'EPC error visit workshop'
-
dirtyharry
- Sisäänajossa

- Viestit: 16
- Liittynyt: Ma 22.07.2013 17:48
'EPC error visit workshop'
Tollasta alkoi 200 cdi vm 2000 heittää toisinaan oikein topakkaan kiihdytykseen halvaantuen koko laitos. avain irti ja uudelleen käyntiin ja menoks. auto toimii muuten ihan ok mut dieselin käry on aika runsas. ulkomaiselta sivustolta luin et vois olla ihan jotkut helposti vaihdettavat o-renkaat mut olisko jollain kokemuksia/varmaa tietoo?
Re: 'EPC error visit workshop'
On tätä jonkun verran käsitelty kotimaisillakin sivuilla:
https://www.google.fi/search?hl=en&as_q ... as_rights=" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.google.fi/search?hl=en&as_q ... as_rights=" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 'EPC error visit workshop'
Jos auto 'kuolee' niin polttoaineen saannissa ongelmaa, turbopuoli vetää yleensä vaan vikatilaan (ja usein näkyy savuissakin). Koneen muovit pois ja kattelemaan näkyykö suuttimen juuressa kosteutta tai mustaa, ohivuototestin voi tehdä foorumin ohjeiden mukaan. Samoin tarkistelu näkyykö ilmaa likkuvan kirkkaissa pa-putkissa. Suuttimen liittimiä voi ravistella käynnissä. Sitten melkein vaaditaankin testeriä että nähdään mitä ne paineet oikeesti on, tuleeko vikakoodeja mistä päin ja pääsee testaamaan komponentteja erikseen. Voi olla suutinvian lisäksi ne o-renkaat, paineensäädin tai -anturi, pa-pumppu jne. Kampianturikin kyllä sammuttaa auton jos signaali katoaa. Onko pa-suodatin vaihdettu koska?
Edit: Taasko mä hävisin DBFI:lle minuutilla

Edit: Taasko mä hävisin DBFI:lle minuutilla
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
dirtyharry
- Sisäänajossa

- Viestit: 16
- Liittynyt: Ma 22.07.2013 17:48
Re: 'EPC error visit workshop'
pa suodattimen vaihdosta ei mitään tietoa ja kuoleminen tosiaan on siis se et sammuu eikä käynnisty ennen kuin avain on poistettu ja laitettu uudelleen. pelkkä virran katkaisu ei riitä. (lähes varmasti, tänäänkin kun rekan rinnalla just puutui niin väärälle puolelle pysähdyttyä ei tullut hirmu tarkkaan tallennettua toimia)MiHe kirjoitti:Jos auto 'kuolee' niin polttoaineen saannissa ongelmaa, turbopuoli vetää yleensä vaan vikatilaan (ja usein näkyy savuissakin). Koneen muovit pois ja kattelemaan näkyykö suuttimen juuressa kosteutta tai mustaa, ohivuototestin voi tehdä foorumin ohjeiden mukaan. Samoin tarkistelu näkyykö ilmaa likkuvan kirkkaissa pa-putkissa. Suuttimen liittimiä voi ravistella käynnissä. Sitten melkein vaaditaankin testeriä että nähdään mitä ne paineet oikeesti on, tuleeko vikakoodeja mistä päin ja pääsee testaamaan komponentteja erikseen. Voi olla suutinvian lisäksi ne o-renkaat, paineensäädin tai -anturi, pa-pumppu jne. Kampianturikin kyllä sammuttaa auton jos signaali katoaa. Onko pa-suodatin vaihdettu koska?
Edit: Taasko mä hävisin DBFI:lle minuutilla![]()
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 'EPC error visit workshop'
Aluksi kannatta aloittaa ihan perus jutuista eli huoltaa autodirtyharry kirjoitti:pa suodattimen vaihdosta ei mitään tietoa ja kuoleminen tosiaan on siis se et sammuu eikä käynnisty ennen kuin avain on poistettu ja laitettu uudelleen. pelkkä virran katkaisu ei riitä. (lähes varmasti, tänäänkin kun rekan rinnalla just puutui niin väärälle puolelle pysähdyttyä ei tullut hirmu tarkkaan tallennettua toimia)MiHe kirjoitti:Jos auto 'kuolee' niin polttoaineen saannissa ongelmaa, turbopuoli vetää yleensä vaan vikatilaan (ja usein näkyy savuissakin). Koneen muovit pois ja kattelemaan näkyykö suuttimen juuressa kosteutta tai mustaa, ohivuototestin voi tehdä foorumin ohjeiden mukaan. Samoin tarkistelu näkyykö ilmaa likkuvan kirkkaissa pa-putkissa. Suuttimen liittimiä voi ravistella käynnissä. Sitten melkein vaaditaankin testeriä että nähdään mitä ne paineet oikeesti on, tuleeko vikakoodeja mistä päin ja pääsee testaamaan komponentteja erikseen. Voi olla suutinvian lisäksi ne o-renkaat, paineensäädin tai -anturi, pa-pumppu jne. Kampianturikin kyllä sammuttaa auton jos signaali katoaa. Onko pa-suodatin vaihdettu koska?
Edit: Taasko mä hävisin DBFI:lle minuutilla![]()
niin että sillä on edeletykset toimia,
jos ei siitä token niin jonnekin sopivaan paikkaan tarkailemaan mitä kaikkea(merkki valot ym) tapahtuu kun lakaa toimimasta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
dirtyharry
- Sisäänajossa

