AIRMATIC/Farmarin takapussit topic
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Niin tarkoitus vaan oli ilmoittaa ettei niitä pusseja sillä starilla tarvi täyteen laittaa, auto hoitaa loput. Kyllähän ne särkyy jos ei laiteta oikein paikoilleen. Pelkällä tasonsäädöllä olevat pussit saattaa täyttyä auton omalla kompuralla. Mulla parikertaa airmatic tyhjennetty ja pitänyt starilla täyttää jonkun verran ennenkuin auton oma kompura jaksaa ne täyttää.
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Aivan, no katotaan miten täyttyy ilman staria kun vähän jumppaa sen kanssa.Maucca kirjoitti:Niin tarkoitus vaan oli ilmoittaa ettei niitä pusseja sillä starilla tarvi täyteen laittaa, auto hoitaa loput. Kyllähän ne särkyy jos ei laiteta oikein paikoilleen. Pelkällä tasonsäädöllä olevat pussit saattaa täyttyä auton omalla kompuralla. Mulla parikertaa airmatic tyhjennetty ja pitänyt starilla täyttää jonkun verran ennenkuin auton oma kompura jaksaa ne täyttää.
Pitää jatkaa toisena päivänä, liikaa vastoinkäymisiä yhdelle päivälle.
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Siis tässä tapauksessa oli käytetty auto pikkukorjaamolla pussinvaihdossa ja kaks kertaa oli uusi poksahtanut, kertoja oli auton omistajan tuttu, ei korjaamon väkeä.DBFI kirjoitti:Teitkö sitten nopeasti tasokalibroinnin perään ettei pussit poksahda?Maucca kirjoitti:Tänään tyhjensin ja täytin takapussit omasta eikä räjähtänyt. Viitisen baria ohjeen mukaan kumpaankin ja auto käyntiin ja pussit täyttyy n. seitsemään bariin. Star kyllä neuvoo miten pussit täytetään vaihdon jälkeen.![]()
Kyllä noihin korjaamojuttuihin pitäisi jotain tarkennuksia saada, muuten menevät täysin huijauksen piikkiin. Jos nimenomaan tarkoitettiin kalibrointia niin ei siellä ole muuta kuin tasokalibrointi eikä ne pussit siitä rikki mene vaikka tasot olisikin vähän pielessä.
Jos ne pussit asennettaan kerta toisensa jälkeen väärin niin ehkä niitä sitten voi poksahdella mutta silloin ei ole kyse kalibrointivirheestä vaan asennusvirheestä.
Minä en niistä mitään tiedä mutta jos joku sellaisen tarinan kertoo on tapana ollut varmistaa onko vastaava mahdollista.
Mä en viitti ihan harrastuksen vuoksi tilailla uusia pusseja ja vaihdella niitä tossa pihassa tunkin varassa, ei se niin kivaa kuitenkaan ole vaikka mersu onkin.
Toivottavasti sun juhannus ei mennyt pilalle kun kyselin?
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
itellä ainaki ku oli lisäilmasäiliö irti ja pussi ihan tyhjänä ni lähti kyl aika nopeasti nousemaan ku laitto auton käyntiin ku oli ihan tontissa..
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
No voi pee, minä en kyllä kritisoinut mitään kyselyjä vaan noita korjaamoja jotka selittävät mitä sattuu että saisivat rahastaa asiakasta joka ei kysele eikä kyseenalaista mitään. Ainakin pariin otteeseen korostin että mikään kalibrointi ei pelasta pusseja särkymästä, tai sen puute riko niitä.Lipsanen kirjoitti: Siis tässä tapauksessa oli käytetty auto pikkukorjaamolla pussinvaihdossa ja kaks kertaa oli uusi poksahtanut, kertoja oli auton omistajan tuttu, ei korjaamon väkeä.
Minä en niistä mitään tiedä mutta jos joku sellaisen tarinan kertoo on tapana ollut varmistaa onko vastaava mahdollista.
