'EPC error visit workshop'

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
dirtyharry
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 22.07.2013 17:48

'EPC error visit workshop'

Viesti Kirjoittaja dirtyharry »

Tollasta alkoi 200 cdi vm 2000 heittää toisinaan oikein topakkaan kiihdytykseen halvaantuen koko laitos. avain irti ja uudelleen käyntiin ja menoks. auto toimii muuten ihan ok mut dieselin käry on aika runsas. ulkomaiselta sivustolta luin et vois olla ihan jotkut helposti vaihdettavat o-renkaat mut olisko jollain kokemuksia/varmaa tietoo?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13853
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: 'EPC error visit workshop'

Viesti Kirjoittaja DBFI »

On tätä jonkun verran käsitelty kotimaisillakin sivuilla:
https://www.google.fi/search?hl=en&as_q ... as_rights=" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6560
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 'EPC error visit workshop'

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Jos auto 'kuolee' niin polttoaineen saannissa ongelmaa, turbopuoli vetää yleensä vaan vikatilaan (ja usein näkyy savuissakin). Koneen muovit pois ja kattelemaan näkyykö suuttimen juuressa kosteutta tai mustaa, ohivuototestin voi tehdä foorumin ohjeiden mukaan. Samoin tarkistelu näkyykö ilmaa likkuvan kirkkaissa pa-putkissa. Suuttimen liittimiä voi ravistella käynnissä. Sitten melkein vaaditaankin testeriä että nähdään mitä ne paineet oikeesti on, tuleeko vikakoodeja mistä päin ja pääsee testaamaan komponentteja erikseen. Voi olla suutinvian lisäksi ne o-renkaat, paineensäädin tai -anturi, pa-pumppu jne. Kampianturikin kyllä sammuttaa auton jos signaali katoaa. Onko pa-suodatin vaihdettu koska?

Edit: Taasko mä hävisin DBFI:lle minuutilla :shock: :lol:
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
dirtyharry
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 22.07.2013 17:48

Re: 'EPC error visit workshop'

Viesti Kirjoittaja dirtyharry »

MiHe kirjoitti:Jos auto 'kuolee' niin polttoaineen saannissa ongelmaa, turbopuoli vetää yleensä vaan vikatilaan (ja usein näkyy savuissakin). Koneen muovit pois ja kattelemaan näkyykö suuttimen juuressa kosteutta tai mustaa, ohivuototestin voi tehdä foorumin ohjeiden mukaan. Samoin tarkistelu näkyykö ilmaa likkuvan kirkkaissa pa-putkissa. Suuttimen liittimiä voi ravistella käynnissä. Sitten melkein vaaditaankin testeriä että nähdään mitä ne paineet oikeesti on, tuleeko vikakoodeja mistä päin ja pääsee testaamaan komponentteja erikseen. Voi olla suutinvian lisäksi ne o-renkaat, paineensäädin tai -anturi, pa-pumppu jne. Kampianturikin kyllä sammuttaa auton jos signaali katoaa. Onko pa-suodatin vaihdettu koska?

Edit: Taasko mä hävisin DBFI:lle minuutilla :shock: :lol:
pa suodattimen vaihdosta ei mitään tietoa ja kuoleminen tosiaan on siis se et sammuu eikä käynnisty ennen kuin avain on poistettu ja laitettu uudelleen. pelkkä virran katkaisu ei riitä. (lähes varmasti, tänäänkin kun rekan rinnalla just puutui niin väärälle puolelle pysähdyttyä ei tullut hirmu tarkkaan tallennettua toimia)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 'EPC error visit workshop'

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

dirtyharry kirjoitti:
MiHe kirjoitti:Jos auto 'kuolee' niin polttoaineen saannissa ongelmaa, turbopuoli vetää yleensä vaan vikatilaan (ja usein näkyy savuissakin). Koneen muovit pois ja kattelemaan näkyykö suuttimen juuressa kosteutta tai mustaa, ohivuototestin voi tehdä foorumin ohjeiden mukaan. Samoin tarkistelu näkyykö ilmaa likkuvan kirkkaissa pa-putkissa. Suuttimen liittimiä voi ravistella käynnissä. Sitten melkein vaaditaankin testeriä että nähdään mitä ne paineet oikeesti on, tuleeko vikakoodeja mistä päin ja pääsee testaamaan komponentteja erikseen. Voi olla suutinvian lisäksi ne o-renkaat, paineensäädin tai -anturi, pa-pumppu jne. Kampianturikin kyllä sammuttaa auton jos signaali katoaa. Onko pa-suodatin vaihdettu koska?

Edit: Taasko mä hävisin DBFI:lle minuutilla :shock: :lol:
pa suodattimen vaihdosta ei mitään tietoa ja kuoleminen tosiaan on siis se et sammuu eikä käynnisty ennen kuin avain on poistettu ja laitettu uudelleen. pelkkä virran katkaisu ei riitä. (lähes varmasti, tänäänkin kun rekan rinnalla just puutui niin väärälle puolelle pysähdyttyä ei tullut hirmu tarkkaan tallennettua toimia)
Aluksi kannatta aloittaa ihan perus jutuista eli huoltaa auto
niin että sillä on edeletykset toimia,
jos ei siitä token niin jonnekin sopivaan paikkaan tarkailemaan mitä kaikkea(merkki valot ym) tapahtuu kun lakaa toimimasta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
dirtyharry
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 22.07.2013 17:48

Re: 'EPC error visit workshop'

Viesti Kirjoittaja dirtyharry »

CDI203 kirjoitti:
dirtyharry kirjoitti:
MiHe kirjoitti:Jos auto 'kuolee' niin polttoaineen saannissa ongelmaa, turbopuoli vetää yleensä vaan vikatilaan (ja usein näkyy savuissakin). Koneen muovit pois ja kattelemaan näkyykö suuttimen juuressa kosteutta tai mustaa, ohivuototestin voi tehdä foorumin ohjeiden mukaan. Samoin tarkistelu näkyykö ilmaa likkuvan kirkkaissa pa-putkissa. Suuttimen liittimiä voi ravistella käynnissä. Sitten melkein vaaditaankin testeriä että nähdään mitä ne paineet oikeesti on, tuleeko vikakoodeja mistä päin ja pääsee testaamaan komponentteja erikseen. Voi olla suutinvian lisäksi ne o-renkaat, paineensäädin tai -anturi, pa-pumppu jne. Kampianturikin kyllä sammuttaa auton jos signaali katoaa. Onko pa-suodatin vaihdettu koska?