- Viestit: 16
- Liittynyt: Ma 22.07.2013 17:48
Re: 'EPC error visit workshop'
No tottahan se just huollettu on mut huoltopaketti oli sellainen johon ei jostain syystä pa suodatin kuulunut ja kun kuulin sen vasta maksettaessa niin jäi väliin. mut pistetään se nyt tuohon ekaks listalle ja mennään lukee viat sen jälkeen.CDI203 kirjoitti:Aluksi kannatta aloittaa ihan perus jutuista eli huoltaa autodirtyharry kirjoitti:pa suodattimen vaihdosta ei mitään tietoa ja kuoleminen tosiaan on siis se et sammuu eikä käynnisty ennen kuin avain on poistettu ja laitettu uudelleen. pelkkä virran katkaisu ei riitä. (lähes varmasti, tänäänkin kun rekan rinnalla just puutui niin väärälle puolelle pysähdyttyä ei tullut hirmu tarkkaan tallennettua toimia)MiHe kirjoitti:Jos auto 'kuolee' niin polttoaineen saannissa ongelmaa, turbopuoli vetää yleensä vaan vikatilaan (ja usein näkyy savuissakin). Koneen muovit pois ja kattelemaan näkyykö suuttimen juuressa kosteutta tai mustaa, ohivuototestin voi tehdä foorumin ohjeiden mukaan. Samoin tarkistelu näkyykö ilmaa likkuvan kirkkaissa pa-putkissa. Suuttimen liittimiä voi ravistella käynnissä. Sitten melkein vaaditaankin testeriä että nähdään mitä ne paineet oikeesti on, tuleeko vikakoodeja mistä päin ja pääsee testaamaan komponentteja erikseen. Voi olla suutinvian lisäksi ne o-renkaat, paineensäädin tai -anturi, pa-pumppu jne. Kampianturikin kyllä sammuttaa auton jos signaali katoaa. Onko pa-suodatin vaihdettu koska?
Edit: Taasko mä hävisin DBFI:lle minuutilla![]()
niin että sillä on edeletykset toimia,
jos ei siitä token niin jonnekin sopivaan paikkaan tarkailemaan mitä kaikkea(merkki valot ym) tapahtuu kun lakaa toimimasta
-
dirtyharry
- Sisäänajossa