Mä en viitti ihan harrastuksen vuoksi tilailla uusia pusseja ja vaihdella niitä tossa pihassa tunkin varassa, ei se niin kivaa kuitenkaan ole vaikka mersu onkin.
Toivottavasti sun juhannus ei mennyt pilalle kun kyselin?
Kannattaa ottaa juhannus rennommin...
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
En tiedä meneekö tämä nyt ihan oikeaan topiikkiin, mutta kysytään nyt kuitenkin.
Eli onko W211 sedanissa ja farmarissa samanlaiset takaiskarit, jos molemmissa on Airmatic? Onko ilmajouset samanlaiset?
Eli onko W211 sedanissa ja farmarissa samanlaiset takaiskarit, jos molemmissa on Airmatic? Onko ilmajouset samanlaiset?
S211 320CDI 2004
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Hommasin omaan W220:n kaksi uutta ilmajousta. Molemmat asennettiin ohjeen mukaan (ensin täyttö ja sitten pyörä alas). Kaverille tuli kolmas jousi ja se vaihdettiin kiireen vilkkaa paikallisella korjaamolla jossa ei ole Staria. Parin viikon päästä jousi oli rikki - en tiedä jäikö palje ruttuun vai mitä tapahtui.
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Ei taida W220 jousia saada mitenkään ruttuun?
Asennuksessa jos norsuilee, voi kai jotain vaurioita syntyä ulkopintaan, mutta sekin vaatii jo yritystä, kun vaihto on niin helppoa.
Kiva olisi kuulla enemmän detaljeja tuosta possahtaneesta jousesta, kun itseltänikin uusi sellainen possahti pian asennuksen jälkeen, jonka tilalle sain takuuna uuden. Omani oli nimetön ja vissiin kiinassa tehty.
Asennuksessa jos norsuilee, voi kai jotain vaurioita syntyä ulkopintaan, mutta sekin vaatii jo yritystä, kun vaihto on niin helppoa.
Kiva olisi kuulla enemmän detaljeja tuosta possahtaneesta jousesta, kun itseltänikin uusi sellainen possahti pian asennuksen jälkeen, jonka tilalle sain takuuna uuden. Omani oli nimetön ja vissiin kiinassa tehty.
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Vaihdettiin oikealle taakse uusi pussi. Nyt pitempään seisotettaessa näyttää olevan silti matalammalla kuin muut nurkat. Mikähän olis syynä?Täytyy seurata nyt tarkemmin.
Oliskohan kenelläkään käyttöä tuolle pois otetulle pussille. Jos tilailee vaikka ulkomailta, niin sehän kävis etumaksusta.
Oliskohan kenelläkään käyttöä tuolle pois otetulle pussille. Jos tilailee vaikka ulkomailta, niin sehän kävis etumaksusta.
E220 CDI (S211) Avantgarde -08
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Oon yrittänyt kysyä tuota samaa pari kertaa aiemminkin, mutta se on ilmeisesti salaisuus.opq kirjoitti:Mitenkäs olette saaneet tilattua Arnottilta ilmajousia kun sivuilla sanotaan, ettei niitä postiteta ulkomaille? Yritin tilata etupäähän niitä hydropneumaattisia jousijalkoja.
Ehkä ovat käyttäneet hyväksi Amerikan serkkuja välikätenä tai jotain veronkiertometkuja, joita ei parane paljastaa. Omassani ainakin näkyi olevan hansikaslokerossa kuitti ilmajousesta edelliseltä omistajalta, joka oli siis tilattu saman sukunimiselle henkilölle, joka asui rapakon takana.
Saattaa olla että lähettävätkin suomeen, jos asiaa kysyy suoraan sähköpostitse.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Kysymällä suoraan myyjältä selviäJVa79 kirjoitti:Oon yrittänyt kysyä tuota samaa pari kertaa aiemminkin, mutta se on ilmeisesti salaisuus.opq kirjoitti:Mitenkäs olette saaneet tilattua Arnottilta ilmajousia kun sivuilla sanotaan, ettei niitä postiteta ulkomaille? Yritin tilata etupäähän niitä hydropneumaattisia jousijalkoja.
