Paljonko tehoja irti 320cdi moottorista?
Paljonko tehoja irti 320cdi moottorista?
Olisi menossa -06 320cdi cls ohjelmoitavaksi ensiviikolla ja kiinnostaisi tietää minkälaisia tehoja olette ottaneet koneesta irti?
Dpf poistetaan käytöstä ja ohjelma tehdään siis customina penkkiin päin. Meinasi "lastuttaja" että jos lähdetään hakemaan lähemmäs 300hp tehoja niin savut nousee aika taivaisiin. Onko kokemusta paljonko on mahdollista napata tehoja ilman että takana tuleva sokeutuu mustasta savupilvestä? Toki ainahan sitä savua hieman tulee kun dpf poistetaan mutta järki kädessä tässä asiassa kun ei oiken auton tyyliin sovi tuo "voimasavu"....
Dpf poistetaan käytöstä ja ohjelma tehdään siis customina penkkiin päin. Meinasi "lastuttaja" että jos lähdetään hakemaan lähemmäs 300hp tehoja niin savut nousee aika taivaisiin. Onko kokemusta paljonko on mahdollista napata tehoja ilman että takana tuleva sokeutuu mustasta savupilvestä? Toki ainahan sitä savua hieman tulee kun dpf poistetaan mutta järki kädessä tässä asiassa kun ei oiken auton tyyliin sovi tuo "voimasavu"....
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Paljonko tehoja irti 320cdi moottorista?
" Oikein " ohjelmoituna ei moottorin savutuksessa tapahdu mainittavaa muutosta. Pelkän moottorin ohjelmamuutos vaurioittaa autoasi...miksi siis ylipäätään moottorin suorituskyvyn/viritysasteen muutos on tarpeen ? Suurempi haitta kuin hyöty pitkässä juoksussa.Milowder kirjoitti:Olisi menossa -06 320cdi cls ohjelmoitavaksi ensiviikolla ja kiinnostaisi tietää minkälaisia tehoja olette ottaneet koneesta irti?
Dpf poistetaan käytöstä ja ohjelma tehdään siis customina penkkiin päin. Meinasi "lastuttaja" että jos lähdetään hakemaan lähemmäs 300hp tehoja niin savut nousee aika taivaisiin. Onko kokemusta paljonko on mahdollista napata tehoja ilman että takana tuleva sokeutuu mustasta savupilvestä? Toki ainahan sitä savua hieman tulee kun dpf poistetaan mutta järki kädessä tässä asiassa kun ei oiken auton tyyliin sovi tuo "voimasavu"....
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22
Re: Paljonko tehoja irti 320cdi moottorista?
Hestecin sivulta lainaten 
"320cdi moottori kestää ohjelmanmuutoksen tuoman tehonlisäyksen rasitteet helposti.
Moottorista on runsaasti kokemusta ohjelmoituna eri tehoille."
"OM648:
204hv -> ~250hv/~600nm. Asiakkaan toivomuksen mukaan, voidaan teholukema räätälöidä muuksikin. Tästä tasosta tehoa lisättäessä savun määrä lisääntyy voimakkaasti"
Täytyy sanoa että omassani on lapun mukaan 255hp/639Nm ja ei kyllä yhtään pölläytä savua kun polkasee.. kiinnostas itteäki kyl vähä syötön lisääminen

"320cdi moottori kestää ohjelmanmuutoksen tuoman tehonlisäyksen rasitteet helposti.
Moottorista on runsaasti kokemusta ohjelmoituna eri tehoille."
"OM648:
204hv -> ~250hv/~600nm. Asiakkaan toivomuksen mukaan, voidaan teholukema räätälöidä muuksikin. Tästä tasosta tehoa lisättäessä savun määrä lisääntyy voimakkaasti"
Täytyy sanoa että omassani on lapun mukaan 255hp/639Nm ja ei kyllä yhtään pölläytä savua kun polkasee.. kiinnostas itteäki kyl vähä syötön lisääminen

