jarrusatulan männät
jarrusatulan männät
milläs mie työnnän ne jarrusatulan männät takasin? onhan siihen se oma työkalu mutta ei ole mulla. korjausopas sanoo et se ei ole välttämätön.
oli palat ja levyt niin kulunu et uus levy ei edes mene siihen väliin.
oli palat ja levyt niin kulunu et uus levy ei edes mene siihen väliin.
ex: w124 250d -88
tällä hetkellä voorti (mutta ei siitä sen enempää)
tällä hetkellä voorti (mutta ei siitä sen enempää)
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Ei uudet palat voi tietysti mennäkään samaan tilaan kuin kuluneet. Mäntä pitää painaa aivan pohjaan asti, ennen kuin uudet menevät väliin. Lisäksi satulan pitää olla irti, eli päästä liukumaan.
Jos tiedät, mikä on rekspaaki, niin käytä vaikka sitä. Toinen nimi taitaa olla asennusrauta. Hiukan rengasraudan näköinen työkalu. Erittäin käyttökelpoinen monessa hommassa.
Jos tiedät, mikä on rekspaaki, niin käytä vaikka sitä. Toinen nimi taitaa olla asennusrauta. Hiukan rengasraudan näköinen työkalu. Erittäin käyttökelpoinen monessa hommassa.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
siihen mäntien väliin johon tulee levy ja palat, ei mene ees uusi levy.spede10 kirjoitti:Ei uudet palat voi tietysti mennäkään samaan tilaan kuin kuluneet. Mäntä pitää painaa aivan pohjaan asti, ennen kuin uudet menevät väliin. Lisäksi satulan pitää olla irti, eli päästä liukumaan.
Jos tiedät, mikä on rekspaaki, niin käytä vaikka sitä. Toinen nimi taitaa olla asennusrauta. Hiukan rengasraudan näköinen työkalu. Erittäin käyttökelpoinen monessa hommassa.
onhan mulla sorkkarauta ja tikkuaski, tikut on sitä varten että... olkoot kertomatta

ex: w124 250d -88
tällä hetkellä voorti (mutta ei siitä sen enempää)
tällä hetkellä voorti (mutta ei siitä sen enempää)
Tikkuaskista ei ole apua tossa hommassa, mutta sorkkarauta kelpaa hyvin:jamppav kirjoitti:onhan mulla sorkkarauta ja tikkuaski, tikut on sitä varten että... olkoot kertomatta
tunget sen sinne rakoon, mihin sen levyn ja kenkien tulisi sopia ja väännät niin maan per...usteellisesti. Kun tarpeeksi vääntää, niin männät painuu sisään niin paljon että tarvittavat hilut mahtuu väliin.
Tuossa vaiheessa kannattaa pitää jarrusäiliön korkkia auki ja vähän katsella, ettei tulvi yli.
Ei myöskään kannata rikkoa niitä kortonkeja siinä mäntien kaulalla, ovat melkoisen ohutta kumia ja suht. paskamaiset vaihtaa.
Vesipumppu- eli moniotepihtejäkin voi yrittää hyödyntää.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
No, just! Sorkkarauta ajaa saman asian kuin rekspaaki.jamppav kirjoitti:siihen mäntien väliin johon tulee levy ja palat, ei mene ees uusi levy.spede10 kirjoitti:Ei uudet palat voi tietysti mennäkään samaan tilaan kuin kuluneet. Mäntä pitää painaa aivan pohjaan asti, ennen kuin uudet menevät väliin. Lisäksi satulan pitää olla irti, eli päästä liukumaan.
Jos tiedät, mikä on rekspaaki, niin käytä vaikka sitä. Toinen nimi taitaa olla asennusrauta. Hiukan rengasraudan näköinen työkalu. Erittäin käyttökelpoinen monessa hommassa.
onhan mulla sorkkarauta ja tikkuaski, tikut on sitä varten että... olkoot kertomatta
Jankkaan edelleen, että ei se uusi levy voi mennäkään siihen rakoon ilman männän painamista sisään. Eihän sitä levyä muuten tarvitsisi vaihtaakaan.
Muuten, vinka ja ruuvipuristin on sitten ihan sama asia. Rekspaaki ja vinka ovat vain hienompia nimiä, ruåtsin kielen peruja.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Ainahan noita jarrusatulan mäntiä kannattaa liikutella jos jarrusatula on auki ja kengät pois, tekee pientä liikettä normaaliajossa(=jarrutuksissa) että jumittaa
ajan kuluessa. Eli välillä olisi hyvä antaa kunnon polkaisu jarruillekin että mäntä saa liikettä, älä nyt kuitenkaan heti uusilla levyillä+paloilla.
ajan kuluessa. Eli välillä olisi hyvä antaa kunnon polkaisu jarruillekin että mäntä saa liikettä, älä nyt kuitenkaan heti uusilla levyillä+paloilla.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Vinka on hyvä
Noilla minäkin olen puristanut, ja palikka väliinepk kirjoitti:vingat on myös erittäin käyttökelpoisia.

kuskinpuolen satulasta toinen mäntä meni paskaksi eikä vieläkään liikkunu mihkään, toinen alko liikkuun 70 kö se oli uus? pitää kattoa toinenki puoli. vai onko ne kuin helppo korjata sillä sarjalla? vai pitääkö siinä olla laboratorio et ne saa kasaan?
ex: w124 250d -88
tällä hetkellä voorti (mutta ei siitä sen enempää)
tällä hetkellä voorti (mutta ei siitä sen enempää)
Jos joudut noin taistelemaan mäntien kanssa, jarruja ei kannata kasata ennenkuin olet käyttänyt männät irti ja puhdistanut paikat, erityisesti tiivisteen uran.
Helppo ne on kasata.
Spede10 kirjoitti:"Jankkaan edelleen, että ei se uusi levy voi mennäkään siihen rakoon ilman männän painamista sisään. Eihän sitä levyä muuten tarvitsisi vaihtaakaan"
Aivan,ei tietenkään, mutta kun ei PELKKÄ LEVYKÄÄN mene sinne väliin, jos oikein ymmärsin ?
Ohuet on palat ja levy olleet ...
Helppo ne on kasata.
Spede10 kirjoitti:"Jankkaan edelleen, että ei se uusi levy voi mennäkään siihen rakoon ilman männän painamista sisään. Eihän sitä levyä muuten tarvitsisi vaihtaakaan"
Aivan,ei tietenkään, mutta kun ei PELKKÄ LEVYKÄÄN mene sinne väliin, jos oikein ymmärsin ?
Ohuet on palat ja levy olleet ...
wiimax.fi