Hyvä ettei tartte yksin avautua
Supeteus kirjoitti:Toisaalta kyllä se sylki palamatonta löpöä ulos jo alkukesästäki(niinkuin tekee myös nyt)?
Sylkee palamatonta... onko pelkkä haju vai kastuuko ihan käsi jos laitat putken eteen?
Mulla ainakin on kansipahvi paskana joten se sylkee jäädytin nesteet läpi. ja kylmällä koneella ihan käsi kastuu..
Virranjakaan kansi olikin sellanen 4tunnin vaihtoperaatio... Toinenhan vanhan kannen pulteista oli poikki.
Ruiskutin pikkusen öljyä, laitoin lukkopihdit kiinni, rupesiin vääntään ja naps, juuresta poikki.
No sitten kaivoin hitsin esiin, pikku mutterin ja lenkkiavaimen, jos vaikka saisin hitsattua sen pultin nysän siihen mutteriin..
Mitään en oo hitsannu sitten ylä-asteen kun jtn saumoja vedettiin peltilevyyn.. pikkusen kädet tärräs..
(kaveri hitsaili ne öljynproput)
8 mutterin ja 3 lenkkiavaimen jälkeen oli pakko todeta että, katkennut pultti oli jtn muuta kuin rautaa.
No sitten otin poran ja vedin siihen reijän.
Vastakierre vehkeitä ei ole ,vähän mallailin ja ajattelin, että vedän mutterin sinne toiselle puolelle. No eihän siinä pultissa mitta riittänytkään, joten se hengaa vaan siinä reijässä. Onneks porasin sen verran tiukan reijän, niin on sentään kohtuu tiukka. Ei hyvä, mutta aika paljon paremmin se kansi on nyt kiinni mitä se oli.
Että sekin meni niin sanotusti lapaan..
Virranjakajan pulttikin oli niin jumissa etten uskaltanu sitä tosissaan vääntää..
Mutta se vika mikä nostaa ruiskun syöttöä on pakosarjan tiivistevuoto. Rupesin katteleen kun 4sylinterin kohalla on pakosarjan mutterit ihan mustana. koneen käydessä sinne kun laittaa käden tuntee ku puhaltaa. Ihme, että äänet on kuitenkin ihan normaalit.
Lambda luulee että käy laihalla --> käskee lisätä syöttöä.
Ei sekään tälleen jälkeenpäin mikään ylläri ole, että pakosarjan tiiviste vuotaa. Koko pakoputki on kiinni vain takapöntössä ja pakosarjassa.
No tämä ongelma ratkaistaan toistaiseksi ajamalla re85 pensalla, että päästään päästöistä läpi. laitoin jo n.50/50 sekotuksen sitä ja shellin v-poweria. Pensan haju loppu melki kokonaa. Pikkusen taytyy vielä nostaa suhdetta.
Tilasin alfamerin kirjan ja aloitan kansiremontin, heti kun saan muut autoasiat järjesteltyä niin että pystyn seisottaan meseä muutaman viikon.
Pelottaa kun kannessa on niin vitusti liikkuva osia. +pakosarjan mutterit umpi ruosteessa.. Miten saan ne auki ehjänä..