W211, veto loppuu kesken kaiken
W211, veto loppuu kesken kaiken
Mikä mahtaa olla W211 (-04, 200cdi) vialla kun aina silloin tällöin veto loppuu kesken matkan. Auto ei tottele kaasuun, vaan ottaa vähän osan kierroksista käyttöön vaikka pitäisi kaasua pohjassa... Ongelma ei poistu muutakuin sammuttamalla auto ja käynnistämällä uudestaan...
Auttakaahan, ei ole oikein mukava "vika"...
Auttakaahan, ei ole oikein mukava "vika"...
Viimeksi muokannut Jacka, Ti 12.10.2010 13:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
.
Auto menee vikatilaan.
Jossain on häiriö, joka ei ole ohjelman mielestä niin vaarallinen, että ajo pitäisi lopettaa, mutta varmuudeksi tehoa lasketaan tasolle, jolla mahdollisten lisävaurioiden tuleminen estetään.
Häiriömahdollisuuksia on kymmeniä, ellei jopa satoja.
Kaikenlainen arvuuttelu tässä on vaan arvausta, ei mitään muuta.
Ensimmäiseksi auto pitää saada jonkun, mieluiten merkkitesterin nokaan, josta sitten vikamuistin luvun jälkeen voi ruveta arvuuttelemaan sitä häiriön aiheuttajaa.
Hyvällä tuurilla siellä on tallentuneena vaan juuri sen häiriön tiedot, jolloin asia selviääkin helposti.
Vähän huonommalla tuurilla siellä vikamuistissa onkin sitten tavaraa piiitkältä ajalta, jolloin se "oikea" häiriön aiheuttaja häviää sinne sadan muun häiriön aiheuttajan joukkoon.
Paras tilanne olisi, jos häiriön tullessa, et sammuta moottoria, vaan häiriön "päällä ollessa" ajat testeriin, silloin se erottuu sieltä "massasta".
Ylivoimaisesti, yleisimmät syyt liittyy näissä ahtopaineeseen, jollain lailla.
Auto menee vikatilaan.
Jossain on häiriö, joka ei ole ohjelman mielestä niin vaarallinen, että ajo pitäisi lopettaa, mutta varmuudeksi tehoa lasketaan tasolle, jolla mahdollisten lisävaurioiden tuleminen estetään.
Häiriömahdollisuuksia on kymmeniä, ellei jopa satoja.
Kaikenlainen arvuuttelu tässä on vaan arvausta, ei mitään muuta.
Ensimmäiseksi auto pitää saada jonkun, mieluiten merkkitesterin nokaan, josta sitten vikamuistin luvun jälkeen voi ruveta arvuuttelemaan sitä häiriön aiheuttajaa.
Hyvällä tuurilla siellä on tallentuneena vaan juuri sen häiriön tiedot, jolloin asia selviääkin helposti.
Vähän huonommalla tuurilla siellä vikamuistissa onkin sitten tavaraa piiitkältä ajalta, jolloin se "oikea" häiriön aiheuttaja häviää sinne sadan muun häiriön aiheuttajan joukkoon.
Paras tilanne olisi, jos häiriön tullessa, et sammuta moottoria, vaan häiriön "päällä ollessa" ajat testeriin, silloin se erottuu sieltä "massasta".
Ylivoimaisesti, yleisimmät syyt liittyy näissä ahtopaineeseen, jollain lailla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
No joo
Kävin nyt autoa näyttämässä Boschin testerissä (ei vikakoodi päällä) ja testeri antoi seuraavat (kolme kpl) vikakoodit:
P0105 - Ahtopainetunnistin. Jännite liian korkea
P1222 - Kaasupolkimen asentoanturi 1, Jännite liian korkea.
P2208 - CAN dataväylä
Oisiko näistä yhtään apua? Vai pitääkö edelleen odottaa vikaa ja sitten yrittää päästä jonnekin testerille jos mahdollista? Tämän homman tekee vaikeaksi se, että vika esiintyy hyvin satunnaisesti...
P0105 - Ahtopainetunnistin. Jännite liian korkea
P1222 - Kaasupolkimen asentoanturi 1, Jännite liian korkea.
