tässä on 95,5mm. volvon sylinterijako on 103mm, niin mietitytti jos mersussa ois +/-1mm sama jako, niin vois saada volvon kampuran sopimaan lohkoon.. saatavana 100mm iskulla nääs..
se meinas 3.0 takaluukkuun..

sit jos ton ruiskun vaihtais ensinnäkin toiseen, siis läppärunkoihin, ei mihkään ton iän toiseen sarjaan vaan billet läppärunkoihin, niin vois tehoakin tulla.
peruskanttina kuitenki 9,7:1? niin kyllä vois saada paljon aikaan.. jos jollain on halvalla m102.982 myynnissä tampereen suunnalla niin kättä pystyyn! siis alle 100e kiitos..
kiertokangen pituuden kun joku taikoo mulle, niin se kertoo aika lähelle lohkon korkeuden.. isku on 80,25mm ja männän lakikorkeus 43.3mm,
eli 40,125mm+kiertokanki+43.3mm= ~ lohkon korkeus..
tuossa tulee omaa e30 325ix bemaria rakenneltua, voitte lukasta jos lontoon kieli taipuu..
http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=276989" onclick="window.open(this.href);return false;