Ehkä ovat käyttäneet hyväksi Amerikan serkkuja välikätenä tai jotain veronkiertometkuja, joita ei parane paljastaa. Omassani ainakin näkyi olevan hansikaslokerossa kuitti ilmajousesta edelliseltä omistajalta, joka oli siis tilattu saman sukunimiselle henkilölle, joka asui rapakon takana.
Saattaa olla että lähettävätkin suomeen, jos asiaa kysyy suoraan sähköpostitse.
ja ainkin yksi konsti on palvelu (ositeeni Usasa)
mistä pienellä korvuksella lähetävät sinne tulevat paketit eteenpäin palvelun tilaajan ositeeseen vaikka toiselle puolen palloa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Ajattelin vaidattaa kaikki iskarit (airmatic). Löysin oheisia osahintoja:
https://www.mk-fahrwerkstechnik.de/warenkorb.php" onclick="window.open(this.href);return false;? 2608 e
http://topparts.fi/index.php/e_sarja_w211" onclick="window.open(this.href);return false; vain etuiskarit 1320 e
http://www.air-suspension-shop.com/warenkorb.php" onclick="window.open(this.href);return false; 2676 e
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /index/617#" onclick="window.open(this.href);return false; 4492 e
plus kaikkiin postikulut ja asennus. airsuspension shopista saa depositin 200 e takaisin kun lähettää vanhat tilalle.
Sattuisko joku tietämään, mitä muita (edullisia) paikkoja olis tarjolla?
https://www.mk-fahrwerkstechnik.de/warenkorb.php" onclick="window.open(this.href);return false;? 2608 e
http://topparts.fi/index.php/e_sarja_w211" onclick="window.open(this.href);return false; vain etuiskarit 1320 e
http://www.air-suspension-shop.com/warenkorb.php" onclick="window.open(this.href);return false; 2676 e
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /index/617#" onclick="window.open(this.href);return false; 4492 e
plus kaikkiin postikulut ja asennus. airsuspension shopista saa depositin 200 e takaisin kun lähettää vanhat tilalle.
Sattuisko joku tietämään, mitä muita (edullisia) paikkoja olis tarjolla?
E220 CDI (S211) Avantgarde -08
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Alvadilta S211 4Matic Airmaticin takajousi (Bilstein) n. 520 posteineen. Muista hinnoista ei tietoa. Oli halvin minkä löysin.opq kirjoitti:Ajattelin vaidattaa kaikki iskarit (airmatic). Löysin oheisia osahintoja:
https://www.mk-fahrwerkstechnik.de/warenkorb.php" onclick="window.open(this.href);return false;? 2608 e
http://topparts.fi/index.php/e_sarja_w211" onclick="window.open(this.href);return false; vain etuiskarit 1320 e
http://www.air-suspension-shop.com/warenkorb.php" onclick="window.open(this.href);return false; 2676 e
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /index/617#" onclick="window.open(this.href);return false; 4492 e
plus kaikkiin postikulut ja asennus. airsuspension shopista saa depositin 200 e takaisin kun lähettää vanhat tilalle.
Sattuisko joku tietämään, mitä muita (edullisia) paikkoja olis tarjolla?
e: nuo linkit ostoskoriin on vähän hyödyttömiä, ei meillä muilla näy siellä ostoskorissa mitään.
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Ostin justiinsa arnottilta jousisetin+kompuran ässään ja ei voi nykyään ostaminen sieltä juuri helpompaa olla. Toimittavat nykyään siis myös ulkomaille 

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Jokohan sitä uskaltais CL:n ostaa kun Arnott tekee niitä tolppien kunnostuksiaRAM kirjoitti:Ostin justiinsa arnottilta jousisetin+kompuran ässään ja ei voi nykyään ostaminen sieltä juuri helpompaa olla. Toimittavat nykyään siis myös ulkomaille


1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Ei Airmaticin ole tarkoituskaan olla kestävin tai halvin vaan tarjota paras kyyti.