Re: Paljonko tehoja irti 320cdi moottorista?
Nyt haetaankin voimaa savutuksen äärirajoilta eikä ruuvata mitään vanhaa taksia missä haetaan puolta miljoonaa mittariin! Eipä tuo ohjelma ole yhtäkään autoa mun tietoon rikkonut.. Olisi mukava vaan tietää minkälaisia tehoja tuosta koneesta on otettu, onko esim 300hp raja mahdoton ilman turbon tai suuttimien vaihtoa!
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Paljonko tehoja irti 320cdi moottorista?
Suomen lainsäädäntö / liikenneministeriön määräykset rajoittaa ajoneuvojen muutokset moottoriteknisestikin tieliikenne käytössä.Milowder kirjoitti:Nyt haetaankin voimaa savutuksen äärirajoilta eikä ruuvata mitään vanhaa taksia missä haetaan puolta miljoonaa mittariin! Eipä tuo ohjelma ole yhtäkään autoa mun tietoon rikkonut.. Olisi mukava vaan tietää minkälaisia tehoja tuosta koneesta on otettu, onko esim 300hp raja mahdoton ilman turbon tai suuttimien vaihtoa!
Lisäksi kyseiset ajoneuvot ovat verotettu päästöisyys perusteella, joka tässä tapauksessa muuttuu, josta voi pahimmassa tapauksessa tulla melkoiset veroseuraamukset.
Ohjelmamuutokset aiheuttaa aina vaaran moottorin vaurioitumiseen. Niitäkin on tapahtunut ja lisäksi muuta vaivaa / harmia on tapahtunut vikatilojen saantona. Vaihteistot tai kaksoismassa vauhtipyörät eivä kestä jne...jne.
Jos kiinnostuksesi on kilpakäyttö, niin kyseisestä moottorista otetaan helposti 150 kW/litra ja noin 1000 Nm vääntö. Ja jos täytöstä ei lisätä vakiomoottoriin, niin puolet edellä mainituista.
Re: Paljonko tehoja irti 320cdi moottorista?
ootko mesemies89 katsuri? tai kovinkinki läheinen katsastajlle? 

Mb s210 320cdi avantgarde 2001
Vw kupla 1957
Vw kupla 1957
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Paljonko tehoja irti 320cdi moottorista?
En ole...ja katsastajat tekevät hyvää työtä liikenneturvallisuuden eteen.Vikki kirjoitti:ootko mesemies89 katsuri? tai kovinkinki läheinen katsastajlle?
Valitettavasti on liian paljon vaarallisia pyydyksiä ja vastuuttomia kuljettajia tieliikenteessä.
Re: Paljonko tehoja irti 320cdi moottorista?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=77668" onclick="window.open(this.href);return false;
eiköhän se tuolta löydy että mitä siitä saa ja kannattaa ottaa irti.
eiköhän se tuolta löydy että mitä siitä saa ja kannattaa ottaa irti.
Re: Paljonko tehoja irti 320cdi moottorista?
Brabuksen boxi antaa 272hp ilman savua, joten luulisi erikseen räätälöidyllä ohjelmalla pääsevän ainakin samoihin, jos kone on kunnossa.
Esim. sprintterin takaikkunat piti teipata umpeen koska se on kuorma-auto. Se että olisin nähnyt taustapeilistä takana tulevat paremmin ja auto olisi helpompi peruuttaa, ei mielestäni ole niin kamalaa että se pitää lain mukaan kieltää.
Tuon brabuksen teho(tuho)boxin saa katsastettua, koska siitä on maksettu viranomaisille aikoinaan lahjukset. (eli teetetty kalliit testit TüV:illä). Joten jos/kun joku teettää omaan autoonsa vastaavan "boxin" niin ei se ole sen kamalampi asia, ainoastaan lahjukset jää antamatta.
Katsastajat tekevät ratkaisunsa trafin vaatimusten mukaan, eivät sen mukaan mikä olisi järkevää tai turvallista.Mesemies89 kirjoitti:katsastajat tekevät hyvää työtä liikenneturvallisuuden eteen.
Valitettavasti on liian paljon vaarallisia pyydyksiä ja vastuuttomia kuljettajia tieliikenteessä.
Esim. sprintterin takaikkunat piti teipata umpeen koska se on kuorma-auto. Se että olisin nähnyt taustapeilistä takana tulevat paremmin ja auto olisi helpompi peruuttaa, ei mielestäni ole niin kamalaa että se pitää lain mukaan kieltää.
Tuon brabuksen teho(tuho)boxin saa katsastettua, koska siitä on maksettu viranomaisille aikoinaan lahjukset. (eli teetetty kalliit testit TüV:illä). Joten jos/kun joku teettää omaan autoonsa vastaavan "boxin" niin ei se ole sen kamalampi asia, ainoastaan lahjukset jää antamatta.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Paljonko tehoja irti 320cdi moottorista?
On aivan kaksi eri asiaa, mitä puoskarit moottoreista ottavat suorituskykyä, mutta se on taas eriasia, kuinka saadaan masiinat kestämään ja toimimaan niinkuin polttomoottorin täytyykin.
Re: Paljonko tehoja irti 320cdi moottorista?
... ja taas joku turmelee asiallista topikkia 

wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Paljonko tehoja irti 320cdi moottorista?
dealer kirjoitti:... ja taas joku turmelee asiallista topikkia
Onko se sitten asiallinen topiikki, kun kysellään laittomuukisien perään tai pyritään laittomuuksiin ja ihmisten tappamiseen ja vammauttamiseen.
Onko Mersufoorumin säännöissä kielletty kritisoimasta laittomia virityksiä ?
Ja onko Mersufoorumilla joillakin erikoisoikeudet saada puhua laittomista virityksistä ?
Onko Mersufoorumilla kirjoittelu auton viritystekniikoista tarkoitus lietsoa ja kannustaa rikolliseen toimintaan?
Re: Paljonko tehoja irti 320cdi moottorista?
Jotenkin tulee rumilus mieleen...
Re: Paljonko tehoja irti 320cdi moottorista?
Ihanko tosiTomp kirjoitti:Jotenkin tulee rumilus mieleen...

Millä tavalla se Brabuksen boksi on tuhoboksi ? Eikös ne 70€ kiinalastut ole niitä oikeita koneenräjäyttäjiä?JeremyH kirjoitti:brabuksen teho(tuho)boxi
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Paljonko tehoja irti 320cdi moottorista?
Kiinalastut on vielä tehokkaampi tapa tuhota, mutta ei se brabuksenkaan versio kovin hääppönen ole.Hage kirjoitti:Millä tavalla se Brabuksen boksi on tuhoboksi ? Eikös ne 70€ kiinalastut ole niitä oikeita koneenräjäyttäjiä?JeremyH kirjoitti:brabuksen teho(tuho)boxi
Brabuksen boxi nostaa ruiskutus paineet aika rajuiksi -> pumppu ei oikein tykkää pidemmän päälle. Järkevämpää olisi ollut vaihtaa isommat suuttimet.
Ei nämä mitään aivogirurgiaa ole. Jos ei paska kestä läjässä niin haetaan kaupasta uus. Jos moottori ei toimi niin kuin polttomoottorin kuuluu, niin toimikoot sitten jollain muulla tavalla, sama se mulle.Mesemies89 kirjoitti:On aivan kaksi eri asiaa, mitä puoskarit moottoreista ottavat suorituskykyä, mutta se on taas eriasia, kuinka saadaan masiinat kestämään ja toimimaan niinkuin polttomoottorin täytyykin.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: Paljonko tehoja irti 320cdi moottorista?
Pientä epäilystä on ettei pyrittäisi ihmisten tappamiseen tai vammauttamiseen, voisi ajatella että yksi viesti jossa tuodaan esille oma kielteinen mielipide ja virityksen vaarat riittäisi ihan hyvin.Mesemies89 kirjoitti:dealer kirjoitti:... ja taas joku turmelee asiallista topikkia
Onko se sitten asiallinen topiikki, kun kysellään laittomuukisien perään tai pyritään laittomuuksiin ja ihmisten tappamiseen ja vammauttamiseen.
Onko Mersufoorumin säännöissä kielletty kritisoimasta laittomia virityksiä ?
Ja onko Mersufoorumilla joillakin erikoisoikeudet saada puhua laittomista virityksistä ?
Onko Mersufoorumilla kirjoittelu auton viritystekniikoista tarkoitus lietsoa ja kannustaa rikolliseen toimintaan?
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2597
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Paljonko tehoja irti 320cdi moottorista?
Tuo on täysin totta. Lisäksi vaikuttaa olevan yleinen uskomus siitä, että Daimler-Benzin tuotekehittäjät ja testaajat ovat niin typeriä etteivät osaa tehdä moottorinohjausjärjestelmiä ja siihen perustuen omassa autotallissa voi värkätä paremman.Mesemies89 kirjoitti:On aivan kaksi eri asiaa, mitä puoskarit moottoreista ottavat suorituskykyä, mutta se on taas eriasia, kuinka saadaan masiinat kestämään ja toimimaan niinkuin polttomoottorin täytyykin.