P2208 - CAN dataväylä
Oisiko näistä yhtään apua? Vai pitääkö edelleen odottaa vikaa ja sitten yrittää päästä jonnekin testerille jos mahdollista? Tämän homman tekee vaikeaksi se, että vika esiintyy hyvin satunnaisesti...
Re: W211, veto loppuu kesken kaiken
Onko kukaan foorumilainen vielä korjannut tätä vedon loppumisen aiheuttavaa vikaa?
Siis muutkin kuin sekä joka oli 220:seen vaihtanut 270:n turbon kokonaan..
Kai joku nyt sentään,tai kuullut edes "Tuikku" ym?
Itselläni 270 tehnyt n.7kertaa 6kk:n aikana tuon joten ei aivan kiireellisempiä asioita ole ollut.
Vielä en ole sen vuoksi töpselinkään kiirehtinyt,nyt kesälomalla voisi asiaan alkaa perehtyä.
Siis muutkin kuin sekä joka oli 220:seen vaihtanut 270:n turbon kokonaan..
Kai joku nyt sentään,tai kuullut edes "Tuikku" ym?
Itselläni 270 tehnyt n.7kertaa 6kk:n aikana tuon joten ei aivan kiireellisempiä asioita ole ollut.
Vielä en ole sen vuoksi töpselinkään kiirehtinyt,nyt kesälomalla voisi asiaan alkaa perehtyä.
Ajussa :w212 200cdi(Tuikku) , w906 315, jossa toinen moottori menossa..
Ex:C124 320-24,w202 280,w203 C32, w211 270Cdi
Ex:C124 320-24,w202 280,w203 C32, w211 270Cdi
Re: W211, veto loppuu kesken kaiken
Mitä niistä?duutsoni kirjoitti:Onko kukaan foorumilainen vielä korjannut tätä vedon loppumisen aiheuttavaa vikaa?
Omastani olen korjannut/korjauttanut muutamiatuikku kirjoitti:.
Häiriömahdollisuuksia on kymmeniä, ellei jopa satoja.
Viimeksi muokannut tj86430, To 25.07.2013 11:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W211, veto loppuu kesken kaiken
No sitä lähinnä tiedustelen kun yleensä näyttäis monella olevan joko ahtopaineenanturi tai kaasun asennon anturi mitp vika koodit on ilmoittanut,että onko se vika lopen ollut niissä?Ilmeisesti et kuulu tähän joukkoon,mitä jouduit korjaamaan?
Ajussa :w212 200cdi(Tuikku) , w906 315, jossa toinen moottori menossa..
Ex:C124 320-24,w202 280,w203 C32, w211 270Cdi
Ex:C124 320-24,w202 280,w203 C32, w211 270Cdi
Re: W211, veto loppuu kesken kaiken
Kannattaa korjata se kohta mikä kyseisessä autossa ongelman aiheuttaa, arvailemalla saa vain turhia kuluja aikaan.duutsoni kirjoitti:No sitä lähinnä tiedustelen kun yleensä näyttäis monella olevan joko ahtopaineenanturi tai kaasun asennon anturi mitp vika koodit on ilmoittanut,että onko se vika lopen ollut niissä?Ilmeisesti et kuulu tähän joukkoon,mitä jouduit korjaamaan?
wiimax.fi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211, veto loppuu kesken kaiken
Näin se on 9 /10 kerrastadealer kirjoitti:Kannattaa korjata se kohta mikä kyseisessä autossa ongelman aiheuttaa, arvailemalla saa vain turhia kuluja aikaan.duutsoni kirjoitti:No sitä lähinnä tiedustelen kun yleensä näyttäis monella olevan joko ahtopaineenanturi tai kaasun asennon anturi mitp vika koodit on ilmoittanut,että onko se vika lopen ollut niissä?Ilmeisesti et kuulu tähän joukkoon,mitä jouduit korjaamaan?
vika tulee kuntoon kun korjaa *:rin antamien vika koodien mukaiset paikat
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W211, veto loppuu kesken kaiken
djaa,eipä menny tähtee pidemmälle tämä tiedustelu..
Pittää koittaa kaverin bosch:lla mittee tuo se sannoo,vai pyytääkö menemään sekin tähtitiedettä lukemaan.. : )
Nou heart feelings.. ; )
Pittää koittaa kaverin bosch:lla mittee tuo se sannoo,vai pyytääkö menemään sekin tähtitiedettä lukemaan.. : )
Nou heart feelings.. ; )
Ajussa :w212 200cdi(Tuikku) , w906 315, jossa toinen moottori menossa..