Edit: Taasko mä hävisin DBFI:lle minuutilla :shock: :lol:
pa suodattimen vaihdosta ei mitään tietoa ja kuoleminen tosiaan on siis se et sammuu eikä käynnisty ennen kuin avain on poistettu ja laitettu uudelleen. pelkkä virran katkaisu ei riitä. (lähes varmasti, tänäänkin kun rekan rinnalla just puutui niin väärälle puolelle pysähdyttyä ei tullut hirmu tarkkaan tallennettua toimia)
Aluksi kannatta aloittaa ihan perus jutuista eli huoltaa auto
niin että sillä on edeletykset toimia,
jos ei siitä token niin jonnekin sopivaan paikkaan tarkailemaan mitä kaikkea(merkki valot ym) tapahtuu kun lakaa toimimasta
No tottahan se just huollettu on mut huoltopaketti oli sellainen johon ei jostain syystä pa suodatin kuulunut ja kun kuulin sen vasta maksettaessa niin jäi väliin. mut pistetään se nyt tuohon ekaks listalle ja mennään lukee viat sen jälkeen.
dirtyharry
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 22.07.2013 17:48

Re: 'EPC error visit workshop'

Viesti Kirjoittaja dirtyharry »

No niin taisi vika löytyä. Muovien alta paljastui omituinen läjä vähä niinku tulivuoren purkauksen jäljiltä ja pari suutintahan siel sit vuotaa oikein huolella. Joku arvoisa diesel ammattilainen vois kertoa et onko noi suuttimet jotenkin korjattavissa/tiivistettävissä kuin myös onko hyvä tapa vaihtaa vain vuotavat vai kaikki kerrallaan? Näytti 400 kpl olevan.
Ja auto on siis edelleen 2000vm e200 cdi 220 konheella. ja manuaali askilla.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18380
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 'EPC error visit workshop'

Viesti Kirjoittaja dealer »

Se ei ole suutin joka vuotaa sen pas*an vaan suuttimen ja kannen välinen tiiviste, eli sen vuoksi tarvitsee vain vaihtaa tiiviste ja pultti ja hioa pinnat kuntoon.
Nyt kannattaa tutkia ennen purkamista onko suuttimissa ohivuotoa paluupuolelle joka puolestaan aiheuttaa kerrotunlaista sammahtelua, vai putoaako railpaine jostain muusta syystä.
wiimax.fi
dirtyharry
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 22.07.2013 17:48

Re: 'EPC error visit workshop'

Viesti Kirjoittaja dirtyharry »

sielt tulee ikäänkuin pakokaasua sillai tsu tsu äänellä. ei kuulu muovit paikallaan mut kun otti pois niin ihan kuin eri kone olis käynyt.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 'EPC error visit workshop'

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

dirtyharry kirjoitti:sielt tulee ikäänkuin pakokaasua sillai tsu tsu äänellä. ei kuulu muovit paikallaan mut kun otti pois niin ihan kuin eri kone olis käynyt.
Änni kiertää eri tavlla kopanalla/ilman koppaa
vuodosta(tiiviste kupariprikojen) vaihdosta sen korjauksesta löytyy paaaljon juttua
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
dirtyharry
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 22.07.2013 17:48

Re: 'EPC error visit workshop'

Viesti Kirjoittaja dirtyharry »

CDI203 kirjoitti:
dirtyharry kirjoitti:sielt tulee ikäänkuin pakokaasua sillai tsu tsu äänellä. ei kuulu muovit paikallaan mut kun otti pois niin ihan kuin eri kone olis käynyt.
Änni kiertää eri tavlla kopanalla/ilman koppaa
vuodosta(tiiviste kupariprikojen) vaihdosta sen korjauksesta löytyy paaaljon juttua
Joo niin näkyi olevan tämä ainoa eristetty alue siinä kannessa. Huomen aamun menee pajalle. Toivottavasti ei löydy muuta vauriota alueelta niin pääsee oikein tutustumaan uuden merkin ominaisuuksia. 3 viikkoo on tää mercedes elämä kestänyt vasta vuoskymmenien volvo seikkailujen jälkeen.
dirtyharry
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 22.07.2013 17:48

Re: 'EPC error visit workshop'

Viesti Kirjoittaja dirtyharry »

Hellou metsie....eiku mersujen miehet.
Puoli vuotta jaksoi Mercedes mennä lujaa kunnes eilen taas ohitustilanteessa sama häiriö ilmaantui. Tekeekö polttoaine putken vuoto tään saman häiriön kun tää joka vaihteli noi suutinten tiivisteet vähän vihjas et joku oliko ny pääputki tai muuten vaan joku paksumpi siin koneen vieres jossain olis jotenki heikko ja saattais alkaa vuotaa? Oli kiristänyt mut käski tarkkaileen ja nenä tarkkailu kertois et jotain vuotoa olis satunnaisesti saattanut olla.
Vastaa Viestiin