Usein hokkuspokkus-konsteilla saatu tehonlisäys valitettavasti lyhentää moottorin ja voimansiirron käyttöikää sekä altistaa vikatiloille.
Lopulta nämä "lastutetut" autot lähtevät vaihtoautoina kiertoon ja kaikki "ominaisuudet" siirtyvät pahaa aavistamattoman omistajan harteille.
Sillä, että tekniikka on testattu perinpohjin käyttö- ja kestotestien muodossa, on olemassa vahvat perusteet.
Re: Paljonko tehoja irti 320cdi moottorista?
Aivan samaa mieltä. Miksi viritellä Mersun valmiiksi täydellistä moottoria?
Tuosta DPF:n ( Diesel Particulate Filter, suomeksi Hiukkassuodatin) poistosta: sen poisto tekee autostasi "laittoman" ( paitsi jos se oli jälkiasennettu, saksassa näkee näitä koska niitten avulla päästötasot saadaan alas, että päästään joidenkien kaupunkien keskustoihin laillisesti ajamaan) ja katsastusmiehet tietäen tämän syynäävät DPF:iä etsien mm. hitsaussaumoja. DPF:n tehtävähän on selvä: pitää varsinkin kaupungeissa hengitettävä ilma puhtaampana myrkyllisestä noesta. Älkää siis poistako niitä. Älkääkä , please, nyt vastatko tähän ohjeilla, joilla kaikki em. voidaan kiertää. Ja ne "kuorma-auton" takaikkunat teipautettiin syystä. Laki on laki. Noudatetaan sitä niin meillä kaikilla on parempi olla.
Tuosta DPF:n ( Diesel Particulate Filter, suomeksi Hiukkassuodatin) poistosta: sen poisto tekee autostasi "laittoman" ( paitsi jos se oli jälkiasennettu, saksassa näkee näitä koska niitten avulla päästötasot saadaan alas, että päästään joidenkien kaupunkien keskustoihin laillisesti ajamaan) ja katsastusmiehet tietäen tämän syynäävät DPF:iä etsien mm. hitsaussaumoja. DPF:n tehtävähän on selvä: pitää varsinkin kaupungeissa hengitettävä ilma puhtaampana myrkyllisestä noesta. Älkää siis poistako niitä. Älkääkä , please, nyt vastatko tähän ohjeilla, joilla kaikki em. voidaan kiertää. Ja ne "kuorma-auton" takaikkunat teipautettiin syystä. Laki on laki. Noudatetaan sitä niin meillä kaikilla on parempi olla.
C209 CLK270CDI A -03
Re: Paljonko tehoja irti 320cdi moottorista?
Autonvalmistajilla on tiettyjä rajoitteita jotka estävät toteuttamasta kaikkea parhain päin vaikka osaamista epäilemättä onkin.
Se on eri juttu mitä itse kukin käyttäjä autossaan ja sen moottorissa arvostaa
Auto oli sammunut nelostien varteen ja käynnistysyrityksen jälkeen se kertoman mukaan kävi hetken 2 sylinterillä ja sammui taas.
Eipä tuollaiseen pikakorjausta ole; hinuria soittamaan vaan.
Muutaman vuoden ikäinen 200tkm ajettu auto, kolmas kerta. Ensimmäinen välille jäänti 20tkm kohdalla, suuttimet, toinen 150tkm kohdalla, suuttimet.
Toinen joka jäi tältä viikolta mieleen oli taksiyrittäjä jonka auton etupään kolinat paikannettiin iskareihin, sanoin että ihmeen pitkään on Sachsit kestäneetkin jos ei ole vielä vaihdettu ja mittarissa 400tkm niin taksari vastasi että 12 kertaa on etuiskarit vaihdettu
Se on eri juttu mitä itse kukin käyttäjä autossaan ja sen moottorissa arvostaa

Tähän löyhästi liittyen; keskustelin eilen erään sellaisen henkilön kanssa joka ei pitänyt mersun moottoria täydellisenä.Miksi viritellä Mersun valmiiksi täydellistä moottoria?
Auto oli sammunut nelostien varteen ja käynnistysyrityksen jälkeen se kertoman mukaan kävi hetken 2 sylinterillä ja sammui taas.
Eipä tuollaiseen pikakorjausta ole; hinuria soittamaan vaan.
Muutaman vuoden ikäinen 200tkm ajettu auto, kolmas kerta. Ensimmäinen välille jäänti 20tkm kohdalla, suuttimet, toinen 150tkm kohdalla, suuttimet.
Toinen joka jäi tältä viikolta mieleen oli taksiyrittäjä jonka auton etupään kolinat paikannettiin iskareihin, sanoin että ihmeen pitkään on Sachsit kestäneetkin jos ei ole vielä vaihdettu ja mittarissa 400tkm niin taksari vastasi että 12 kertaa on etuiskarit vaihdettu

wiimax.fi
Re: Paljonko tehoja irti 320cdi moottorista?
en kyllä oikein usko tuota brabuksen 272hv tehoa ainakaan vakio osilla tai sitten se dyno millä se mitataan on ulkosalla Muoniossa ja mittaus suoritetaan tammikuussa
jos sieltä ny 260hv lähtee ei ole juuri käytännön merkitysta vaikka olisikin 280hv ja 300hv ajatukset saat kuopata jos et asu huippuvuorilla
kyllä se saksan insinjööri on ollu viisas se kun saa samoista osista 60hv markinaaliin sopivia autoja onhan 220cdi varmaan paljon heikompi kuin 200cdi kuinkahan se insinoori uskaltaa myöntää saman takuun 220 mallile
vaarallinenkin vielä koko laitos puhumattakaan vitoista
se insinoori on myös osannu laittaa siihen autoon niin näöllisesti kuin ajettavuuden huomioon ottaen oikeat vanteet ja renkaat puhumattakaan jousista ÄLKÄÄ MENKÖ NIITÄ TUUNAILEMAAN.
jos sieltä ny 260hv lähtee ei ole juuri käytännön merkitysta vaikka olisikin 280hv ja 300hv ajatukset saat kuopata jos et asu huippuvuorilla
kyllä se saksan insinjööri on ollu viisas se kun saa samoista osista 60hv markinaaliin sopivia autoja onhan 220cdi varmaan paljon heikompi kuin 200cdi kuinkahan se insinoori uskaltaa myöntää saman takuun 220 mallile


se insinoori on myös osannu laittaa siihen autoon niin näöllisesti kuin ajettavuuden huomioon ottaen oikeat vanteet ja renkaat puhumattakaan jousista ÄLKÄÄ MENKÖ NIITÄ TUUNAILEMAAN.

Re: Paljonko tehoja irti 320cdi moottorista?
xr kirjoitti:
kyllä se saksan insinjööri on ollu viisas se kun saa samoista osista 60hv markinaaliin sopivia autoja onhan 220cdi varmaan paljon heikompi kuin 200cdi kuinkahan se insinoori uskaltaa myöntää saman takuun 220 mallilevaarallinenkin vielä koko laitos puhumattakaan vitoista
![]()
se insinoori on myös osannu laittaa siihen autoon niin näöllisesti kuin ajettavuuden huomioon ottaen oikeat vanteet ja renkaat puhumattakaan jousista ÄLKÄÄ MENKÖ NIITÄ TUUNAILEMAAN.

