MB 350SL vm. 1971
MB 350SL vm. 1971
Auton automaattilaatikko on alkanut luistaa tänä kesänä. Onko mitään yksinkertaista tapaa tarkistaa asiaa itse? Mistä löytyisi ammattitaitoa ja kokemusta tämmöisen laatikon laittamiseen?
Re: MB 350SL vm. 1971
Oletko tarkistanut öljyn määrän?
Minulta löytyy 2 kpl automaattilootaa V8 perästä, jos on tarvista.
Minulta löytyy 2 kpl automaattilootaa V8 perästä, jos on tarvista.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: MB 350SL vm. 1971
Tuossa alkupään autossa on todennäköisesti neliportainen K-laatikko. Kyselin aikanaan Konehuolto Siekkiseltä 1968 mersun laatikkoremonttia mutta heille ei tuo vanha loota ollut tuttu.
Laatikon kyljestä paineensäätöä kannattaa kokeilla. Muistaakseni siinäkin on se sellainen pieni T-kahva-avain alipainerasiassa, kumikorkin alla. Omasta kokeilin säätää mutta ei auttanut kuumana oireiluun, vaihdot muuttui kyllä napakemmiksi.
Katso tuolta, kuvassa on kohdassa Modulator Pressure Adjustment
http://www.sl113.org/wiki/Automatic/Start" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos sinulla on uudempi 722 laatikko niin siitäkin kannattaa kokeilla paineen säätöä.
Laatikon kyljestä paineensäätöä kannattaa kokeilla. Muistaakseni siinäkin on se sellainen pieni T-kahva-avain alipainerasiassa, kumikorkin alla. Omasta kokeilin säätää mutta ei auttanut kuumana oireiluun, vaihdot muuttui kyllä napakemmiksi.
Katso tuolta, kuvassa on kohdassa Modulator Pressure Adjustment
http://www.sl113.org/wiki/Automatic/Start" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos sinulla on uudempi 722 laatikko niin siitäkin kannattaa kokeilla paineen säätöä.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: MB 350SL vm. 1971
Mikäs on muuten 3-vaihteisen laatikon tyyppinumero? Vai liekkö original Mersun laatikko ollenkaan?
1991 420 SE
Re: MB 350SL vm. 1971
On sekin 722-alkuinen, täällä foorumillaon ollut juttua. Se taisi tulla W116 malliin ja samalla korvasi W107:ssa ne vanhat lootat. Mersu on aina tehnyt itse omat automaattilaatikotWikke kirjoitti:Mikäs on muuten 3-vaihteisen laatikon tyyppinumero? Vai liekkö original Mersun laatikko ollenkaan?

1972 oli vielä W109 mallia ainakin 6.3 koneella jossa vielä K-laatikko. Uskon että W107 vaihteistot muuttui juuri kyseisenä vuonna, ja millos muuten SLC tuli markkinoille, oliko se noita aikoja myös?
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: MB 350SL vm. 1971
Kyllä ne muuttui jo aiemmin, jos 107:ssa edes K-laatikoita on ollutkaan. Oma US-mallinen w107 -11/71 on 3-lovisella turbiinilaatikolla.karra kirjoitti:On sekin 722-alkuinen, täällä foorumillaon ollut juttua. Se taisi tulla W116 malliin ja samalla korvasi W107:ssa ne vanhat lootat. Mersu on aina tehnyt itse omat automaattilaatikotWikke kirjoitti:Mikäs on muuten 3-vaihteisen laatikon tyyppinumero? Vai liekkö original Mersun laatikko ollenkaan?.
1972 oli vielä W109 mallia ainakin 6.3 koneella jossa vielä K-laatikko. Uskon että W107 vaihteistot muuttui juuri kyseisenä vuonna, ja millos muuten SLC tuli markkinoille, oliko se noita aikoja myös?
Alkupään euromalleja on kenties voinut olla K-laatikolla. Engelenin kirjasta tieto löytyisi.
(Sattumalta minulla onkin myytävänä 3-vaihteinen laatikko joka käy kasin perään.)
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Re: MB 350SL vm. 1971
OK. Foorumilaisella "W111" on 1971 mallisessa K-laatikko, taisi auto olla muistaakseni euromalliMatti R kirjoitti: Kyllä ne muuttui jo aiemmin, jos 107:ssa edes K-laatikoita on ollutkaan. Oma US-mallinen w107 -11/71 on 3-lovisella turbiinilaatikolla.
Alkupään euromalleja on kenties voinut olla K-laatikolla. Engelenin kirjasta tieto löytyisi.
(Sattumalta minulla onkin myytävänä 3-vaihteinen laatikko joka käy kasin perään.)

