c250td turbo asiaa
c250td turbo asiaa
Varmaan tuhannesti puituja asioita,mutta kun kyseiseen mottiin laittaa om606sen turbon tekemättä mitään muita muutoksia(evry,ohjelma) kuinka se pelkästään vaikuttaa, heräämiseen, tehoon, onko haittoja tms?
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: c250td turbo asiaa
Jos alkuperäinen turboahdin on kunnossa, niin ei ainakaan paremmaksi tule miltään osin , vaihtamalla siihen mainitsemasi turboahdin.kopsu93 kirjoitti:Varmaan tuhannesti puituja asioita,mutta kun kyseiseen mottiin laittaa om606sen turbon tekemättä mitään muita muutoksia(evry,ohjelma) kuinka se pelkästään vaikuttaa, heräämiseen, tehoon, onko haittoja tms?
Jos tliavuusvirralta isompaa ahtausta tavoittelee, täytyy tehdä muitakin muutoksia, ei pelkkä ahtaus muuta tilannetta ainakaan paremmaksi, mitä alkuperäisellä saavutetaan. Toisentyyppinen turboahdin vaatii toisentyyppisen pakosarjan, jotta ahtauksen virtausteknisen ja pussisuhteet saavutetaan oikeaoppiseksi niin imu kuin pakopuolellakin.
Jos valitset suurempi- paineisen turboahtimen, on siitäkin vain harmia alkuperäiseen verrattuna.
Uusinta tekniikkaa olevalla turboahtimella voisi kuomanottokykyä jonkin verran muuttaa suuntaan tai toiseen, mutta silläkään ei tässä tapauksessa ole mainittavaa etua.
Jos moottorin viritysastetetta muutetaan, on tehtävä joukko muitakin toimenpiteitä, että moottori voi hyvin.
Re: c250td turbo asiaa
Sanotaan nyt lyhyesti että herääminen kärsii ja mitään muuta sillä ei saavutakkaan. Tarviit lisää polttoainetta kasvavan ilmamäärän takia.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: c250td turbo asiaa
eli tehoa et saa sen enempää ja se sekin vähä teho kapenee tehoalueen alapäästään. eli haittaa vaan. tarvit sinne soppaa myös, että enemmästä ilmasta on hyötyä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: c250td turbo asiaa
Elikkä viisain olis laittaa evry tuohon kylkeen releellä, budjetin kannalta?
Re: c250td turbo asiaa
No jep. Releellä tai vetokytkimellä.kopsu93 kirjoitti:Elikkä viisain olis laittaa evry tuohon kylkeen releellä, budjetin kannalta?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103