Tarttis tohon omaan w124 uuden kardaanin.. mitenpaljon noita on erikokosina, ja mistä tiedän minkälaisen itse tarvitsen? Moottori OM603/300DT, 722.3 loota ja peräpäässä pyörii normaali "isoperä" 2.88 välityksillä... apuva?
P.S jos jollain on myydä sopivaa sopuhintaan, ota yhteyttä...
moro. kardaaneja on montaa eri pituutta. kaikki vaikuttaa kaikkeen. lähinnä nyt moottori ja vaihteisto. jos on automatti, tai manuaali, niin pituus muuttuu. samaten, jos on manuaali, nii onko neli, vai viis vaihteinen. vaikuttaa pituuteen.
ja moottoreiden osalta tietty, että miteä pidempi kone, niin sitä lyhyempi kartaani. eli 200D:ssä on pitkä kartaani, kun taas 300D:ssä on lyhyt kartaani. jne. kaikki siltä valiltä ja lootat vielä, niin sinne on monta vaihtoehtoo.
suosittelen, että laitat ostoilmotuksen, että ostetaan kartaani ja kerrot tarkkaan, että millä moottorilla ja vaihteistolla sun auto on varustettu. toinen vaihtoehto on, että ostat vaan jotain ja itse hitsaat ja lyhennät/pidennät sitä kartaania. monet sanoo, että alkaa tärrään, jos itse menee hitsaileen, mutta mulla ainakin toiminu ihan hienosti yli 200 vauhdeissakin. oma valinta.