Tur_o kirjoitti:Vaihdoin omaani johtosatsin itse, aikaa meni muistaakseni semmoset kolme tuntia eli yksi ilta. Harrastajalla on aikaa eikä ollut kiire minnekään, ammattilainen varmaan tekee puolet nopeammin. Joka tapauksessa mitään erikoistyökaluja ei tarvita, melko helppo homma.
Saanko udella mistä löysit ja paljonko maksoi.
Jostain Saksasta?
Minusta tuo ketjunkiristimen vaihtovälijuttu on huuhaata. Jos se olisi noin pieni, se lukisi tehtaan huolto-ohjeissakin. Viralliseen huolto-ohjelmaan ei kuulu mitään ketjujen kisitelyjä tai vaihtoja, ja yleensä ajatellaan, että ketju kestää ainakin sen 300 tkm.
"Vain" 300tkm

Vaihto kyllä taitaa olla aika työläs projekti tuossa, että varmaan ne kiristimet tulee vaihdettua samalla.
Jos olet jotain tiettyä autoa katsomassa, laita toki tiedot tännekin (myynti-ilmoitus tai alustanumero). Usein saa apuja varustelistan tulkintaan ja joku saattaa vaikka tietää auton historiasta enemmänkin.
No tällä hetkellä katselen tosiaankin autoja, joissa on tuo V8. Eli E420 E500 ja S 420, sekä S 500. W124 ja W140.
Kiirettä ei ole, mutta ensimmäistä vaihtoehtoa ajattelin mennä lähiaikoina katsomaan, mikä on:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/5506480" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa kaiketi on "pakosta" 4-lovinen tomaatti.
WDB1400501A097611
Suhteellisen karvalakkimallilta vaikuttaa, jos yhtään osaan tulkita tuota koodia.
Mittarilukema vain viittaa siihen, että kohta tarvitsee tehdä remonttia, vai mitä sanovat tuollaisella moottorilla ajaneet?
Vähemmän ajetulla todennäköisesti ei ole ajettu yhtään vähempää todellisuudessa, eikä seisottaminenkaan autoille kait hyvää tee.
Joten kaikissa tuonikäisissä lie samat työt edessä?
Siksi vähän koitankin udella kokemuksia tuosta moottorimallista ja sen luotettavuudesta tms.
Mitenkäs sitten se...hmm... kaasuläppä, vai mikä piru lie sitten onkaan?

Tarvitsee täyshuollon noilla kilometriluvuilla?
Johdot maatuvat siitä samanlailla, kuin muutkin johdot?