- Viestit: 16
- Liittynyt: Ma 22.07.2013 17:48
Re: 'EPC error visit workshop'
No niin taisi vika löytyä. Muovien alta paljastui omituinen läjä vähä niinku tulivuoren purkauksen jäljiltä ja pari suutintahan siel sit vuotaa oikein huolella. Joku arvoisa diesel ammattilainen vois kertoa et onko noi suuttimet jotenkin korjattavissa/tiivistettävissä kuin myös onko hyvä tapa vaihtaa vain vuotavat vai kaikki kerrallaan? Näytti 400 kpl olevan.
Ja auto on siis edelleen 2000vm e200 cdi 220 konheella. ja manuaali askilla.
Ja auto on siis edelleen 2000vm e200 cdi 220 konheella. ja manuaali askilla.
Re: 'EPC error visit workshop'
Se ei ole suutin joka vuotaa sen pas*an vaan suuttimen ja kannen välinen tiiviste, eli sen vuoksi tarvitsee vain vaihtaa tiiviste ja pultti ja hioa pinnat kuntoon.
Nyt kannattaa tutkia ennen purkamista onko suuttimissa ohivuotoa paluupuolelle joka puolestaan aiheuttaa kerrotunlaista sammahtelua, vai putoaako railpaine jostain muusta syystä.
Nyt kannattaa tutkia ennen purkamista onko suuttimissa ohivuotoa paluupuolelle joka puolestaan aiheuttaa kerrotunlaista sammahtelua, vai putoaako railpaine jostain muusta syystä.
wiimax.fi
-
dirtyharry
- Sisäänajossa

- Viestit: 16
- Liittynyt: Ma 22.07.2013 17:48
Re: 'EPC error visit workshop'
sielt tulee ikäänkuin pakokaasua sillai tsu tsu äänellä. ei kuulu muovit paikallaan mut kun otti pois niin ihan kuin eri kone olis käynyt.
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 'EPC error visit workshop'
Änni kiertää eri tavlla kopanalla/ilman koppaadirtyharry kirjoitti:sielt tulee ikäänkuin pakokaasua sillai tsu tsu äänellä. ei kuulu muovit paikallaan mut kun otti pois niin ihan kuin eri kone olis käynyt.
vuodosta(tiiviste kupariprikojen) vaihdosta sen korjauksesta löytyy paaaljon juttua
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
dirtyharry
- Sisäänajossa

- Viestit: 16
- Liittynyt: Ma 22.07.2013 17:48
Re: 'EPC error visit workshop'
Joo niin näkyi olevan tämä ainoa eristetty alue siinä kannessa. Huomen aamun menee pajalle. Toivottavasti ei löydy muuta vauriota alueelta niin pääsee oikein tutustumaan uuden merkin ominaisuuksia. 3 viikkoo on tää mercedes elämä kestänyt vasta vuoskymmenien volvo seikkailujen jälkeen.CDI203 kirjoitti:Änni kiertää eri tavlla kopanalla/ilman koppaadirtyharry kirjoitti:sielt tulee ikäänkuin pakokaasua sillai tsu tsu äänellä. ei kuulu muovit paikallaan mut kun otti pois niin ihan kuin eri kone olis käynyt.
vuodosta(tiiviste kupariprikojen) vaihdosta sen korjauksesta löytyy paaaljon juttua
-
dirtyharry
- Sisäänajossa

- Viestit: 16
- Liittynyt: Ma 22.07.2013 17:48
Re: 'EPC error visit workshop'
Hellou metsie....eiku mersujen miehet.
Puoli vuotta jaksoi Mercedes mennä lujaa kunnes eilen taas ohitustilanteessa sama häiriö ilmaantui. Tekeekö polttoaine putken vuoto tään saman häiriön kun tää joka vaihteli noi suutinten tiivisteet vähän vihjas et joku oliko ny pääputki tai muuten vaan joku paksumpi siin koneen vieres jossain olis jotenki heikko ja saattais alkaa vuotaa? Oli kiristänyt mut käski tarkkaileen ja nenä tarkkailu kertois et jotain vuotoa olis satunnaisesti saattanut olla.
Puoli vuotta jaksoi Mercedes mennä lujaa kunnes eilen taas ohitustilanteessa sama häiriö ilmaantui. Tekeekö polttoaine putken vuoto tään saman häiriön kun tää joka vaihteli noi suutinten tiivisteet vähän vihjas et joku oliko ny pääputki tai muuten vaan joku paksumpi siin koneen vieres jossain olis jotenki heikko ja saattais alkaa vuotaa? Oli kiristänyt mut käski tarkkaileen ja nenä tarkkailu kertois et jotain vuotoa olis satunnaisesti saattanut olla.