Omassa S211:ssa on omamassa 1980 kg ja ilmajousitus. Tämä yhdistelmä tarjoaa
mainion yhdistelmän kantavuutta ja mukavuutta. Oikean kokoisilla renkailla
kyyti on hiljainen ja tukeva, automaailman parasta. Tarvittaessa alustaa voi jäykistää.
Auto Bild Suomi (nro 15/2013 s. 28) testasi autojen jousitusten mukavuutta. Ylivoimaisesti
paras oli E-sarjan (W212) Airmatic, joka sai täyden kympin:
"Olo on kuin seitsemännessä taivaassa. Mercedes pitää matkustajiaan pumpuliin pakattuna."
"... raskaassa loistoautossa matkustaminen on nautittavaa. Lisäksi vierintämelu on miellyttävän hiljaista."
Omassa S211:ssa on omamassa 1980 kg ja ilmajousitus. Tämä yhdistelmä tarjoaa
mainion yhdistelmän kantavuutta ja mukavuutta. Oikean kokoisilla renkailla
kyyti on hiljainen ja tukeva, automaailman parasta. Tarvittaessa alustaa voi jäykistää.
Auto Bild Suomi (nro 15/2013 s. 28) testasi autojen jousitusten mukavuutta. Ylivoimaisesti
paras oli E-sarjan (W212) Airmatic, joka sai täyden kympin:
"Olo on kuin seitsemännessä taivaassa. Mercedes pitää matkustajiaan pumpuliin pakattuna."
"... raskaassa loistoautossa matkustaminen on nautittavaa. Lisäksi vierintämelu on miellyttävän hiljaista."
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Juuri näin. Hyvä maksaa.
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Voisko katsastuksen iskaritesti hajottaa airmaticin iskareita. Keväällä testissä tuli etuiskareille 30 % ja testi tuntui ihan kamalalta. Nyt pitkin kesää alkanut tuntua siltä, että ne on loppu. Miten ne niin nopeasti ja aika vähäisen ajamisen jälkeen alkoi hajota?jvk210cdi kirjoitti:Iskaritesterissä kun ei katso ollenkaan numeroita... Katsoo ihan rengasta miten se pomppii, niin saa varman vastauksen.
Jos on sökö, niin rengas pomppii ihan valtoimenaan renkaan kumi irti maasta ja kun on kunnossa, niin tärisee hyvin raúhallisesti kumin pinta träristinlevyn päällä kiinni.
Trafin ohjeen (ja usean automerkin) ohjeen mukaan ilmajousia ei tulisi mitata iskaritesterillä, koska ko. järjestelmissä ajonopeustieto vaikuttaa "sähköohjatun" jousi/iskari järjestelmään.
Kokemus kuitenkin kertoo, että testerin numeroita ei saa katsoa... Ainoastaan sen renkaan pomppimista.
Ja mersun tapauksessa iskaritesteri on kyllä numeroidenkin mukaan luotettava mittausmenetelmä (olettaen, että renkaat ja niiden ilmanpaineet on kunnossa).
Mersuuissa kehno iskari ei juurikaan ajossa tunnu pomppivalta autolta... Mutta renkaan välittämä pito tiehen on silti olematon.
E220 CDI (S211) Avantgarde -08
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
JarkkoN kirjoitti:Ei Airmaticin ole tarkoituskaan olla kestävin tai halvin vaan tarjota paras kyyti.
Omassa S211:ssa on omamassa 1980 kg ja ilmajousitus. Tämä yhdistelmä tarjoaa
mainion yhdistelmän kantavuutta ja mukavuutta. Oikean kokoisilla renkailla
kyyti on hiljainen ja tukeva, automaailman parasta. Tarvittaessa alustaa voi jäykistää.
Auto Bild Suomi (nro 15/2013 s. 28) testasi autojen jousitusten mukavuutta. Ylivoimaisesti
paras oli E-sarjan (W212) Airmatic, joka sai täyden kympin:
"Olo on kuin seitsemännessä taivaassa. Mercedes pitää matkustajiaan pumpuliin pakattuna."
"... raskaassa loistoautossa matkustaminen on nautittavaa. Lisäksi vierintämelu on miellyttävän hiljaista."
Näinhän se menee, musiikista pitää maksaa.
Seuraava veres MB tulee minulle täys airmaticilla, siis tuleva ykkösautooni sitten joskus. 190: nen jäänee pysyvästi irtaimistooni...
PS. ei se auri tahi ahvensiskaan mene kovassa taksikäytössä loputtomiin vakio iskareilla... voipa tehdä elinkaari jopa tiukkaa fiksusti pidettyyn airmaticciin verrattuna ja uhvensiksen ajo-omituisuuksia ei taideta ymmärtää kuin eteläsuomessa valituissa lopepiireissä (sielläkään)?... tietämätön on hän, joka sitä nyky MB: hen vertaa.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Joku nyt selittää mistä helvetistä tässä on kyse:D Eihä staarissa saatana mitään kompuraa ole mikä ne pussit täyttää vaan auton oma kompura ne täyttää?:DDDMaucca kirjoitti:Niin tarkoitus vaan oli ilmoittaa ettei niitä pusseja sillä starilla tarvi täyteen laittaa, auto hoitaa loput. Kyllähän ne särkyy jos ei laiteta oikein paikoilleen. Pelkällä tasonsäädöllä olevat pussit saattaa täyttyä auton omalla kompuralla. Mulla parikertaa airmatic tyhjennetty ja pitänyt starilla täyttää jonkun verran ennenkuin auton oma kompura jaksaa ne täyttää.
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Starilla ohjataan kompuraa ja airmaticissa saa laitettua painetta joka pussiin erikseen, luulenpa ettei kompura jaksa tayttää kumpaakin takajousta paineakkuineen ja lisäksi lisäilmasäiliötä yhtäaikaa. Mulla on ollut auto kaksi ja puoliviikkoa erään lentokentän parkissa ja takapussit on melko varmasti tyhjät kun takapään jakotukki vuotaa. En muistanut vaihtaa uutta osaa ennen reissua kun hätäratkaisuna laitoin liittimen kierteeseen hamppua ja kittiä ja se on pitänyt yön yli. Ilmoittelen joutuuko starilla täyttämään.
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Eihän se kompura kovemmin joudu ilmaa puskemaan jos sitä menee useampaan paikkaan, joutuu vaan tekemään töitä pidempään. Se pitkää puskeminen kyllä voi johtaa siihen että auto jättää työn kesken.
Tuon tonttiin pudonneen auton "nosto starilla" todennäköisesti liittyy enemmän tai vähemmän bugiin softassa kun auto luulee että se on pukilla korjauksessa tai renkaanvaihdossa tms. ja päättää kytkeä tasonsäädön pois käytöstä eikä sitten hoksaakaan auton ollessa tontissa että tilanne on ohi ja pitäisi sitä ilmaa pumpata palkeisiin. Vaikka pyörän tunkkaus on oikeastaan päinvastainen tilanne, kori nousee ylös niin tuo pohjaan jääminen voi tulla vastaan ilmavuodoistakin (pitäisi olla aika harvinainen ja todennäköisesti koski vain tiettyjä autoja/softaversioita). Tuosta oli joku tehtaan tiedotekin.
Tämä ei kyllä liity pussien oikeaan täyttöön osien vaihdon yhteydessä. Ja eiköhän kaikki ymmärtäneet mitä tarkoitettiin Starilla nostamisesta ja ilman pumppaamisesta jne.
Tuon tonttiin pudonneen auton "nosto starilla" todennäköisesti liittyy enemmän tai vähemmän bugiin softassa kun auto luulee että se on pukilla korjauksessa tai renkaanvaihdossa tms. ja päättää kytkeä tasonsäädön pois käytöstä eikä sitten hoksaakaan auton ollessa tontissa että tilanne on ohi ja pitäisi sitä ilmaa pumpata palkeisiin. Vaikka pyörän tunkkaus on oikeastaan päinvastainen tilanne, kori nousee ylös niin tuo pohjaan jääminen voi tulla vastaan ilmavuodoistakin (pitäisi olla aika harvinainen ja todennäköisesti koski vain tiettyjä autoja/softaversioita). Tuosta oli joku tehtaan tiedotekin.
Tämä ei kyllä liity pussien oikeaan täyttöön osien vaihdon yhteydessä. Ja eiköhän kaikki ymmärtäneet mitä tarkoitettiin Starilla nostamisesta ja ilman pumppaamisesta jne.
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Ei tarvi mitään stareja kun niitä takapusseja vaihtelee, kyllä se kompura ne täyttää ja jos ei täytä on siellä vuoto tai kompura tiensä päässä.
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Oman kattavan kokemuksen perusteella tämä tieto? Täyttää kyllä mutta täyttääkö oikein? Miten kommentoit aiemmin ketjussa kerrottua uusien pussien hajoamista?Lipsanen kirjoitti:Ei tarvi mitään stareja kun niitä takapusseja vaihtelee, kyllä se kompura ne täyttää ja jos ei täytä on siellä vuoto tai kompura tiensä päässä.
Ehkä tarkoitit sitä että sopivasti juksaamalla ilmapussit saa täytettyä ilman Staria ihan oikein, varmaan pitää paikkaansa mutta kommentista helposti ymmärtää että ei ole väliä miten ne uudet osat laittaa alle, antaa vaan auton täyttää palkeet ja homma hoidossa...
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Ihan omasta kokemuksesta, mulla ei ole pussit asennuksessa räjähtänyt. Mä en tiedä miten se voi edes väärin täyttyä,se on ilmaa.En jakanut tässä mitään asennusohjeita, kerroin vain että pussin vaihto kotona onnistuu mainiosti ihan ilman stareja.Se onnistuu minulta ja se on onnistunut kymmeniltä muiltakin harrastajilta.DBFI kirjoitti:Oman kattavan kokemuksen perusteella tämä tieto? Täyttää kyllä mutta täyttääkö oikein? Miten kommentoit aiemmin ketjussa kerrottua uusien pussien hajoamista?Lipsanen kirjoitti:Ei tarvi mitään stareja kun niitä takapusseja vaihtelee, kyllä se kompura ne täyttää ja jos ei täytä on siellä vuoto tai kompura tiensä päässä.
Ehkä tarkoitit sitä että sopivasti juksaamalla ilmapussit saa täytettyä ilman Staria ihan oikein, varmaan pitää paikkaansa mutta kommentista helposti ymmärtää että ei ole väliä miten ne uudet osat laittaa alle, antaa vaan auton täyttää palkeet ja homma hoidossa...
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Ei se väärin voi täyttyä mutta asennuksessa on helppo tehdä virhe jonka seurauksena pussi hajoaa heti tai jonkin ajan kuluttua, ja takuuta kysellessä noin 100% varmuudella todetaan kyseessä olleen asennusvirhe eikä takuu korvaa.Lipsanen kirjoitti:Ihan omasta kokemuksesta, mulla ei ole pussit asennuksessa räjähtänyt. Mä en tiedä miten se voi edes väärin täyttyä,se on ilmaa.En jakanut tässä mitään asennusohjeita, kerroin vain että pussin vaihto kotona onnistuu mainiosti ihan ilman stareja.Se onnistuu minulta ja se on onnistunut kymmeniltä muiltakin harrastajilta.DBFI kirjoitti:Oman kattavan kokemuksen perusteella tämä tieto? Täyttää kyllä mutta täyttääkö oikein? Miten kommentoit aiemmin ketjussa kerrottua uusien pussien hajoamista?Lipsanen kirjoitti:Ei tarvi mitään stareja kun niitä takapusseja vaihtelee, kyllä se kompura ne täyttää ja jos ei täytä on siellä vuoto tai kompura tiensä päässä.
Ehkä tarkoitit sitä että sopivasti juksaamalla ilmapussit saa täytettyä ilman Staria ihan oikein, varmaan pitää paikkaansa mutta kommentista helposti ymmärtää että ei ole väliä miten ne uudet osat laittaa alle, antaa vaan auton täyttää palkeet ja homma hoidossa...
Meillä on vaihdettu auton omistajan itse vaihtaman ja heti poksahtaneen pussin tilalle uusi muutamiin 211:iin.
Toki on suotavaa että autoja korjataan itse, ja nostan hattua niille jotka sorapiharemonttina alustan osia vaihtavat.
wiimax.fi
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Joo tiedossa on että väärin asennettuna hajoaa ja siitä syystä ne ilmeisisti räjähtääkin uutena. Vaihdetaan uusi pussi joka vielä ehkä asennetaan väärään asentoon, sitten auto alas nosturilta niin että jouset pohjaa ja sitten vasta auto käyntiin ja odottaa täyttymistä -> pussissa vekki -> paineet nousee ja pussi räjähtää.dealer kirjoitti:Ei se väärin voi täyttyä mutta asennuksessa on helppo tehdä virhe jonka seurauksena pussi hajoaa heti tai jonkin ajan kuluttua, ja takuuta kysellessä noin 100% varmuudella todetaan kyseessä olleen asennusvirhe eikä takuu korvaa.Lipsanen kirjoitti:Ihan omasta kokemuksesta, mulla ei ole pussit asennuksessa räjähtänyt. Mä en tiedä miten se voi edes väärin täyttyä,se on ilmaa.En jakanut tässä mitään asennusohjeita, kerroin vain että pussin vaihto kotona onnistuu mainiosti ihan ilman stareja.Se onnistuu minulta ja se on onnistunut kymmeniltä muiltakin harrastajilta.DBFI kirjoitti:Oman kattavan kokemuksen perusteella tämä tieto? Täyttää kyllä mutta täyttääkö oikein? Miten kommentoit aiemmin ketjussa kerrottua uusien pussien hajoamista?Lipsanen kirjoitti:Ei tarvi mitään stareja kun niitä takapusseja vaihtelee, kyllä se kompura ne täyttää ja jos ei täytä on siellä vuoto tai kompura tiensä päässä.
Ehkä tarkoitit sitä että sopivasti juksaamalla ilmapussit saa täytettyä ilman Staria ihan oikein, varmaan pitää paikkaansa mutta kommentista helposti ymmärtää että ei ole väliä miten ne uudet osat laittaa alle, antaa vaan auton täyttää palkeet ja homma hoidossa...
Meillä on vaihdettu auton omistajan itse vaihtaman ja heti poksahtaneen pussin tilalle uusi muutamiin 211:iin.
Toki on suotavaa että autoja korjataan itse, ja nostan hattua niille jotka sorapiharemonttina alustan osia vaihtavat.
Mulla on sellainen pussi itelläkin tossa tallissa mikä on räjähtänyt ennen kuin ajettu metriäkään.
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
voiko joku inffota miten tämä oikea oppinen ilmapussin/jousen asentaminen sitten tapahtuu?
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Tämmoinen case, neuvoja kaivataan:
1. Auto (s211 airmatic) alkoi tippua oikeasta takakulmasta. Ajaessa nousi nätisti ylös, parkissa tipahti n. tunnissa tonttiin
2. Ostettiin uusi ilmajousi (Bilstein)
3. Pajalle tullessa kompura huusi täysillä, ja välillä kävi "hörskyttäen". Todettiin parin kompuralle tulevan johdon rispaantuneen rikki ja olleen oikosulussa. Pääteltiin, että kompurakin on varmaan finaalissa. Tilattiin uusi kompura.
