Nyt on syöttö-&tyhjäkäyntiruuvi auki kierroksen, ja tyhjäkäynnin hienosäädöstä säädetty tyhjäkäynti sopivaksi. Nyt on enään 30sec 0-100km/h Ripee on.. Kun kabiinissa, ratin oikealla puolella on se pieni nuppi, josta menee vaijeri kaasutangolle, niin se veti sitä vähän ja käynti oli korkea eikä laskenut millään.. (vaikea selittää)
Elikkäs, isällä on tommonen MB 220c automatic, ja tänään tuli vika että ei vaihda millään 1 suuremmalle vaihde.. Sama vika on ollut joskus, ja lähtenyt kun on sammuttanut auton (se vissiin lukee ohjekirjassa, että jos vaihde ei vaihdu niin pitää sammuttaa auto). No eipäs auta enään. Ei auttanut vaikka sammutti +100 kertaa. Sulakkeet katsottu, lootaan lisätty öljyä ~0.5l, mutta ei auta.
Ja ainakun laittaa jonkun vaihteen päälle, auto "nytkähtää" normaalia enemmän.
Onko jollain ollut C-sarjalaisten kanssa samaa ongelmaa?
No minkäs verran siellä nyt sitten on sitä öljyä? Miten mitattu? Käynnissä vai ei? Voiko noista edes sitä mitata? Onko tikkua? Minne tästä voi valittaa? Mihin numeroon?
Yleensä se kai tuo vaihtamattomuus johtuu juuri tuosta ölpän vähyydestä. Siihen loppuu minun tietämys, viisaammat voi kertoa, aiheuttaako liika öljy myös moista oireilua. Sitä kun pitäis sinne lirauttaa noin desi kerrallaan.
Jokos siinä muuten on sähöloora? Jos, niin sittenhän se vika voi löytyä vaikkapa vetokoukun pistokkeen oikosulusta, tai sisävalon polttimon väärästä wattikoosta... Noin niinkun vitsinä...
Edit: Jos siinä on sähköloota, niin kannattaa tutkia se W/S kytkin ja sen toiminta. Omassa paavossa aiheutti semmoista vikaa, että hävitti yhden vaihteen kokonaan. Ei kait tuo ihme olis, jos oireilis noinkin kun kuvailet. Se on se sähkö semmosta...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Elikkäs, saatiin testeri lainaan ja nollattiin 3 vikakoodia jotka löyty, ja nyt toimii Hetken ainakin, tosin isä aikoo myydä koko paskan pois ja ostaa jonkun muun merkkisen vehkeen
Elikkäs, saatiin testeri lainaan ja nollattiin 3 vikakoodia jotka löyty, ja nyt toimii Hetken ainakin, tosin isä aikoo myydä koko paskan pois ja ostaa jonkun muun merkkisen vehkeen
Vaikuttaako painekotelon koko ahtopaineisiin? Saako 1l kotelolla isommat paineet kuin 3.5l kotelolla?
Meinaa projekti "valmis", ja ajanutkin olen 100km. Kiinni nyt tuo garretti, mutta täyskaasu ajossa ei ahda kuin 0.5 bar ja huudattamalla saa paineet baariin. Silloinhan samalla turbolla saatiin 1.6bar paineet, ja oli halkosarja sekä 1l painekotelo. Mutta nyt, on pulssisarja ja 3.5l tilavuudeltaan oleva painekotelo, niin ei ahda tosiaan kunnolla. Eli "onks koolla väliä" ?
huono ja vanha kuva:
Ja voiteleeko tämä uudemman mallisen koneen syöttöpumppu itse itsensä?
Se on rikki nyt. iskarin hajotessa öljypohja otti osumaa. Öljynpaineita en tarkkaillut joten loput voitte arvata. Vedot loppu, eli ilmeisesti koko v*tun romun kone on leikannut kiinni.
No, tiedossa olis pystylamppumersun kone. Paikallisella romu-ukolla (isän kaveri), kuulemma kone on rempattukkin Tosin pitää maksaa sen verran rahaa, kun siitä koneesta saisi romurautana. Eli joku 50€.
Mutta mikä kone mahtaa olla kyseessä? Sanottiin jotain että ois 2.2l.... Onko semmosta? Kenties om617 kone vai mikä?
No solis hyvä kone kun tuo alipainetoiminen syöttöpumppu... Oli aivan erinomainen, kun yksi ruuvi mistä ruuvattiin syöttöä ja siitä sai tarpeeksi sentään ruuvattua...
Muttajoo tosiaan, eihän se kiinni leikannutkaan Paikkailin pakkelilla (aivan, joo pakkelilla) öljypohjasta reiän umpeen mistä tuli eniten öljyä, laitoin öljyt sisään ja starttasin. Noin 5sec meni että paineet nousi, sitten tutkailin ja vähän kierrättelin että toimiiko. Kokeilin tiellä heittää pikkusen lenkin, ainakin vesot on tallella
Eli nyt pitää korjata iskarit, öljypohja sekä pohjapanssari laittaa kiinni....
E: Ja oon tosiaan ihan kujalla tosta ruiskutuspumpun ennakon säätämisestä, kerrottiin että 18 astetta ois sopiva, mutta miten ja mistä se säädetään?
Tuossa pitää ennakon olla 26 astetta eykk, sitä säädetään pumppua kääntämällä ja on hiukan hankala homma ensikertalaiselle kun pitää olla hanhenkaulat yms työkalut. W124:sen ohjeet ei käy tähän malliin.
Miten helvetissä tuon w123 perän saa irti? Pitääkö irrottaa vetoakselien päältä ne metallisuojat? Onko siellä sitten jotkut laipat niinkuin muissa vehkeissä vai millanen toi on........ Pitäis lukko hitsata, ja tigillä ei saanut oikein hyvin hitsattua sitä kun se on paikoillaan... Eli miten saan ne vetoakselit irti perästä?
Hetken aikaa mennyt taas, mutta sinappimersu on ainaki ajokunnossa ollut pari viikkoa. Mutta nyt tarkoituksena on irrottaa valkoisesta mesestä kone, kaikki muu tarpeellinen on irrotettu paitsi kardaanin ja koneen etukiinnikkeiden pultit. Miten tuon vaihdelaatikon kiinnityskorvakkeen saa pois? Tuohan on kahdella pultilla kiinni korissa, pultit pyörivät tyhjää ja niiden mutterit ovat siellä korin sisässä? Millä saisi sen raudan sitten irti? Kun vähän vaikeaa/ahdasta saada nuo kardaanin kolme pulttia muuten irti......
Mikähän on sinappimersussa vikana, kun toimii vain 3 & 4 vaihteet ja vapaa. Eli vaihekeppi liikkuu vaan eteen ja taakse. Ihan seisonnassa mielestäni tullut tämä vika.
Mitähän mersun vakio automaattiloota tykkäis hydraulikäppäristä? Siis sitä meinaan että jos käppäriä nykäsee vauhdissa että pääsee sivuluisua. Että kestääköhän?