Pitää taas vähän käydä avautumassa jos joku tietäisi paremmin:
Auto käytettiin huollossa ja kaasuläppäkotelo putsasttiin, läppäboksin johdot vaikuttivat olevan ok. Samalla todettiin, että lambda on tullut tiensä päähän ja se meni vaihtoon. Ilmeni että moottori kävi rikkaalla ja seoksia säädettiin fiksummaksi --> päästöt ok. Moottoritilasta vaihdettiin pari alipaineletkua ja ilmastointi alkoi toimimaan täydellisesti.
MAF on putsattu myös ja sen "pitäisi" toimia normaalisti.
Tyhjäkäyntiongelma ei ole korjaantunut vieläkään mutta auto vastaa paremmin kaasupolkimeen huollon jälkeen. Bensankulutus näyttää räjähtäneen käsiin ja nyt huomaa pientä nykimistä pienellä tasakaasulla. D:tä vasten esim. liikennevaloissa ei heijaa mutta P tai N päällä seilaa välillä. Aloin miettimään, mitä jos MAF menee jotenkin oikosulkuun? Tänään kun auto kävi normaalisti irrotin MAFin ja tyhjäkäynti aloitti samanlaisen humppaamisen ja kun kytkin sen takaisin käynti korjaantui. Aiemmin kun moottorin käynti heijasi ja irrotin maffin kesken tyhjäkäynnin ja kytkin uudelleen ei tämä vaikuttanut mitään.
Vika ei ilmene läheskään aina vaan välillä auto toimii normaalisti. Inhottavaa kun huollossa jotain fiksataan "auto on ok" ja kun sillä ajaa 2pv niin taas palaa ongelmat
Voisiko EGR olla syynä tähän?
Olisko jollain vikakoodinlukuvälineet käytettävissä jossain Lohjan lähiseudulla?