c250td turbo asiaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kopsu93
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: To 16.02.2012 16:23

c250td turbo asiaa

Viesti Kirjoittaja kopsu93 »

Varmaan tuhannesti puituja asioita,mutta kun kyseiseen mottiin laittaa om606sen turbon tekemättä mitään muita muutoksia(evry,ohjelma) kuinka se pelkästään vaikuttaa, heräämiseen, tehoon, onko haittoja tms?
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: c250td turbo asiaa

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

kopsu93 kirjoitti:Varmaan tuhannesti puituja asioita,mutta kun kyseiseen mottiin laittaa om606sen turbon tekemättä mitään muita muutoksia(evry,ohjelma) kuinka se pelkästään vaikuttaa, heräämiseen, tehoon, onko haittoja tms?
Jos alkuperäinen turboahdin on kunnossa, niin ei ainakaan paremmaksi tule miltään osin , vaihtamalla siihen mainitsemasi turboahdin.
Jos tliavuusvirralta isompaa ahtausta tavoittelee, täytyy tehdä muitakin muutoksia, ei pelkkä ahtaus muuta tilannetta ainakaan paremmaksi, mitä alkuperäisellä saavutetaan. Toisentyyppinen turboahdin vaatii toisentyyppisen pakosarjan, jotta ahtauksen virtausteknisen ja pussisuhteet saavutetaan oikeaoppiseksi niin imu kuin pakopuolellakin.
Jos valitset suurempi- paineisen turboahtimen, on siitäkin vain harmia alkuperäiseen verrattuna.
Uusinta tekniikkaa olevalla turboahtimella voisi kuomanottokykyä jonkin verran muuttaa suuntaan tai toiseen, mutta silläkään ei tässä tapauksessa ole mainittavaa etua.
Jos moottorin viritysastetetta muutetaan, on tehtävä joukko muitakin toimenpiteitä, että moottori voi hyvin.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: c250td turbo asiaa

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Sanotaan nyt lyhyesti että herääminen kärsii ja mitään muuta sillä ei saavutakkaan. Tarviit lisää polttoainetta kasvavan ilmamäärän takia.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: c250td turbo asiaa

Viesti Kirjoittaja pera8x »

eli tehoa et saa sen enempää ja se sekin vähä teho kapenee tehoalueen alapäästään. eli haittaa vaan. tarvit sinne soppaa myös, että enemmästä ilmasta on hyötyä.
W201 250DT 20V
w201 190E
kopsu93
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: To 16.02.2012 16:23

Re: c250td turbo asiaa

Viesti Kirjoittaja kopsu93 »

Elikkä viisain olis laittaa evry tuohon kylkeen releellä, budjetin kannalta?
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: c250td turbo asiaa

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

kopsu93 kirjoitti:Elikkä viisain olis laittaa evry tuohon kylkeen releellä, budjetin kannalta?
No jep. Releellä tai vetokytkimellä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Vastaa Viestiin