Ex:C124 320-24,w202 280,w203 C32, w211 270Cdi
Ex:C124 320-24,w202 280,w203 C32, w211 270Cdi
Re: W211, veto loppuu kesken kaiken
Jos minulta kyselet, niin paine-erotunnistin (vai oliko se eropaine-) ja imusarjan läppämoottori on tarvinnut korjata (=vaihtaa).duutsoni kirjoitti:Ilmeisesti et kuulu tähän joukkoon,mitä jouduit korjaamaan?
e: ja molemmilla kerroilla on katsottu starilla missä vika on, ja sitten korjattu viallinen kohta.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211, veto loppuu kesken kaiken
Jos vika on joku edellä mainituista niin kyllä se bosch sen kerttoduutsoni kirjoitti:djaa,eipä menny tähtee pidemmälle tämä tiedustelu..
Pittää koittaa kaverin bosch:lla mittee tuo se sannoo,vai pyytääkö menemään sekin tähtitiedettä lukemaan.. : )
Nou heart feelings.. ; )
Jos siihen sopivat ohjelman osat, nuo ovat sen verran "pinnasa"
Että osaava käytelijä ne löytää
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W211, veto loppuu kesken kaiken
Ok,päästiin jo pintaa syvemmälle,koitan päästä seuraavan kerran kun vika ilmenee niin suoraan töpselin luo..
Pitää infota mitä löytyy sitte.
Pitää infota mitä löytyy sitte.
Ajussa :w212 200cdi(Tuikku) , w906 315, jossa toinen moottori menossa..
Ex:C124 320-24,w202 280,w203 C32, w211 270Cdi
Ex:C124 320-24,w202 280,w203 C32, w211 270Cdi
Re: W211, veto loppuu kesken kaiken
Mä voisin melkein veikata tuota kaasupoljinta että vika olis siinä. Itsellä oli yhdessä autossa juuri ko. vika ja korjaantui kaasupolkimen vaihdolla. Vika esiiintyi satunnaisen säännöllisesti varsinkin silloin kun ajoi tasakaasulla. Testasin hommaa niin että tein kokoajan kaasupolkimella pientä liikettä pidemmän matkaa (n. 20km)jolloin toimi normaalista. Sitten ajelin ns. normaalisti kaasuttamalla niin teki pariin kertaan tuon tyhjäkäynnille menon ja sammuttamalla taas matka jatkui.
Mutta siis kaasupoljinta veikkaisin syylliseksi.
Mutta siis kaasupoljinta veikkaisin syylliseksi.
Star-apuja Rauman/Porin seudulla
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372
Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372
Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.
Re: W211, veto loppuu kesken kaiken
Mese-220 kirjoitti:Mä voisin melkein veikata tuota kaasupoljinta että vika olis siinä. Itsellä oli yhdessä autossa juuri ko. vika ja korjaantui kaasupolkimen vaihdolla. Vika esiiintyi satunnaisen säännöllisesti varsinkin silloin kun ajoi tasakaasulla. Testasin hommaa niin että tein kokoajan kaasupolkimella pientä liikettä pidemmän matkaa (n. 20km)jolloin toimi normaalista. Sitten ajelin ns. normaalisti kaasuttamalla niin teki pariin kertaan tuon tyhjäkäynnille menon ja sammuttamalla taas matka jatkui.
Mutta siis kaasupoljinta veikkaisin syylliseksi.
Käytinkin sen polkimen irti kun siihen itsellänikin epäilyt kohdistuivat(varmaan halvimman osan toivossa!?)
Mutta oli niin tiivis paketti että en ilman jonkun testerin antamaa lausuntoa ala sitä liimauksistaan purkamaan.
Jos siihen viittaa niin ehottomasti kuikkaan sisälle,jos maltaita maksaa.
Oliko minkä hintainen mötikkä muuten?
Ajussa :w212 200cdi(Tuikku) , w906 315, jossa toinen moottori menossa..
Ex:C124 320-24,w202 280,w203 C32, w211 270Cdi
Ex:C124 320-24,w202 280,w203 C32, w211 270Cdi