4. Pussi vaihdettiin, ja vanha kompurakin tuntui toimivan. Parin kilometrin ajon jälkeen "malfunction" ja nuoli ylös. Takaisin pajalle, star sanoi että anturissa B7 ei riittävästi painetta tjsp. Auto edelleen ryhdissään.
5. 70 km myöhemmin jousitus tuntui oudolta, ja parin kilometrin päästä oikea takakulma tontissa.
6. Uusi pussi todettiin vuotavaksi. Vanha pussi putsattiin ja tutkittiin, ei vuotoa missään -> laitettiin autoon vanha pussi, ja jätettiin uusi lisäilmasäiliö paikalleen. Vaihdettiin uusi kompura ja rele. Kaikki toimi, ajettiin koeajolenkki ja auto ryhdissään vielä seuraavanakin päivänä. Vanhassa lisäilmasäiliössä ei havaittavia syöpymiä.
7. Vajaa 100km myöhemmin jälleen "malfunction" ja nuoli ylös. Auto edelleen silmämääräisesti oikeassa korkeudessa joka kulmasta, mutta hetikohta kun lähtee liikkeelle, tulee em. ilmoitus. Auto edelleen useiden tuntienkin päästä silmämääräisesti oikealla korkeudella.
Mistähän ihmeestä tässä mahtaa olla kyse?
1. Auto (s211 airmatic) alkoi tippua oikeasta takakulmasta. Ajaessa nousi nätisti ylös, parkissa tipahti n. tunnissa tonttiin
2. Ostettiin uusi ilmajousi (Bilstein)
3. Pajalle tullessa kompura huusi täysillä, ja välillä kävi "hörskyttäen". Todettiin parin kompuralle tulevan johdon rispaantuneen rikki ja olleen oikosulussa. Pääteltiin, että kompurakin on varmaan finaalissa. Tilattiin uusi kompura.
4. Pussi vaihdettiin, ja vanha kompurakin tuntui toimivan. Parin kilometrin ajon jälkeen "malfunction" ja nuoli ylös. Takaisin pajalle, star sanoi että anturissa B7 ei riittävästi painetta tjsp. Auto edelleen ryhdissään.
5. 70 km myöhemmin jousitus tuntui oudolta, ja parin kilometrin päästä oikea takakulma tontissa.
6. Uusi pussi todettiin vuotavaksi. Vanha pussi putsattiin ja tutkittiin, ei vuotoa missään -> laitettiin autoon vanha pussi, ja jätettiin uusi lisäilmasäiliö paikalleen. Vaihdettiin uusi kompura ja rele. Kaikki toimi, ajettiin koeajolenkki ja auto ryhdissään vielä seuraavanakin päivänä. Vanhassa lisäilmasäiliössä ei havaittavia syöpymiä.
7. Vajaa 100km myöhemmin jälleen "malfunction" ja nuoli ylös. Auto edelleen silmämääräisesti oikeassa korkeudessa joka kulmasta, mutta hetikohta kun lähtee liikkeelle, tulee em. ilmoitus. Auto edelleen useiden tuntienkin päästä silmämääräisesti oikealla korkeudella.
Mistähän ihmeestä tässä mahtaa olla kyse?
Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.
Olisi hyvä saada ihan tarkka vikakoodi. B7 on kuitenkin se paineanturi josta voi jotain yrittää päätellä.
Tehtiinkö autolle pneumaattiset testit Starilla? Siinä jo näkee paineanturin toiminnan. Tarkistettiinko myös paineanturille menevä johdotus? Entä lisäsäiliön letkujen/liitosten ilmavuodot, pitääkö lisäsäilö paineet?
Tehtiinkö autolle pneumaattiset testit Starilla? Siinä jo näkee paineanturin toiminnan. Tarkistettiinko myös paineanturille menevä johdotus? Entä lisäsäiliön letkujen/liitosten ilmavuodot, pitääkö lisäsäilö paineet?