1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: MB 350SL vm. 1971
Miten ei tekniikkaan perehtynyt saisi tuon laatikon tyypin selville. Selviäiskö ohjekirjasta. Auto on uutena ostettu Saksaan ja siellä ajettu ensimmäiset 30v.
Re: MB 350SL vm. 1971
Karra oli oikeassa, minä väärässä: 350SL (107.042) euro-malleissa oli 4-portainen K-laatikko kesäkuuhun 1972 asti, jolloin sen tilalle tuli 722.0 3-vaihteinen turbiinilaatikko. Usa-malleissa (107.044) oli 3-vaihteinen alusta saakka.karra kirjoitti:OK. Foorumilaisella "W111" on 1971 mallisessa K-laatikko, taisi auto olla muistaakseni euromalliMatti R kirjoitti: Kyllä ne muuttui jo aiemmin, jos 107:ssa edes K-laatikoita on ollutkaan. Oma US-mallinen w107 -11/71 on 3-lovisella turbiinilaatikolla.
Alkupään euromalleja on kenties voinut olla K-laatikolla. Engelenin kirjasta tieto löytyisi.
(Sattumalta minulla onkin myytävänä 3-vaihteinen laatikko joka käy kasin perään.).
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Re: MB 350SL vm. 1971
Automaattilaatikon kyljessä takana repsikan puolella on alipaineventtiili, jonka alta paljastuu ruuvi jolla säädetään vaihdon terävyyttä.
En muista kumpaansuuntaan vaihto kiristyi, mutta kokeilemalla selviää.
Olethan tarkastanut öljymäärän tyhjäkäynnillä, ei moottorin ollessa sammunut? Mittatikku näyttää moottori sammuksissa että öljyä on yllinkyllin, koska öljy valuu turbiinista öljypohjaan. Eli auto tasaiselle alustalle ja katso että öljyä on tarpeeks. Yleensä peruutusvaihteesta häviää pito jos öljyä on vähän.
Jos yllämainitut ei auto, lienee syytä tarkistaa öljynsuodattimen kunto :
1. avaa öljytikun putken läpipultti öljypohjasta ja valuta öljyt pois.
2. avaa 4 öljypohjan pulttia ja ota pohja pois.
3. katso onko suodattimen imureijässä paskaa hirveästi ja että öljy on ylipäätään terveen punaista, eikä ruskeaa tai oranssia.
4. näkyykö muuta epäillyttävää.
Jos vaihdat suodattimen, niin menee tilaustavaraksi. Vain Mannfilter valmistaa noita suodattimia, tyyppi H199 siinä on öljypohjan tiiviste ja suodatin samassa paketissa. Turbiinista saat öljyt pois, kun pyörität sitä meisselillä turbiinin kohdassa olevan ritilikön läpi, kunnes pieni kuusiokolo tulppa tulee esiin. (turbiinissa on suurinosa öljystä, joten se on avattava) Voit myös startilla koittaa etsiä tulpan esiin.
Täyttämäärä tasan 8 litraa ATF
Toivottavasti on apua
En muista kumpaansuuntaan vaihto kiristyi, mutta kokeilemalla selviää.
Olethan tarkastanut öljymäärän tyhjäkäynnillä, ei moottorin ollessa sammunut? Mittatikku näyttää moottori sammuksissa että öljyä on yllinkyllin, koska öljy valuu turbiinista öljypohjaan. Eli auto tasaiselle alustalle ja katso että öljyä on tarpeeks. Yleensä peruutusvaihteesta häviää pito jos öljyä on vähän.
Jos yllämainitut ei auto, lienee syytä tarkistaa öljynsuodattimen kunto :
1. avaa öljytikun putken läpipultti öljypohjasta ja valuta öljyt pois.
2. avaa 4 öljypohjan pulttia ja ota pohja pois.
3. katso onko suodattimen imureijässä paskaa hirveästi ja että öljy on ylipäätään terveen punaista, eikä ruskeaa tai oranssia.
4. näkyykö muuta epäillyttävää.
Jos vaihdat suodattimen, niin menee tilaustavaraksi. Vain Mannfilter valmistaa noita suodattimia, tyyppi H199 siinä on öljypohjan tiiviste ja suodatin samassa paketissa. Turbiinista saat öljyt pois, kun pyörität sitä meisselillä turbiinin kohdassa olevan ritilikön läpi, kunnes pieni kuusiokolo tulppa tulee esiin. (turbiinissa on suurinosa öljystä, joten se on avattava) Voit myös startilla koittaa etsiä tulpan esiin.
Täyttämäärä tasan 8 litraa ATF
Toivottavasti on apua
W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC