A124 E220 outo pröpellys RATKAISTU
A124 E220 outo pröpellys RATKAISTU
Elikkä -96 mallin E220 automaatti "pröpeltää" oudosti kun kierrokset ovat hitusen yli 2000. Kun kone siitä itsensä selvittelee, kiertää ja vääntää ihan normaalisti. Häiritsee ajossa, koska automaatilla vedätettäessä kierrokset ovat juuri tuossa 2100-2200 kohdalla, jossa "pröpellysalue". On vaihdettu ilmamassamittari, happitunnistin, yj-rele, tulpat, tulpanjohdot uudehkot, bensasuodatin... Muuten auto toimii nykyisin todella hyvin. Tyhjäkäynti on tasainen, ei nyi eikä pätki, starttaa hienosti. Mikä tuon röpellyksen aiheuttaa?
Viimeksi muokannut mortician, Pe 02.08.2013 18:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: A124 E220 outo pröpellys
Jos se ei kierrä enempää kuin se 200rpm niin bensasuodin vaihtoon seuraavaksi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: A124 E220 outo pröpellys
Kiertää oikein hyvin yli 2 tonnin kierroksilla. Bensasuodatin on vaihdettukin. Ainoastaan 2100-2200 kierroksen alueella on pröpellystä, muutoin ei pröpellä vaan toimii hyvin. Ongelma on siinä, että tuo kierrosalue on isossa roolissa kun automaatilla ajelen, elikkä käytännössä jokaisessa kiihdytyksessä ja vedätettäessä pröpeltää jonkin aikaa ennen kuin itsensä selvittelee ja lähtee taas vwtämään kunnolla.
Re: A124 E220 outo pröpellys RATKAISTU
Tyhmästä päästä kärsii vain kukkaro
Pröpellys ratkesi: Pakosarjasta lähtevien pakokäyrien peltisuojukset olivat ruostuneet irti, ja ne resonoivat pitäen ääntä tietyllä kierrosalueella. Enpä ole etsinytkään tätä ääntä kuin vuoden verran. Toinen vika, mitä pitkään metsästin oli auton nykiminen kostealla kelillä (tai autopesun jälkeen). Tämäkin ongelma ratkesi tässä kesällä: Moottorin ohjainyksiköltä lähtevistä johtosarjoista löytyi vikaa. Elikkä kun purin erkkarin, osuin "munkilla" just oikeaan kohtaan ja löysin yhden kokonaan katkenneen piuhan ja useita ilman eristystä olleita piuhoja. Ei muuta kuin pätkä uutta piuhaa tilalle ja eristykset kuntoon. Ei pätki enää!!

Pröpellys ratkesi: Pakosarjasta lähtevien pakokäyrien peltisuojukset olivat ruostuneet irti, ja ne resonoivat pitäen ääntä tietyllä kierrosalueella. Enpä ole etsinytkään tätä ääntä kuin vuoden verran. Toinen vika, mitä pitkään metsästin oli auton nykiminen kostealla kelillä (tai autopesun jälkeen). Tämäkin ongelma ratkesi tässä kesällä: Moottorin ohjainyksiköltä lähtevistä johtosarjoista löytyi vikaa. Elikkä kun purin erkkarin, osuin "munkilla" just oikeaan kohtaan ja löysin yhden kokonaan katkenneen piuhan ja useita ilman eristystä olleita piuhoja. Ei muuta kuin pätkä uutta piuhaa tilalle ja eristykset kuntoon. Ei pätki enää!!
Re: A124 E220 outo pröpellys RATKAISTU
Myös tyhjäkäyntiongelmat ratkesivat tuolla piuhojen korjaamisella. Oli sitäkin yritetty korjata vaikka millä konstilla aina kaasuläppäkotelon puhdistuksesta YJ releeseen. Ei aina nämä foorumin hyvätkään neuvot osu kohdallaan - jos koskaan
.

Re: A124 E220 outo pröpellys RATKAISTU
Hyvä että kerroit missä vika oli. Johtosarjojen mureneminen on tyypillistä tuon ikäpolven autoille.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: A124 E220 outo pröpellys RATKAISTU
Oli samanlainen vika joskus Peugeot 305:ssa. Pakosarjan lämpösuojapellit resonoivat.mortician kirjoitti:Tyhmästä päästä kärsii vain kukkaro![]()
Pröpellys ratkesi: Pakosarjasta lähtevien pakokäyrien peltisuojukset olivat ruostuneet irti, ja ne resonoivat pitäen ääntä tietyllä kierrosalueella. Enpä ole etsinytkään tätä ääntä kuin vuoden verran.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: A124 E220 outo pröpellys RATKAISTU
Sama vika... Pakosarjan pelli on jo lentäny helvettiin ko pultit oli ruostuneet siitä läpi ja nyt pärisee jokin muu pelti pohjasta vaikka juuri laittelin sen kattien päällä olevan uudelleen kiinni, tai sit mulla on hyvinkin mahdollisesti kateista sisuskalut irti 

S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99