w123 vakionopeudensäädin
w123 vakionopeudensäädin
kyselisin tuommoista että onko porukka laittanut 123 vakkaria ja minkälainen homma on laittaa ja mistä olette hommanneet. itellä kyseessä 300td farmari
Re: w123 vakionopeudensäädin
Itte olen miettinyt samaa kun ainakin vipu on kajuutassa valmiina mutta moottorin päästä puuttuu palikat että mahtaisiko nuita löytää mistään toimivina. Omana autona 280E...
-
- Mersumaanikko
taitas sopia suoraan vanhan ässämersun vakkari, mittarista tarttis ehkä tehä sähkönenJaniH kirjoitti:Itte olen miettinyt samaa kun ainakin vipu on kajuutassa valmiina mutta moottorin päästä puuttuu palikat että mahtaisiko nuita löytää mistään toimivina. Omana autona 280E...

mullon pelkkiä romuja vaan
-
- Mersumies
Eikös tuhon riitä Hall anturin lisäys nopeusmittariin,tai vaihtoehtoisesti vaihtaa nopeusmittarin jossa Hall anturi on??touhottaja kirjoitti:taitas sopia suoraan vanhan ässämersun vakkari, mittarista tarttis ehkä tehä sähkönenJaniH kirjoitti:Itte olen miettinyt samaa kun ainakin vipu on kajuutassa valmiina mutta moottorin päästä puuttuu palikat että mahtaisiko nuita löytää mistään toimivina. Omana autona 280E...
Tuossa 123 230 82 on mielestäni normaali nopeusmittari ja siinä Hall anturi ja hyvin pelittää vakkari!
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Mie piän että tuossa on kaikki muu tarvittava paitse ne mitä konehuoneen puolelle kuuluu... Auto ollut uutena kaasutinkoneinen 250 joten liekkö sitten jotain eroa tuossa vakkarissa kaasarin ja ruiskun välillä?
Mulla olis tuollasia 123sen mittareita joissa on nopeusmittarin takana joku 2 napanen sähkö"mötti".
tein itse ja säästin
Ohjainbokseja on ainakin monta erilaista. Isot pojat kertonnu että olis eri v-laatikkotyypeille ja servotyypeille. Servo voi olla sähköinen tai alipainetoiminen. Sähköservot on herkempiä hajoamaan, ap-toimiset varmempia. Ohjainboksi sijaitsee kuskin jalkatilan potkumuovin alla, se on toinen herkkä komponentti, konkat kuivuu vähintäänkin. Hollannissa on joku paja joka kunnostaa niitä, myy kunnostettuja vaihto-osaperiaatteella. Maksaa varmaankin lähelle 200-300 Euroa.
Jos ei ole mobilisti niin uudet jälkiasennussetit voi tulla kysymykseen, helppoina vaihtoehtoina. Ja varmasti kaikki toimii sitten niin kuin pitääkin. Jälkiasennussetin ohjaimen voi saada tyylikkäästi koplattua viiksikytkimeen sattuu olemaan semi-mobilisti. Allekirjoittaneelta saa kysellä seuraavia osia:
- hal antureita mittarin taakse
- viiksikytkimiä
- alipaineservoa (peräisin turbo* suprasta mutta voi se sopia mersuunkin)
* huomioikaa että alipaineservossa joka on bensa turbomoottoriin tarkoitettu tarvitaan lisäkello, sen saa myös poistettua helposti käytöstä jolloin servo sopii vapariinkin)
Itse meinasin joskus laittaa mutta ei sitte tullu laitettua.
Jos ei ole mobilisti niin uudet jälkiasennussetit voi tulla kysymykseen, helppoina vaihtoehtoina. Ja varmasti kaikki toimii sitten niin kuin pitääkin. Jälkiasennussetin ohjaimen voi saada tyylikkäästi koplattua viiksikytkimeen sattuu olemaan semi-mobilisti. Allekirjoittaneelta saa kysellä seuraavia osia:
- hal antureita mittarin taakse
- viiksikytkimiä
- alipaineservoa (peräisin turbo* suprasta mutta voi se sopia mersuunkin)
* huomioikaa että alipaineservossa joka on bensa turbomoottoriin tarkoitettu tarvitaan lisäkello, sen saa myös poistettua helposti käytöstä jolloin servo sopii vapariinkin)
Itse meinasin joskus laittaa mutta ei sitte tullu laitettua.