Re: Paljonko tehoja irti 320cdi moottorista?
Onko todella tullut tuollainen kuva näistä nykyajan Mersuista?E200kompressor kirjoitti:
Sillä, että tekniikka on testattu perinpohjin käyttö- ja kestotestien muodossa, on olemassa vahvat perusteet.
Oman näkemyksen mukaan tehdas suoltaa enemmän tai vähemmän epäkuranttia tekniikkaa kuluttujien testattavaksi ja pahimmat mokat muutetaan pikkuhiljaa tai viimeistään facelift-mallissa edes jotenkin nipussa pysyväksi ratkaisuiksi. Periaatteena on tehdä mahdollisimman halvalla tuote jonka voi myydä mahdollisimman kalliilla.

Jos Ecun ohjelmat on tehty samalla antaumuksella kuin muu tekniikka niin ei tarvi autotallituunareiden yhtään hävetä.

-
- Mersumies
- Viestit: 2597
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Paljonko tehoja irti 320cdi moottorista?
Paljonko Veho nykyään veloittaa 200 CDI:n muutoksesta 220 CDI:ksi? Niin, että tehtaan takuu muutostyölle säilyy.xr kirjoitti:
kyllä se saksan insinjööri on ollu viisas se kun saa samoista osista 60hv markinaaliin sopivia autoja onhan 220cdi varmaan paljon heikompi kuin 200cdi kuinkahan se insinoori uskaltaa myöntää saman takuun 220 mallilevaarallinenkin vielä koko laitos puhumattakaan vitoista
![]()
se insinoori on myös osannu laittaa siihen autoon niin näöllisesti kuin ajettavuuden huomioon ottaen oikeat vanteet ja renkaat puhumattakaan jousista ÄLKÄÄ MENKÖ NIITÄ TUUNAILEMAAN.
Kyseessähän on helppo homma koska auto muuten on identtinen, eikö totta?
Tuotekehitystä kun vertaillaan Daimler-Benz vs. peräpohjolan tuunaajat niin kallistun vielä tässä vaiheessa enenevässä määrin
tehtaan tiimin tuloksiin.
Tehoa on saatavissa dieseliin lisää. Mutta ei ilman lisääntynyttä häiriöalttiutta.
Re: Paljonko tehoja irti 320cdi moottorista?
Sillä, tekeekö Veho ko. muutosta vai ei, ei ole mitään tekemistä tekniikan, vaan yksinomaan myynnin ja markkinoinnin kanssa.E200kompressor kirjoitti: Paljonko Veho nykyään veloittaa 200 CDI:n muutoksesta 220 CDI:ksi? Niin, että tehtaan takuu muutostyölle säilyy.
Kyseessähän on helppo homma koska auto muuten on identtinen, eikö totta?
Re: Paljonko tehoja irti 320cdi moottorista?
Viru Valge 40% 50cl ja Viru Valge 80% 50cl ihan samanlaisissa pulloisa ei kai siitä tehtaalle haittaa olis jos tuohon nelikymmpiseen laittais yhtä vähän vettä kun kasikyppiseen uskoisin että pullo on yhtä lujaa tekoa
ja käytännön vaikutus olis identtinen
jos kaks uutta samanlaista autoa samanlaisessa käytössä niin kyllä se vakio on useammin siellä korjaamossa kun se peräpohjolassa tuunattu uutena saattaa vakio olla puhtaampi mutta kun parisatta on mittarissa ja imusarja tukossa ja läpät jumissa niin tilanne kyllä tasoittuu
pumattakaan siitä elekroniikka määrästä jota kiinan poika konttilaivalasteittain ajaa eurooppaan että saadaan uusia tehtyä uusia egr ja läppämoottori osaleita ym.
vaikka se rahtilaiva saastehirviö onkin niin eniten minua huolestuttaa se kun se kiinalainen rikastuu ja saa ostettua polkupyöränsä tilalle sinistä tikua pukkaavan kakstahti kulkineen
pian meidän hallitus pussittaa puhtaan ilman ja pullottaa veden ja lähettää ne kiinan mantereelle ilmaiseksi. Kyllä maailma sillä pelastuu
ja käytännön vaikutus olis identtinen
jos kaks uutta samanlaista autoa samanlaisessa käytössä niin kyllä se vakio on useammin siellä korjaamossa kun se peräpohjolassa tuunattu uutena saattaa vakio olla puhtaampi mutta kun parisatta on mittarissa ja imusarja tukossa ja läpät jumissa niin tilanne kyllä tasoittuu
pumattakaan siitä elekroniikka määrästä jota kiinan poika konttilaivalasteittain ajaa eurooppaan että saadaan uusia tehtyä uusia egr ja läppämoottori osaleita ym.
vaikka se rahtilaiva saastehirviö onkin niin eniten minua huolestuttaa se kun se kiinalainen rikastuu ja saa ostettua polkupyöränsä tilalle sinistä tikua pukkaavan kakstahti kulkineen
pian meidän hallitus pussittaa puhtaan ilman ja pullottaa veden ja lähettää ne kiinan mantereelle ilmaiseksi. Kyllä maailma sillä pelastuu

Re: Paljonko tehoja irti 320cdi moottorista?
Sori että menee asian sivusta, mutta miksi laki kieltää esim. tummennetut sivulasit mutta autolla saa ajaa aurinkolasit päässä. Eikö aurinkolasitkin ajaessa pitäisi silloin kieltää laissa?bonkkis kirjoitti:Aivan samaa mieltä. Miksi viritellä Mersun valmiiksi täydellistä moottoria?
Tuosta DPF:n ( Diesel Particulate Filter, suomeksi Hiukkassuodatin) poistosta: sen poisto tekee autostasi "laittoman" ( paitsi jos se oli jälkiasennettu, saksassa näkee näitä koska niitten avulla päästötasot saadaan alas, että päästään joidenkien kaupunkien keskustoihin laillisesti ajamaan) ja katsastusmiehet tietäen tämän syynäävät DPF:iä etsien mm. hitsaussaumoja. DPF:n tehtävähän on selvä: pitää varsinkin kaupungeissa hengitettävä ilma puhtaampana myrkyllisestä noesta. Älkää siis poistako niitä. Älkääkä , please, nyt vastatko tähän ohjeilla, joilla kaikki em. voidaan kiertää. Ja ne "kuorma-auton" takaikkunat teipautettiin syystä. Laki on laki. Noudatetaan sitä niin meillä kaikilla on parempi olla.
W124 300 E -87 Aut.
Re: Paljonko tehoja irti 320cdi moottorista?
eihän laki kiellä tummettuja taka sivulaseja vaan kuskin kohdalla olevia laseja ei saa tummentaa, ja se taas johtuu siitä että virkavallan on helpompi tunnistaa kuka autoa ajaa ehkäacparma kirjoitti:Sori että menee asian sivusta, mutta miksi laki kieltää esim. tummennetut sivulasit mutta autolla saa ajaa aurinkolasit päässä. Eikö aurinkolasitkin ajaessa pitäisi silloin kieltää laissa?bonkkis kirjoitti:Aivan samaa mieltä. Miksi viritellä Mersun valmiiksi täydellistä moottoria?
Tuosta DPF:n ( Diesel Particulate Filter, suomeksi Hiukkassuodatin) poistosta: sen poisto tekee autostasi "laittoman" ( paitsi jos se oli jälkiasennettu, saksassa näkee näitä koska niitten avulla päästötasot saadaan alas, että päästään joidenkien kaupunkien keskustoihin laillisesti ajamaan) ja katsastusmiehet tietäen tämän syynäävät DPF:iä etsien mm. hitsaussaumoja. DPF:n tehtävähän on selvä: pitää varsinkin kaupungeissa hengitettävä ilma puhtaampana myrkyllisestä noesta. Älkää siis poistako niitä. Älkääkä , please, nyt vastatko tähän ohjeilla, joilla kaikki em. voidaan kiertää. Ja ne "kuorma-auton" takaikkunat teipautettiin syystä. Laki on laki. Noudatetaan sitä niin meillä kaikilla on parempi olla.

no kun ajat päätietä ja kolmion takaa tulee auto niin onhan sinun helpompi nähdä ja hahmottaa onko se kuski nähnyt sinut vai katsooko se ihan toisaalle ja ryntää tielle
niin ja miksi yleensäkkään tarvii tummentaa kun saksalainen insinjööri on siihen oikeankaisen lasin suunnitellut

Re: Paljonko tehoja irti 320cdi moottorista?
ainakin tuosta kommentista päättelisin, ettei ole väliä kestääkö se moottori pitemmällä aikavälillä vaiko ei..Milowder kirjoitti:Nyt haetaankin voimaa savutuksen äärirajoilta eikä ruuvata mitään vanhaa taksia missä haetaan puolta miljoonaa mittariin!

itseä enemmän kiinnostaa juuri kestävyys kuin huipputehot, toisaalta ite en vaihdakaan autoa sen parin kolmen vuoden väliin kuten moni tekee.. ajetaan nyt tuo ensimmäinen mersu loppuun ja sitten uutta tilalle. vasta kymmenenen vuotta ollut tuo ensimmäinen talossa

toisaalta, itselle jos tuollainen peli sattusi vastaan tulemaan ja kone sanoo poks, niin eipä paljon lohduttaisi.. sen verran kokemuksia lähistöllä, ettei lastutus kiinnosta, kaverillekin tuli kalliiksi kun laukes koko motti lastutuksen jälkeen. olkoon...
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Re: Paljonko tehoja irti 320cdi moottorista?
Niinpä. Tämä sana voi tarkoittaa niin monenlaisia asioita ...lastutus
wiimax.fi
Re: Paljonko tehoja irti 320cdi moottorista?
Ei 220 CDI ole tehty 200 CDI:sta tehoa lisäämällä, vaan päinvastoin.E200kompressor kirjoitti:Paljonko Veho nykyään veloittaa 200 CDI:n muutoksesta 220 CDI:ksi? Niin, että tehtaan takuu muutostyölle säilyy.xr kirjoitti:
kyllä se saksan insinjööri on ollu viisas se kun saa samoista osista 60hv markinaaliin sopivia autoja onhan 220cdi varmaan paljon heikompi kuin 200cdi kuinkahan se insinoori uskaltaa myöntää saman takuun 220 mallilevaarallinenkin vielä koko laitos puhumattakaan vitoista
![]()
se insinoori on myös osannu laittaa siihen autoon niin näöllisesti kuin ajettavuuden huomioon ottaen oikeat vanteet ja renkaat puhumattakaan jousista ÄLKÄÄ MENKÖ NIITÄ TUUNAILEMAAN.
Kyseessähän on helppo homma koska auto muuten on identtinen, eikö totta?
Tuotekehitystä kun vertaillaan Daimler-Benz vs. peräpohjolan tuunaajat niin kallistun vielä tässä vaiheessa enenevässä määrin
tehtaan tiimin tuloksiin.
Tehoa on saatavissa dieseliin lisää. Mutta ei ilman lisääntynyttä häiriöalttiutta.
Samaten 280 CDI on tehty 320 CDI:sta tehoa vähentämällä.
Vähennys on tehty ohjelmallisesti ja siitä on lisävarustekoodi M1013:
M013 ENGINE REDUCED PERFORMANCE
Jos tämä vähennetty teho palautetaan, ollaan edelleen tehtaan suunnitelmien puitteissa.
Ei Veho myy 200 CDI:n muuttamista 220 CDI:ksi. Veho myy uusia autoja ja haluaa
myydä kalliimman 220 CDI:n niille, jotka haluavat maksaa enemmän.
Tämä hinnoittelu on selitetty esim. Tim Harfordin kirjassa The Undercover Economist.
Samassa kirjassa kerrotaan, miksi on vaikea ostaa kunnollista käytettyä autoa:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Undercover_Economist" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006